رواية ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم سارة بكر

الصفحة الرئيسية

   رواية ملكي أنا الفصل الثاني  بقلم سارة بكر


رواية ملكي أنا الفصل الثاني 

تصرفاته ضيقتها اوي بيستغل اي فرصه و يقرب منها 
بدات الكلام بهمس 
_  مصطفي لو قربت مني تاني متعرفش اي الممكن يحصل
كان يفعل اي شئ فقط للتقرب منها مخجلش من امه التي كانت جالسه معهم و رد عليها 
=  امي قاعده هتعملي اي و حط ايدو علي يديها التي بها عمدان الشيش 
فكرت كتير ماذا تفعل حتي لا يعمل تلك الحركات القت نظره علي يد مصطفي التي كانت علي يديها وااااا 
صوت صريخ مصطفي ملائ المكان 
= اااااااااااااااااااه 
كانت جالسه بتقطع السلطه انتبهت علي صوت صريخ مصطفي 
= في اي يا حبيبي بتصرخ لي اي الحصل يا رحمه 
ردت بكل برائه 
= انا كنت بحط الفراخ في عمدان الشيش  فااا مختش بالي و غرزت العمود في ايد مصطفي اسفه مكنش قصدي 
كان ماسك ايدو التي بها الالم ثم القي عليها نظره استغراب ازاي عملت كده مكنش متوقع اني دا رد فعلها ابدا و بداء في الحديث 
= بجد مكنش قصدك يا رحمه 
ردت عليه ولدته 
= اي يا مصطفي اكيد مكنش قصدها و بعدين تستاهل انت اصلا بتعمل اي في المطبخ اخرج بره يلا و لما نخلص هنخرج 
القي مصطفي نظره علي رحمه التي كانت واقفه بكل لامبلا و خرج 
بعد الانتهاء من تحضير الغداء خرجت رحمه من المطبخ و قعدت جمب ناديه و تناولوا الغداء و بعد الغداء ذهبت ناديه 
القي عليها نظره لم تعرف معناها و بدا في الحديث
= في واحده تعمل كده في الدنيا يعني الظهر تلسعي ايدي اليمين و العصر ايدي الشمال ربنا يستر و متقطعيش ايدي المغرب 
كلماته اضحتها شعرت انها قويه الي حدا ما و كتمت ضحكتها 
= اه و لو عملت اي حاجه تانى او لمستني بايدك هقطعهالك 
اتفاجا من ردها شكلها بريئه و هاديه ازي القطه اللطيفه تقلب اسد 
= انتي متاكده اني لو قربت منك هتقطعي ايدي..... قال كلماته و كان بيقرب منها 
رحمه لقتوا بيقرب منها جريت بسرعه علي الاوضه و قفلت الباب عليها 
= اي جريتي لي مش كنتي اسد دلوقتي قلبتي قطه لي 
رحمه وهي خلف الباب __
= لا انا دخلت عشان هصلي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في بيت مي 
كانت في غرفتها جالسه مع اصدقاء لها 
_ قوليلي يا مي هو مصطفي قالك هيتجوزك امتا 
= شويه كده و هيبين اني مفيش بينهم تفاهم و هيطلقوا 
_ بصراحه انا مظنش اني مصطفي هيطلق رحمه دي قمر يا بنتي 
مي سمعت كده و مقدرتش تتحكم في نفسها 
= يعني اي يعني مش هيطلقها عشان قمر دي انا قمر اكتر منها و بعدين دي قفل كده و مش بتتكلم و غير لبسها انا احسن منها الف مره 
_ مغروره اوي انتي يا مي بس بكره تفتكري كلامي 
مي وهي تداعب خصلات شعرها 
= بكره يجي و تفتكري كلامي انا كمان مصطفي ملكي انا و بس 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نرجع تاني في شقه مصطفي 
بعد الانتهاء من اداء فريضتها اتاها اتصال من صديقتها نادين 
= السلام عليكم 
.................... 
= كنت بصلي يا قمر معلش
.................... 
= تعالي يا بنتي في اي وقت عادي 
.................... 
= ماشي يا قمر سلام 
خرجت رحمه من غرفتها و قعدت تشاهد التليفزيون 
كان منشغل في الاب توب القي عليها نظره من طرف عينه و رجع تاني للاب 
= رحمه حازم صحبي هيجي بليل عشان يباركلي علي الجواز 
كانت مندمجه مع الكرتون و قطعها عن مشاهدتها صوته
= طب انا كمان نادين صحبتي جايه تباركلي 
= طيب هي تيجي و تقعدو في الاوضه و هو يجي و هنقعد هنا 
= ماشي 
في محل شكولاته 
كانوا وقفين الاتنين و بيتخنقوا علي اخر علبه شكولاته 
= انا جايه قبلك المفروض انا الاخدها 
= ازاي يعني حضرتك انا عاوز العلبه دي و هاخدها 
= هو اي العوزها و هاخدها واثق اوي حضرتك بس انا الهاخدها خد اي واحده تانيه 
= حضرتك ممكن تاخدي انتي اي واحده تانيه 
= لا هي دي 
الاتنين مصممين علي علبه الشكولاته 
ادخل صاحب المحل
= في اي حضرتك 
= انا جايه اشتري عليه الشكولاتة دي فا الاستاذ عاوزها و انا الجايه الاول 
= لا انا الجاي الاول و الانسه عوزاها بس انا الهاخدها 
صاحب المحل... انا اسف ولا حضرتك هتخدها ولا حضرتك هتخديها عشان في واحده حجزتها و هتيجي تاخدها ممكن تنقوا اي حاجه تاني 
اضيقت اي لما سمعت الكلام دا و خرجت من المحل 
سمع الكلام و شافها وهي خارجه من المحل فا خرج وراها 
= اهو ولا انا ولا انتي كان لازمته اي بقي 
= انت ازاي تكلمي في الشارع هو انا اعرفك انت تعرفني لا متعرفنيش يبقي عيب كده بعد اذنك.. 
القت كلامها و تركته خلفها و ذهبت 
فضل واقف سامع كلامها و ساكت استغرب اوي ردها و دماغها بعد ما تركته و مشيت بدا يكلم نفسه
= هي البت دي مجنونه ولا اي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت من الاوضه و كانت مرتديه لباسها كامل (بالنقاب)
خرجت و مررت من امامه فاانتبه علي لباسها 
= هو انتي لبستي النقاب لي انا جوزك علي فكره 
= علي فكره انا عارفه انك جوزي بس انا جهزت نفسي عشان لو صحبك جه 
= ااه ماشي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
قدام المصعد 
توقف هو عندما لمحها داخله 
= اتفضلي حضرتك 
ارتبكت بعد سماعها لصوته 
= ااااا لا اتفضل انت 
القي نظره عليها و كمل كلامه 
= هو انتي ماشي اركبي انتي 
القت عليه نظره من خلف نقابها 
= لا شكرا انا هطلع علي السلم 
لم ينتظر حتي تكمل كلامها و فتح المصعد و دخل 
= طيب برحتك سلام 
اتفاجان من رد فعله كانت متوقعه انه هيصمم انها تركب 
= شخص عديم الزوق اكيد مجنون 
دق جرس الباب و فتح مصطفي 
= اي يا عم حازم كل دا تأخير 
= معلش يسطا والله بت رخمه كده كانت سبب في تاخيري اعمل اي 
= ولا يهمك يبني ادخل ادخل 
دخلت رحمه لكي تسلم علي حازم 
= ازيك يا حازم 
= الحمد الله الف الف مبروك يا رحمه 
= الله يبارك فيك عقبال 
ادخل مصطفي في الكلام 
= ياريت يا رحومه والله احسن انا حاسس انه هيفضل كده 
= اي يابني لا هي رحمه بس تشوفلي واحده محترمه كده و انا هتجوزها علي طول 
= ان شاء الله طب استأذن انا بقي 
استاذنت رحمه و دخلت المطبخ 
= انت بقي عاوز واحده محترمه صح علي اساس اني لو هي جبتلك واحده محترمه هتتجوز 
= يابني اهو كلاااام 
= ماشي يا اخويا انا هدخل المطبخ احط الشكولاته دي في التلاجه 
= دافع فيها فلوس دي هاااا 
= هههههههههه 
كان مصطفي هيخرج من اوضه السفره بس سمع صوت جرس الباب و كان لسه هيرجع يفتحه بس صوت حازم وقفه
= خليك انت يبني هفتحه انا 
فتح حازم الباب و اتفاجا بنفس البنت هندم من لباسه و هو يقول 
= الله قولي انك معجبه بيا بقي 
=...... 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في المطبخ 
دخل المطبخ 
= انتي طلعتي عادي اهو و بتتكلمي 
اتفاجات من كلامه 
= يعني اي بتكلم هو انا كنت خرصه انا بتكلم 
وضع الكوبايات علي الرخامه و هو يقول 
= اصل يعني مكنتيش بتتكلمي معايا و كنتي كل اما تشوفيني تنزلي شقتك بسرعه اشمعنا يعني و كنت اما اكلمك تردي علي قد السوال لكن مع حازم اتكلمتي و ضحكتي ولا هو الكلام معاه حلو 
اتعصبت اوي من طريقته معاها هو ازاي يكلمها كده 
= مصطفي مسمحلكش تكلمني كده انت فاهم و لو مكنتش بتكلم معاك فا شوف انت كنت بعيد لي انت المكنتش بتتكلم مش انا 
حدق عيونه بها 
= يعني انتي مكنتيش بتكلمي حازم اصل يعني عاوز واحده زيك و كده مكنتيش بتكلمي 
لم تقدر تتحكم في اعصبها و بدات تتكلم بعصبيه 
= مصطفي مسمحلكش انت ازاي تفكر اني ممكن اكلم واحد غريب انا كلامي معاه عادي بكل ادب و احترام و مش عشان حضرتك بتكلم مي يبقي الكل زيها لا انا مش رخيصه اني اكلم واحد غريب ولا اعرفه ولا يعرفني تحت مسمي بحبه او بيحبني و الاسلوب دا متتكلمش بي تاني معايا فاهم 
رد فعلها صدمه بريئه و هاديه تتكلم بالاسلوب دا بس لما جابت سيره مي اتعصب 
= رحمه مسمحلكيش تتكلمي عنها كده دي هتبقي مراتك 
= والله لو هي كويسه محدش هيتكلم عنها بعد اذنك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نرجع تاني علي باب الشقه 
فتح حازم الباب و اتفاجا بنفس البنت..هندم من لباسه و هو يقول 
= الله قولي انك معجبه بيا بقي 
رفعت عيونها اليه و اتكلمت 
= انت انت بتطردني بقي ولا اي 
= بطردك لي يا عسل انتي الجايه اهو 
= هي مش دي شقه المهندس مصطفي
" ايوا هي جايه هنا لي 
= انت مالك انت و بتسال لي فين رحمه يا رحماااا 
ادخلت رحمه في الكلام 
= في اي يا نادين في اي يا حازم 
= رحمه انتي تعرفي البت دي
" اي يا عديم الزوق انت اسمها انسه مش بت 
رحمه وضعت يدها علي راسها ثم انزلتها تاني و بدات تتكلم
= نادين اهدي دي نادين صديقتي يا حازم و دا حازم صديق مصطفي بس كده ادخلي بقي هتفضلي واقفه بره كده 
القت عليه نظره بطرف عينها و دخلت الشقه 
= ادخلي يا نادين الاوضه اهي 
خرج مصطفي من المطبخ و كان مش طايق حد 
= في اي يبني مالك 
" حازم انت كان في حاجه بينك و بين رحمه 
= اي يا مصطفي انت اتجننت ولا اي اي الكلام الفارغ دا 
هدا مصطفي من اعصابه و اتكلم بكل ثبات 
= حازم انا مش قصدي انا بس استغربت انها اتكلمت معاك و كده 
حازم عدل هدومه بحركه مسرحيه 
= اممم قول انك غيرت بقي و معاك حق اصل انا مفيش بنت تقاوم جمالي ابدا ابدا هههههه 
بعد الانتهاء من الضحك اتكلم حازم تاني 
= بس صدقني يا مصطفي مش رحمه التفكر فيها كده صوابع ايدك مش زي بعضها 
مصطفي فهم مقصد حازم و بعدها قعدو عادي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
الانسان قليل الادب البره دا مستفز دا قليل الزوق والله 
دا دا اووووف 
رحمه استغرب انفعال ندين الزياده هي من الطبيعي انها هاديه اووي 
= مالك يا بنتي هو حازم عملك اي لدا كلو دا حتي زوق اوي 
انفعلت ندين 
= لا لا دا مش زوق خالص..  انتبهت علي العبوث الذي كان يظهر علي رحمه 
= مالك يا رحمه في اي حصل حاجه 
رحمه:  لا يا حبيبتي مفيش حاجه انتي بس حازم عملك اي لدا كلو 
بدات نادين تقص لها ما دار بينها و بين حازم في محل الشكولاته  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
طيب بقولك اي انا هقوم امشي بقي 
مصطفي:  ماشي ابقي تعالي تاني 
صافحه حازم و خرج 
مصطفي خرج معاه لحد باب الشقه و وقف جمب رحمه 
= اي دا هي ندين مشيت
رحمه:  اه مشيت 
حازم القي عليهم السلام و نزل بسرعه و لحقها قبل ما تغلق المصعد 
كانت هتنزل بس اتفاجات بي يدخل الاسنسير 
= هو حضرتك هتركب 
لم يعطي لها اي اهتمام و اغلق الباب لكي يتحرك 
حينما راته يغلق الباب اتكسفت كانت اول مره تركب مع حد غريب 
وصل المصعد الي الدور الاول 
حازم:  اتمنا من كل قلبي مشوفكيش تاني 
ندين لم تعطي اي اهتمام لكلامه و مشيت 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
كانت في المطبخ بتعمل عصير 
= رحمه انا انا اسف صدقيني مكنش قصدي حاجه 
........... 
= رحمه بجد اسف والله مقصدش الانتي فهمتي خالص بجد 
............ 
= طيب انتي مش بتردي عليا ليه 
" مصطفي احنا مفيش كلام بينا تمام 
كانت لسه هتخرج بس اتكعبلت في السجاده و كانت هتقطع بس ايد مصطفي كانت اسرع منها وااا...

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملكي أنا" اضغط على اسم الرواية 
رواية ملكي أنا الفصل الثاني 2 بقلم سارة بكر
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent