رواية صغيرتي الفصل الثاني 2 - بقلم اماني المغربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الثاني 2 بقلم اماني المغربي

بقلم اماني المغربي

رواية صغيرتي الفصل الثاني 2

زين بحدة... انا قولت لا يعني لا  ي امي 
الام بحدة..  يعني٣اي هتفضل ليا من غير جواز 
زين... انا حر ي ستي حياتي وانا حر فيها 
الام .. لا مش حر ي زين مش حر انا من حقي  اشوف عيالك قبل ما اموت 
زين .  بعد الشر عليكي ي امي بس ارجوكي افهميني انا مش عاوز اتجوز  دلوقتي 
الام... انت مفكر نفسك صغير ي زين انت داخل علي ٣١سنة والعمر بيجري ي بني  فجاءة هتلاقي نفسك كبرت وبقبت وحيد  من غير ونيس 
نبض..  وانا وانتي رحنا فين ي ست الكل وبعدين سيبي خالو براحتوا دا لسا شباب اهو ذي القمر 
ام زين بحدة.. اسكتي انتي وما تتكلميش 
نبض.. اوووف اهو سكت 
زين بضيق... انتي بطلعي زهقك علي البت لي دلوقتي 
الام بغضب.   هو انا هخلص منك ولا منها  شاله تتحرقوا بجاز وسخ أنتو الاتنين 
نبض بمرح..  بعد الشر علينا ي اوختي بعد الشر علينا ههه 
مسك زين ودانها.. مش هتبطلي طوله لسانك دي 
نبض.... اه   تصدق اني غلطانه اني  كنت بدافع عنك   تعالي ي ست انتي  جوزيه وخلينا نخلص 
حاوط وسطها... اممم يعني مش خايفه اتجوز وتاخدني منك 
حاوطت عنقه وضحكت... هو انت لي ي خالو ي حبيبي محساسني اني مراتك مش بنت اختك  هههههههه 
ضغط علي ظهرها جامد وقربها منه..... مش لازم تكوني مراتي ي لمضه عشان تخافي أن حد يأخذني منك  يعني مثلا انا لو اتجوزت  هيبقا مراتي وعيالي أول اهتمامتي وانتي واحدة واحدة هتخرجي من حياتي 
ابتسمت بحب... يعني لما تتجوز  واحدة واحدة هتطلع امك من حياتك او مكانتها هتقل عندك 
عقد حاجبه.   لا طبعا 
قرصت خدة...  شفت اهو انا بقا بالنسبه ليك ذي تيته يعني استحاله تقدر تستغني عني حتي لو اتجوزت مليون واحدة 
ابتسم بحب.. غلبتيني ي بنت ساميه 
نبض.. تلمذتك ي بوص 
نبض .. صحيح ي خالو ماما اتصلت وقالت إنها جايه بكرة 
زين.. غريب مش من عوايدها تيجي في الوقت دا 
هزت كتفها... مش عارفه بقا بس بتقول إنها عندها ليا مفأجاءة 
زين.. اممم مفأجاءة  ربنا يستر   اصل امك مش بيجي من وراها غير النصايب 
نبض بضيق...  اوووف علي فكرة دي امي إلي بتتكلم عنها 
قرص خدها... واختي انا كمان علي فكرة هههه 
تسريع الأحداث   عدا اليوم بسرعه من غير احداث  تاني يوم زين راح المستشفي ونبض فضلت في البيت تستقبل والدتها 
نبض ببكاء.... الحقني ي خالو ماما جايه ومصرة انها تاخدني معاها  و ناويه تجوزني 
زين بغضب. نعممممم  تجوزك  هي امك اتهبلت 
نبض..  انا خايفه ي خالو ومش عاوزة اروح معاها
 طب اهدي انتي ي روحي وانا جاي في الطريق  
خرج سريعا من المستشفي وقاد سيارته بأقصي سرعه لديه 
زين بغضب.... إي إلي سمعته دا ي ساميه انتي اتهبلتي  عاوزة تجوزي البت 
ساميه بحدة.. احترم نفسك ي زين  ومتنساش انك بتكلم اختك الكبيرة  وبعدين إي إلي فيها لما تتجوز 
زين بغضب... إلي فيها انها لسا صغيرة و بتكمل  تعلمها 
ساميه..... ولا صغيرة ولا حاجه البت بقت عروسه ذي القمر اهي وبعدين لو التعليم هتكمله لما تتجوز عريسها مش عنده مانع
زين بغضب.. دا علي جثتي الكلام دا يحصل 
ساميه...... والله ي زين نبض بنتي وانا حرة فيها انت حيله خالها  وانت مش هتعرف مصلحتها اكتر مني 
امهم بغضب...  اي  ي بنت بطني داخله شمال في الكل كدا لي إي محدش قادرك  وبعدين نبض دي بنتي انا مش بنتك انا إلي ربيت وتعبت فيها مش انتي  انت حيله البطن إلي حبتها علي الدنيا  إنما انا إلي سهرت الليالي عشان اربيها  واخليها دكتورة قد الدنيا  وتيجي في الآخر تقولي لينا انها بنتك 
ساميه..  انا مقولتش حاجه ي ماما ولو فضلت طول عمري اشكرك علي إلي عملتيه مش هعرف أوفيكي حقك بس انا من حقي افرح ببنتي واشوفها عروسه قبل ما موت 
حضنتها نبض.. بعد الشر عليكي ي ماما 
حضنتها ساميه وعيطت... كلنا هنموت ي حبيبتي في يوم من الأيام  انا ماكنتش عاوزة اقولكوا بس لازم تعرفوا  اما من شهر كشفت وعملت تحليل اكتشفت اني عندي ورم في المخ ومبقاش ليا كتير علي ما موت عشان كدا كنت عاوزة اطمن علي بنتي  واجوزها قبل ما واجه رب كريم 
حضنتها امها ونبض وعيطوا.   بعد الشر عليكي ي نين عيني  أن شاء الله تتعالجي وهتبقي كويسه 
نبض ببكاء.   ايوة ي ماما أن شاء الله تتعالجي وهتبقي كويسه 
ساميه مسحت دموع نبض...  انا هبقا كويسه لما اشوفك مع عريسك  بالفستان الأبيض 
ابتسمت نبض غصب عنها..  وانا موافقه ي ماما  أني اتجوز اهم حاجه تكوني مبسوطه 
زين بغضب.. دا علي جثتي 
ساميه بحزن..في إي ي زين بقولك  بموت وعاوزة افرح ببنتي قبل ما موت 
زين بجمود... بنتك ما ينفعش تتجوز إي حد  وعلي موضوع تعبك انا ممكن اسافرك برا مصر تتعالجي الطب أتقدم وبقا في علاج لكل حاجه 
ساميه..  لا ما انا عاوزة افهم بنتي مت ينفعش تتجوز إي حد لي
اتوتر زين..  انا قصدي يعني مش إي حد هجوزة لنبض 
ساميه..  من الناحيه دي ما تقلقش مراد شاب كويس وطيب ومن عيله معروفه غير أنه هو إلي كون نفسه بنفسه ومن يوم ما شاف نبض وهي عندنا وهو هيموت عليها 
كور إيدة بغضب.. انا قولت إلي عندي  نبض مش هتنجوز حد دلوقتي 
ساميه..وانا أمها ي زين واعرف مصلحتها اكتر منك 
زين بغضب..  إذاي كنتي انتي أمها فأنا جوزها 
نظر له الجميع بصدمه فماذا يقول 
استوب 🙂
اتمني الكل يستنا يفهم للأخر وبعدين بنقد  
اولا انا عارفه إن الفكرة مجنونه شويه بس انا قدها أن شاء الله وذي ما معودة الكل اني بخلف التوقعات فبلاش أراء سلبيه 
ثانيا  اما عارفه انه حرام أن خال يحب بنت اخته ومستحيل دا يحصل بل أن القيامه تقوم لو  حصل كدا   
ثالثا... انتظروني في البارت الجديد عشان نعرف السر😂
دعوة حلوة ليا بقا وصلو علي النبي 
اه صحيح في ناس بتقول خال غير شقيق  يتفع  تحبه  لا طبعا إي نوع قرايب ما تجوز ليه  انتوا بتحرفوا ي جماعه 
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية صغيرتي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent