رواية عوضني بالاجمل الفصل الثاني 2 - بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية عوضني بالأجمل البارت الثاني 2 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل كاملة

رواية عوضني بالأجمل الفصل الثاني 2

يارا:معقوول
حسام:هو اي اللي معقول
يارا:لا لا مفيش حاجه عامل اي
حسام:الحمدالله انتي عامله اي 
يارا:الحمدالله تمام بس اي الصدفة الحلوة دي
حسام:هيا فعلا صدفة حلوة
يارا ابتسمت
حسام:هو انتي صح ليكي عندك فيس بوك كل مره اجي اسئلك انسى
يارا:لا مش عندي مش بحبوا هو الواتساب بس
حسام: انتي كده عجبتيني
يارا:اي مش فاهمه
حسام:لا ولا حاجه
ومشيوا
يارا لنفسها: ياترى دي صدفة ولا قدر بس هو لي قالي كده تعجبيني ونا لي اصلا بفكر في كده كتير
وعدت 6 شهور وهيا بتفكر فيه وكانت خلاص وقعت في حبه
فون يارا رن
يارا:الو بالعروسة اللي واحشاني
سارة:واحشاني اكتر والله 
يارا:عامله اي واي اخبار الجواز معاكي
سارة: اهو يلا بقولك تعالي بكره عندنا
يارا: عندك ولا بيت جدو
سارة:لا يختي بيت جدك 
يارا:تمام بكره هجيلك
سارة:تمام يلا سلام
وتاني يوم
كانت يارا في قمة الاناقة كانت لابسة(دريس اسود وطرحة بيبي بلو)
يارا طلعت عند سارة
يارا: اي الصدفة الجميلة دي
حسام: ايي ده ازيك 
يارا:الحمدالله لله انت عامل اي
حسام:الحمدالله تمام
يارا:بقالي كتير مقعدتش معاكي ياساره
سارة: تعالي طب نتكلم ودخلوا اوضة سارة
سارة:انا ملاحظة ان انتي بتبصي لحسام كتير
يارا: هقولك يبنتي
وحكت كل حاجه لسارة واهتمامه بيها وكلاموا
سارة:يبقا بيحبك ماتصرحيه بحبك انتي كمان
يارا:انتي عبيطة مينفعش اقول لواحد انا بحبك
سارة: وفيها اي ماهو كمان بيحبك
يارا:ماهو مقلش انوا بيحبني عشان اقول انوا بيحبني
سارة: طب انا هقوله
يارا:لاا لا متقولوش انا خايفة من ردت فعله
سارة: طب خلاص انا مش هقوله استني ثانية
ويارا فضلت قاعدة كتير في الاوضة وسارة مجتش
يارا:هيا اتأخرت كده لي انا هطلع اشوفها وطلعت
يارا لاحظت ان هو متغير بس مدتش اهتمام
يارا: بقولك يامرات خالو هيا فين سارة
منال: تحت يبنتي
(منال ام سارة ومرات خال يارا)
يارا نزلت لسارة
يارا:هو انتي قولتيله حاجه
سارة:اه وهو قالي لا انوا مش بيحبك ومش عايزك تتعلقي بيه عشان هو وراه كتير عقبال مايتجوز
يارا اتصدمت وبعياط: يبقا كل ده كان حب كن طرف واحد
سارة:ربنا هيعوضك بالاجمل انشاء الله متعيطيش انتي بس
وروحت يارا
يارا: دخلت اوضتها وفضلت تعيط وتعبت نفسية ومن قلة الاكل والشرب 
ومرت سنة ....
وكانت يارا بتحاول تنسى بس للاسف منسيتوش كانت بتتضحك على نفسها بالكلام
اسراء: انا جايبالك عريس يارا رايك اي
(اسراء 27 سنة اخت يارا الكبيرة متجوزة ومخلفة)
يارا:لا انا مش هتجوز دلوقتي
اسراء:فكري طب وردي عليا
يارا:ماشي
وجي الليل على يارا
وفضلت تفكر
يارا لنفسها: انا خلاص هفكر في نفسي ومش مهم هو ماهو السبب في كل اللي انا فيه انا هوافق
في اليوم التاني
اسراء:هاا فكرتي
يارا:اه وموافقة
اسراء:خلاص هقولهم وهما هيجوا 
وبعد اسبوعين هما وصلوا  
ولاء: جهزتي نفسك العريس وصل
يارا وهيا مدايقة:اهه جهزت
ولاء: خلاص ماشي ابتسمي كده شوية
 يارا:اهو ابتسمت
ودخل العريس
كان في منتهى الاناقة
وشاف يارا اتبهر بجماالها
وجلسوا العائلتين لكي يتفقوا على الخطوبة واتفقوا بعد اسبوعين الخطوبة مصطفى العريس:طب احنا هنمشي بقا ياعمي وانشاء الله بعد اسبوعين الخطوبة
محمد ابو العروسة:تمام يابني خلاص 
وذهبوا اهل العريس....

(مصطفى 23 سنة ابيض ملمحوا حلوة وموظف في شركة كبيرة)
(محمد ابو يارا 46 سنة حاكم في قرارته جدا)

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🔗.
ومر الاسبوع على يرا وكأنه يوماا وستلتقي بعذابها الابدي...
يوم الخطوبة💍🙂....
يارا لبست الفستان الذي هداهولها مصطفى...
كانت لابسة(فستان سوارية كشمير وكانت بشعرها وكعب ابيض وميكب هادي)
وعملوا الفرح وعدا اليوم بدون اي مشاكل وخلص الفرح....
مصطفى في الفون:الو ياحبيبتي
يارا بحزن:الو
مصطفى:عايزة اقولك حاجه
يارا:قول
مصطفى:.........
وهوب البارت الجامد دهه خلص
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عوضني بالاجمل" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent