رواية سجينة العادات الفصل السابع والعشرون 27 - بقلم نرمين قدري

الصفحة الرئيسية

رواية سجينة العادات البارت السابع والعشرون 27 بقلم نرمين قدري

رواية سجينة العادات كاملة

رواية سجينة العادات الفصل السابع والعشرون 27

زينب سمعت كل حوار اللي بنهم 
زينب / في نفسها لاء كده احلوت خالص ماشي يا أمير أن ما سودت عشتك وخليتك تطلقها مبقاش انا زينب 
ملكة القلم نرمين قدري
دخلت نورما اوضة ودموعها علي خدها اترمت علي سرير ونامت من التعب
وفي المكتب 
هشام / امير انت كنت عنيف قوي معاها مش كده يا امير براحة شوية متنساش أنها وقفت جنبك ساعة القضية بتاعتك
امير /هشااام انا علي اخري 
هشام / ما براحة شوية بقي شايط في الكل كده اسمع للطرف تاني يا امير وافهم هي عملت كده ليه نورما بتحب وده باين في عينيها قوي 


امير/ قطع كلامة يعني كل ما تحصل مشكله تاخد بعضها وتهرب. هو ده الحب كده انت بتكلم ازاي يا هشام افرض كانت ماشت بجد وسابتني انت عارف يعني ايه نورما تسبني يعني روحي تروح مني يعني نبضي يختفي
حياتي مش حتكون حياه 
يعني حكون مش عايش وانا عايش انت مش متخيل يعني ايه نبضك يختفي منك وروحك تموت وانت لسة عايش يا هشام نورما بتجري في دمي في شرياني 
هشام /امير انا اول مرة اسمع كلام جميل ده ايه يابني انت مخبي كل ده فين ليه متصرحهاش بكل ده 
امير/ ظروفي انا ونورما مختلفه خالص كل حاجة هي كانت مغصوبه عليها جوزتها من اكمل و كسرتها قدامي وحاجات كتير قوي هي اتظلمت فيهم احساسها بلعجز قدام أهلها وأنها مش قادرة تاخد موقف في حياتها 
هشام/,ولما انت عارف ده كله قاست عليها بطريقة دي وقدمنا ليه
امير /بعصبية كان لازم يا هشام كان لازم اعمل كده نورما عاملة شبة الفرس الحرنان كل مشكله تفك اللجام وتهرب وده مش صح مش صح خالص لا زم تتعلم تواجه مش تهرب من مشاكل 
الحياة صعبة يا هشام وعاوزة شخص قوي لكن نورما بالي شافته ومن كتر ضغوط عليها اختارت الحل الأسهل أنها تهرب وتسيب كل حاجة ورا ظهرها مش مهم حتسيب مين و لا هي حتروح فين المهم انها متواجهش


نورما شخصيتها مش ضعيفة بدليل لما وقفت جامبي في قضية بس هي بتختار الأسهل دائما 
هشام /المهم انت حتعمل معاها ايه خالي بالك جيت عليها بزياده وخالي بالك من عمتك مش حتعدي موضوع سماح ده بالسهال وانت عطيتها سكة اللي ممكن تخش منها
امير/ بضيق ازاي يا هشام اخلص انا مش رايق خالص
هشام /عمتك عرفت نقطة ضعفك وطبعا سمعت صوتك وانت بنتخانق مع نورما قدمنا وحتلعب من هنا الاذا ما كنتش بتلعب دلوقتي وعمالة تملي دماغ نورما 
امير/تفتكر انت صح حجري اشوف نورما 
هشام /,بضحك واستحمل يا بطل اللي حيحصلك ما كنش يومك يا ابن عمي 
امير/اتلم يا هشام احسن انا عفاريت كلها بنتتنطط قدامي وتعالي هنا انت مش عريس انت ايه اللي مقعدك هنا اجري شوف مراتك لتكون عمتي بتملي دماغ سماح وتبقي ليلتك انت اللي بنفسجي يا بن عمي 
هشام/ينهار لا انا حطير علي فوق بسرعة سلام ابقي طمني عليك 
طلع امير اوضة بتاعة ملقاش نورما جري زي مجنون افتكرها مشت جري علي اوضتها فتحها لاقاها نايمة 
قرب عليها وشم رحيتها وحضنها 
امير في نفسة اااه يا قلبي بقيتي بتجري في دمي لو تعرفي غلاوتك عندي اد ايه متبعديش عن حضني العمر كله فاق امير لنفسة 
امير/انتي ياهانم ايا ستاذة اتفضلي اصحي يلا 
نورما /بكسل في ايه بتصحيني ليه 
امير /بصوت عالي خله نورما تنتفض في مكانها انتي اية ايه اللي نايمك هنا مش في الاوضة عندي
نورما/ بغيظ سبتهالك انت والعروسة تشبعوا بيها 
امير / كاتم ضحك وانا حدخل عروسة علي فرش قديم العروسة اتفرشتلها اجمل اوضة في سريا كلها 
نورما /بدموع تمام وانت عاوز مني ايه افهم 
امير/من غير خناق اتفضلي علي الأوضة بتاعتي ومتخليش صوتي يعلي أو كتر من كده
نورما /وانا مش عاوزة اقعد معاك في مكان واحد فاهم 
امير / مصطنع الغضب اتفضلي علي اوضه هناك وغيري هدومك وعشر دقايق اشوفك علي سفرة تحت العشا حيتحط وخدي بالك الكل عرف انك حامل 
اتعدلت نورما وقامت وقفت انت بتقول ايه عرفوا اني حامل يالهوي يالهوي وقلتلهم حصل ازاي 
امير /ممكن تهدي بقي ممكن محدش عرف حاجة و بطلي كلام واخلصي العشاء جهز وبصوت عالي يلا 
جرت نورما علي الأوضة استحمت بسرعة و غيرت هدومها لبست فستان غاية في الروعة والجمال و سرحت شعرها وسابته علي ظهرها كانت ملكة 
نزلت نورما لقت الكل متجمع علي سفرة واستغربت لما لقت سماح قاعده جمب هشام وهو بياكلها وزينب بتبصلهم بحقد 
نورما باستغراب مساء الخير اسفة على تأخير 
امير عينه حتطلع عليها من شده جمالها نظرات الإعجاب حتاكلها
هانم /لع يا بنيتي براحتك تعالي اقعدي جار جوزك عاد 
زينب /عشنا وشوفنا بجاخة ليها ناس 
نورما/ما سمعتش بتقولي حاحة يا عمه 
زينب /لا بقول ولا بعيد وياتري الحمل ده بقي حوصل ميتاه قبل جواز ولا بعده
امير ،/بعصبية عمتي ما سمحلكيش تتكلمي عني انا ومراتي كده انا ونورما متجوزين من بعد ما خلصت العده بتاعتنا ودي حياتنا شخصية ومسمحش لاي حد يدخل فيها 
قام امير من علي سفرة وقرب من نورما وراح باس أيدها قدامهم كلهم 
امير /انا مديون باعتذار لنورما اني زعلتها قدامكم بس فكرة أنها ممكن تسبني وتمشي عصبتني وغضبي عماني وسيطر عليا 
وقرب من راسها وبسها حقك عليا يا نور عيني زعلك علي عيني يا نوارت قلبي و نبض روحي 
زينب /وبعداهلكم عاد ما بزياده بقي شغل مرقعة ده فايتك يا ولد اخوي ان الست اللي تهرب عندينا ملهاش غير موت عاد بس كلامي انا اللي تقيل ويلا 
وعاوزين ناكل ولا حنتصور جمب الوكل عاد 
امير /عمتي من فضلك دي حياتي وأنا اللي بمشيها 
كل ده ونورما زي تايهة مش فاهمة حاجة 
قاعدت نورما علي سفرة و عينيها علي سماح و هشام و هما مقربين من بعض جامد 
نورما خير يا جماعة هو في حاجة انا مش فاهمها
ضحكت سماح وهشام 
سماح/ انا اقولك يا مرت الغالي انا و هشام اتجوزنا عاد
نورما/ ايه انتي اجوزتي هشام ولا امير انا مش فاهمة حاجة
رد امير /. امير خلاص كامل العدد اتجوز زينة بنات و مبسوط اربع وعشرين قراط و مستحيل يتجوز تاني 
احمر وش نورما احمر خجلا من كلام امير
هانم / خلاص بقي بزياده كلام عاد الكل ياكل وانتي يا مرت غالي لازما تشربي لبن كتير علشان الولد اللي في بطنك ومعيزاش حركه كتير تاخدي بالك منيه مليح فاهماني 
نورما /حاضر يا ماما حعمل كل اللي تقولي علية وحشرب اللبن كل يوم 
امير استغرب من طريقتها وازاي وافقت علي كلام من غير ما تعترض علية 
سكت الكل وانشغل بالاكل وعيون امير علي نورما 
امير /يلا بقي نقولكم تصبحو علي خير يلا نورما 
نورما كانت عاوزة تهرب منه
نورما /لاء اطلع انت وانا حاستنا فوزية تسخنلي كوباية لبن
امير /بغيظ لاء يا بنت قلبي تعالي نطلع وفوزيه حتجبهالنا فوق يلا 
نورما /, لاحظت أنه في قمة غضبه خلاص ماشي تصبحو علي خير يا جماعة و التفتت لسماخ
الف مبروك يا سماح انتي طيبة وتستاهلي كل خير
دخلت نورما الاوضة ووراها امير قفل الباب بحده 
بدون اي كلمة فتح الدلاب واخد هدوم النوم ودخل حمام غير وطلع واخد فرش من السرير وفرشة علي كنبه وعطها ظهرة ونام 
نورما /في نفسها اوف بقي هو مش اعتذرلي تحت و اتصالحنا لي واضح أنه كان بيعمل كده قدمهم بس يووووو بقي 
غيرت نورما ملابسها و نامت 
استيقظ امير وهي مازلت نايمة غير ملابس النوم ونزل 
امير /فوزية فوزبة 
فوزية/نعم يا أمير بيه خير 
امير/طلعي كوباية لبن كبيرة لنورما ومتقلقهاش سيبيها لما تصحي لوحدها 
فوزية/عنيا يا أمير بيه الست نورما في عنيا
سمع صوت أمة من بعيد علي فين يا ولدي بكير أكده 
التفت لقي امه قاعده مع عمته 
دخل عليهم
امير /صباح الورد علي عيون امي غاليه وباس رأسها 
صباح الخير يا عمه
مردتش عمته عليه 
هانم/تتصبح بلخير ياولدي علي فين أكده بدري
امير /مسافر مصر يا امي في شغل كتير متعطل ولازم اخلصة
هانم/و حترجع ميتا
امير/مش عارف لسة ممكن يومين تلاته كده اخلص بس شغل يلا بقي سلام اتاخرت خالي بالك من نورما يا امي واهتمي باكلها
هانم /حاضر يا ولدي تروح وترجع بسلامة متعوجش
خرج امير وزينب ساكتة ودمغاها شغاله 
زينب / الي قوليلي بقي هي برنسيسه دلوقتي في شهر كام عاد 
هانم /والله مخبراش وحتفرق معاكي اياك تكون زي ما تكون المهم تقوم بسلامة 
زينب/أن شاله ياختي عشنا وشوفنا 
فاقت نورما من النوم بصت حوليها ملقتش امير قامت اقعدت اده هو راح فين اكيد نزل تحت بفطر طايب كان استني ننزل سوا شكلي حتعب كتير معاه لقت كوباية لبن جنبها علي شربت اللبن وغيرت ونزلت لقت سماح قاعده مع هشام بيضحكوا
دخلت نورما /صباح الخير وعنيها بدور عليه 
سماح /صباح جوري يا وردة 
ابتسمت لها نورما وحاست بحنانها وطيبتها 
نورما /صباح الورد يا سماح ايه الاخبار مبسوطة 
سماح /الحمد لله عاد انتي كيفك 
نورما /الحمد لله بتكلمهم وعقلها سارح وعنيها بدور عليه 
دخلت فوزية فطور جاهز اتفضلو
قاعد الكل علي سفرة و نورما عنيها بدور عليه لاحظ هشام عنيها وفاهم. من نظرتها أنهم لسة مش بيكلموا بعض 
هشام /اللي هو فين امير مش باين معقول كل ده نايم 
هانم /لع يا ولدي امير سافر بكير 
برقت نورما من مفجاءة ولكن.التزمت بالثبات 
ابتسم هشام علي طريقتها 
هشام/اه صحيح ده نازل يخلص ورق الأرض و كانو مكلمينو من شركة. دعايا من عندك يا نورما كان في مشاكل ولازم هو بنفسة 
نورما مردتش كانت في عالم تاني خالص الدنيا بتلف بيها فاقت علي صوت هشام 
هشام/نورما نورما انتي سمعاني 
نورما /هاه خير يا هشام معاك 
هشام /,انتي مش معايا انتي مع الاسف 
نورما /معلش سرحت في شغل شوية خير 
هشام /بقولك متعرفيش ايه مشكله اللي حصلت عندك في وكاله خلت امير ينزل بسرعة 
نورما/مشكله عندي انا لا ماعرفش. وانت عرفت منين 
هشام /امبارح واحنا في مكتب جاله تليفون من عندكم ان في مشكلة كبيرة وكان لازم ينزل مصر
نورما قامت وقفت طايب عن اذنكم حعمل تليفون وراجعة 
قام وراها هشام بسرعة نورما نورما اوعي تتصرفين اي تصرف يغضب امير اوعي تنزلي مصر 
نورما ابتسمت /لاء متقلقش يا هشام مش عنيده الدرجة دي انا بس حكلم سحر زملتي افهم ايه اللي حصل هناك 
وعلي جانب التاني زينب جتلها فرصة علي طبق من فضه 
زينب/اخ منكم يابنات البندر لا خشي ولا ادب شوف البت واقفة كيف عماله تتمرقع ومعملاش اعتبار أنها متجوزة عاد ولا حد هاممها هو صيحح يا هانم مش هشام كان عاوز يتجوزها بعد موت الغالي 
هانم /ابااااي ما كفياكي عاد يا زينب هو السم بتاعك ده معيسكوتش واصل بزياده بقي 
سماح/بس بقي يا امي نورما معتملش أكده هي زينة البنات عاد 
زينب /وانا قلت ايه لكل أكده بس انتم اللي حاطين نار جانب البنزين وبكره تقولو زينب قالت 
دبت نوع من غيرة في قلب سماح 
رجع هشام قاعد لاحظ كهربه جو وتغير لون وش سماح فاهم أن زينب قالت كلام ملهوش لازمة
قام هشام وماسك ايد سماح عن اذنكم حخطف مراتي حبه ننزل نتمشي في جنينه احنا عرسان يا ناس
اخد هشام سماح من أيدها ونزلو جنينة حط هشام أيده علي كتفه سماح
هشام /ممكن جميل يقولي ماله وشه متغير ليه بس 
سماح /لاء مافيش حاجة خالص
هشام /سماح بصي يا حببتي لازم تعرفي أن انا وانتي بقينا شخص واحد حاجة واحدة ياقلبي ولازم نصارح بعض بكل حاجة قولي ايه اللي مزعلك
سماح /,بصراحة يا هشام انا مش بعرف اخبي هو انت في من ناحيتك حاجة لنورما 
.
هشام شال ايدة من عليها سماح انتي اتجننتي صح انتي عارفة بتقولي ايه نورما مرات امير امير يا سماح
سماح /,امال انت جريت وراها ليه 
هشام/سماح انا كنت فاكرك اعقل من كده مش كل حاجة تقولها عمتي تصدقيها عندك مخ لازم تفكري ويا ستي انا جربت ورها علشان نورما متهورة وعنادية ممكن تعمل اي حاجة من غير ما تفكر خفت تسافر مصر وانا متاكد انها ما كنتش تعرف أن امير سافر كان باين قوي من ردت فعلها أن امير مقلهاش انه مسافر 
سماح /بجد هشام يعني هما لساتهم متزعلين عاد 
هشام /بجد يا روح وعقل وقلب وهشام انا يابت افهمي قلبي تتعلق بيكي من أول نظرة وميملاش عنيا غيرك ونورما اختي ومرات اخويا عيب لما تصدقي كلام زي ده وعاوز اقولك حاجة تانيه اللي بيني وبينك ده محدش يعرفوا اوعي تحكي لعمتي اي حاجة بتحصل بنا اوعي يا سماح 
سماح/متقلقش هي اصلا ما بتتحدتش وياي واصل وانا عيب لما اقول حاجة بتحصل بنا انت جوزي وروحي وقلبي انا اول مرة يدق لحد يا هشام
قام هشام شلها ولف بيها يسلملي القمر بتاعي اللي عاوز يتاكل ده قلبي ياناس يبغير عليا 
في طلعت زينب عليهم 
زينت /وه وه وه اتحشم يا ولد بلا قلت حيا عاد نزل البت وبعد عنيك عاد
هشام نزل سماح لكن مبعدهاش سحبها لحضنة وابعد عنها ليه يا عمتي دي مراتي ونور عيني 
سماح/وه يامي انتي خارجة والا ايه
ارتبكت زينت اه خارجة اكونش في سجن اياك 
سماح/لع كفاله الشر بس غريبة رايحة وين دلوق 
زينب/ملكيش صالح خاليكي في مسخرة بتاعتك عاد انا مش حعوج ساعة زمن وراجاعه
خرجت زينب وعلي وشها علامات الغدر
وفي جانب التاني 
نورما/,الو ايو يا سحر في ايه عندكم افهم 
سحر/انتي مين قالك أستاذ امير منبه علينا محدش يجبلك سيرة 
نورما بعصبية /وانتي بتاخدي اوامرك من امير دلوقتي ولا ايه في ايه يا سحر متنظبطي كده
سحر/اهدي يا نونو براحة مش كده 
ن
ورما /انتي خالتي فيها براحه ولا زفت في ايه اخلصي يا سحر
سحر فاهمت أن نورما المديرة حضرت وأن مافيش تفاهم 
سحر /في عميل عندنا رافع قضية علي وكاله وعاوز يقفلها اتهمنا بلنصب و اننا بناخد فلوس ومش بتسلم الشغل في معاده وأننا بنسرق افكار حمالات من وكالات تانية
نورما /بغضب وده حصل فعلا يا سحر انطقي طول عمري مميزة في شغلي وعمر حد ما علم عليا وكيل ايه اللي عمل كده أنه اعلان ده انطقي انا بعتلك الاسبوع ده خمس اعلانات جاهزين أنه واحد فيهم اي شركة فيهم 
سحر/ممكن تهدي شوية امير هنا وعامل اجتماع مجلس إدارة وشادد كل موظفين من عندنا ومن عنده وباعت للوكيل كمان يحضر الاجتماع و دنيا هنا مشدوده علي الاخر 
نورما /أنه اعلان ياسحر في اللي عملتهم محدش بيصمم الاعلان غيري أنه اعلان اخلصي بقي متعصبنيش اكتر من كده 
سحر/إعلان شركة البويات جديده 
نورما /الاعلان ده بلذات انا عاملة في لوجو ( اشعار) مختلف خالص حاجة جديدة ازاي يقول اننا سرقين افكار ده بيستعبط بقي 
وفجاءة سمعوا صوت امير في شركة بيزعق جامد 
سحر نورما اقفلي دلوقتي 
نورما /,سحر خالي خط مفتوح عاوزة اسمع اوعي تقولي لحد اني علي.خط فاهمة 
دخلت سحر اوضة الاجتماعات 
امير /انت فاتح شركة جديد و اللوجو ( شعار شركة )الي عملهولك مدام نورما حاجة فوق الوصف واي شركة تتمني اللوجو ده انت جبت منين أننا سرقين افكار من وكاله تانية 
صاحب شركة /علشان جالي تليفون من وكاله اف تى ار لإعلان وعرضوا عليا اللوجو ده نفسة 
امير/نفسة ازي افهم ونورما شغاله في قدامي افهم حصل ازاي اديني رقم صاحب وكالة حالا
اخد امير الرقم 
امير/سحر حالا تتصلي بلمدير ويكون عندي في ظرف نص ساعة 
سخر/تمام ثواني 
دخلت سحر /استاذ امير المدير في سكة هو كان قريب مننا 
امير /تمام كده اول ما يجي يخش حالا 
وصل مدير وجو وكاله كله متكهرب 
دخل مدير وكاله اوضة الاجتماعات
مدير/مساء الخير
امير/مساء النور اتفضل حضرتك 
أنا امير غزاوي صاحب عزاوي جروب
انخض مدير وكاله اه اه طبعا حضرتك غني عن التعريف مصر كلها بتتكلم عن حضرتك 
امير /اتفضل عندنا مشكلة دلوقتي الاستاذ بيتهم وكالتها أننا سرقنا اللوجو من عندكم و بعناه ليه وانا اللوجو ده مدام نورما هي اللي مصمماه واظن ان اسم وكاله عندنا معروف انا عاوز اعرف وصل عندكم اللوجو ده ازاي 
مدير وكاله/حضرتك انا معنديش مصممين قتلتني فأنا فاتح شركة المواهب جديدة انا جالي شخص من اسبوع وباع اللوجو ده علي اساسا أنه من تصميمة وانا اشتريت منه وبعدين ببيعوا باسم شركة وكنت قارئ اعلان أن شركه الاستاذ عاوز. شعار جديد لها ولقيت ده مناسب هي دي كل حكاية. 
امير\. انت تعرف شخص اللي باع شعار ده 
مدير/طبعا واطلعه من وسط الف 
امير/تمام اتفضل معايا 
وبداء امير في عرض الموظفين كلهم علي مدير لحد متوقف عند واحد 
مدير \هو ده أيوة هو ده اللي باع شعار انا فاكرة كويس
نظر امير يعينه لامن شركة واخد مدير وكاله ودخل اوضة الاجتماعات تاني 
امير اظن كده صورة وضحت استاذ وعرفت أننا مش حرامين ولا بنسرق تعب حد انا دلوقتي الي حرفع قضية رد اعتبار و حق مدام نورما حيرجع وميشرفناش شغل معاك واعتبر مقدم شغل اللي انت دفعته جزء من تعويض سمعة وكاله واتفضلوا الاجتماع خلص 
عميل/بس انا كده بيتي حيتخرب
امير/كنت فكرت في كده قبل ما تشوه سمعت الوكاله وترفع قضية حضرتك اللي وصلت موضوع لكده مش احنا اتفضل و نتقابل وقضاء
عميل /خلاص انا بعتذر لحضرتك ومتنازل عن كل حقوقي و حضاعف تمن شعار و حنزل اعتذار رسمي للأستاذة نورما و الوكاله 
امير /ومقدمة الشغل اعتباره تعويض وحنتفق علي شغل من اول وجديد 
عميل بس ده تكلفه عاليه قوي عليا 
امير \دي مشكلتك تحلها مع نفسك سمعة الناس مش ببلاش يا استاذ وده درس يعلمك تتحقق قبل ما تاخد أي إجراء 
اتفضلو الاجتماع انتهي خلاص بعد اذنكم 
ثم التفت لمدير وكاله
وكلام لحضرتك انت شغال غلط وعارف ومتأكد أن كل التصميم اللي بتجيلك مسروقة راجع نفسك علشان انا لو اتدخلت حزعلك جامد 
كل ده نورما سمعته ومبهورة بشخصية الفولاذية في إدارة الشغل وفي نفس وقت زعلانه أنه لغاها خالص وانصرف مكانها 
رجع امير للموظف اللي باع تصميم
امير/اعرف بقي عملت كده ليه افهم 
موظف /بصراحة شطان لعب بيا وكاله تانية عارفه أن تصميم مسروقه فا بتدفع فيها فلوس كتير 
امير /تمام انت اللي جبته لنفسك اعتبر نفسك مرفود من دلوقتي وملكش اي حقوق عندنا ولا حتي شهاده خبرة وقرار الرفد حيطلع حالا وأحمد ربنا انها جات لحد كده انا كان ممكن اسجنك فيها اتفضل برا ميشرفناش يكون بنا حد خاين
وعلي جانب تاني نرجع صعيد 
زينب خارجة من سرايا قابلت اخوها 
عزاوي/علي فين العزم يا خيتي مش بعاده اياك تخرجي 
زينب/ حدلي المركز عاوزة اشتري شوية حاجات
عزاوي /ومشيعيش ليه لحد يجبهملك
زينب/اباي هو انا محبوسة عاد انا بحب اجيب حاجتي بنفسي فيها حاجة يا اخوي
عزوزاي/خلاص عاد روحي انتي اباي عليكي مبنخلصش من لسانك واصل
جرت زينب بسرعة اخدت عربية ونزلت مركز دخلت صيدلية 
زينب/سلام عليكم كيبفك يابتنبي
البنت/طلباتك يا حاجة
زينب /انا عندي بنتي حبله وعندها عيل صغير لسة فا عاوز تنزل اللي في بطنها عاد
البنت /وه بس ده ممنوع ماينفعش اصرفلك ده غير بروشتت حكيم 
زينب/ حدفعلك تمن علاج ده خمس اضعاف حقه
عنين البنت لمعة بالطمع 
البنت/ تمام بس اي حاجة تحصل انا مليش دعوه حقول معرفكيش وماشفتكيش واصل 
زينب/تمام أكده انتي ملكيش صالح عاد هاتي بس دوا سريع مفعول 
البت /خدي ده خليها تحط حبايتين في اي مشروب وبعد ساعة كله حيلقي تمام
زينب /بس اهم حاجة مافيش خطر عليها 
البنت/دي حاجة مش مضمونه بتاعة ربنا عاد هي بقي وقوة تحملها انا مليش صالح 
زينب/وه هي ممكن تروح فيها ولا ايه
البنت /وارد طبعا بس بقولهالك اهو انا مليش صالح 
زينب /متخافيش هاتي هاتي
اخدت زينب دوا ورجعت سرايا 
دخلت تنسحب المطبخ وعنيها علي كوباية اللبن بتاعة نورما 

google-playkhamsatmostaqltradent