رواية عندما يعشق العلماء الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا عويس

الصفحة الرئيسية

        رواية عندما يعشق العلماء  الفصل الخامس والعشرون بقلم دينا عويس


رواية عندما يعشق العلماء  الفصل الخامس والعشرون

في مكتب مروان

جاسر بضحك :_ فقري من يومك حد يرفض النعمة دي هههه

مروان بغيظ :_بقولك ايه اسكت خالص عشان انا مدايق اووي من الموضوع دا

جاسر بضحك :_ليه كده يا مروان دا حتى البنت صاااروخ ارض جو ههه

مروان بغضب :_اوعي تكون عملت حاجه يا جاسر ها دي مش أخلاقنا يا صاحبي

جاسر بصدق :_لا متقلقش يا صاحبي الحمدلله ربنا باعدني عن الحاجات دي ولا بحبها انا بهزر معاك بس

مروان :_الحمدلله ربنا يبعد عننا الاشكال دي
دي بنت محتاجه تربية من جديد وشكلي كده هربيها انا

جاسر :_ ربيها يا حبيبي ربيها المهم يالا اشرحلك النظام

بعد الكثير من الوقت من شرح جاسر لمروان عن نظام الشغل وعن شغل الشركات

مروان بشكر :_ شكرا يا حبيبي من غيرك مش عارف كنت عملت ايه

جاسر بضحك :_كنت روحت لمنى هههه

ثم ركض الي الخارج سريعا

مروان بضحك :_عيل واطي

_________________________

في أحدي المراكز التجارية في اسكندريه

دينا بملل :_حرام عليكي يا مي كل دي محلات ومش عاجبك حاجه منها

مي :_اسكتي يابت انا عاوزة حاجة تكون شيك بزيادة

نسمة بغمزة :_لا دا احنا اتقدمنا اووي

مي بغيظ :_قليلة الادب لا والله مفيش حاجه انا بس عشان اكون مميزة

نسمة :_ممممم هحاول أصدق

سما ودينا :_من وررراااانااا أسرار بقي كده يا واطيين

مي :_وطي صوتك منك ليها ايه ده احنا مش في البيت وبعدين مفيش حاجه

سما :_لا في وعاوزين نعرف

مي :_خلاص وعد لما نكون مع بعض في بيت أي واحده منا هحكيلكوا ماشي

دينا :_ولو ضحكتي علينا وغيرتي الموضوع نعمل فيكي ايه

مي :_لا متخفيش مش بخبي حاجه عنكوا

دينا :_البنت دي مكارة اووي بس لما نشوف أخرة اللي، يصدقكك

مي :_الله جميله البلوزة دي

نسمة :_فعلا جميله لو عاوزاها خديها

دينا :_بس انا مش عجباني خالص

مي :_هو انا اللي هلبس ولا انتي

دينا وهي تأخد مي غصب عنها :_يبقى ندخل المحل دا يمكن نلاقي أطقم تكوني مميزة فيها يأ اميرة بلا وكسة بنات أخر زمن

سما بضحك :_دي جملة طنط منار ههه

دينا :_ ملكيش دعوه بماما اععع

سما :_طفلة

مي :_بس انتي وهي

سما :_الله حلو اووي الدريس دا

نسمة :_ايوه جميل ايه رايك يا مي

مي :_شيك ولونه ممتاز

سما :_خلاص خديه يا مي

مي :_لو عاجبك ممكن ناخده يا حبيبتي هدفعلك عادي

سما :_لا انا معايا فلوس يا حبيبتي بس احنا بنلف للبس ليكي انتي يبقى من حقك

مي :_لا ابدا مش هيحصل

سما :_لا هتاخديه يا مي

مي :_بلاش احلف انك انتي اللي هتاخديه

نسمة :_انتي يا زفتة يا دينا بتعملي ايه عندك حد يقف أدام التكييف كده

دينا :_مش عارفه ليه هو أسرع من التكييف اللي عندنا مع أنه نفس الشركة

نسمة :_يمكن عشان بيختلف في الجودة

دينا :_يمكن

مي :_هتاخديه يا سما يعني هتاخديه

سما :_مش هيحصل يا مي

نسمة بزهق :_وبعدين في لعب الاطفال دا بقى

دينا :_هو في ايه

نسمة :_الاستاذه والاستاذه بيتخانقوا على اللي تاخد الدريس

دينا :_بسس وسعوا كده في حلين ممكن تشتروا انتوا الاتنين نفس الدريس تخلي صاحبة المحل تطلع واحد تاني او نعمل قرعة وانا أفضل دي ههه

سما :_يالا نعمل

دينا :_ماشي انا معايا جنيه أهو اللي هتبقى ملك مين

مي :_انا

دينا :_اشطا لو بقيتي ملك تفوزي

مي :_اشطا

دينا :_ بسم الله هااا طلع ضرة مش ملك

سما بفرحة :_هااااا انا وسعولي هههه

مي :_هبلة والله هههه

يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent