رواية سجينة العادات الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم نرمين قدري

الصفحة الرئيسية

رواية سجينة العادات البارت الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين قدري

رواية سجينة العادات كاملة

رواية سجينة العادات الفصل الرابع والعشرون 24

نورما/شكلها فوق مع دكتورة علاج انا حطلع بسرعة اقولها انك جيت و طلعت نورما بسرعة تجري تبلغها وعلي اخر سلمة رجليها أتنت وفقدت توازنها وبصوت عالي امييير الحقني ااااه ابني ابني ااااااه  ووقعت من علي سلالام 
ملكة القلم نرمين قدري
جري امير بسرعة البرق علي سلالم وحضنها من ظهرها ونزل بيها سللالم كله علي ضهره وقعت فوقة 
قامت نورما من علية وفي الم بسيط في رجلها 
امير من شده الألم في ضهره مش قادر يتحرك 
نورما/ امير مالك ايه بيوحعك 
امير /من شدة تالم مش قادر يتكلم اه 
نورما /دكتور حد يتصل دكتور 
نزلت تجري دكتور علاج طبيعي والممرضة من فوق 
امير/  بألم شديد اطمنوا علي نورما الاول فيها حاجة 
نورما / بعياط أنا كويسة انت فيك ايه انا اسفة بجد 
بدأت دكتورة علاج تفحصة بحرص شديد 
نرمين قدري
دكتورة/  الحمد لله فقراتك سليمة بس هي مضغوطة من أثر الوقعة اسبوع وحتتحاسن بس الحركة ممنوعا خالص اي حركة غلط او فجاءية حتزعلك جامد عاوزة كل حاجة براحة حتي دخلولك للحمام يكون بحساب وحد يسندك متخاولش تعمل اي مجهود حتي رفعت ايدك علشان الاكل ممنوع عاوزة اريح فقرة علي قد ما اقدر مفهوم 
نورما /طبعا مفهوم بس احنا حنطلعوا فوق ازاي 
دكتوره/بسيطة متقلقيش هو سليم مافيهاش حاجة هو بس الفقرتين طضغوطين علي بعض ودي قلمها جامد بس هو بطل و حيوفق ويحول معانا علشان يطلع فوق 
امير /بالم شديد طبعا طبعا المهم عندي أن نورما كويسة
حاول امير يقف بمساعدت المنورة ونورما ودكتور اكتر من مرة لحد مواقف فعلا ولكن طلوع السلم كان من اكتر الاشياء مؤلمة 
طلع امير اوضة النوم بالعافية نام علي سرير وبدأت دكتورة في عمل مساج لفقرات ضهره وبداء تشنجات جسمة تهدأ وبدأ ينام من تعب 
دكتور /مدام نورما طبعا انتي بتباتي معاه عاوزاكي تخلي بالك من درجة الحرارة علشان من مؤكد حترتفع بليل انا عطيته مسكن حينمام وكريم ده كل ساعتين تدهني فقرات ظهرو مهم قوي ده باسط عضلات
نورما /اااه طبعا متقلقيش اكيد انا حبات معاه 
دكتورة/  تمام انا كمان خلصت شغلي مع الحاجة حامشي دلوقتي وبكرة أن شاء الله حاجي اطمن عليه عن اذنكم
سلمت نورما علي دكتورة ودخلت اوضة امير كان نايم وعلي وشة علامات الالم 
نورما / في نفسها اااه يا امير انا مش عارفه اعمل معاك ايه اسامحك ولا اسيبك ولا ايه والطفل اللي في باطني ده زمبه ايه  أنه يكبر من غير اب 
منا لو سامحتك انا شكلي قدام نفسي حيكون ايه ياربي انا احترت مش عارفة اعمل ايه هي دنيا مش عاوزة تضحك لينا بقي كفايا كده 
وفجأة رن تليفونها 
طلعت نورما بسرعة من الاوضة علشان ميقلقش 
نورما /الو أيوة يا سحر خير بتتصلي في وقت متأخر ليه
عاوزة اية اخلصي
سحر وهي بتأكل /في ايه بس يا نونو وانتي علطول قافشة كده 
نورما /سحر بطلي استفزاز يا تاكلي يا تكلمي انتي عارفة أن انا بتعصب من كده 
سحر /خلاص خلاص مش حاكل تاني بقولك انا كنت عاوزه اطمن عليكي و في شوية حاجات في شغل عاوزه 
اخد اريك فيها 
نورما/سحر هو كلام في شغل ده ميتأجلش لبكره علشان انا بجد هلكلنه 
سحر / يووووو يا نونو انا مابقاتش عارفه. اتلم عليكي خالص بجد زهقت. 
نورما /معلش يا سوسو استحمليني بس كام يوم وانا ححكيلك كل حاجة بس اصبري عليا بجد ظروفي هنا صعبة جدااا
سحر /حاضر لما اشوف اخرتها صحيح ناسيت اقولك مش دق خلاص وحياتك عندي دق 
نورما /احلفي كده بجد يا حبتتتي  دق قلبك خلاص 
الف مبروك يارب بس يستحمل غلاستك وميطفش 
سحر /يقدر يطفش انا لما صدقت أنه دق وغير كده  انا قمر  ميقدرش يطفش
نورما. / ربنا يستر بس قوليلي هو حد نعرفه قولي واخلصي مش فاضية
سحر/ بصراحة انتي بقيتي ممله ايوة معرفة 
الوكيل اللي ماسك شغل امير
نورما /, اللعب ماشية معاكي حلاوة وبصراحة الواد حلو ويتحب 
سحر /فعلا وقررنا نعمل خطوبة اخر شهر 
نورما /  اوبا اوبا ايه وتطورات دي و بسرعة كده الف مبروووك ياحببتي ربنا يكملك علي خير انت طيبة وتستاهلي كل خير. وشكل الواد واقع لشوشته 
سحر /طبعا واقع يا بنتي هو انا شوية 
بس اوعي ماتجيش ازعل منك والله
نورما/  من هنا الاخر الشهر ربنا يسهلها ان شاء الله الأمور تتحسن وحاجي مستحيل اسيبك في يوم زي ده انتي اختي  حببتي 
سحر/وانتي كمان اكتر من اخت وربنا يعلم المهم طمنيني عنك و دنيا هناك عاملة ايه 
نورما /انا كويسة الحمدلله بس تفاصيل مش وقتها خالص اهدي عليا بس افوق وححكيلك كل حاجة من الاول للاخر انا كنت في فيلم عربي طويل بس الحمد لله عدت 
سحر / ياااااه عليكي مش حتبطلي رخامة 
مصممة الفضول يموتني مش عارفه حصبر لحد امتي ماشي يا نونو لما نشوف اخرتها معاكي
قفلت نورما مع سحر ودخلت لقيته لسة نايم ووشة احمر جداا 
جرت نورما عليه لقيتة سخن قاعدت نورما تعملة كمادات تلج لحد حرارة ما نزلت 
فاق امير من سقعيت ماية فتح عينه شاف نورما قاعده علي كرسي و عينيها غفلت شوية. ابتسم امير ابتسامة مكر
امير /  بصوت عالي ااه اااه مش قادر  ظهري اااه مش قادر
نورما اتخضت نورما وقامت بسرعة تجري علية
نورما /بلهفة امير مالك مالك ايه وجعك اكلملك دكتور يجي يشوف في ايه طايب قولي حاسس بأية 
امير / بوجع شديد مش قادر ظهري ااااه ااه اعدليني كده 
نورما/حاضر بسرعة اهو 
انحنت  نورما علية تعدله ماسك وفجاءة وشها والتهم شفايفها في قبله طويله يبث فيها شوقه لها 
احمر وش نورما بشده من كسوف 
نورما /أتصدق بقي انت قليل الادب وانا مش حقعد معاك عدلته وسابتة  وخرجت  وششها احمر من كسوف لكن علية ابتسامة غريبة 
ابتسم امير هو كمان 
امير في نفسة اااه يابنت الذينا تعبتيني معاكي قوي بس تستاهلي تعب يا تبض قلبي 
نزل امير من علي سرير حاول يسند يخش حمام
فتحت نورما باب ودخلت اتفجاءت بيه بيحاول يقوم مش قادر من الالم
جرت نورما عليه وسندته
نورما /انت ايه اللي قومك بس منادتش عليا ليه 
امير / بخبث مرتضتش اضايقك اكتر من كده 
نورما /,كده برضو انت بتعمل فرق بنا دلوقتي انت عاوز تروح حمام 
امير /اه صراحة و مرضتش اتعبك كفايا انك واقفة علي رجلك طول نهار وحامل 
نورما ،/,متقلقش عليا انا كويسة و الفضل ليك بصراحة مش عارفة من غير اللي عملتة ده انا كان حيكون ايه مصري دلوقتي
التفت ليها امير وماسك أيدها
امير / انا افديكي بعمري يا عمري انتي بنت قلبي و حبي الوحيد انتي اللي قلب دق لها من غير استاذن بصراحة مش عارف انتي عملتي فيا ايه شقلبتي كل كياني بقيتي النفس اللي بتنفسة بقيتي نبض اللي مخليني عايش 
نورمت قلبي  انا بحبك وما حبتش حد قبلك ومش ححب بعد 
نورما وشها احمر من كسوف  
نورما / مش يلا بقي علشان اسندك وتخش حمام 
امير لا أنا حسند نفسي انا تقيل عليكي اموت انا في طماطم اللي بتتكسف دي ووطي سرق منها بوسة و كمل مشي كاني مافيش حاجه حصلت 
ابتسمت نورما وعنيها بتلمع من فرحة كأنها اول مرة تعيش الاحساس ده كأنها بنت مراهقا في ثانوية
حابت نورما الاحساس بالحب  ودفء مشاعر 
نورما /في نفسها وايه يعني لما اديله فرصة تانبة يعني ده ربنا بيسامح بس لاء انا مش حسامحه كده علطول انا بس حديلو فرصة يتقرب مني  وابتسمت تاني لما افتكرت همسة ليها و بوسه اللي خطفها منها 
فتح الباب وخرجت امير براحة جرت نورما علية تسنده 
امير لاحظ لمعان عينها والابتسامة غريبة علي وشها فهم أنه ماشي في طريق صح وأنه قرب يوصل لقلبها 
عمل امير نفسة تعبان جرت نورما عليه 
امير  / نورما سنديتي مش قادر ماسكت نورما ايده شدها اكتر لحضنة وكأنه يستنشق عبيرها ويحتفظ بيه جواه 
قاعدته علي سرير
نورما يلا امير تقلع تي شيرت بتاعك خلينا نخلص 
امير حط أيده علي صورة لاء مافيناش من كده كله الا كده متفقناش علي كده لاء لاء انتي عاوزة تضحكي عليا وقلتي فرصة تعبان بس لاء كله الا شرف
ضربته نورما علي صدره براحة 
نورما/  بضحك ايه اللي انت بتقوله ده بقولك اقلع علشان ادهنلك ظهرك بكريم 
امير/  اه بحسب إذا كان كده ماشي اتفضلي بس بسرعة هه
نورما/ اتلم بقي وبعدين حروح انادي فوزية تدهنلك ظهرك انت حر 
امير /فوزية لاء وعلي ايه الطيب احسن ساكت اهو 
بدأت نورما تدهن ظهر امير برفق تام وكل ما يدها تلمسه قلبها ينتفض من تدق 
شعر امير بخفقان قلبها وتأكد أنها بتحية وبشدة  ابتسم وبدأ قلبه هو كمان في الخفقان وكأن القلوب بتعث لبعضها إشارات 
سـأحبك ..
كما يشاء قلبي لا يهمني عقلي..
سـأعشقك...
مثلما يوحي لي نبضي..
ﻋﺸﻘـــى ﻟﻴــﺲ ﻋﺸﻘـــﺎ ﺑــــﻞ ﺣﺘﻤـــــﺎ..
ﺟﻨــــــﻮﻥ.....
_ﻓﺄﻧــــﺎ ﺣﻴــــﻦ ﺃﻋﺸــــﻖ ﻻ ﺃﻋــــﺮﻑ..
ﻣـــــﻦ ﺃﻛــــﻮﻥ...
ﺃﻧﺴــــى ﻛــــﻞ ﻣـــﺎ ﺗﻌﻠﻤﺘــــﻪ..
ﻣــــﻦ ﻓﻨــــﻮﻥ....
ﻭﺃﺑــــﺪﻝ ﺍﻟﻌﻘـــﻞ الحكيم بالعقل..
المـجـنــــــﻮﻥ......
ﻓـﻼ ﻳﻌـﺪ ﻳﻬﻤﻨــى ﺍﻟﻨـﺎﺱ ﻭﻛـﻞ ﺍﻟـﺬى..
ﻳﻘﻮﻟــﻮﻥ......
ﻭﻻ ﻳﻌــــﺪ ﻳﻬﻤﻨـى ﻛــﻞ ﺗــﻠﻚ ﺍﻷﻟﺴﻦ..
ﻭ ﺍﻟﻌﻴـﻮﻥ.....
ﻓﺄﻧـــﺎ حقاً ﺣﻴـــﻦ ﺃﻋﺸـــﻖ ﻻ ﺃﻋـــﺮﻑ..
ﻣــﻦ ﺃﻛـــﻮﻥ.....
انتهت نورما من دهن كريم علي ظهره
نورما/ ايه حاسس موجوع في حاجة وجعاك
امير قلبي واجعني قوي يا بنت قلبي مش ناوية بقي تحني عليا انا تعبت بقي من كتر هجر كفايا كده كفايا يا نورما بالله عليكي انا تعبت
نورما/ ودموع في عينيها وانا كمان تعبت و مش عاجبني وضع ده بس حاعمل ايه مش بايدي يا أمير 
التفت امير وماسك أيدها امال بايد مين بس تعالي نفتح صفحة جديدة مع بعض سيبي قلبك يتنفس يا نورما سبيه يحب  
قطعت نورما كلامة انا جوايا شيء مكسور مش عارفه أصلحة غصب عني
شدها امير لحضنة خاليكي جانبي وانا حعوضك عن كل دمعة نزلت منك بسببي انتي تعرفي أن دموعك نار بتكوي قلبي . كل دمعة نزلت كانت بتنزل جوا قلبي من جوا نار بتحرقه 
انا كفيل اني اصلح الجرح ده بس متسبنيش انا محتاجك معايا انا من غيرك مش عايش انا من غير ماليش نبض ميت بني ادم من غير روح عايش وبس 
نورما / امير انت اخدت اعز حاجة كنت املكها انا كنت شيلهالك انت يعني كانت بتاعتك بس انت اتنزعتها متي وكأنه حق مكتسب 
امير /حط ايده علي بوقها بالي كفايا يا نورما عارف اني غلطتي كبير وربنا يعلم انا كنت بحس بأية كل ثانية 
وانتي  كمان  سرقتي متي  نبض قلبي و حياتي وعمري كله سرقتي ضحكتي و فرحتي 
لما سبتيني وماشيتي اخدتي معاكي كل حاحة جوايا اخدتي حياتي كلها مني 
اديني فرصة علشان خاطري فرصة 
وانا مستعد اني اعوضك عن كل ده بس اديني فرصة علشان خاطري بلاش علشان خاطري علشان خاطر ابننا اللي في بطنك
نورما/ بابتسامة قصدك بنتنا 
امير/  بمداعبة لا ياختي انا عاوز ولد يكون زي ابوة كده قمر 
نورما/ لا انا عاوزة بنت مليش دعوه 
امير /ضمها اكتر لحضتة ولد بنت مش حتفرق المهم انهم منك انتي انا بعشقك نورما بجد بحبك قوي بحبك حب محبتهوش لحد قبلك 
نورما / طابب وماهي محبتهاش
امير / نورما ماهي راحت خلاص بس حاجوبك علشان نقفل صفحة دي خالص
 ماهي كانت بالنسبالي حب تعود مش حد موجود في حياتي وخلاص بشبع بيه رغبة وبعد كده كل واحد في ملكوته 
 لكن. اقسم لك أن  قلبي عمري ما دقلها 
اقسم بالله يا بنت قلبي أن قلبي عمره ما دق لغيرك عمري ما حسيت حد غيرك افهمي بقي انا بحبك انتي انتي وبس نفسي اعرف انتي ليه مش مصدقاني اعملك ايه علشان تصدقي انا حبيتك اكتر من نفسي انا بقيت اتنفسك يا نورما 
نورنا وعنيها مدمعة امير انا مش عارفه اقولك بجد مش عارفه احساسك ده هو كياني من جوا 
امير  / متقوليش تعالي بس انا اللي حقول ده انا عندي كلام 
نورما /امير انت حتعمل ايه اوعي تكون 
امير/ هوش  ببااس مش عاوز اسمع اي كلام تعالي احسن انا  عاوزة اقولك كلام كنت حموت واقوله
نورما / امير ضهرك  و دكتورة محظرة من حركة بس بقي 
امير /بلا دكتورة بلا زفت بقي انا لما صدقت أن الحجر نطق تقوليلي دكتورة تعالي بقي اقولك كلمتين  فيهم خلاص 
ولسة بيضمها لصدرة جامد
امير / فجاه اااه اااه ضهري 
قامت نورما بسرعة مش قلتلك انا قلت بلاش حركة بس تسمع كلام  ام مبتعرفش تسمع كلام ايه حاسس بأية 
امير /  بالم شديد بعض ما عندكم اللي يسمعك يقول انك انتي بتسمعي كلام 
ااه مش قادر ضهري  انا عارف بختي  عارفة انا لما صدقت ااا ه
نورما وقعة علي الارض من ضحك
امير/  اضحكي اضحكي بس حتروحي مني فين الصبر اخف مش حسيبك 
نورنا /بضحك طايب نام نام   مش وقته كلام ده 
امير/  بت انتي بطلي ضحك أحسلك مش قادر اقولك
نورما و حاطة أيدها علي بقوقها من كتر ضحك خلاص خلاص نام بقي 
امير /  نام  هو ايه اللي  نام  نام بتنيمي ابن اختك  ايه حنام لوحدي 
نورما بضحك هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه اه مخلاص بقي العضمة كبرت 
امير/  بت انتي أتلمي احسن حقوملك ومش حيهمني ضهري
نورما/  وعلي ايه خلاص حاسكت ويلا نام 
شدها امير عليه تاني نام انا مش حماده ابن اختك علي فكرة 
هو  وانا ينفع انام وبنت قلبي بعيد عن حضني بردو تعالي نامي جوا حضني ده مكانك من هنا ورايح اوعي اشوفك نايمة برا الحضن ده مفهوم 
نورما / بكسوف حاضر وقربت عليه 
امير/  اموت في فراوليا و هي بتحمر كده تعالي حببتي نامي حببتي في حضني 
وحتضن امير نورما وكأنه ملك العالم كله وذهبا في سبات من النوم وكأنهم اول مرة ينامو كل واحد منهم حاسس ان مالك العالم في كف التاني الشعور بالأمان و الطمأنينة الذي يبعثه كلامنها الاخر شعور جميل 
فاقوا علي خبط علي باب و كان ما اقصر الليل عليهم 
فاقت نورما 
نورما /امير امير. شيل ايدك خاليني اعرف افتح الباب عمال يخبط من بدري 
امير /تؤتؤ مش حشلها انا لما صدقت حاطتها
نورنا /والباب واللي بيخبط 
امير /طظ اعملي نفسك مش سامعة 
نورما /امير ماهو مش حينفع نفضل طول نهار كده وقت كمان اتاخر 
امير /وانا مالي يتأخر ولا يتقدم انا في حضن بنت قلبي. وحبيت عمري وروحي طظ بقي انا عاوز  الو قت في ايه 
زاد الخبط علي باب وصوت فوزية ست نورما ست نورما اصحي 
نورما /خلاص بقي امير و سع ايدك خاليني أشوفها عاوزة ايه 
امير /بعصبية اتفضلي نورما انتي اللي عاوز تقومي صح 
نورما /مالت عليه انا نفسي انام جو حضنك العمر كله بس غصب عني اديك شايف انا كمان لما صدقت دخلت جوا الحضن ده مش عاوزة اطلع منه مهما حصل. بحبك 
امير /ايه ايه انتي قلتي ايه بت ايه بتحبي ايه بالهوي
لاء طظ في فوزبة طظ في دكتورة و تعالي بقي انا اول مرة اسمع كلمة دي منك وعاوزاني اسيبك تفتحي للفوزية ابقي اهبل 
وشدها لحضنة كأنه بيث حنان العالم كله لها وهي مستحجيبة معاه بكل كيانها التهم شفتيها في قبلة طويله يثبت مدي حبه لها 
ولكن زاد خلبط الباب اعلي 
امير/وسعي نورما كده لما اقوم انيل عيشتها 
نورنا/بضحك. امير اهدي يمكن في حاجة مهمة و هي عاوزة تقولها يمكن  مامتك تعبت خلينا نقوم نشوف هي عاوزة ايه اصلها مش حتسكت 
امير ،/هو مافيش اهم من اللي كنت حعمله بس عندك حق الخوف بس لتكون أمي تعبت غير كده يومها مش معدي وسعي انا اللي حفتحلها الباب 
سند امير وقام براحة و فتح الباب وشر في عنيه
امير /خير نعم القيامة قامت دنيا خربت افندم فوزية هانم خبر ايه نعم حضرتك عاوزة ايه طلبات الكونتسة فوزية ايه 
جرت نورما لحقت البت 
نورما / امير مش كده وطي صوتك خش جوا وانا حشوف هي عاوزة ايه 
امير /لاء مش داخل غير ما تتهبب وتقول ايه الخبر اللي ميتأجلش لحد ما نصحي ولازم تصحينا و تقوله 
نورما /اهدي بس براحة 
التفتت لفوزية ماتقولي يابنتي في ايه انطقي بقي
فوزية ووشها احمر من كسوف /,الست كبيرة بتقولكم انزلو فطار جاهز 
امير /بعصبية اااايه يعني انتي طالعة و تاعبه نفسك علشان نفطر لاء احنا صايمن انزلي قولي الامي عليهم ايام من رمضان وصايمين مش بيفطرو
نورما حتموت من ضحك /امير خلاص بقي اصبر انا وقاعدته تضحك مش قادرة تمسك نفسها 
امير /بطلي ضحك متعصبنيش يا  نورما 
فوزية/اسمعوا بس انا لسة مخلصتش اصل عمت حضرتك تحت جت هي. والست سماح تحت والست الحاجة عاواك ضروري انت عارف اللي بيحصل لما تيجي عمتك هنا 
امير/ودي ايه اللي فكرها بينا استر يارب مشاكل حتبدا هو الواحد ميعرفش يقعد هادي يوم مش طمعان يارب في اكتر من يوم 
ماشي فوزية قالهم نازلين كمان نص ساعة
فوزبة /تمام يا أمير و بيه واسفة اني صحيتكم 
امير/  فوزززبة انزلي وما تفكرنيش 
فوزبة  /بضحك مكتوم نازلة اهو خلاص 
فوزبة وهي نازلة يارب يهنيكم يارب ويبعد عنكم سم حربايه وامها اللي قاعدين تحت 
دخل امير في قمة غصب 
نورما/,امير ما تهدي شوية بقي حصل ايه لكل ده
امير/  قاعد براحة علي سرير من الالم ظهره 
امير /جيت عمتي دي مافيهاش خير يا نورما لازم كل ما تيجي توقع البيت كله في بعض وامي زي ما انتي شايفه. تعبانه ومش مستحملة اي ضغط أو  كلام ملهوش لازمة 
نورما /وعمتك بتعمل كده ليه انا مشفتناش خالص من ساعة ما دخلت هنا لاء استني استني هي دي اللي كانت في عزا المرحوم اكمل صح 
امير /  اه الله ينور عليكي هي دي 
نورما / يباه دي صعبة بجد وما حدش قدر عليها غيرك 
بس انا ما شوفتهاش من ساعتها 
امير/ ماهي مش بتيجي كتير متجوزة وعايشة في اسوان مع جوزها  بعيد عننا 
نورما /طايب وايه سبب اللي هي بتعملة ده 
امير/ هي كانت بتحب واحد زمان و جدي الله يرحمه بقي كان قاسي قوي وزي عادات صعيد اللي ظلمت ناس كتير جات عليها و ظلمتها 
جدي مرضاش بالشخص اللي بتحبه علشان غريب هو كان مهندس زراعي شغال عندنا وجدي صمم يجوزها لابن. عمها زي عادات وتقاليد العايلة. الكريمة ما بتقول  اتجوزت عمتي قهر ومن غير موافقتها  وكمان جوزها  أخدها وبعد بيها عن أهلها في بلد تانبة علشان شغله و هو كمان الله يرحمه كان قاسي عليها قوي و كان معاملته معاها وحشة جداا .
هي بقي حقدت علي كل وشالت منهم   وعلي ابويا بلذات أنه موقفش معاها ودافع عنها قدام جدي
محدش اصلا كان بقدر يقف قدام جدي 
هي بقي راسها والف سيف أن كان لازم حد فينا يتجوز بنتها عادات وتقاليد والبت وابن عمها  اشمعنا هي اللي طبق عليها العادات والتقاليد بس 
انعدلت نورما /ايه ايه سمعتي كده تاني بتقول ايه وتجوز مين لمين 
بقولك ايه يا أمير هو انا مش اخلص من ماهي تطلعي ام أربعة وأربعين دي ايه حلفين عليا معش متهنية يوم مع اللي بحبة بس لاء لاء بقي أنا مش حاسكت لاي حد يجي حانبك انتو متعرفنيش بقي كلكم فاكرني نورما هادية كيوت لاء انا شرانية جدا وخصوصا في اللي يجي ياخد مني حاجة بتاعتي اسال عني في سوق اسالهم نورما الجندي بتعمل ايه في اللي ياخد منها صفقة بتاعتها بمحي من علي وش الأرض ما بالك بقي في اللي عاوز يجي 
يا  خد   منها حببها وأبو ابنها هي كده لعبت في عداد عمرها 
شدها امير اموت انا في الي بيغير. عليا ده هو مين قالك اني عارف انك مش طيبوبه وانا حانسي يوم اللي حطيتي وش ماهي في طبق البيض من ساعتها عرفت انك مش سهله و لو بتسكتي بيبقي بمزاجك
نورما /,الحمد لله انك عرفت خاف بقي انت وام أربعة وأربعين اللي قاعدة تحت 
امير /,وانا مالي هو انا عملت حاجة دلوقتى انا دلوقتي واخد حبيت قلبي وروحي وعمري في حضني عملت ايه بس 
نورما /لاء انا بقولك علشان لو حصل تحت حاحة معجبتنيش
امير/. ضمها ليه اعملي اللي انتي عايزاه بس سبيني في حضنك حبه بقي 
حضنها امير جامد و ذهبا مع بعض في عالم مافيهوش غيرهم عالم طال انتظاره كتير ولكن كان لقاء مميز لقاء كله اشتياق و لهفة وحب كان لقاء من نوع اخر لقاء لهفة  اتنين عشاق بقالهم سنتين عطشانين من الاشتياق  بث كل واحد منهم حبه واشتياقوا التاني بحب شديد وكانت من اسعد اللحظات علي وجه الارض وكأنهم أوقفوا كل ساعتان الزمن عند اللي حظة دي 
فاقت نورما و علي وشها كسوف شديدة
ضمها امير في حد بينكسف من نفسة حببتي انا نفسك  انا حبيبك وروحك اوعي تتكسفي مني حبيبتي تاني انا نصك اللي بكملك .
وفجاءة الباب أتزق ودخلت بنت عمته 
google-playkhamsatmostaqltradent