رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم شهد عبدالسلام

الصفحة الرئيسية

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني البارت الثالث والعشرون 23 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني كاملة

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني 2 الفصل الثالث والعشرون 23

ليله :اعااا
سليم وبيكتم فمها وبحزن :هششش اهدي هقولك كلمتين وعشان خاطري عندك بلاش خاطري عشان عارف ان خاطري دلوقتي مالهوش لازمه عندك بس تسمعني بس واخر مره صدقيني هتسمعني 
ليله بحزن بتحرك رقبتها بمعني هتسمعو 
سليم بيبعد عنها شويه وبيتكلم 
سليم وبيحاول يتماسك:زمان زمان اووي من 12 سنه كده كنت بحب بحبهاا اووي ده زمان كنت بحبها حاليا مش بحبها حاليا عاشق التراب اللي هي بتمشي عليه 
ليله كانت هتكلم 
سليم: ارجوكي اهدي واسمعني  
و كانت صغيره اه بس كنت بعشقها و جيه جدها شرط شرط عشان تبقي جنبي وكان لازم انفذ الشرط ده عشان كان لازم هي تفضل جنبي و دايما بعتبرها بنتي حته من قلبي وافقت علي شرط جدها مع ان هي كانت لسه 6 تقريبا وانا بردو كنت صغير بس عشان تبقي معايه وجنبي وفضلت احسب السنين ولايام وشايفها قدامي كل يوم بتكبر ومرتب عليها كل حياتي و يوم ما كبرت وقولت خلاص بقيت معايه وهتبقي ملكي او هي اصلا ملكي بس لازم موافقتها وبس تتصوري ان السر ده اتكتم بيني وبين تلاته بس جدها و اتنين بتعتبرهم ذي ابوها و البنت تبقي........
ليله بغيره وحزن ان كل حبها راح علي الفاضي :انا مش عايزه اسمع حاجه تاني وبتقوم 
مش عايزه اعرف هي مين مش عايزه 
سليم بيقوم وبيمسكها من ايديها الاتنين وثبتهاا 
ليله بعياط: مش عايزه اعرف هي مين سبني 
سليم: لازم تعرفي هي تبقي... تبقي انتي انتي اللي طول عمري جنبها 
وبينزل 
ليله بعدم تصديق :انا انا يعن يعني ايه انا انا متجوزني اناااااا 
وبتطلع من الغرفه وبصوت عالي 
ليله:عمووووووو اسد ددد عمووو مالككككك 
البيت كله بيصحه 
ليله:انت ازاي كنت ساكت
اسد بيقرب عليها:طب اهدييي 
وبيحضنهاا :اهدي يا حبيبتي في ايه 
ليله بعياط في حضن اسد ومن كتر العياط صوتها راح وبهمس:سليم متجوزني 
اسد:اهدي 
اسد:تعالا يا مالك 
وهووحضنها بينزل بيها ومالك بينزل معاه 
وبيدخل المكتب 
مالك بزعيق:كل واحد علي اوضته 
و بيدخل المكتب وبيقفل الباب
اسد بهدوء:ينفع تهدي واللي عايزكي تعرفي انك بنتي مش ذي بنتي لا انتي بنتي فعلا وبنت مالك وزمان ده حصل من الخوف عليكي مش اكتر و لو مش بتحبي سليم عادي خالص الوارقه هقطعها 
مالك:سليم مجنون شويه بس بيخاف عليكي. 
ليله :وبعد كده يطلع متجوزني صح و امشي بقي علي مزاجو
مالك:كلامك غلط هو لو عايز يعمل كده كان عمل كده من زمان و اول حاجه تثبتلك كده ان انتي ماكنتيش تعرفي بوضوع الجواز و كل التعامل معاكي كان ب الحب يا حبيبت قلبي
ليله وعايزه تتاكد: يعني هو بيحبني 
مالك بمشاكسه:ايه رايك تساليه و نبعت نجيبو 
ليله بكسوف:لا انا مش عايزه اعرف 
وبتطلع 
اسد :مش انا بقولك شويه مجانين كانت نازله بتعيط واول معرفت هو بيعمل كده ليه مبسوطه مش عارف الواحد يعمل معاهم ايه 
وبيدخل في اللحظه دي تميم
تميم :مالك بقولك ايه هتجوزها بعيد عني و هربهالك من الاول وجديد 
بتدخل وراه لؤلؤ 
لؤلؤ بزعيق:ليه يا حبيبي حد قالك ان مش متربيه مين اللي بيتكلم 
اسد بعصبيه: بس انت وهي 
تميم ل مالك:هتجوزهالي 
مالك بص ل اسد وضحك:اتنين ماشفوش تربيه وانا موافق 
تميم: حبيبي وبيحضن مالك 
لؤلؤ اتكسفت وهتطلع 
تميم مسكها :ايه الكسوف ده ده انا حتي هبقي جوزك 
لؤلؤ مكسوفه وعيونها في الارض
تميم بصوت هادي:طب بو**ه بسرعه كده 
لؤلؤ بزعيق:تصدق انك قليل الادب و انا هتجوزك عشان اعلمك الادب 
مالك: انت بتقولها ايه ياض 
تميم:لا ياعمي بقولها عيب تقفي معايه كده وبيكمل بصوت عالي يلا يا بت علي فوق اطلعي 
لؤلؤ بتطلع 
تميم:انا هتجوز مع عمر ماشي 
اسد:هنشوف انا و مالك وهنرد عليك
تميم:تشوفه ايه انا هطلع وهنجوز مع عمر و لوليا
باي باي
وبيطلع 
مالك: انا عندي حل حلو احنا نسيب البيت وهما يولعه في بعض ده عيال تربيه و***ه 
اسد:خلاص نجوز الاتنين دول و يبقي فاضل ليله وسليم 
في غرفة لؤلؤ قاعده 
وبتفتكر 
فلاش باك
تميم بيدخل عليها الغرفه 
لؤلؤ:مش جعانه 
تميم بخوف وبيقرب عليها:مالك في ايه 
لؤلؤ :ابعد عني عشان كل مره بتقرب بيحصل حاجه توجعني 
تميم: صدقني بحبك بجد بحبك و مستعد احارب الدنيا كلها عشان تبقي معايه 
لؤلؤ:وانا 
تميم بحب:وانتي ايه 
لؤلؤ بكسوف:خلاص بقي
تميم ضحك:طب يلا يا قلبي 
وخدها ونزل 
باك 
لؤلؤ بحب:بحبك يا ابن حور 
وبتنام 
بيمر اسبوع بكل تفاصيله ليله بتشوف موضوع جوزها من سليم من طريقه تانيه خالص و بقي طول الوقت واحشها ولؤلؤ وتميم حبهم بيزيد اكتر لبعض و عمر و لوليا طبعا و ليله مستمره في الجامعه ذي ما هي و سليم بيحاول يبقي عادي وبينزل شغله و طول الوقت بيبعت رسايل ل ليله و هي مش بترد بس بتبقي مبسوطه جدا ان هو لسه عايزها و بيحبها و متمسك بيها 
ويوم فرح اياد و شهد والاسبوع ده قربهم من بعض جداا و مصطفي طلع من المستشفي بس لسه مريض و بسبب تحضرهم ل الفرح اياد و شهد حبو بعض 
العائله كلها جاهز عشان فرح اياد 
وكلهم بيتجهه  مكان الفرح في اكبر فنادق الساحل 
عند اياد و لسه هيشوف شهد 
اياد بنبهار وتوهان:مفروض هنزل بيكي للمعازيم
شهد بكسوف:هو في ايه 
اياد بيقرب منها وبيحضنها:مش مصدق انك هتبقي مراتي
شهد بحب:ولا انا 
اياد:عايزك تسامحيني علي اي غلطه غلطها معاكي ودلوقتي بقولك ايه رايك نبدا من جديد و ابقي ليكي الزوج الصالح وتبقي ليا كل حاجه في حياتي 
شهد بكسوف:موافق 
وبينزل بيها 
في الفرح 
ليله :بسم الله مشاء الله قمرات اووي 
تاليا وبتحضنها:عقبالك يا حبيبت قلبي
ليله بحزن:...
عمر:بس ايه جمالك ده 
لوليا بكسوف:بس بقي 
لؤلؤ بتبصلهم بقرف:علاقه زباله 
ليله ضحكة 
عمر:ايه يا زباله انتي
تميم من وراها:ايه يا جامد 
لؤلؤ بكسوف وبترد:يا قلب الجامد انت 
عمر: شوف اللي بتقول علاقه زباله يختي ده انتو شبه بتوع المخدرات 
ليله بضحك:صحح صح عندك حق وربناااا 
حور:بس يا ولاد كفايه ضحك عليها دي مرات ابني 
لؤلؤ:حبيبتي يا حور
و عائله كلها قاعده
وبيدخل سليم 
سليم وبيتكلم وعيونه علي ليله و ليله عيونها في الارض:عاملين ايه 
حور بحب:انت عامل ايه يا روح ماما 
تميم بتريقه:يا قلب ماما يا.....
حور بمقاطعه و بتمثل الزعل:شايف ابنك 
اسد بجديه:اسكت 
عمر:طبعااا لازم يسكت ده حور يا ابني مش اي حد
وبينتهي  الفرح و كل واحد علي غرفته 
في جناح  اياد و شهد 
اياد بحب:بحبك و من اول مره وكل اللي حصل ده كان مجرد حجج فاضيه 
شهد:وانا بحبك رغم انك مجنون
اياد بضحك:كده هنزعل يلا ادخلي اتوضي ونصلي ركعتين ل ربنا
شهد :حاضر وبتدخل 
ونسبهم مع بعض شويه 
وليله لسه هتدخل 
بيوقفها صوت هي عارفه كويس :ليله 
ليله بتوتر:نعم 
سليم بحب:ينفع ثانيه بس هقولك حاجه 
ليله بحزن:اتفضل قول 
سليم: ينفع بس ننزل علي البحر شويه وهقولك الكلمتين و ارجعك تاني 
ليله ومتعوده ان هي تقول حاضر دايما ل سليم وان هي متاكده ان هو بيحبها:ماشي 
و بتنزل معاه 
وسليم بيمسك ايديها وهيطلع علي ياخت 
ليله بستغراب: ايه ده
رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم شهد عبدالسلام
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent