رواية اخوات زوجتي الخاتمة بقلم مني عبدالعزيز

الصفحة الرئيسية

  رواية اخوات زوجتي الخاتمة  بقلم مني عبدالعزيز 


رواية اخوات زوجتي  الخاتمة 

‏عشقتك فكنت كشعلةضوءتوجج
الحنين بثناياروحي
نظرتك تنتشلني من عالمي لعيناك
تذهب بي لنعيم عشقك وجنةحبك
فأنالم أغادرقلبك يوماًلأني تركت فيه حروف وزهرةحب لاتذبل 
وتراتيل هواءلن تمحيهاالسنين
فإن راودتك ذكرياتي أبتسم قليلا
وقل سلامالروحاسكنتني 
وطاب لهاالسكن في أعماقي
عشقتك وكفى بك عشقاً
في منزل اللواء عاصم .
عاصم .... كده جهزنا كل ال نادر قال عليه ...المجنون في حد يعمل فرح في حالته دي.
سامر ..... لا لسه فاضل دعوات الفرح... هههههههههههه خايف روعه ترجع في كلامها ..كده كده ابنك وعارف دماغه .
أمه ... دخلت رمت نفسها علي ااقرب كرسي. 
ام نادر ...أنا هلكت هموت وانام طول الليل أنا ودود والبنات بنجهز الشقه وغيارنا كل ال نادر قال عليه
نيرة ...لا ماهو مجنون كل حاجه اتغيرت زي ما قال رجع اتصل من شويه وقال في حاجه مش عجبته. عاوز يغيرها .
عاصم .... الواد أجنن يعني علي اساس روعه مش حافظه الشقه.
نيرة .... لا نادر غير كل ديكورات الشقه ازاي وأمته معرفش.
سامر ... لما فائق بعد العمليه في العنايه طلب من الدكتور اني ادخله ....وقالي علي كل حاجه عاوزها 
حتي ال عمل الديكور الجديد معتز اخو روعه ...
نادر طلب اني اروح ليه هو كان متفق معاه يسال روعه عن ديكورات معينه في شقه زي شقة نادر ...وهي ال اختارت كل حاجه بنفسها والألوان .
عاصم ... هههههههههههه معقوله نادر عمل كل ده دي معجزة ..فعلا روعه غيرته .
نيرة ... انا تعبت ده كل شويه يبعت رساله غيري دي حطي دي ...امال مكنتش دي تاني جوازة ليهم.
ام نادر .... دي تعتبر جوزتهم الاولي ..اول مرة محبوش بعض .
سامر ....أنا هاخد خالد واروح لنادر المستشفي..في حجات لازم تخلص قبل الفرح 
::::::::::::::::مني عبدالعزيز _____________في بيت حودة ملوخيه.
ذهب حودة الي بيت زينات واقنع اولادها الثلاثه أن يحضروا لبيته للعيش معه حتي عودة والدتهم .
اولاد زينات .وزغلول ثلاث ولاد ...من وقت ما علموا من أحد العاملين في محل زينات ماحدث لامهم والسبب والدهم ...وهم اختاروا أن يتواروا عن اهل المنطقه خزوا مما فعل والدهم .
حودة ..... لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم 
ليه التشائم ده الست ام عادل بخير وهترجع ليكم بالف سلامه .
ولو علي ال عمله ابوكم ...دي وسوسه شيطان وهو اخد جزاته.
عادل ...لو سمحت يا عم حوده متقولش ابوكم تاني 
ده عمره ما كان اب لينا ده رمانا احنا وامنا. ... كان عمل ايه لينا لا عمرة سال علينا ولا اهتم ب حد فينا 
وفي الاخر لولا ساتر ربنا كان قتل امنا.
عمر الابن الأوسط.....لو سمحت متقولش ابوكم الن أنا ناكر ابوته ليا .
عمرو....الاصغر ..منه لله هنعيش ازاي في المنطقه بعد ال عمله ...الواحد يخاف يخرج يبص في عيون الناس.
حودة ... خلاص خلصتوا كلامكم .
بصوا ال انت. فيه ميجيش واحد علي عشرة من أنا شفته وانا صغير ..ولا عشتوا واحد علي عشرة منه .
اكيد مش هتعشوة لان لا أنا ولا ست روعه ولا الست زينات امكم هنسمح بيه.
ال عمله ابوكم فيكم ميجيش نقطه في بحر ال عمله ابويا ....بس الست روعه الله يبارك لها ..... قالتلي كلمتين ...وصاحبهما في الدنيا معروفا ولا تقول لهم افا ولا تنهرهما... يعني زي القرآن ما ذكر ...
فهمتني لولا الاب والام مكنتش جيت الدنيا .
قالتلي ربنا أمر باحترام الاب لو كان كافر .. ونزورة ونوده ....بتاخد عليه ثواب .
علمتني ان ارد الجفاء لحنان ... أنه لو اساء ليا انا اثني عليه ....أن طرادني ازورة تاني وتالت وعاشر ...صله الرحم معلقه بالعرش .
علمتني اسامح وارد الإساءة بالمعروف .
علمتني اكون اب قبل ما اخلف عيالي ..عارفين ابويا فضل سنه كامله رافض يقابلني ....ومن كتر. زيارتي ليه اخواتي منه حبوني. وبقينا صحاب وحالهم اصلح بفضل مقابلتهم لست روعه صاحبتها. في جمعيتهم ال بيساعدوا فيها الشباب.
ابويا دلوقتي لو اتاخرت يوم في زيارته أو ما رنتس عليه يزعل. ويجي بنفسه وهو مريض يطمن عليا.
علي راي الست روعه قابل الإساءة بالمعروف ...هتكافئ من ربنا ال احن وكريم وفضله علينا .
إنسوا ال عمله وقولوا اللله يسامحه ... وخالوا بالكم من علامكم وامكم ...ناجحكم وتفوقكم ده عوضها علي ال شفته .
اوم الولاد وشكروا محمود علي كلامه وأكدوا له أنهم هيتفوقوا في دراستهم ويساعدوا امهم في العمل.
ذهبوا الي أحدي الغرف للنوم .ودخل حودة غرفته يفكر في أمر ما ....بعد عودتهم من المشفي وكلمات ابو هاجر له ..لماذا لا يتزوج؟ و.أنه وحيد! بعد وفاة زوجته ويريد ه الارتباط بالست زينات ويكون اب لاولدها وان سن حودة مقارب من سن زينات وأنها مازالت جميله ... ظل حودة طوال الليل لم يقدر علي النوم قام بالوضؤ والصلاة وعمل صلاة استخارة. 
وفكر ياخد راي روعه في الأمر صباحا..
___________مني عبد العزيز 💥 اللهم صلي وسلم على محمد 💥
في بيت نبيل الاسيوطي 
نبيل وأولاده وعماد مجتمعين .
معاذ .... مع اني زعلان علي ال حصل بس بحمد ربنا أن نادر قدر ينقذ روعه وهيرجعوا لبعض ... نادر كبر في نظري اوي.
مروان..... فعلا لولا الحراسه ال عملها. عليها الله اعلم كان حصل ايه ...الحمد لله علي نجاتها. ورجعها لينا وموافتها علي الجواز من نادر مرة تانيه .
معتز .... نادر. من فترة جه عندي المكتب .... وطلب مني اني اساعده في الرجوع لروعه. وأني اساعده 
في تغير ديكور شقته. واخد راي روعه فيها وتغيرها من. غير ما تعرف .
مراد .... وجه عندي الجيم وطلب اني أقنع روعه ترجعله بعد ما فضلت أنا وهو نلعب لملا كمه. لاكتر من ساعتين وافقت .....بس ما لحقتش اكلمها لان تاني يوم حصل ال حصل .
مازن .... فعلا جه عندي العياده وطلب نفس الطلب 
عماد .... وانا كمان عمل كده معقوله حبه لروعه يخليه يعمل كده يلف علينا واحد واحد يقنعنا 
نخلي روعه توافق عليه.
نبيل .... انا بالرغم من ال حصل لروعه بس بحمد ربنا وبشكر فضله أن نادر أنقذها والحمد لله رجعوا لبعض .
اكمل نبيل ...مروان عاوز منك عينك ما تشالش من علي اماني وجلال الجارم وزغلول الكل****,
انا مش هسيب حق روعه ولازم اخدة منهم بالقانون .
فجاءة دخلوا عليهم دودو ولوزة وسهي .
دودو .... مش قادرة. هموت من التعب .
نبيل ... اقترب منها وجلس جوارها. مالك يا روحي .ايه تعبك .
دودو ....مش قادرة اققف علي رجلي من وقت ما كونا بالمستشفي لحد ما رجعنا واحنا بنفرش الشقه .
ونزلنا كام محل جبنا شويه لوازم الحفله .
نبيل اقترب منها ومسك أيدها وقبلها ... وابتسم وقال عقبال ما تنزلي تجيبي لأختها لما تجي وتكبر .
ولاده ...نعم لا احنا بنعترض .
نبيل ... طيب بقي أنا هجوزكم انتم الخمسه في يوم واحد بعد رجوع روعه من شهر العسل. انتم وخالكم 
بس بعد تسع شهور كل واحد ما سلمنيش حفيد وتكون بنت. ... هخلف أنا وامكم بنت .
الجميع بزهول قالوا نعم ليه هندوس علي ريمود ونختار نوع الجنين .
افرض جم ولااد نعمل ايه ساعتها نرجعهم ونقول لازم بنات .
نبيل .... ال عندي قولته .
دودو .... ابتسمت لنبيل ....اومت براسها فهي تحس بحزنه والمه مما حدث لابنته .
عماد .... احنا ننام ساعتين تلاته قبل معاد الحفله ونقدر نستعد لطلبات الاخ نادر .
اوم الجميع بالموافقه وذهبوا الراحه لمعودة اكمال الاستعداد الحفل ....لروعه ونادر .
--------سبحان الله بحمده سبحان الله العظيم.مني عبدالعزيز 💕
بعد خروج الجميع من غرفه نادر.
قبل نادر جبين روعه وضمها اليه بيده السليمه 
لكزته وابتعدته عنه.
روعه ....بقي روعه صولتانيه ونودي قالتها وهي تشير بإصبعايها وتقترب منه .
نادر ظل يرجع بظهرة. حاول الفرار من أمامها بعد ما خطرت له فكرة التف سريعا محاولا الجري .
روعه ..قامت بالجري خلفه توقف نادر وبحركه سريعه جزبها مسقط نفسه علي السرير وهي فوقه
نظر الي عينيها ..وقبل جبينها نظر الي شفتها اقترب عليها محاولا تقبيلها فجاءة فتح الباب مرة واحده
انتفض نادر رافعا نفسه و فوقه روعه محاولا امساكها بيده .علي أثر صرخه عاليه ايه ال بيحصل ده .
رفعت روعه نفسها لتري فتاة جميلة ترتدي بنطال من الجينز وفوقه بلوز صغيرة تصل لخصرها تضع حجاب صغير علي رأسها مخرجه منه بعض خصلات من شعرها .
الفتاة ....ايه ال بيحصل ده مش كان طلقك. وارتحنا منك ،ومش كفايه ال حصله بسببك .
انتي ايه معندكيش كرامه. طلقك وبعد عنك واسببتي في ال حصله ...واحده غيرك كانت تحس علي دمها وتبعد عنه...
حاولت روعه أن ترد امسك يدها نادر وأشار لها 
أن تصمت 
نادر ....بغضب اخرسي ..انتي ازاي تكلميها بالشكل ده...بتكلميها علي الكرامه عن الإحساس يابجحتك انتي
ازاي تدخلي الأوضه من غير استأذن ..بتتكلمي علي الاخلاق فينها عندك وانتي داخله اوضه راجل. ملكيش صله بيه ..فين هي كرامتك وانتي بتفرضي وجودك في حياته .. بتكلميها عن الإحساس 
ال انعدم عندك خالص قبل ما توجهي ليها الكلام بصي لنفسك واقفه فين وازاي 
اقترب من روعه ضاممها قبل جبينها ..لو علي الكرامه ..روعه كرامتها وعزة نفسها تساوي مليون من عينتك.
وان كان علي الادب والأخلاق روعه اقوي مثال تتعلم منه. اجيال .
وبالنسبه بتعمل ايه هنا فهي في اوضه جوزها .
وبتقولي طلقك وخلص منك .... طلقها ده كان اكبر غلطه غلتطها في حياتي ومين قالك اني بعت عنها روعه دي الهواء ال بتنفسه. قلبي مدقش لبنت قبلها ولا هيدق بعدها ...روعه الامان ال حسيت بيه بقربها ...وال حصل ده لو اتكرر ألف مرة هعيده تاني ...لان متأكد انها لو اتحطت في موقف زي ده هتضحي بنفسها عشاني .
نظر لعين روعه ..وابتسم .. روعه لو كان جرالها حاجه كان هيكون اخر يوم بعمري .
الفتاة ... بحقد وغيرة ..أنا ال استاهل اني فكرت انك تستاهل تضحياتي. ...انت احقر انسان شوفته في حياتي ...لعبت بيا وفهمتني انك بتحبني وخائف عليا لترمل وانا بعز شبابي ..
نادر ...أنا عمري ما جريت وراكي ولا قلتلك مرة بحبك ولا لاي بنت قلتها ..فعلا أنا كان لازم ابعدك من اول مرة جتيلي. المكتب مع نيرة ...بحجه محضر سرقه من كام سنه ...بس وحده بترخص بنفسها 
اغلبت افهمك اني مش بفكر فيكي ولا ممكن احبك وانتي عامله نفسك المضحيه .
الفتاة هههههههههههه هههههههههههه لا برافوا عليك ممثل شاطر ويوم فرحكم لما هربت من الكوشه قلتلي ايه مش قلت دي تدبيسه ومش بتحبها .
نادر... احلي تدبيسه في حياتي وقبل يد روعه .
نادر... بصي يا بنت الناس ... انتي لما خطيبك فسخ خطبتك قلتي الحق نادر قبل ما بنت تانيه تاخده وتلهفه. لو فاكرة. أن حلتك ولعبتك خالت علي نيرة ال بالصدفه كلمتيها وهي عندي هنا ..بس للاسف كنت فاكر عندك كرامه مش ممكن تجي هنا بس للاسف طلعتي معدومه الاحساس والكرامه .
روعه ... ممكن بقي من غير مطرود نادر تعبان ومحتاج يستريح دلوقتي.مني عبدالعزيز💕 موني 💕
الفتاة اتت تكلم.
نادر ... اتفضلي اظن ما بقاش في كلام ...أنا تعبان وعاوز استريح .
الفتاة وهي تنظر لروعه بحقد .... متفرحيش اوي
كده ...بكرة يسيبك ويدور علي غيرك .
نادر ... في حالة وحده بس ممكن اسبب روعه هي بموتي .
روعه ..... روعه سريعا وضعت أيدها علي فمه بعد الشر عنك .
خرجت الفتاة انتفضت روعه أثر قيامها باغلاق بابا الغرفه بشده .
نادر ... التفت لروعه ...روعه أنا اسف انك اتعرضتي الكلام ده بسببي ..... بس اوعدك عمري ما هسمح لحد أنه يجرح مشاعرك ..مرة تانيه حتي لو أنا .
روعه بابتسامه اقتربت منه ابتسم نادر أتته افكار تزاحم بعضها من اقتراب روعه منه بطريقه اهلكته .
روعه وهي تشير إليه باصباعها ...مرة نودي ومرة نادورة .. التلاته تابت مفهوم .
نادر ... اختفت ابتسامته من علي وجهه ... لا تالته ولا ربعه انا تبت .
روعه اتفضل بقي علي السرير ارتاح شويه وانا هشوف دكتور يطمني علي الجرح وممرضه تضبط المحلول مرة تانيه .
نادر .... اوم برأسه هامسا بضحكه فصيله ياروعه انا مش هنسي يوم الاسنسير مهما حصل خرجتني من النعيم 
بكلمه وحده .
خرجت روعه الي خارج الغرفه متوجهه الي الاستقبال لطلب طبيب وممرض للكشف علي جوزها 
ووضع المحلول في مكانه.
اخرج نادر هاتفه متصلا علي شخص .
نادر .... عملت ال قلتلك عليه .
الشخص ايوة اول ما خرجت وضبط كل حاجه 
والشقه بقت حاجه روعه بجد .
نادر ... بغيرة واضحه .... اكتر حاجه مجنناني اسمك ياروعه . مقترن بكل حاجه اي حد بيقول روعه 
مش عارف هو ابوكم من قلة الاسامي 
الشخص ...ده كان استفتاء شعبي في بتنا اختيار جماعي .
نادر ... ربنا يصبرني علي ال هيحصل.
___________________
عند صحبات روعه .
كل الفتيات مجتمعين مع منظمة حفلات كبيرة .
بيشرحوا لها كل المطلوب. ومعهم علي التليفون 
نادر ...ال غير رأيه ميت مرة .
حنين ...لو سمحت ممكن تسبنا نخلص وبعدين لو في حاجه عوزة تتعدل تبق نعدلها.
دارين .... بص قول مرة وحده طلباتك واحنا هنفذهامرة واحدة .
منظمه الحفل .... انا عندي اقتراح حضرتك اختار الديكورات ال تعجب حضرتك من البوم ال علي الوتس وابعته لينا واحنا ننفذه.
اخيرا بعد تعب قدروا يقنعوة .
خديجه .... بس ذوقه طلع حلو قوي اختار كل حاجه متناسقه انافرحانه اوي كل حاجه طلعت حلوه يارب تعجب روعه والفرح يبق مفجاءة حلوة .
تسنيم ...اهم حاجه ازاي هنقدر نقنع روعه بلبس الفستان ....والميكب ارتست .
رغدة .... خطه بسيطه هتنفذها سلوي الدزينر صحبتها فاكرين يوم العرض لما اقنعت روعه تلبس فستان الزفاف في العرض وجلست السيشن .
حنين ايوة بس روعه رفضت وشها يبان .
ابتسموا جميعا بالفكرة واتصلوا بسلوي وفهموها الخطه اللي وافقت بسرعه ما هي نفسها ترد لروعه جزء من جمايلها .
انتهت الفتيات من تنظيم كل الترتيبات .
وذهبوا للراحه قليلا قبل الذهاب لروعه ونادر المستشفي .
_______________
مني عبدالعزيز 💕 استغفر الله العظيم رب العرش العظيم و اتوب اليه 🌸
عوده المشفي 
وصل خالد وسامر الي غرفه نادر بعد سماح نادر بدخولهم .
سامر .... حمدالله على سلامتك يا وحش ...كل ال طلبته اتنفذ بالحرف .
نادر ...  الحمد لله اهو كده فاضل البنات تقنع روعه انها تروح مكان الحفله باي حجه .
خالد ... مبروك يا عريس ربنا يتمم بخير ...كل ال طلبته نفذته بالحرف الواحد. ونسيت اقولك أن المستشار سيف طلع مجوز بنت خاله ومراته حامل . ...وكمان الفرقه وصلت 
بقالها ساعه مكان الحفله .
نادر ... عقبالك ياخالود. كويس اوي انك فكرتني بل المستشار سيف وبعتله دعوة يا سامر ليه ولعائلته مش عاوز حد ممكن يسعد روعه وجوده الا لازم يكون موجود بس ظروفك تكون احسن من كده ...نادر البنات اتاخروا لسه مجوش يقنعوا روعه تروح معاهم .
سامر ...لسه بدري فاضل كام ساعه علي الحفله .
خالد .... مالك متوتر كده ليه .
نادر .... قبل ما تدخلوا جاني اتصال بهروب اماني من المستشفي بعد ما قتلت عسكري الحراسه واخدت سلاحه .
خالد .... بنت المجنونه دي مش في قلبها ذرة رحمه ذنبه ايه العسكري ... . متخفش يا صاحبي. انا هروح المستشفى وأشوف الكاميرات ومتقلقش أن شاء الله هنقبض عليها متقلقش .
سامر ... انا هتصل علي محمد صحبي في شركه الأمن ويبعت حراسه كبيرة حوالين مكان الحفله .
صمتوا جميعا بعد دخول روعه ...التي هجلت من دخولها بسرعه دون الخبط علي الباب .
سامر .... حمدالله على السلامه ياروعه. .
خالد .... حمدالله على السلامه.
روعه ....الف شكر ليكم أنا ممنونه ليكم تعبتوا معايا كتير .
نادر ... فين الدكتور مجاش ليه .
روعه .. بحرج ... انا بلغت الإدارة وهيبعتوا دكتور وممرض .مني عبدالعزيز موووني 💕
استغرب خالد وسامر 
حكي لهم نادر ما حدث وسط ضحكات سامر وخالد علي ما فعلته روعه بعلا وتوته.
مني عبدالعزيز موووني 💥
بعد فترة اتي طبيب ومعه ممرضه ...تبعد عن روعه 
كل ما يطلب الطبيب ملامسه يد نادر تبعد يدها وتنظر لروعه ...برعب وسط ضحكات مكتومه لخالد وسامر مما يروه .
روعه .... مالك يا بنتي متركزي في شغلك.
مالك بتبصيلي كده ليه ... هو انا هكلك .
الممرضه ... مش قلتي محدش يقرب منه ... أنا اخاف منك لا تضربيني زي توته ودكتور ه علا.
روعه... ده ماله بالحصل هم عملوا حاجه مالهاش علاقه بالكشف خالصي يا حبيبتي شغلك واخرجي أنا مش باعض .مني عبدالعزيز موووني 💥
لم يتمالك خالد نفسه وانفلتت ضحكه عاليه منه .
ده كل ال حصل ده كله بسبب عاضه.مني عبدالعزيز موووني 💥
انهي الدكتور عمله وخرج هو والممرضه.
روعه... لخالد وهي تشير بإصبعها ...شكلك كده عاوزني ازعل وتسنيم تغير رأيها .
خالد ... رفع يده وأشار علي فمه بغلقه مثل سحاب الملابس .
نادر .... ناس مش بتجي غير بالعين الحمرة .
بعد قليل اتي اتصال لروعه نظرت فيه وجدته حودة واستاذنت منهم وابتعدت للرد .مني عبدالعزيز موووني
روعه ...السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
حوده... عليكم السلام ورحمه الله وبركاته اهلا ياست روعه بعد اذنك كنت حابب اخد رايك في حاجه.
روعه . ..... اتفضل أنا سمعاك.
حوده قص لها كل ما تكلم به مع ابو هاجر وابناء زينات وأنه عمل صلاة استخارة وأحس براحه .
روعه ... أنا هقولك كلمتين بس مش تزعل ولا تاخدها بحساسيه اجابتك يتحدد عليها ال جاي .
حودة ... اتفضلي أنا سمعك.
روعه ...اول سؤال انت احساسك ايه من ناحيت الست زينات .
حوده .... مش هكذب عليكي أنا وقت ما دخلت عليها وشفتها بالمنظر ال كانت فيه نار قادت فيا حستها تخصني عاوز ادريها من الناس كلها ... حتي من عنيا.
روعه ... بس ده اي راجل عنده نخوه هيعمل كده .
حودة ... اصل مش هخبي عليكي أنا ميال لها من زمان بس كنت بخاف ترفض عشان ولادها وكده 
بس كلام ابو هاجر شجعني .
روعه ... وفرق السن ...هي اكبر منك بكام سنه .
حوده .... ولا يفرق معايا أنا اهم حاجه عندي تصون عشرتي وتحافظ عليا وتعفني واعفها. وولدها يكون عندهم اب يحاجي عليهم .
روعه ... مبروك يا حودة أن شاء الله توافق عليك وسبب الباقي عليا .
حودة ... ربنا يباركلك يا ست الأستاذة ...اتكل علي الله وافاتح ولادها قبلها عشان لو مافيش قبول منهم يبق ما اعشمش نفسي بموافقتها .
روعه ... عين العقل ياحودة مني عبدالعزيز موووني 💥
خالي بالك متياس لو رفضوك اول مرة ...لا عافر واقنعهم بس كله بما يرضي الله .
حودة ... أن شاء الله هعمل ال يمليه عليا ضميري .
روعه ...ربنا معاك وان شاء الله نفرح بيكم قريب.
أنهت روعه كلامها مع حوده ورجعت عند نادر .
وجدت نادر جالس على السرير وخالد وسامر غير موجودين. مني عبدالعزيز موووني 💥
روعه... بابتسامه فين خالد وسامر .
نادر ...بابتسامه خرجوا عندهم شغل ...روعه وحشتني .
روعه ..... ابتسمت بخجل وغيرت الكلام جعان اطلب فطار .
نادر.... أشار لها الاقتراب لا انا جعان حاجه تانيه خالص .... جعان قربك وحضنك عنيكي وكل حاجه فيكي .مني عبدالعزيز موووني 💥
روعه مقاربه منه لأول مرة من غير تفكير 
نادر امسك يدها واجلسها أمامه علي السرير رفع يدها مقبلا روعه أنا بعشق كل تفصيله بعشق حبك للخير كلامك مع ملوخيه ...أكد ليا انك هديه ربنا ليا .
اقترب يقبلها ابتعدت عنه ...بخجل ...ضحك نادر وحك أسفل رأسه اممم كلها كام ساعه وان شاء الله مش تتكسفي مني .
روعه .... قصدك ايه ..قطعت كلامها أثر تلقيها اتصال هاتفي من سلوي صديقتها التي تعمل مصممه ازياء .
روعه ... الو سلام عليكم .
سلوي ببكاء وهستريا مصطنعه. ... روعه الحقني أنا في مشكله العارضات اتخلوا عني بسبب منافس كبير ليا والعرض فاضل عليه ساعتين بس ومش عارفه اعمل ايه كل العارضات محجوزة ...وكلمت البنات رفضين انتي بس ال في ايدك يخليهم يوفقوا لو وافقتي تجي معايا العارضه الاساسيه .
روعه.... سلوي حببتي أنا مش هقدر ظروفي ما تسمحش نادر في المستشفي وانا عنده ...
أشار لها نادر أن توافق .
روعه ...سلوي تمام ابعتي لكيشن بالمكان وانا هكون عندك أنا والبنات .
سلوي .... حبيبتي العنوان مع حنين ياريت ياقلبي مش تتاخري نلحق نعمل تظبيطات الفستان عليكي .
روعه ... متقلقيش أن شاء الله مسافه الطريق.
اغلقت روعه واتصلت علي حنين الجالسه مع الفتيات 
واتفقت معاها الذهاب الي سلوي صديقتها.
نادر .... بسعادة واضحكه يلا حبيبي متتاخريش علي صحبتك ومتقلقيش نيرة وماما بالطريق .
سامر كمان معاهم ... ومتنسيش تفطري انتي ماكلتيش حاجه من امبارح.
روعه .... حاضر متقلقش بعد اذنك يدوب الحق انزل حنين بالطريق .
نادر اوصلها الباب بعد ما سرق قبله صغيرة من خدها هتوحشيني لحد ماترجعيلي.
.
وقف نادر بجوار الشباك يتابع روعه حتي خروجها من المستشفى. ... وركبها سيارة حنين صدقيتها.
اتصل علي سيد يبلغه أن يراقبها ويتصل به إذا أحس باي خطر عليها واغلق مع سيدو
اسرع بالاتصال بأخيه للحضور. لاصتحابه لتجهيز نفسه استعدادا للاحتفال .
نادر دق جرس لاستدعاء أحد ي الممرضات .
بعد مده حضر ت ممرضه وطلب نادر طبيب لمعاينته وكتابه خروج له علي مسئوليته الشخصية.
حضر سامر وقام بإخراج نادر بعد أخذ ادويته وإتمام كل الاوراق المطلوبه والغيار علي الجرح .
وصل نادر ...الي منزله .
وسط التفاف بعض أقاربه حول للمباركه له ومنهم لا يعلم أنها تاني مرة يتزوج من روعه .
ام نادر استقبلته بالزغاريد هي وخالته وبعض اقاربهم
نادر بملل يحاول الإسراع لتجهيز نفسه وما يريد تحضيرية لروعه من مفجاءة لها بالشقه .
اخيرا صعد لشقته بعد معاناة من الاستفسارات من الجميع .
دخل غرفه نومه اخرج مجموعه من الهدايه واورق الورود الطبيعيه وقام بوضعها بطريقه جزابه علي الارض والسرير وايضا وضع منه في حوض الاستحمام (البانيو ) وضعها بشكل جزاب ابتسم واغلق الحمام خلفه .
ترك الغرفه بعد ما القي نظرة إعجاب عليها ...اغلقها جيدا خلفه بالمفتاح حتي لايقوق الفضول أحد ويدخلها قبل روعه .
سامر ....تعبني معاك بقالي يومين وبتخبي عليا 
ال عملته في الاوضه. ... هو سر حربي؟ .
نادر ...دي مفجاءة لروعه ومش حابب حدغيرها
يشفها ...وان شاء الله اعملك زيها في فرحك هتكون هديتي ليك. ..... يلا بينا نهرب من هنا قبل ما يحصل هجوم علينا من خلاتك وولدهم .
غادر نادر وسامر متوجهين إلي مكان اقامه الحفل .
للاستعداد وتجهيز نفسه .موني مني عبدالعزيز 💕
عوده لخالد 💕💕💕💕💕💕
ذهب خالد للمشفي التي كانت بها اماني .
توجه إلي غرفتها التي كانت تقيم بها ...وبعد سال الضابط المسئول عن التحقيق ...علم أن اماني قامت بإقناع ممرضه باستخدام هاتفها المحمول لإجراء مكالمه ضروريه بأحد أقاربها لمعرفه ما حدث لها ومساعدتها .
توجه بعد ذلك لغرفه التحكم في كاميرات المراقبه...وبعد فحصها جيدا تمكنوا من تحديد وقت اختفائها والتوجه الي غرفه الممرضات وتبديل ثيابها والخروج من المشفي وهي تتحرك بصعوبه بسبب الم قدمها حتي خرجت خارج المشفي وصعدت الي سياره مصتفه أمام الباب الخارجي للمشفي .
توجه مع باقي المحققين في هروب اماني الي كل المحلات والعقارات المجاورة الي المشفي الموضوع بها كاميرات ....حتي وصل إلي الوح المعدني لارقام السيارة ....قام بالاتصال بأصدقائه في المرور لمعرفه مالك تلك السيارة والقبض عليه والتحقيق معه ...وتبليغ جميع اللجان علي طريق اسكندريه القاهري بجانبيه الزراعي والصحراوي ...عن تلك. العربه .💕موني 💕مني عبدالعزيز 💕
عوده لروعه وصحبتها ...اقنعاتها الفتيات بالتوجه لاحدي الغرف الخاصه لأخد شور للاسترخاء من عناء اليومين الماضيين .
بعد الانتهاء من الاستحمام أعطت لها دارين ملابس ترتديها للخروج وتجهيز نفسها .
عند الفتيات آتاهم اتصال من نادر لمعرفه اخر التطورات والتأكيد عليهم بإطعام روعه .
خرجت روعه وجدت الفتيات معهم مجموعه من الميكب ارتست .
خديجه .... روعه تعالي كولي احنا اكلنا وهنبداء في الميكب عشان العرض هيبدء بعد فترة صغيرة .
روعه ... فعلا أنا هموت من الجوع .
اكلت روعه توجهت إليها أحدي الفتيات المسئولين عن تزينها بعد عده مناقشات اخيرا اقتنعت روعه بضرورة وضع قليل من مستحضرات التجميل.
ارتدت الفتيات فساتين متشابهة في التفصيل مختلفه في اللون وذهبن سريعا حتي لا يلفتوا انتباه روعه .
أحضرت سلوي ...فستان ابيض مرصع بالاحجار الكريمه وذو زيل طويل .وضعت حجاب صغير علي شعرها وفوقه تاج مرصع بالورود وطرحه الزفاف الطويله .فستان كهاذا معدل يتناسب مع حجاب روعه
انتهت الميكب ارتست من اخر لمساتها .
روعه بزهول وابتسامه ...تنظر إلي نفسها بالمراءة وتشير اليها مين دي .
سلوي .... قمر يا روعه بسم الله ما شاء الله اجمل عروسه في الدنيا واطلقت عدة زغاريت متواصله .
روعه... جريت عليها مالك يابنتي هو التوتر عمل عميله انتي ناسيه العرض .
سلوي ... بسرعه ايوة معلش نسيت جمالك نساني كل حاجه.
خرجت سلوي تصتحب روعه من يدها خارج الغرفه متوجهه بها ناحيه حديقه كبيرة .
فجاءة ارتفع صوت موسيقي هادئه وبعدها سمعت صوت .صحبتها ..روعه يا احلي صحبه النهاردة في مفجاءة حلوه خالص 
حبينا نقدمهالك بطريقه تانيه 
والفضل فيها بعد ربنا هو نادر .
نظرت روعه حواليها وجدت صديقاتها مصتفين علي جانبي ممر مجمل بالورود واخواتها وبعض أصدقاء نادر حتي هناك شخص كانت تراه بالقرب منها دائما تعرفت عليه قبل يوم بالمشفي أنه سيد من كان يقوم بحمايتها .وعلي الجانب الآخر المستشار سيف وزوجته ووالدته مس جليله التي تشير إليها وترسل لها قبلات علي الهواء. 
حوده وأبو هاجر وولاد زينات والشباب من جمعيتها  
لدعم المطلقات  ابتسمت بفرحا وهي تنظر  حواليها. تجد الجميع يبتسم لها .
فجاءة اشتعلت اصوات عاليه
نظرة اتجاه الصوت وجدت شاشه عملاقه أمامها .
والدها يجلس أمام طاوله وبجوارة شخص والناحيه الأخري نادر أمامه . بزي المشفي .
يتلوا كلمات العقد ..فجاءة سمعت صوت والدها روعه موافقه تجوزي نادر وترجعوا لبعض.مني عبدالعزيز موووني 💥
روعه ايوة موافقه تم عقد القران وأغلقت الشاشه وجدت روعه الموسيقي مرة أخرى تعلوا .
وجدت نادر يجسوا علي ركبته حاملا خاتم الماسي وبجواره دبله من نفس النوع يقدمه لها .
روعه بضحكه ودموعها تسيل من الفرحه والمفاجأة 
اقتربت منه ومدت يدها واومت بالموافقه .
نادر ألبسها الدبله والخاتم وقبل يدها وقف مرة أخرى 
موووني @مني عبدالعزيز
اقترب منها ضمها بيده السليمه قبل جبنها 
امسك المايك وبدء يغني اغنيه .
بدء برقص معها بين يديه وعيونه عليها يغني لها بصوته ذو الباحه الروجوليه علي اصوات الموسيقي 
والفرقه الموسيقيه التي احضرها نادر مخصوص لحب روعه لها.وسط التفاف أصدقائها بحلقه حولهم وخلفه حلقه من أصدقاء وأقارب نادر كانت حلقات مثل الورود.
غني نادر.
عيونه لما قابلوني، نادوا لقلبي شغلوني
خذوني سفروا بيّ و ودوني دنيا بعيد
لاقيت كل أحلامي، حقيقة باينة قدامي
حياتي بيه بقى لها تيجي ألف معنى جديد
حبيبي عمري أحلى بيه بلاقي راحتي بين إيديه
ولو سابني وغاب ثواني ببقى هتجنن عليه
حبيبي أغلى منه مين؟ وألاقي زيه ثاني فين؟
أنا بحس بفرحة وإحنا قريبين
عيونه لما قابلوني، نادوا لقلبي شغلوني
خذوني سفروا بيّ و ودوني دنيا بعيد
كلامه بحر حنية، غرامه فرحة وهدية
ده إحساس جديد عليّ قبله ما عرفتوش
رقته نسمة من الجنة ضحكته غنوة تتغنى
يا ترى اِسمه إيه اللي بنا ده اللي ما فهمتوش
حبيبي عمري أحلى بيه بلاقي راحتي بين إيديه
ولو سابني وغاب ثواني ببقى هتجنن عليه.
انتهي نادر من الغناء مقبلا لجببنها هامسا في أذنها 
أنا النهاردة بس اتوالت من جديد ... حبك حياني 
قربك أكسير الحياة بالنسبالي .. روعه توفقي تكون حببتي ومراتي وكل حياتي .
روعه اشتدت في عناقه .... اوافق اكون حبيبتك وانتي حبيبي اوافق اكون عشقتك وانتي عشقي 
اوافق اكون جنبك وانت جنبي علي المرة قبل الحلوة .
اوافق اكون حرام نادر المصري ....اسمي علي اسمك 
روعه نادر .
لم يتمالك نادر وقام برفعها بيد واحده يدور بها .
وسط تصفيق الجميع .
بعد الانتهاء من رقصه روعه ونادر.... توجهوا للجلوس في المكان المخصص لهم .
اتي خالد يبارك لنادر محتصنه .
نادر .... هامسا لخالد اخبار القبض على اماني ايه.
خالد..... أماني هنا بالحفله واحنا رصدنها هي معاها مسدس تبع العسكري .مني عبدالعزيز موووني 💥خالد 
متقلقش انا بس عوزك خمس دقائق عشان نقدر نقبض عليها .مني عبدالعزيز موووني 💥
مروان وسامر عندهم علم وبداء مروان طريقه كويسه لحمايه روعه أنها اغلب الوقت هتكون بين أيديهم هو وأخواته .. عشان أماني تظهر من المكان ال هي فيه ونقدر نوقعها بسهوله .
نادر .... مش ممكن تصيب روعه .
خالد ... لا خواتها وعالتها كلها والبنات هيكونوا حواليها 
استأذن نادر من روعه أنه يريد الذهاب للحمام وابدال قميصه لانه تلوث من دم الجرح بعض ضغط أحد المدعوين بالسلام عليه .
روعه ... وافقت فجاءة بداءت اغنيه مخصصه للاخوات
اتي من خلفها اخيها مروان يمسك يدها ...علي انغام اغنيه اختي حبيبتي وضي عيوني .
الفرحة اللي أنا حاسس بيها
لا أنا قادر أقولها ولا أحكيها
أختي حبيبتي و ضيي عيوني
لعريسها بإيدي هوديها
اتي ماذن أخيها من الجهه الأخري اكمل معها الرقص محاوطها بيده هو وأخيه مروان
من يوم ما وعينا على الدنيا
ما فرقناش بعضنا لو ثانية
على عيني إنك تبعدي عني
دمعتي مش قادر أخبيها.
اتي معتز قبل جبينها واحتصانها وسار بها في اتجاة موازي لها ولاخويه
والفرحة اللي أنا حاسس بيها
لا أنا قادر أقولها ولا أحكيها
أختي حبيبتي و ضيي عيوني
لعريسها بإيدي هوديها
اتي معاذ من الجهه الأخري وقبلها وأخذ يدها ودرا بها 
من يوم ما وعينا على الدنيا
ما فرقناش بعضنا لو ثانية
على عيني إنك تبعدي عني
دمعتي مش قادر اخبيها
اتي مراد يمسح دمعاته قبلها واشتد في احتضانها ظلوا اخواتها يحاوطنها ويتراقصون وهي بينهم .
اااه، وأوعي تنسي إن أنا حضنك
سرك أخوكي، سندك ضهرك
وأوعي تخافي من أي حاجة
وهجيبلك حقك لو ضايقك
اتي خالها عماد وأمسك يدها وقبلها وصار مكملا لاضلاع حمايتها مني عبدالعزيز موووني 💥
وأوعي تنسي إن أنا حضنك
سرك أخوكي، سندك ضهرك
وأوعي تخافي من اي حاجة
وهجيبلك حقك لو ضايقك
وأوعي تنسي إن أنا حضنك
سرك أخوكي، سندك ضهرك مني عبدالعزيز موووني 💥
وأوعي تخافي من أي حاجة
وهجيبلك حقك لو ضايقك
اجتمعوا الاخوه الخمسه والتقوا حولها ويدرون وسط اصوات الغناء والتصفيق من جمال عرضهم هنا اماني لم تتمالك نفسها من الغضب خرجت من مخبائها تخفي جسدها خلف شجرة كبيرة. لا مش ممكن اسيبك تفرحي لازم أموتك لازم انتقم منك اخرجي بعيد عنهم ليه كلهم حواليكي زي الطير ال ببحموه في عشه نظرت لروعه لازم أكسرك طالما مش عارفه اقتلك اهو اخ من اخواتك يموت بدل منك اهي دي الضربه ال توجعك نختار مين فيهم ...يلا اهو اي واحد ما كلهم حواليها رفعت سلاحها باتحاة روعه واخواتهافجاءة أمسكت يدها يد من الخلف انطلقت الرصاصه لاعلا إصابات أغصان الشجر ه لم يسمع صوت الرصاصه أحد من شده ارتفاع الصوت الاغاني 
نادر ممسك يدها طول ما انا عايش لا يمكن اسمح لحد يكسر روعه....القي القبض مرة أخرى علي اماني .مني عبدالعزيز موووني 💕
بعد متابعتها بواسطه كاميرات المراقبه في الشوارع بعد تأكد من هاويه مالك السيارة وماكان الا ذلك المدعوة هشام عشيق هنا بنت خالتها ....بعد القبض عليه والتحقيق معه. ثبت أنه وافق على مساعدتها علي الهرب لقيامها بتهديده ... ببعض الصور بينهم .
مني عبدالعزيز 💕 مووووني .. وأنه أراد الانتقام من نادر أيضا بعد فضيحته. وطلب زوجته الطلاق. ... وزيارته لهانا. في أحدي المستشفيات النفسيه بعد إصابتها بحاله من الجنون ... بعد علمها برفع هشام قضيه جمع بين اكتر من زوج وبعدها بأيام فقدت جنينها . مني عبدالعزيز موووني 💥تم القبض عليه وتحويله إلى النيابه للتحقيق معه.
استمر رقصه اخوات روعه حتي راءو نادر وخالد عائدين وعلي وجههم ابتسامه ...فتأكدوا من نجاح الخطه ... اكملوا السير بروعه علي انغام الموسيقى والاغاني
دا الفرحة اللي أنا حاسس بيها
لا أنا قادر أقولها ولا أحكيها
أختي حبيبتي و ضيي عيوني
لعريسها بإيدي هوديها.
تركوها بعد أن قام نبيل والدها بمد يده مجتزبها اليه .مني عبدالعزيز موووني 💥
احلي فرحه في حياتي انتي ياروعه ...فرحتي وحياتي وروحي وعمري انتي .
روعه مقبله يده ..ربنا ما يحرمني منك .
فهمني بقي حركه كتب الكتاب عملتها ازاي .
نبيل ضاحكا هههههههههههه ...لما كنتي دخله ملهوفهةعلي نادر لما اتنقل الغرفه العاديه قبلها كنا بنكتب الكتاب بالتوكيل ال انتي عملتيه ليا ....وبعدها أنا اتصلت عليكي وسألتك السؤال ده لو نادر طلب دلوقتي ترجعيله .. ردتي بصوت عالي وقلتي موافقه
عرفتي والصورة دي برده ناديت عليكي وانتي خارجه من الاوضه وأخواتك معاكي .
كل دي أفكار نادر ... وانا مقدرتش اشوف حبه ليكي بالطريقه دي وموافقش.
قبلته روعه 
صار بها متوجه إلي داخل الاحتفال وسط اغنيه بنتي حبيبتي.
بنتي و حبيبتي و كل حاجة في الدنيا ليا
معقول كبرتي و العمر عدى بالسرعة ديا
بنتي و حبيبتي و كل حاجة في الدنيا ليا
معقول كبرتي و العمر عدى بالسرعة ديا
ده انا لسة شايفك بالضفاير بتجري جنبي و تلعبي
انده عليكي بسرعة تجري في حضني تيجي و تهربي
انا لسة شايفك بالضفاير بتجري جنبي و تلعبي
انده عليكي بسرعة تجري في حضني تيجي و تهربي
والله النهاردة بقيتي أحلى عروسة ممكن تشوفها عيني
و اليوم ده أجمل يوم في عمري
و حلمت بيه انا طول سنيني
والله النهاردة بقيتي أحلى عروسة ممكن تشوفها عيني
و اليوم ده أجمل يوم في عمري
و حلمت بيه انا طول سنيني
و لو شوفتي دموع في عيني
ده عشان هتمشي و تسبيني
ظل نبيل محتضنها وعالي صوت بكاه روعه لم تعد تتحمل علي صوت شهقاتها . 
نبيل ابتعد قليلا عنها قبل جبينها .
وقام باعطاها لامها التي تمد يدها له محتضناها وامسكت مايك وبداءت بغناء اغنيه لروعه .
حبيبه امها وحولها الكثير من الفتيات . صديقات روعه بزيهم المواحد مع اختلاف الالوان ..يتراقصون ويتغنون باغنيه 
حبيبة أمها
يا أخواتى بحبها
يا اخواتى
يا أخواتى بحبها
دى حبيبة أمها
أيام عمرى اللى فاتت
عشانك عشتهم
وسنين عمرى اللى جاية
عشانك حشتهم
عايزكى تبقى شابة
وعنيا يختمم
ويشيلوا ولاد حبيبتى
وحبايب ستهم
يا اخواتى بحبها
دى حبيبة أمها
ست البنات حبيبتى
باخاف من الهوى
لو مس شعرة منك
من غير ما نكون سوا
إن يوم بكيتى بابكى
بدال اليوم سنة
وإن قلت أه عنيا
بتقولى إن شا الله أنا
يااخواتى بحبها
دى حبيبة أمها
حبيبتى بكرة تكبر
وتروح المدرسة
ويقولوا بنت شاطرة
ونمرها كويسة
تكبر ف عنيا صورتك
م الصبح للمسا
وأقول خلاص دى كبرت
هتبقى مهندسة
يا اخواتى بحبها
دى حبيبة أمها
وصلت روعه اخيرا لنادر الذي يقف علي جمر اسرع إليها محتضنها وسط تصفيقات الجميع .
صار بها ةصعودا علي الاستدج لبدء فقرات الاحتفال بزفافهم .
روعه عملت ده كله امته وازاي جمعت كل الناس دي 
نادر .... معملتش حاجه كل دول بيحبوكي  وجاين يفرحوا بيكي ويفرحوكي . امسك يدها يقبلها
بعد ما ساعدها بالجلوس 
لبدء فقرات الاحتفال والمفاجأة التي حضرها لها مخصوص 
توالت المباركات لهم وأخذ الصور التذكاريه ..
اتي عاصم مقبلا لناد ... الذي ولاول مرة يمسك يده والده يقبلها ويعتزر له عما بدر منه قبل ذلك ...كذلك فعل مع أمه .ونيرة الذي شكرها علي ما فعلته معه وتعبها في تعديل كثير من زينه الشقه.
بعد قليل طلب نادر من سامر وخالد تنفيذ ما طلبه منهم .
فجاءة اغلقت الأنوار وبعد قليل عادت مرة أخري 
ساد الهرج بعد اختفاء نادر و روعه .
نادر يمسك يد روعه يجري بها خارج الحفل باتجاه سيارة مخصصه لهم .
بعد قليل ...وصلوا الي منزل اللواء عاصم .
صعدوا الي الشقه ...نادر اقترب منها وهم بالمصعد فاكرة اليوم إياه. أنا من وقتها وانا تعبان اوووي..
تبسمت روعه بخجل عندما فهمت ما يقصد لم تتمالك نفسها مني عبدالعزيز موووني
ضحكت روعه عندما تذكر ة ما حدث في ذلك اليوم 
نادر اضحكي هاخد تاري منك أنا مش هسيبه وقف المصعد امسك نادر يد روعه كانت حابب ندخل الشقه وانا شايلك. بس اعمل ايه غصب عني .
روعه برعشه في جسدها ودموع اغروت بعينيها 
احس بها نادر ...اقترب يضمها مني عبدالعزيز موووني ... روعه أنا صممت أننا نعيش هنا عشان امحي كل ذكرة سيئه حصلت ما بنا هنا .
أنا عارف سبب الرعشه دي اوعدك كل ال مرينا بيه 
هننساه مع بعض ونعيش ال جاي احلا واحلا.
مني عبدالعزيز مووووني
اومت روعه براسها قام نادر بجزبها محاوط وسطها بيده السليمه غمض عنيكي .... وامشي متخافيش أنا مسكك كويس اوي .
دخلوا الشقه ..اغلق نادر الباب بقدمه ... مشي عدد خطوات ..
نادر فتحي عنيكي ....مني عبدالعزيز موووني
روعه بزهول مما تري ... ايه ده عملت كل ده امته .
نادر كله ده حصل من يومين بس معتز وسامر جهزوه والفرش ونيرة وماما ودود وعماتك عملوه 
روعه بسعادة اقتربت منه وطبعت قبله علي خده .
نادر ... لا كده بنغش دي متنفعش خالص وقام بالتهام شفتاها بشوق جارف لم يتركها الا بعد مده وهو يتنفس بصعوبه .
نادر جزب روعه ودخلوا غرفه النوم التي انبهرت من جمالها ..
روعه ... بزهول مما تري ...نادر انت اتفقت مع معتز تاخدوا رايي علي انها شقه عروسه .
نادر .... ايوة .
ايو في حاجه عوزة افهمها حركته كتب الكتاب فكرت فيها امته وازاي.
نادر لا ابوس ايدك مش وقته كلام 
أنا هلاكان ونفسي ارتاح شويه .
روعه ... اومت له بالموافقه .
نادر ممكن تساعديني اقلع جاكت البدله اقتربت منه وساعدته نادر اقترب القميص كمان بداءت بفك الازرار زر وراء الأخري وسط تحرش نادر بروعه وسط خجالها من حركاته المتعمده ..
نادر دوري أنا اشيل الطرحه. بعد عدة محاولات اخيرا نجح وفك حجابها والطرحه التي تعتليه .
نادر مد يده لفتح. سحاب الفستان بيد واحده اخيرا نجح امسكت روعه الفستان خوفا من سقوطه 
دخلت الي الحمام تجري زهلت من جمال الورود علي المياه بعد قليل نادر ... روعه اتوضي وتعالي عشان نصلي .
نادر بحث في الغرفه عن تلفون روعه تنهد بارتياح لعدم وجوده .
روعه ..بخجل فهي لم تحضر ملابس معها التفت وجدت برنس رجالي واخر نسائي .
ابدلت الفستان وتوضأ ت. وقفت خلف باب الحمام تهداء من نفسها اخيرا فتحت الباب .
وجدت اضاءه تتغير مع كل خطوة لها وورود تتناثر عليها وبلونات بها أوراق تقراء ما بها حتي وصلت لمكان وقوف نادر ..الذي تاه في جمالها وجمال ذلك البرنس علي جسدها واقدمها العاريه بلع ريقه بصعوبه و أخرج من خلفه علبه 
فتحها روعه بانبهار . ....مما راءت سلسال مكتوب اسمها عليه وآخر اسم نادر بنفس الطريقه والنقش .
اخذت اسم روعه والبسته لنادر والبست نفسها بمساعدة نادر اسم نادر .رفع شعرها وقام بتقبيل رقابتها  ابتعد قليلا عنها أدارها ينظر في عينيها
اقترب نادر بينا نصلي أنا مش مسئول عن نفسي .
روعه ..هغير بس بسرعه والبس الاسدال .
ذهبت روعه سريعا تجاة دولاب الملابس 
وأخرجت منه أحدي المنامات الحريريه ولبستها ضاحكه اه منك يا دودو مافيش حاجه فيها قماش كلهم من غير قماش ..ارتدت إسدال الصلاة سريعا .
وجدت نادر يقف علي سجاده الصلاة وقفت خلفه وصلي بها وبعد انتهاءه من صلاته ودعاء الزواج .
وقف وأمسك يدها توجهت روعه لابدال الاسدال صعق نادر من رقه ما ترتديه روعه وجمال لونه الأحمر الناري الذي يظهر مفاتنها وأنوثتها بطريقه مهلكه امسك يدها بعد تقبيلها متوجها إلي السرير امسك نادر ريموت صغير ارتفعت ستائر محاطه بجوانب السرير 
وجدت ورود علي السرير اول حروف اسمها وورود علي شكل نبض متصله بقلب وحرف اسم نادر .
إجلسها نادر علي الفراش وأمسك بيدها مقبلا وينظر في عينيها يوصف جمالها ورقتها ظل يتقرب منها يقبلها قبلات متفرقه.لم يعد يقاوم شغفه
نادر مقتربا منها هامسا في اذنها روعه موافقه تكوني مراتي وكل دنيتي قولا وفعلا .
اومت روعه بخجل وعينها لاسفل .مني عبدالعزيز موووني 💥
رفع نادر وجهها واقترب منها مقبلها قبلات شغوفه يتحسس جسدها بجرائه هامسا يطمئنها في اذنها 
مراعيا مراتها الاولي ظل يقبل شفتاها بنهم  نادر بفرحه اخيرا امتلك روعه بعد مده قبل جبينها مباركا لها هامسا لنفسه بسعاده احس بها بعد امتلاكه لروعه بالحلال اغمض عينيه مقارنا بين مرته الاولي مع هنا ومرته الاولي مع روعه احسي باكتمال رجولته بامتلاكه لروعه .
. روعه بخجل منه غطت وجهها بيدها .
نادر ضاحكا من خجلها ... لا مافيش بنا خجل ال حصل بنا ده حب وشغف اقترب منها مرة أخري 
ضاممها له مقبل جابينها انا اسعد انسان في الدنيا 
بيكي يا روعه . ربنا يقدرني واسعدك .. اقترب منها مرة أخري معتاليها ليغوص في عالمه الخاص يهمس في اذانها بكلمات عشقها ويعلمهافنون شغفه بها.
بعد مده طويله احس بالكمال قبل جبين روعه .
أنا اسعد انسان في الدنيا النهارده .
روعه ...دفنت وجهها بصدره  ضمها نادر بيده
فجاءة سمعوا دقات عاليه وجر س الباب يصدر رنات لا تنقطع .
نادر ... رفع نفسه من فوقها بخضه نسيت افصل الجرس .
ارتدي نادر بنطاله سريعا دون القطعه العلويه 
فتح الباب وجد نبيل يدخل بسرعه مناديا علي روعه 
ابنته .
نببل نظر نبيل لهيئته . اقترب منه عملت ايه في بنتي 
نادر نعم هو ايه ال عملت ايه ..عمي نبيل حضرتك ايه غيرك .
نبيل..تخطف بنتي وتهرب بيها من الفرح والحيوانات. يقولولي بتعملوا شو للفرح ... وانت واخد بنتي هنا .
روعه سمعت صوت والدها العالي ...نظرت لملابسها بحرج سريعا توجهت الي دولاب الملابس واخدت ملابس لها و دخلت الحمام تلف علي جسدها بشرشف السرير.ابدلت ملابسها سريعا ووضعت حجاب علي رأسها باهمال وخرجت سريعا   بلبل وحشتني .
جري نبيل حضنها ... حبيبت قلب بلبل من جوه .
فجاءة هجم عليهم اخواتها واللواء عاصم وسامر اخوه الذين نظرة الي هيئه نادر وما يرتديه وانطلقوا بضحكاتهم .. شامتين بنادر .
ضحك نادر لهم غامزا .
اقترب اخوات روعه منها .
نادر هامسا مخلصتش من خواتها طلع والدها 

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
رواية اخوات زوجتي الخاتمة بقلم مني عبدالعزيز
rana elhady

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • moshtaqaeljannah photo
    moshtaqaeljannah4 أكتوبر 2021 في 2:01 ص

    سلمت يداك يامبدعه وسلمت اناملك التي خطت تلك الملحمه الجميييله

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent