رواية روح صقر الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

رواية روح صقر البارت الواحد والعشرون 21 بقلم رنا احمد

رواية روح صقر كاملة

رواية روح صقر الفصل الواحد والعشرون 21

في غرفه ضيوف قصر العزايزي .
كانت تقف روح بانكسار وهي تنظر أرضا اما سوزي فكانت تنظر لها بشماته وغرور ولكن انتفض الجميع عندما أزاح عرفان الصينيه بغضب وغيظ بعصياته لتسقط أرضا وتتحطم الي أشلاء .
عرفان بغضب جحيمي /ايه الي بيحصل هنه عاد كيف ست الدار ده تشتغل خدامه .
صقر بسخرية /ست الدار مره واحده ي ابوي لا كده كتير جوي .
خديجه بغضب /فيه ايه عاد ايه الي بيحصل وقعتي الصينيه ي عره البنات  .
عرفان بغضب شديد /خديجه اسكتي خالص مش عايز اسمع حث ايه ي روح ي بتي ايه الي عملاه في نفسك ده .
روح بدموع والم /مفيش حاجه ي أبا الحاج .
رحمه بغضب /لا ي أبا فيه عاد وفيه كتير .
روح برجاء /اسكتي عاد ي رحمه اسكتي .
رحمه بغضب /لا مش هسكت عاد وأبوي لازما يعرف كل حاجه ويعرف صقر عمل ايه عاد .
سوزي بشر /سبحان الله واحد عرف أن مراته اتعرضت لحادثه اغتصاب من وراء غبائها واستهارها اظن العقاب ده كافي اوي علشان ترجع لعقلها بس انت برضه غلطان ي صقر انك تتجوز عيله زي دي .
صباح بغضب شديد /خليكي في حالك انتي ومتتدخليش بيناتنا واصل .
عرفان بصراخ وتحزير /بس أسكته عاد روح تعالي معايا ي ضنايا قوليلي فيه ايه .
روح بقلق/مفيش حاجه ي أبا الحاج واصل .
صقر بغضب /لا فيه ي أبا كل الحكايه أن خدت حقي بالذوق بقا بالعافيه مش هتفرق وضربتها الضرب الي يفوقها والي عملته تستاهل عليه علي عملته مليون مره وانا قولت كلمه هتشتغل هنه خدامه ومدرسه مفيش و لم يستطيع صقر استكمال حديثه اثر صفعه قويه من عرفان تحت صدمه الجميع جعلته ينظر إلي والده بصدمه فهذا لم يحدث ابدا من قبل ....
عرفان بغضب /اوعاك تعلي صوتك مره تانيه في وجودي فاهم وروح بتي اوعاك تفتكر أنها ملهاش اهل واصل لا فوق ودلوقتي حالا تعتزرلها وتحب علي يدها .
صقر بصدمه /ابوي انت بتقول ايه .
عرفان بغضب ليس له مثيل /الي سمعته تعتزر ل ست الدار قدام الكل الي هانتها وعذابتها وجراحتها لازم يترد كرامتها قدام الكل يلا .
ليلتفت إليها صقر وهو ينظر إليها بتوعد اما سوزي فكانت تستشيط غضبا وغيظا أما صقر فقد امسك يد روح المرتجفه وقبلها ليخرج صوته بحده .
/انا اسف بس لسه حسابنا مخلصش والقلم ده هعرف ادفعك تمنه زين يلا ي سوزي نجيب الحجات الي هناحتجها .
سوزي باستفزاز وهي تمسك يد صقر/يلا يروحي .
صقر بابتسامه خبيثه /معلش نسيت حاجه ضروري ليقترب من روح ليهمس بأذنها /علي فكره انتي ممثله هايله بحبك يروحي ❤️❤️ .
لتبستم هي بعشق ابتسامه مخفيه من تحت نقابها /وانا بموت فيك ي صقري ❤️❤️ ..
ليبتسم صقر بسعاده ليرسم الوجه الغاضب مره اخري ببراعه ليذهب وهو وسوزي .. 
حاتم باحراج /طب احمم استاذن انا ي حاج عرفان واسف علي انتي كنت موجود .
عرفان /احنا الي اسفين ي بني بس هنتقبل في الشركه .
حاتم برجاء /ياريت ي أبا الحاج لاني عايزك في موضوع مهم .
عرفان /حاضر ي ابني .
حاتم بابتسامه ل صباح /عن اذنكم .
عرفان بطيبه /متزعليش ي ضنايا حقك عليا اني .
روح ببراءه /ربنا يخليك ليا ي أبا الحاج .
خديجه بغضب /أكده ي عرفان تكسر ابني وتمد يدك عليه كده وتكسره قدام الناس .
عرفان بحده /علشان يعرف احساس روح والي عمله فيها .
خديجه بغضب /والله البت دي عيارها هيفلت بسببك وبسبب دلعك فيها .
عرفان بأسف /روح ي بتي بالنسبه ل حكايه جواز صقر من سوزي فده مش باردته ي بنتي الواحد سعات بيغلط وبيبقا تمن الغلطه دي واعر جوي ي بتي .
روح /متقلقش ي ابوي كفايه الي عملته انت معايا وردك ل كرامتي قدام الكل ربنا ما يحرمني منك واصل .
رحمه باستمتاع /يااه تسلم يدك ي ابوي حته قلم كان يستاهله صوح .
شاكر بحده  /ي ساتر عليكي ده اخوكي برضك عالم مبيطمرش فيها حاجه واصل .
هبه باستفسار /المهم دلوقتي هنروحوا المدرسه ولا لا .
عرفان /طبعا هتروحوا السواق هخليه يوديكم .
جاسر بعشق /حبيبتي متحاوليش تحركي رجلك كتير ماشي .
هبه بكسوف وببراءه /حاضر .
ليربت جاسر علي يدها بحنان  وحب لتنظر لهم رحمه بدموع وندم علي ماوصلت إليه هي وشاكر .....
في امريكا ...
في فيلا شاهنده وعلاء ...
كانت يقف علاء وهو ينتظر شاهنده  للخروج لشراء مايلزمهم لتاتي وهي ترتدي فستان قصيرا للغايه ..
علاء بضيق من منظرها /جرا ايه عاد ي شاهنده مفيش فستان غير ده .
شاهنده بابتسامه /ماله ماهو حلو وشيك اهو .
علاء بغيره /حلوه وشبك ايه ده عامل زي قميص النوم روحي غيريه.
شاهنده بسعاده /انت بتغير عليا ي علاء اقولها نفسي اسمها بجد .
علاء بقلق من القادم /مش وقته عاد ي شاهنده الحديد ده انا مش ناقص روحي غيريه يلا .
شاهنده بابتسامه /حاضر .
علاء بقلق/يارب انا عارف انك اكيد غضبان عليا بس اني فعلا اول مره احب بجد كده احنا الاتنين ضايعين ومش عارفين طريق الصح بس برحمتك وفضلك هنكون اتنين جداد ونعيش في حلالك ساعدنا يارب ساعدنا ....
في أحدا الكافيهات الفاخمه ....
سوزي بمكر /ايه يروحي هتفضل مضايقك نفسك كده كتير .
صقر بخبث /خلاص ي سوزي مبقتش طيقاها مش عارف اصلا انا اتجوزتها ليه .
سوزي بانتصار /معلش ي حبيبي انا اهو ملكك ورهن اشارتك بلا روح بلا بتاع .
صقر بمكر /بصراحه ي سوزي انتي الي لائقه عليا طول عمري نفسي اتجوز واحده زيك تبقا فعلا مرات صقر العزايزي ونعمل بيزنس مع بعض وتكبر سواء .
سوزي بطمع /ايوه ي روحي انت زي بالظبط نتجوز ونبدأ في مشارعينا سواء وبشركاتي .
صقر لاستدراجها في الحديث /مش هي شركتك انتي وحاتم بس .
سوزي بابتسامه /لا عندنا ثلاث شركات كمان بس مشغلين ناس تتداريهم .
صقر بخبث/طيب تمام ابقي جيبي وراهم يروحي وخلينا نتفرج عليهم ي عني علشان نجهز كل حاجه بدري ونفق مع العملاء .
سوزي بابتسامه /من عنيا ي حبيبي .
صقر وهو يحدث ذاته بانتصار /واخيرا نفعت الخطه وهعرف شركات حازم الي استولوا عليها وتضرب اخر ضربه واشفي غليلي ربنا يخليكي ليا ي روح ي اجمل حاجه في حياتي كلها ....
في امريكا ....
في فيلا البروف ...
كان يجلس وهو يضغط علي يده بغضب شديد هووذلك الكابوس الذي يراوده دائما لتسيل الدموع من عيناه عندما تذكر الماضي الأليم  ...
فلاش باك ...
في شركه حاتم ....
كان يخرج حاتم من شركته ليسلط نظره علي ذلك الفتاه الجميله الذي تتحدث مع اخاها (عمار)سكرتير حاتم (البروف )......
حاتم بانتباه /عمار ي عمار .
عمار /افندم ي حاتم بيه .
منار برجاء /حاتم بيه من فضلك انا متخرجه بتقدير عالي وعايزه اشتغل عند حضرتك في الشركه .
عمار بضيق /ي بت اسكتي بقا .
حاتم بإعجاب /جرا ايه ي عمار عندك اختك متفوقه كده وسايبها لا ي راجل ده كلام مانت عارف أن الشركه محتاجه موظفين .
منار بسعاده /شكرا ي صقر حاتم بيه انشاء الله هبقا عند حسن ظن حضرتك .
حاتم بوقاحه وهو يتفحص جسدها بجراه /انا متاكد من كده .
بعد شهور ..
في فيلا حاتم ..
حاتم بغضب /نعم ي اختي حامل انا مش قولتلك تعملي حسابك .
منار بدموع غزيره /والله عملت بس اراده ربنا بقا اعمل ايه .
حاتم وهو يضغط علي ذراعها بغضب /لا ي روح امك ده انا حاتم الزهار ميخلش عليا الكلام ده نزليه .
منار بصدمه /أنزله ده انا قولت انت هتفرح المفروض انك بتحبني .
حاتم بسخرية /حب ايه ي اختي ده انتي كنتي لعبه كده للتسليه مش اكتر يلا غوري .
منار بكره وإنتقام /هقتلك ي حاتم هقتلك .
في شقه عمار ومنار البسيطه .
عمار بقلق /منار بت ي منار انتي فين يلاحظ ذلك الورقه المتطويه ليقراها لتحل عليه الصدمه الشديده .
/عمار انا اسفه ي اخويا اسفه اوي انا مستهلش اكون اختك انا ضيعت شرفك حاتم الزهار ضحك عليا وضيعني ي عمار بس انا هقتله هروحله واخود حقي منه لو مت اترحم عليا ي عمار وسمحني ي اخويا سمحني .
ليكي عمار ذلك الورقه ويذهب سريعا الي فيلا الزهار ...
في فيلا حاتم ..
حاتم بغضب /انتو ي بهايم يلا بره .
حراس حاتم/أوامرك ي حاتم بيه .
حاتم بغضب واجرام /خوده جثه بنت الكلب دي كان عايزه تقتلني خودوها ارمي جثتها في أي خرابه بعيد هنا .
ويمر شهر وراء شهر فأصبح عمار كالمومياء بوساطه حاتم الاجراميه لم يستطيع اثبات اي شي ضده ليقرر الهروب من ذلك الكابوس ليهاجر عمار هجره غير شرعيه ل امريكا ليصبح البروف صاحب اكبر شبكه لتجاره بالفتيات والشباب وكأنه يريد الانتقام من كل رجل وكأنه يرا فيهم حاتم وايضا الفتيات يريد فقدانهم اغلي مايملكون ليتحول عمار من شاب بسيط أحلامه بسيطه الي ذلك المثال السي وذلك نتيجه لذلك الإجرام والشر 😡😡😡.
لنرا ماذا ستكون نهايه حاتم وعلي يد من 🤔🤔
في المستشفي ...
الدكتوره بعصبية /الكلام ده مينفعش ي رحمه واضح انك بتجهدي نفسك ومش ملتزمه بالدواء .
روح بقلق/طب طمنينا ي دكتوره الله يخليكي الواد زين .
الدكتوره بجديه /لحد دلوقتي نقدر نقول إن الأمور مستقره لكن برضه حاله الجنين لو فضلتي كده محدش عارف ايه الي مككن يحصل أما تخلصي المحلول ده تقدري تمشي عن اذنكم .
هبه بغضب /سمعتي ي بومه هتضيع الواد منك .
رحمه بدموع وهي تتضع يدها على بطنها/انا اسفه ي قلب امك انا عارفه اني قاسيه عليك وهتتطلع شارب مني الوجع الله يسامحه ابوك بقا .
روح بحده/ي ابوي عليكي ده انتي ظالمه جوي ابوه عملك ايه ده بيموت فيكي وبعدين ده علي اساس انك عرفتيه ي عني .
رحمه بغضب/انتي عايزه تشليني ي روح بعد صقر والي بيعمله معاكي ده والي بيعمله معايا شاكر برضه بتحددي وكان مفيش حاجه واصل .
هبه بغيظ /شوف برضه البت وغبائها ي بت متاكليش في نفسك كده علشان الي في بطنك .
روح بغيظ /انا نفسي اعرف عاد انتي ليه دايما بتحطيني في مقارنه بين وبينك وليه عاد دايما تقارني افعال صقر ب شاكر صقر اخوكي وشاكر جوزك افهمي عاد ولازما تقوليله .
رحمه ب عند /لا مش هقوله عاد غير لما يجي يصالحني ده مهددني بالطلاق ي روح فاهمه ي عني ايه واديكي اهو لسه قايله مقارنش حد ب حد انتي ممكن تعدي لكن انا لا .
روح /العند وحش ي رحمه وعلي الي العموم الي يريحك اعمليه بس انا مش عيزاكي تندمي ي خيتي .
هبه بقلق/استرها معانا يارب...
في شركه صقر ...
كان يسير حمدان بتوهان وهو ينظر يمينا ويسارا بتفحص .
صابرين السكرتيره /خير ي افندم .
حمدان /انا حمدان جالي موظف من عندكم قالي اني اجي اقابل شاكر بيه .
صابرين بابتسامه /ايوه هو مستني حضرتك اتفضل .
في مكتب شاكر ...
كان يجلس شاكر وهو يتابع بعض الملفات الهامه بانتباه لياذن للطارق بالدخول .
صابرين بابتسامه /استاذ حمدان ي شاكر بيه .
شاكر بخبث /اهلا اهلا ي عمي حمدان اتفضل .
حمدان بقلق/اهلا اهلا ي سعاده الباشا هو فيه ايه خير .
شاكر بمكر /كل خير ي عم حمدان بصراحه انا كنت قاعد انا وواحد صحبي علي القهوه الي بتشتغل فيها وبصراحه الشاي والقهوه بتوعك لا يعلا عليهم فقولت انك تشتغل هنا في شركتنا وبمرتب 5000جنيه .
حمدان بطمع /كام موافق طبعا ي بيه .
شاكر/تمام صابرين هاتي شيك .
حمدان بسعاده  /بالسرعه دي ي سعاده إلبيه انا لسه عملت حاجه .
شاكر بابتسامه  /لا ي عم حمدان دي شيك تامين علي حياتك .
صابرين/الشيك ي شاكر بيه .
شاكر بخبث /ايه ي صابرين جايبه الشيك فاضي .
حمدان بطمع/ي باشا مش هتفرق اكتب الي تكتبه ي عني ده كرم منك علي حياتي ي شاكر .
ليمضي حمدان بطمع ليبتسم شاكر بخبث فقد نجحت الخطه .....
في منزل عثمان ....
كانت تقف بدريه بجانب البوتجاز .
روح بمرح/أما حبيبتي .
بدريه بسعاده وحنان وهي تحتضنها/روح وحشتيني ي ضنايا وحشتيني جوي .
روح بابتسامه/وانتي اكتر ياما .
بدريه/عامله ايه مع صقر ي نور عيني .
روح بعشق /هو انا عندي اغلي من صقر ي أما .
بدريه بابتسامه/ربنا يسعدكم يضنايا وتكوني رجعتي ل عقلك بقولك هروح اجيب اللبن واجي خالي بالك من البطاطس .
روح بابتسامه /من عنيا ي أما ...
كانت تقف روح وهي تدندن ليتشهق بفزع اثر احتتضانه لها بعشق وتملك .
صقر ب عشق /روح قلبي اتوحشتك جوي .
روح ب عشق /وانت اكتر ي نبض قلب روح عملت ايه مع الحيه .
صقر بحده /خلاص هانت ي قلبي وهقدر اوصل لأملاك حازم وانهي عليهم .
روح بأسف /انا اسفه ي نور عيني علي الي حوصل النهارده من عمي عرفان .
صقر بابتسامه /بالعكس عاد ده انتي عملتي الدور مائه مائه ربنا ميحرمني منك واصل ده انا قلبي كان بيتقطع عليكي .
روح وهي تقبل يده ب عشق /انا فداك ي روحي كله علشان خاطر عيونك علشان اشفي غليلك مستعده لاي حاجه وانا معاك في الخطه دي لحد مانخلص منهم ونرجع حق حازم الله يرحمه .
صقر بابتسامه ساحره وهو يقبل خدها /وعد عليا ي روح قلبي اعملك فرح منعملش في الصعيد ده كله .
روح ب عشق /انا فرحتي اني بقيت مراتك ي صقر بحبك جوي ❤️❤️❤️❤️.
صقر بعشق /انا الي بموت فيكي ي روح الصقر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
فلاش باك ....
ليلا ....
في غرفه صقر...
كان يغوط صقر في سبات عميق ليقاطعه رن هاتفه ليرد بانزعاج ...
صقر بضيق/فيه ايه عاد ي صابرين حد يتكلم في الوقت ده .
صابرين بأسف /انا اسفه ي صقر بيه بس شركت الشحن باعتت المعدات ولازم حد يستلمها يوديها المخزن ...
صقر بضيق /طيب ي صابرين انا هستلمهم سلام .
ليشعر صقر بصوت غريب يشوش الي هاتفه لصيبه القلق ..
صقر بغضب /فيه جهاز تسجيل هنا في اوضتي اكيد مفيش غيرها .
ليبحث صقر بجنون عن ذلك التسجيل ولكن لم يجده ليتحدث في ذاته .
/واضح أن سوزي مش هتجيبها ل بر لازما روح ترجع لازما تكون جنبي لازما تعرف الي انا فيه .
ليسير صقر الي المخزن اولا لدخول الشحنه ..
في المخزن ...
جابر وهو يضرب طارق وصديقه بغضب بالكرباج تحت صراخهم الشديد .
صقر باستغراب /عمي جابر فيه ايه عاد .
جابر بارتباك /صقر ي ابني ايه الي جابك دلوقتي .
صقر بجديه /ابدا ي عمي جابر كنت جايب شحنه مين دول .
جابر بارتباك /دول دول عيال حراميه شفناهم وهم بينزلوا الأرض فبنرابيهم ..
صقر بشك /عمي جابر فيه ايه .
جابر بقلق وهو يخرج مصحف صغير من سترته /احلف الاول علي المصحف ده انك مش هتاذيها ولا تجراحها ولا حتي بكلمه .
صقر باستغراب /هي مين دي ي عم جابر. 
جابر بقلق/روح .
صقر بحده /روح مالها ومال العيال دي ماتتكلم ي عم جابر .
جابر/مش هقولك اي حاجه الا لما تحلف علي المصحف الاول .
صقر /حاضر ي عمي جابر .
ليضع صقر يده علي المصحف ويقسم بعدم اذيتها ولو بكلمه .
جابر بارتياح /أكده انا هقولك ليقص له ماحدث مع روح ومحاولة طارق وصديقه الاعتداء عليها وتصميم عرفان بارجعاها الي القصر غدا.
صقر بغضب شديد /ايه ده انا هولع فيهم عايشين ..
جابر /اهدا ي صقر ي ابني .
صقر بغضب وهو يتحدث بالهاتف /ايوه ي دكتور ماهر لو سمحت تعالالي علي المخزن القبلي .
جابر بقلق/هتعمل ايه عاد ي صقر ي ابني .
صقر بغضب شديد /هانتقم ل مراتي ي عم جابر هدفعهم تمن كل دمعه نزلت منها ليمسك الكرباج بغضب وهو يضربهم .
صقر بغضب شديد/قسما بالله لدفعكم التمن غالي ي ولاد الكلب عايزين تعملوا كده مع مراتي مع روح صقر ي بهايم ده انا هوريكم الويل هخليكم تتحسروا علي رجولتكم دي .
ماهر /خير ي صقر بيه .
صقر بانتقام /دكتور ماهر العيال دي عايزهم يبقا زي الحريم بالظبط .
ماهر /أوامرك ي صقر بيه .
طارق بالم وتعب ورعب /انتوا هتعملوا فينا ايه .
صقر باستفزاز /ابدا عمليه صغيره اوي هتخليكم تبصوا في الأرض كل ماتشوفوا ست حلوه .
لينظر لهم باستفزاز ويرحل تحت صراخهم فذلك عقاب كل من يفكر في اغتصاب اي فتاه .
جابر بقلق وهو يمسكه من ذراعيه/رايح فين ي صقر انت حلفت .
صقر بابتسامه ساحره وهو يربت علي يده /اطمن ي عم جابر رايح ل مراتي ارجعها ل حضني اطمنها اني جنبها عايزها تكون جنبي لاني داخل علي حرب لازم هي تكون شريكه معايا فيها وتكون جنبي ........يتبع .
رواية روح صقر الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم رنا احمد
روايات حصرية

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent