رواية حور وحمزة الفصل الأول 1 بقلم ريناد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حور وحمزة الفصل الأول بقلم ريناد احمد


رواية حور وحمزة الفصل الأول 

حمزه : صباح الخير يا ماما .. صباح الخير يا بابا 
وفاء : صباح النور يا حبيبي 
محمود : صباح النور تعالي افطر 
حمزه : لا لا انا رايح الجامعه الوقت أتأخر 
وفاء : يابني تعالي بس كل ...
حمزه بمقاطعة : اتأخرت والله يلا سلام 
وفاء ومحمود : سلام يا حمزه 
_________________________
لا اله الا الله ♥️
حور : صباح الخييير 
احلام : صباح النور يا حبيبتي .. خدي انا عملتلك اكل عشان اول يوم جامعه 
حور : شكرا يا ست الكل .. اومال فين بابا 
محمد : صباح الخير 
وعانق حور قائلا : حبيبتي اللي مشرفاني 
حور : صباح النور يا حبيبي .. انا نازله بقا عايزين حاجه ؟
محمد واحلام : سلامتك يا حبيبتي
_________________________
الله اكبر ♥️
" حور بنت جميلة جدا في اولى جامعه عندها 19 سنه وحمزه شاب وسيم في آخر سنة في الجامعه "رابعة جامعه" عنده 23 سنه " 
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️
حور دخلت الجامعه هي وصديقتها المقربة "لين" منذ الابتدائيه ف كانت معها بنفس مدرسة الابتدائي والاعدادي والثانوي وكانت معها بنفس الجامعة أيضا 
لين بذهول : واوووو 
حور : جميلة اوي يا لين 
لين : ايوه جدا 
وهما في هذا الذهول يمشون دون وعي حور اصطدمت بشاب و لين أكملت طريقها وكأن شىء لم يكن 
حمزه : انا اسف مخدتش بالي 
حور : انا اللي اسفه اني مخدتش بالي
حمزه : ولا يهمك .. انت جديده هنا ولا ايه 
حور : اه اول يوم ليا 
حمزه : اها .. ثم مد يده وقال : انا حمزه 
حور صافحته : وانا حور 
حمزه : اتشرفت بمعرفتك 
حور : الشرف ليا 
صديق حمزه المقرب "سليم" : تعالي يا حمزه كده 
حمزه : عن اذنك 
حور : اتفضل
- ايه الجمدان ده  
لين : احترم نفسك 
عمر : انا محترم نفسي كويس اوي
لين : لا مهو واضح 
عمر : اتكلمي معايا عدل 
لين : وانا اتكلم مع واحد زيك ليه اصلا وكانت سوف تتركة ولكن أوقفها ومسك يدها
عمر : ع فين يا حلوه 
حور رأت صديقتها وركضت إليها : في ايه يا لين 
لين : مش عارفه هو عايز مني ايه الشىء ده 
عمر بعصبيه : شىء !! 
لين : اه شىء واكملت باستفزاز : وملوش قيمه كمان
_________________________
الحمدلله♥️
سليم : ايه عجباك؟
حمزه : انت عب.يط؟
سليم : بسأل بجد اخلص 
حمزه : لا كل الحوار اني خبطت فيها لاني كنت مش واخد بالي وانا ماشي ف عرفت انها اول يوم هنا ف اتعرفت عليها وبس 
سليم : كل ده وانا اللي عب.يط .. هتعرف بعدين مين اللي عب.يط 
حمزه : !!!! 
لين : وملوش قيمه كمان
حمزه : ايه ده ... سليم ده الواد عمر .. اكيد بيضايقهم تعالي بسرعه 
وركضوا الاثنين إليهم ..
حمزه : في ايه يا عمر 
عمر بسخرية : الاستاذه دي قاعده تقول عليا شىء وملوش قيمه كمان
حور : والله انا اعرف اللي بيعاكس ف الرايحه والجايه يبقى ملوش قيمه فعلا 
حمزه نظر لحور : اسكتي يا حور عشان ميحصلش مشاكل 
حور : بس ...  
حمزه بمقاطعة : مفيش بس لو سمحتي اسكتي وانا هتصرف 
حمزه : في ايه يا ...
لين : اسمي لين 
حمزه : في ايه يا لين ايه اللي حصل 
لين قالت له ما حدث 
حمزه نظر لعمر بغضب : تاني ؟ مبتتعلمش ابدا !!
سليم : مبتحسش !!!
عمر : انا حر انتوا مالكوا اصلا 
حمزه وهو يحاول أن يمسك اعصابة : انا مش عايز اتعصب عليك .. اعتذرلها يا عمر 
عمر : ايه !!
حمزه بصوت مرتفع : اعتذر يا عمرررر 
عمر خاف من علو صوته وقال بسخرية : انا اسف 
لين بفرحة : شكرا يا ...
حمزه : اسمي حمزه 
لين : شكرا جدا بجد يا حمزه 
لين نظرت لحور : ايه في ايه ما تنطقي
حور : مهو قالي اسكتي ف انا ساكته 
حمزه بضحك : مش قصدي حاجه والله انا بقول كده عشان خايف ع.... واكمل بتوتر : خايف يحصل مشاكل وكده 
حور : تمام انا داخله المحاضره انا ولين .. يلا يا لين 
حمزه : تمام ربنا معاكوا 
حور ولين : يارب 
وبعد انتهاء كل محاضراتهم ...
حمزه : سليم مش عارف كنت خايف على ح... قصدي كنت خايف على لين كده ليه 
سليم بمزح : اسمها حور يسطا حور 
حمزه : .....
سليم : انت مش شايف نفسك عامل ازاي قدامها .. انت اول مره تتعرف ع واحده وتعجب بيها بالسرعه دي 
حمزه : .....
سليم : حمزه .. يا حمزهههه .. انت يا زفتتتت
حمزه : ايهههه في ايههه
 سليم : بكلمك وانت ولا هنا واكمل مازحا : بتفكر في حور العين 
حمزه : انا ماشي يا سليم 
سليم بضحك : استني يا حمزه .. يا حمزههه 
ذهب حمزه وترك صديقه ....
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
حور : اول يوم اه بس متعب اوي 
لين : اه اوي .. يلا بينا نمشي 
حور وهي تدور بعينها وتبحث عن حمزه :.....
لين : يا بنتي انت معايا 
حور : اه اه معاكي يلا بينا 
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
حور : السلام عليكم 
فراس "اخو حور وهو أكبر منها ب 5 سنوات" : اولى جامعه جات .. اولى جامعه جااات 
حور ضحكت كثيرا ..
احلام : عملتي ايه يا حبيبتي
محمود : كان يوم حلو 
حور أشارت بالايجابية
حور : انا ولين فرحنا جدا 
فراس : ربنا يديم الفرحة يا صغيرتي  
حور عانقت فراس : حبيبي
احلام : يلا عملالك أكلتك المفضلة 
حور : واااو بيتزا !!!
احلام اشارت لها بالايجابية 
محمود : مامتك مدلعانا النهارده بسببك 
حور بضحك : تسلم ايدك يا حبيبتي
احلام : بالهنا والشفا يا روح قلبي 
فراس قال لحور بهمس : ماما راضيه عننا ولا ايه 
حور بضحك : شكلها كده 
ضحكوا جميعا لأنهم سمعوا ما قاله فراس ...
_________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
حمزه : السلام عليكم 
محمد : حمدالله على السلامه
حمزه : الله يسلمك يا حبيبي
وفاء : حمدالله على سلامتك يا حبيبي 
حمزه : الله يسلمك يا حبيبتي
وفاء : يومك كان حلو 
حمزه : اه جدا 
محمد : يارب دايما
_________________________
سبحان الله العظيم ♥️
باليوم التالي بالجامعة 
حمزه : ازيك يا حور 
حور : الحمدلله وانت عامل ايه ؟
حمزه : انا الحمدلله .. اومال فين لين 
حور : تعبانه النهارده ف مجاتش 
حمزه : الف سلامه عليها 
حور : الله يسلمك 
حمزه : حور كنت عايز اقولك حاجه 
حور : اتفضل 
سليم سحب حمزه مسرعا 
حمزه : انت بتطلعلي منيين عايز ايه يا سليم 
سليم : انت متخلف يابني .. مش لما تتأكد من مشاعرها الاول 
حمزه : مانا ...
سليم بمقاطعة : صدقني .. مش دلوقتي يا حمزه 
حمزه أشار له بالايجابيه 
حور : مالك يا حمزه في ايه كنت عايز ايه 
حمزه : لا مفيش عايز سلامتك يلا روحي على المحاضره 
حور أشارت له بالايجابيه وذهبت ....
بعد انتهاء المحاضرات 
حور ذهبت من الجامعه وفي طريقها إلى البيت وفجأه

يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية 
رواية حور وحمزة الفصل الأول 1 بقلم ريناد احمد
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent