رواية حب ورد الفصل الأول 1 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية حب ورد البارت الأول 1 بقلم اية هلال

رواية حب ورد كاملة بقلم اية هلال

رواية حب ورد الفصل الأول 1

- انا اسفة يا مستر والله اتاخرت عشان مكنش فيه مواصلات والطريق كان زحمة 
- اعتذارك مش مقبول ، انفضلي استنيني عند المديرة لما اخلص الحصة
- اتحرجت اوي وانا واقفة علي اول باب الفصل وهو بيهزء فيا ، انا عملت اي ده انا اتاخرت 10 دقايق بس، هو يعني عشان لسة جديد في المدرسة هيهزءنا كده 
- خرجت وانا مدايقة ومحروجة دي اول مرة تحصلي
خلص الحصة وانا واقفة في مكتب المديرة وهي كمان بتزعق ، انتو مالكو ده هما عشر دقايق
- خلاص يا استاذة سهير هي خلاص مش هتتكرها تاني ، انفضلي يا ورد علي حصتك التانية
- ورد وهي بتبصله بزعل : حاضر يا مستر
- ورد استني
- ورد : نعم يا مستر ادهم
- ادهم : معلش سامحيني مكنتش اعرف انها اول مرة تتاخري ، علي العموم الورق ده فيه الي شرحناه وتقدري تسأليني فيه في اي وقت
- ورد : شكرا يا مستر عن اذنك ، انا اسفة ممكن اسالك سؤال؟
- ادهم : ايه اشرحولك دلوقتي
- ورد : لا ، هو حضرتك يا مستر عندك كام سنة ؟
- ادهم : وبتسألي عن عمري ليه هتطلعيلي بطاقة ؟
- ورد وشها احمر من الكسفة والاحراج ، لا انا اسفة عن اذنك
- ادهم : استني بهزر معاكي يا ورد ، انا عندي 23 سنة ولسة متعين هنا ، لو كنتي حضرتي انهاردة كنتي هتعرفي عشان اتعرفت علي زمايلك ، متتاخريش بقا المرة الجاية
- ورد : حاضر مش هتاخر ، عن اذن حضرتك
- مشيت وانا مكسوفة وببص ورايا ، ده ؟؟ ده المدرس بتاعي ؟؟ ورد اتلمي انتي هنا بتتعلمي فقط يلاهوي ده انا هتعمد اتاخر عشان مبصلوش
وصلت الفصل كانت حصة تربية رياضية والفصل كان  فاضي، قعدت اقرا الرواية الي بحبها 
- اي يا ورد مشوفتيش المدرس القمر الي ادالنا فزيا انهاردة فاتك نص عمرك 
- ورد : لا مفاتنيش نص عمري ولا حاجة ، انتي الي بعقلك ده فاتك عمرك كله ، كونك تمدحي مدرسك بالطريقة دي يبقي عقلك مش ناضج ولا يهمك تعليم ولا منهج ، متزعليش من كلامي يا عليا بس لازم اقولك الكلام ده عشان انتي صاحبتي
- عليا : اقتنعت شوية بكلامك ، هحاول اسيطر متقلقيش ، انا بحبك اوي يا ورد بنصايحك ليا 
- ورد : ماشي يا ستي ، سبيني بقا اكمل الرواية وروحي هاتيلي من الكانتين  قهوة قولي لطنط القهوة لورد ، وهاتيلي منها كيك شكولاتة كتييير هوهوز يلا 
- عليا : ماشي يا ست المثقفة
-خرجت عليا من الفصل وانا بقرأ الرواية ووانا بقرا في حتة في الرواية دايقتني وكلمت نفسي بصوت عالي يتسمع ، مستر ادهم دخل عليا الفصل بس مسمعتوش كان داخل بالراحة وانا باصة في الرواية بس
- ورد : اي البطل الغبي ده يعني حببته خانته وطردته ومسحت بيه الارض ولسة بيحبها ، ايييه مفيش كرامة خالص ، لا سوري الكاتب مكانش ينفع يطلع البطل مهزأ كده
- ادهم اتكلم وهو بيقرب : وليه بقا منقولش ان الي بيحب عمره ما ينسي حتي لو زعل او اتكسر 
- قومت فجاة وخبيت الرواية 
- ورد : مستر ادهم ؟ في حاجة ولا ايه
- ادهم : بتخبي الرواية ليه ، انا كمان بحب اقرأ ، ممكن تقوليلي اسمها حابب اقرأها 
- ورد ابتسمت اول مرة تشوف مدرس بيحب الروايات
- ورد : اه طبعا اتفضل الكتاب كله انا يعتبر خلصتها
- ادهم :  شكرا ليكي هقرأها واما اخلصها هرجعهالك
ورد : لا عادي ممكن تخليها مع حضرتك مفيش مشكلة
قرأتي الورق ، قي حاجة مش فهماها ؟
- ورد : هو انا لحقت يا مستر لما اروح وان شاء الله بكرة هقول لحضرتك
- ادهم : حلو اسم ورد اوي علي فكرة انا بحب الورد اوي وعندي مشتل قريب من هنا
- ورد : بجد ، يعني مدرس وعندك مشتل وكمان بتحب الروايات 
- ادهم بطريقة بوشكاش : ومش بس كده بكتب كمان وبال لغة العربية الفصحي
- ورد : انت جامد بجد يا مستر ، طيب اي اكتر نوع بتكتب فيه ؟
-ادهم : الرومانسية والكوميدي
- ورد : طيب لو انا عايزة اقرأ الي حضرتك بتكتبه الاقيه فين ؟
- ادهم : والله انا بنزل علي اكونت الفيس بوك بتاعي ، اعملك ادد؟
- ورد : اه ياريت عشان باردو لو نزلت حاجة للفزياء 
- ابتسم ادهم : تمام يا ورد
- ادهم : انا هخرج دلوقتي عشان عندي حصة ، سلام
- خرج 
لا ياورد امسكي نفسك انتي ازاي تفكري كده ، ياريته كان عجوز ، ده اييه المرار الطافح ده 
- اليوم خلص وانا خارجة من المدرسة مع عاليا 
- ورد : اه خلاص يا ورد ، مين البت الي واقفة معاه دي !
  • تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب ورد" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent