رواية أميرتي المجنونة الفصل الأول 1 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الأول بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل الأول 

ي بنتي قومي بقاا هتتاخري 
هي :سبيني بس هشوف المز اللي في الحلم 
الام قومي بقاا ي اللي مشوفتيش ربع ثانيه تربيه قومي 
هي حاااضر خلاص قايمه اهو صحيت 
ع الباب :: ي ناااااااااس
ي اللي جوا افتحوا  ي طنط انتي ي حجه افتحوا جايه افطر عندكوا 
الام :: ما خلاص ي بلوة جايه 
نوجا : وهي تدخل ازيك ي طنط اخبارك ايدا ايدا فين الفطاااار ي نااااس 
الام بس ي حيوانه صوتك ما انتي زي البغل اللي جوا 
نوجااا :: هي فين قرة عيني دي دا انا هنفخهااا 
الام :::: جوا انا صحيتهاا 
نوجا ::: وسبتيهاا ليي هي دي بتصحي غير لماا تتغرق
الام : روحي صحيهاا عشان متتاخروش 
نوجاا :: اشطااات هاتي بقاا كوبايه المايه دي كدا 
الام :: خدي يلا 
في الغرفه
هكمل نوم عشان اشوف المز وشدت البطانيه ونامت 
نوجاا : واحد ،اتنين ،تلاته 
طششششش
هيي  ي نهااااار الوان الطيف بغرق بغرق 
نوجاا:: 😂😂تستاهلي قومي عشان الكليه 
هي انتي عارفه لولا اني بحبك كنت عملت فيكي ايي ي عملي الاسود 
نوجاا قومي بقاا ي لطخ هنتاخر 
هي : حاضر قايمه استغفر الله العظيم
( هنا احمد ، ٢٠ سنة ، تانيه صيدله ، جميله وبيضه وعيونها لون البحر ، وطويله وطيوبه بس هبله وقريبه من صحابهاا والكل بيحبها عشان خفة دمها)
هنا : منكم لله ملحقتش اشوف المز طلعت دريس موف وطرحه بيضه كوتشي ابيض وشنطة بيضه ولبستهم وكانت جميله جدا بتخطف الانظار وطلعت برا 
هنا : صباح الخير ي ماميتو 
الام : صباح النور ي قلبي  يلا اقعدي افطري عشان متتاخريش 
هنا :حااضر يست الكل 
نوجاا : يلا عشان اتاخرنا وقعدوا اكلو 
هنا وهي تقبل والدتها يلا ي ست الكل سلام 
الام : مع السلامه 
نوجاا : سلام ي طنط 
الام :سلام ي روح طنط 
ع باب الكليه 
مش مصدقه اني خلاص الاجازه خلصت ومعتش هنام تاني ليي اهئ اهئ 
نوجاا : يلا ي اختي اللي يشوفك وانتي زعلانه ميشوفكيش وانتي بتطلعي الاولي علي الدفعه
هناا : بس ي نوجا وشوفي البنات فين او رني عليهم 
نوجااا بضحك: وانا من امتي بشحن رصيد ي اختشيي 
هناا : والله العظيم شلة شحااتين مفيش واحده فيكو بتشحن 
إلا ندي طبعاا عشان الحصانه 
نوجاا اخرسي بقاا أمل ومني وصلو اهوو باقي ندي 
هنا: صباح الخير ي قمامير وحشتونييي 
أمل :صباح النور ي قلبي +انتي اكتر 
مني : ساكته 
هنا : انتي ي بنتي بتبقي طالعه مين بيتك واخدة حاجه تكتمك يعني قولي متخفيش مش هقول لحد
مني : بطلي خفه دم هي مش ناقصه 
نوجاا لمني : وانتي من امتي نااقصه ي اختي كل يوم عندك صداع ايي دا مش عارفه 
امل : بس ي جدعان رنو علي ندي 
هنا : تمم هرن اهوو 
علي الناحية الاخري 
ندي : وهي تخرج الموبايل من الشنطه وترد السلام عليكم 
هنا : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
انتي فين ي ندي احنا مستنينك 
ندي : خمسه وهكون عندكوا 
هنا : ايوا عارفه انا الخمسه دول بيقلبو تلاتنين واخده بالك انتي (حتي في الروايه ماخرانا انا مني لله 😂😂)
ندي : خلاص جايه اهوو سلاموز بقاا وراحت قافله 
هنا: لسه هتتكلم لقتها قفلت 
تدري انك مهزأه والله 
امل ومني ونوجاا بضحك  : تستاهلي 
هنا : يلا ندخل نستناها جوا 
لسه داخلين لقوا مجموعه من الشباب في وشهم 
وطبعاا فيهم اصيع واحد في الكليه وبتاع نسوان وصايع وبيصرف من فلوس ابوه ونسوانجي يعني 
الشاب : علي فين ي حلوين 
هنا: وانت مالك داخلين بيت اهلك يعني مش فاهمه 
الشاب بعصبية : ما احترمي نفسك ي بت محدش قادر عليكي ليي 
هنا بعصبيه والبنات بيهدوهاا: انا محترمه غصب عنك انتي واحد مش محترم 
الشاب وهو رايح نحيتهاا  : طب تمم نشوف اللي مش محترم دا هيعمل ايي 
هنا: قرب خطوة كمان وانا اصوت والم عليك الناس واقولهم انك بتتحمرش بياا ي ساافل 
واحد من الشباب قرب منه وقاله يلا احنا اول يوم في السنة ومش عايزين مشاكل معاهم وبصل للبنات بقرف 
هنا : بص علي قدك ي اللي الزمن هدك 
الشاب بصلها بعصبيه ومشي 
الشاب الاول : تمم ي آنسة بس لسه السنة طويله وانا وانتي والزمن طويل 
هنا : بصتله بقرف مش كفايه انك اسمك احمد 
ي خااازوووق 
احمد : بصلها بكره وغيظ وسبها ومشي 
البنات وهما بيضحكوا : يخربيتك انتي مشكله متنقله كدا
ندي وهي جايه من بعيد وبتشاور ليهم 
هنا: شوفتي البت جايه بعد الخناقه ع طول متاخرة 
ندي : ازيكوو ي بنات 
احنا : الحمد لله يلا اتاخرنا الدكتور مش هيدخلنا 
ندي : يلا 
وهما ماشيين الا بقولكو ي بنات هي اسماء مفكتش البلوك ومطلعتش ارقامنا من الزباله ولا ايي حكايتهاا
ندي : وهي بتضحك  انتم انا ماليش دعوه انا ونوجاا 
نوجاا : ايوا اول مره اشوف حد يتعمله بلوك وبيتكلم 
هنا : بضحكه مصتنعة ضحكتيني ي بت 
وهما قدام المدرج بتلف تشوف البنات 
خبطت في حد ووقعت علي الارض 
وهنا وهي بتقف : مش تفتح يباشا في ايي 
الشخص : انتي اللي مش بتبصي قدامك 
هنا : يعني غلطان وكمان بجح 
البنات كانوا واقفين واتاسفوا للشخص دا ودخلوا هنا معاهم 
هنا وهي قاعده في البنش 
الدكتور دخل ومسك المايك ولسه بيبدا الكلام 
وهنا بتبص برقت ي نهاار الوااان الطيف سقطت 
الدكتور انا الدكتور ادهم الشرقاوي اول سنه ادرس فيهاا وهكون دكتور المادة 
هناا : بلطم والبنات بيضحكوا كمان احييه انا اروح استني قرة عيني بقاا مينفعش كدا 
الدكتور ادهم لسه متخرج من سنتين واتعين  معيد في الكليه 
ادهم وهو بيشاور عليهاا. :: انتي ي انسه 
هنا : اناا 
ادهم : ايوا انتي 
هنا : نعم 
ادهم : برا 
هنا : اتصدمت وعيونها بقا فيهاا دموع والبنات زعلوا 
هنا : تمم واخدت شنطتها وطلعت وهي خارجه 
قال يعني قاعدين في دريم بارك ي اخويا 
ادهم سمعها وضحك 
ادهم : وهي بيكلم الطلاب 
ثواني وجااي 
ادهم خرج لقاها بره وبتكلم نفسهاا
هنا : يخربيتك دكتور غتت دا لسه اول يوم مش كفايه الخناقه
دا ماميتوا هتعمل مني شاورما 
بس برضوا دكتور بارد ومش هحضر محضاراته خاالص 
ادهم بعصبيه : اناا بارد طيب ...........................
هنا : بصدمة احييييييية


يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent