رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل السابع عشر والأخير 17 بقلم لمياء محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل السابع عشر والأخير بقلم لمياء محمد


رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل السابع عشر والأخير

جاء الليل ليستعد الجميع لانهاء تلك المهمة ويستعد مدحت لتسليم بضاعته 
عند مدحت يلا هاتو البنات حطوها في العربية واستعدوا يلا 
واحد من رجالته والبنت الظابط ياباشا 
مدحت لا دي سيبها 
اما عند البنات 
واحد من رجالة مدحت يلا يبت انتي وهي قدامي اااه ومش عايز واحدة تتذاكي الا والله ادفنها حية 
همس ببكاء بس طنط قالت انها هتنقذنا 
فتاة ما معجول تكون هتيجي دلوق وتنقذنا 
فتاة اخري ما اظنش انها عايشة اصلا
همس مستحيل متأكدة انها هتنقذنا 
الرجل يلا يابت انتي وهيا 
مشو البنات وراه وركبوا العربية 
مدحت يلا كلكم اركبو العربيات 
حمزة مدحت باشا
مدحت عايز ايه يا حمزة يلا خلينا نمشي
حمزة يباشا احنا هنمشي ونسيب الظابط هنا 
مدحت وايه يعني 
حمزة دي ظابط وذكية قوي ممكن تهرب وتودينا في داهية 
مدحت معاك حق خليك قاعد هنا بس خلي بالك لو هربت فيها رقبتك
حمزة متقلقش ياباشا مستحيل تهرب 
مدحت ايوا كدا تربيتي 
حمزة في سره تربية واطية 
وراحوا كلهم لوجهتهم في العربية 
مدحت الوا ايوا يا ستيفن باشا احنا في الطريق 
ستيفن واحنا وصلنا 
مدحت تمام مش هنتأخر خمساية ونكون عندك 
اما في عربية تانية فيها حسن 
حسن بيبعت رسالة لزين 
زين باشا احنا طلعنا خمس دقايق ونكون هناك 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
اما عند زين 
زين الرسالة وصلتله وقراها 
زين يحي يلا استعدوا هنطلع 
يحي لا يا رجالة مستعدين 
الكل مستعدين 
زين مش عايز ولا غلطة وكل واحد يخلي باله الغلطة هنا بموتة تمام 
الكل تمام 
عامر خلوا بالكم من نفسكم 
زين انشاء الله يا حج متقلقش خير
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
اما في قصر عيلوان 
لمار قاعدة بتعيط جامد قوي 
سليم مالك يالماري 
لمار قلبي مقبوض ياسليم 
سليم من ايه يا قلب سليم 
لمار معرفش حاسة ان نور فيها حاجة 
سليم متقلقيش يا روحي هتبقي بألف خير 
وأخدها في حضنه وقعد يهدي فيها 
سليم خلاص يا حبيبتي بقي نور هتبقي بألف خير 
لمار وفاقت لنفسها خرجت من حضنه 
بكسوف 
لمار احم اااا انا اا انا رايحة لماما 
وطلعت تجري علي فوق لاوضة حورية 
خبطت الباب 
لمار ماما ممكن ادخل 
لارد 
لمار ماما 
لارد 
قلقت اوي ليكون حصلها حاجة فقررت تدخل وتشوف مالها لقتها بتصلي واول مالقتها بتصلي اخدت نفس طيل وطلعته براحة 
لمار في نفسها الحمد لله يارب انها بخير اما 
حورية خلصت صلاة و لمار يابنتي تعالي 
لمار بصراحة يا ماما انا قولت اجي اقعد معاكي شوية 
حورية تعالي يا حبيبتي 
لمار بحبك اوي يا ماما حورية 
حورية حبيبتي ربنا يبارك في عمرك يارب 
نسيبهم بقي ونروح لنور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند نور حمزة فتح الباب 
حمزة ها يا نور يلا 
نور يلا 
خرجو هما الاتنين وراحوا لمكان تسليم مدحت البضاعة لستيفن لقوا زين والعساكر واقفين في مكان قريب من مكان التسليم زين اول ماشافها طلع يجري عليها 
زين نوري انتي كويسة 
نور بحب كويس يا زيني متقلقش 
زين بحبك يا قمرى 
يحي ببضحك يلا يا عصافير ولا ايه 
نور بكسوف احم يلا 
اخدت نور العساكر اللي هيبقو معاها وبدأو يدخلوا لجوا المكان بسرية تامة وراحت المكان اللي اتفقوا انهم يقابلوا حسن فيه لقوه
واقف لهم اخدهم ووداهم للعربية وعطا لنور المفاتيح فهو كان اخدهم من مدحت
وبدأت نور تفتح الباب علشان تطلع البنات 
اما عند مدحت 
ستيفن Go ahead, where is the Girls 
المترجم اتفضل الفلوس فين البنات
مدحت البنات في العربية هناك
المترجم Girls in The Car there 
وفي اللحظة دي دخل زين ويحي والعساكر حاصروا المكان 
زين Surrender yourself, Stephen 
يحي سلم نفسك يا مدحت 
(استيفن بيتكلم بالانجليزي ع فكرة بس انا في البارتات اللي فاتت كتبت عربي )
مدحت انتو بتعملو ايه انتو اتجننتوا
ستيفن You don't know who I am, you will regret it 
(انت لا تعرف من انا سوف تندمون) 
زين You will regret it 
(انت من ستندم) 
يحي وزين اقبضوا عليهم 
ولكن كانت المفاجأة 
ضرب نار عليهم من كل مكان 
والعساكر كمان بقت بتضرب نار وبقت معركة كبيرة جدا اتصل زين بعامر وطلب دعم وبعد عشر دقايق كان عامر وصل هو والدعم

اما عند نور فتحت باب العربية والبنات كانوا بيعيطوا
نور يلا يا بنات بسرعة 
همس طنط انتي انا قولت انك هتيجي اكيد
نور اكيد يا روحي يلا بسرعة قبل حد ماييجي 
وفعلا نقلوا البنات من العربية اللي كانو فيها ودخلوهم عربية بكل سهولة ودا لان الرجالة كلها كانت مشغولة مع مدحت 
نور عم حسن البنات امانة معاك وديهم قسم الصعيد وهما هناك اللوا عماد قالهم ان البنات هيبقوا عندهم 
حسن تمام 
نور خلي معاك العسكري علشان يبقي معاك لو حصل حاجة
حسن ماشي يابنتي بس انتي رايحة فين 
نور لازم اساعدهم 
حسن ربنا معاكم يا بنتي 
سابته نور وراحت مع العساكر عند يحي 
وزين لقت ضرب نار انضمت هي والعساكر وبدأو يضربوا نار ونور ويحي وزين والعساكر بيضربوا بشراسة زين لقي نور واقفة في مكان

بعيد شوية فضل يضرب نار لحد ما وصل عندها
زين نورى انتي كويسة والبنات فين
نور انا تمام و البنات تمام وراحوا مع عمو حسن القسم 
زين تمام 
في الوقت دا كان عامر وصل هو والدعم وكانو خلاص خلصوا علي اكبر عدد ممكن ولكن لسوء الحظ كان مدحت لسه عايش وكان هيضرب زين برصاصة والرصاصة طلعت من المسدس ونور شافته وفي الوقت نفسه وقفت قدام زين علشان الرصاصة متصبهوش وللاسف اصابت نور
زين نووووووووووووور وقام بكل غضب وطلع المسدس وقتل مدحت وكان الباقي خلصوا علي الكل بس كان في عساكر كتير اتصابت جات عربية الاسعاف واخدت المصابين وزين شال نور وطلع يجري علي عربية اسعاف ووراه يحي وعامر 
زين في عربية الاسعاف جنب نور 
نور نور حبيبتي فوقي قومي يا قمري 
نور بدموع بحبك اوي يا زين خلي بالك من نفسك 
زين امسكي نفسك شوية يا قمرى علشان خاطري حاربي الوجع وخليكي فايقة 
نور بتعب زين خلي بالك من لمار
زين بدموع تنزل بغزارة حاضر يحبيبتي حاضر انتي هتقومي بألف خير وهتخلي بالك منها 
نور لا رد ولكنها كانت بتاخد نفسها بصعوبة جدا 
نور بصعوبة اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول
والجهاز صفر يعلن عن توقف القلب 
الممرض البقاء لله
(الجهاز حطوه ولها اول مدخلت العربية )
زين بصراخ نووووووووور نووووووووور فوووقي نووووور عااااااااا قومي يا قمري قومي نوووووووور واغمي عليها
الممرض حاول انه يفوقه بس فشل واول ما وصلوا المستشفي دخلوا زين اوضة عادية وعلقوله محلول اما نور فعملولها الاجراءات اللازمة علشان الدفن وكان يحي وعامر وقفين واتصلوا علي عماد 
عامر الو عماد 
عماد ايه يا عامر عملتو ايه ونور كويسة 
عامر احم هو هو
عماد هو ايه يا عامر نور كويسة ولا لا
عامر البقاء لله يا عماد 
عماد انت بتقول ايه
عامر نور اتوفت يا عماد
عماد ايه نور بنتي نووووور ااااه ليه ياربي ليه نور دا انا اللي مربيها بنتي راحت 
عامر ايه يا عماد انت مؤمن بالله مينفعش كدا ادعيلها يا عماد ادعيلها
عماد ببكاء انا لله وانا اليه راجعون الله يرحمك يابنتي الله يرحمك
عامر عماد ياريت تيجي علشان ندفنها 
عماد هندفنها هنا
عامر طب وليه التعب طب ما ندفنها هنا وخلاص 
عماد ماشي انا جاي 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
اما في القصر 
لمار ماما انا حاسة ان نور فيها حاجة
حورية يابنتي استهدي بالله اكيد بخير 
لمار لا قلبي وجعني اوي و مقبوض حاساها مش بخير 
سما خلاص بقي يالولو اكيد نور بخير وزي الفل 
لمار بس يا سما...
قاطعها سليم خلاص بقي يا لماري اه... 
ليقاطعه رنين تليفونه 
سليم الو ايوا يابابا 
عامر سليم نور اتوفت برصاصة وجات في القلب (لما وصلوا المستشفي الدكتور قلهم) 
سليم بصدمة طيب وقفل معاه 
لمار ايه يو سليم نور كويسة 
سليم لمار انتي مؤمنة صح 
لمار سليم نور مالها حصلها ايه هاا 
سليم نور ااا نور اتوفت 
لمار انت كذاب نور نور عااااااااااا اختيبببيي عاااااااا نوووووور يا قلبي انتي لااااا مليش غيرك نووووووووور يااارب لا والنبي نور لا وبصراخ شديد نووووووووور ويغمي عليها شالها سليم وطلعها اوضتها والكل واقف جنبها وبيعيطوا سليم طلب لها الدكتور وقالهم انهيار عصبي واداها حقنة مهدئة 

وبعد ساعة جه عماد وزين قام بس قام شخص تاني خالص عصبي ومش بيتكلم بيعيط بس 
وراحو ودفنوا نور وعدا العزا ولمار فاقت وفضلت تصرخ جامد اوي وحورية تهدي فيها ولكن اي هدوء هذا واختها قد توفت فكم هو صعب الفراق صعب جدا لدرجة لا احد يتخيلها فكيف لك ان تهدأ وكل الءكريات تدور داخلك كيف لها ان تهدأ وهي لن تسمع صوت اختها مرة اخري او تري ابتسامتها او حتي تحتضنها كما تفعل دائما حقا شعور صعب جداااا

وبعد مرور عامين 
تزوجت لمار من سليم وولدت نور عندها ٥ شهور ومش بيعدي يوم الا وتعيط فيه علي نور وتشتقلها
اما سما فتزوجت يحي وجابوا ولد عندوا سنة اسمه شادي 
اما حورية وعامر زي ما هما وكانو زي ام واب للمار وبيحاولو يخففوا عنها موت نور
زين ساب شغله كظابط وفتح شركة صغيرة وبعد سنة كانت الشركة دي من اكبر شركات العالم واسس عدة شركات تانية بس بقي قاسي جدا وبعد ما كان مرح بقي عصبي جدااا واي حد يقف في وشه بيدمره 
عمو حسن وحمزة زين شغلهم حمزة معاه في الشركة اما عمو حسن فزين ساعده انه يفتح سوبر ماركت ويشتغل فيه 
اما البنات اللي كانو مخطوفين فدول كل واحدة رجعت لاهلها 

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent