رواية عشقت منقذتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين سامي

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت منقذتي الفصل الرابع عشر بقلم ياسمين سامي


رواية عشقت منقذتي الفصل الرابع عشر

عاصم : استعنا ع الشقي بالله ابقي وريني بقي مين  هينقذك المره دي
أدهم وقف هو وزين قدام الفيلا بالعربية 
أدهم:أقدر اعرف اي اللي انتا عملته ف نفسك ده انا مشفتكش كده بقالي سنين من ايام وسكت
زين وهو ساند دماغه لورا ع الكرسي:كمل من أيام شمس ههه هيا فين شمس ماهي راحت هيا كمان 
أدهم :زين فوق انتا بتعمل كده ليه حصل اي لكل ده 
زين بترنح رفع دماغه بصله وضحك ورجع تاني عاوزه تتجوزه وشاور علي صدره مش عوزاني أنا وعوزاه هو ههههههه وانا كنت مفكر هتفرح اووي وتوافق تتجوزني هههههه تقولي عاوزه اخرج من هنا  عاوزه تسيبني وتمشي بنت الإييييه ههههه
أدهم :زين قوم قوم معايا انتا لازم تطلع علي أوضتك وتفوق  انتا مسطول ع الاخر خرج مع العربيه ونزل زين ودخلوا الفيلا رن موب ادهم
ليرد
أدهم :خير يبني عملت اللي قلتلك عليه 
حارس أدهم: الانسه عشق واحد اتحرش بيها وكان هي.  هي
أدهم :انطق في اي
الحارس:كان عاوز يغتصبها 
أدهم بقلق ورعب: ساب زين من ايده يكمل طلوع ونزل يجري وحصلها اي حد لمسها حد عمل فيها حاجه
حارس:لا ياباشا الحمد لله جت سليمه وياسين باشا انقذها ف اخر لحظه وركبت معاه العربيه بتاعته
أدهم وقف مكانه بصدمه بعد ماكان بيفتح عربيته يروحلها خليك وراهم وعرفني الجديد أول بأول وضرب برجله بغيظ في باب العربيه رجله وجعته رفعها وقعد جوه العربيه يشوف حصلها اي
في داخل الفيلا 
زين طلع درجتين وهو بيغني بعد ما أدهم سابه وبعدبن لف وشه بص علي أوضتها ونزل تاني بترنح بقي انا زين باشا العابدين بجلاله قدره اللي عمري ماواحده هزت شعره مني اترفض ومن  مين من واحده زيك انا هعرفك انا اترفض ازاي
حاول يفتح الباب مبيفتحش عاصم كان قفله من جوه طلع المفتاح الاحتياطي من جيبه وحاول يفتح
‏في اللحظه دي  كان عاصم مشغول انه يشيل هدوم غرام واخيرا وقعتي تحت ايدي ومحدش سمي عليكي رفع وشه ناحيه الباب اللي بيحاول يتفتح وقف بسرعه وجري استخبي ف الجنينه يراقب اي اللي بيحصل ومين اللي بيدخل اوضتها ف وقت زي ده
‏دخل زين وفتح النور وراح ف اتجاها ع السرير 
‏بقي انتي مش عوزاني انا انا اللي اي واحده تتمناني واحده زيك تقولي مش عوزاك وعاوزه اخرج من سجنك انا لازم انتقم منك علي اللي عملتيه فيا ده والحاله اللي وصلتيني ليها بسببك وشد الغطا بغضب من عليها لنص جسمها وفتح عينه ف ذهول من اللي شافه لف وشه بسرعه الناحيه التانيه غرام شبه عاريه اي ده انا بحلم ولا اي  انا شكلي تقلت اوي في الشرب مد وشه ببطء باتجاها لقي نفس المنظر لف دعك عينه الاتنين بايد واحده وقرب عليها يلمسها يتأكد اذا كانت موجوده فعلا ولا بيتهياله  قعد جمبها ع السرير وشد الغطا عليها ولف وشها ليه وبصلها بحنيه ملاك حتي وانتي نايمه انتي ليه عملتي فيا كده انا مش حابسك بس انا مش عاوزك تبعدي وتسيبيني زيهم انا عاوزك تفضلي معايا ليا انا لوحدي وبس انا حاسس ان انتي غيرهم انا محتجلك وعارف انك كمان محتجالي كل واحد فينا جواه نقص والتاني هيكمله بس ده مش هينفع واحنا بعيد في نفس الوقت مده غرام ايدها وحاوطت خصره بايدها بص لايدها وابتسم وبصلها تاني باسها من دماغها وبص لشفايفها اللي بتخليه بتوه ف عالم تاني (ومعملش حاجه عادي يعني مش لازم قله ادب)
‏عاصم: الله  ده كده احلوت اوي هيا الليله دي مبصوصلي فيها بس ولا يهمك يازين باشا هنعوضها بحاجه احلي وطلع موبايله وصورهم 
‏أدهم:ماشي ياست عشق بقي تدوخي بين ايدي وتسيبيني وتجري تمشي ف وقت زي ده لوحدك وبمنظرك ده ملقتيش االا ياسين اللي تركبي معاه ووقفل باب عربيته بغضب ده واحد بصباص وبتاع حريم كل مايشوف واحده حلوه يريل عليها وبص لنفسه أنا مش زيه لأ وعدل هدومه ومشي للفيلا
‏دخل الفيلا ملقاش زين اكيد طلع علي اوضته 
خبط ع الباب مفيش رد فتح ودخل الاوضه فاضيه
أدهم:غريبه هيكون راح فين وهو سكران كده انا لسه كنت معاه من دقايق
خبط ع حمام الغرفه:زين زين انتا جوه زين مردش فتح الباب ودخل غريبه هيكون راح فين 
نزل علي تحت يدور عليه يمكن مطلعش وخرج للجنينه او ف مكتبه تحت نزل دور عليه تحت مفيش اثر ليه في الفيلا 
خرج من المكتب بحيره هتكون روحت فين يازين بس طلع الموب ورن عليه سمع الصوت جاي من غرفه غرام بص ناحيتها لقي الباب مش مقفول كويس ونور الغرفه مفتوح معقول يكون زين عندها راح خبط ع الباب مفيش رد فتح الباب بهدوء ودخل زين يازين وصل أدهم لمكان السرير وقف بصدمه مكانه زيين يخرب عقلك اي اللي انتا عملته ده بص لغرام ولف وشه تاني وراح يقوم زين طلع جمبه ع السرير يقومه عاصم استغلها فرصه وخد كام صوره لأدهم هو كمان ومشي من الجنينه 
‏أدهم :زين قوم معايا 
‏زين :وهو نايم ف حضنها سيبني انا لازم انتقم منها انا هقتلها
‏أدهم :تقتلها طب قوم قوم ياحيله امك قال تنتقم منها ربنا يستر ومتكونش عملت حاجه تانيه
فريده لأدهم وزين :وهما طالعين ع السلم انتوا كنتوا فين 
أدهم وهو ساند زين علي كتفه:زي مانتي شايفه كده فريده لزين :زين انتا سكران من امتي وانتا بتروح اماكن زي دي
زين قرب عليها ومشي بصابعه علي وشها من انهارده عندك مانع
فريده بقرف وعصبيه:بتبعد عنه اوووف طلعه علي اوضته يلا 
فريده :أنا هوريكي يا غرام تتحديني ازاي وماتعمليش اللي قولتلك عليه
ورنت علي شخص ما هبعتلك صور حالا بكره الصبح عوزاها تكون ترند تنزل ف الصحف وف كل مكان تتخيله ومش هقولك بقي هتحط عنوان اي هبعتلك التفاصيل دلوقتي وقفلت الموب وابتسمت بخبث  ابقي وريني بقي المره دي هتعملي ف نفسك ايه ههههههه
ع الجانب الآخر 
‏عشق : خلاص انا هنزل هنا 
‏ياسين :هنا فين لسه بيتك مش هنا
‏عشق:معلهش انا هكمل مشي لعند البيت 
‏ياسين: بس 
‏عشق: لو سمحت مش عاوزه حد يشوفني نازله من عربيه راجل غريب عني دلوقتي انتا عارف الحاره وكلامها 
‏ياسين:غريب ماشي ع العموم قريب اوي مش هبقي غريب هنبقي قرايب قرايب اوووي
‏عشق بتوتر:طلعت العقد من الشنطه وحطته جنبه ع الكرسي بعد مانزلت انا اسفه مقدرتش اقبل حاجه غاليه زي دي عن إذنك ومشت
‏بص ياسين للعقد وبصلها وهيا ماشيه لحد ماختفت وامر السائق ان يمشي انتي عاوزه اي بالظبط جبتك بكل الطرق مفيش فيكي فايده العقد والحفلات والفساتين اللي اي واحده غيرك تتمناهم انتي مش عوزاهم غريبه اوي انتي عن كل اللي عرفتهم بس اكيد ليكي مدخل
‏عشق ماشيه بقلق بتبص وراها وقدامها وفجأه بتبص قدامها تاني : اااااه بسم الله الرحمن الرحيم
‏انتا عاوز اي انتا كمان. 
‏الاسطي رضا الميكانيكي: عاوز أنول الرضا ياقلب رضا 
‏عشق :لو سمحت يا أسطي بلاش الكلام ده احنا جيران  وميصحش كده
‏رضا:وهو يصح برضوا رجوعك ف وقت متأخر زي ده وبصلها من فوق لتحت وبلبس زي ده
‏مش مضطره ابررلك ان كنت ف شغل وان وبعدين انتا مالك آصلا ارجع متأخر البس اللي علي مزاجي انتا مالك
‏رضا :تؤتؤ كده ازعل منك متنسيش اني مكلم الحاج عليكي وهو موافق ومستني ردك
‏عشق:وانا مش موافقه ارتاحت ومشت
‏مسك ايدها وقفها :هتوافقي غصب عنك رفعت ايدها ضربته بالقلم انا مبعملش حاجه غصب عني وانتا لو اخر واحد ف الدنيا عمري ماهتجوز واحد زيك وسابته ومشت
‏رضا وهو حاطط ايده علي خده:يابنت ال..  دايره تلفي علي حل شعرك وتيجي تعمليهم عليا انا ان مكسرتش نفسك ومناخيرك اللي رفعهالي ف السما دي مبقاش انا الاسطي رضا
حارس أدهم حاطط ايده علي وشه كأن هو اللي خد القلم ورن علي أدهم عرفه باللي حصل
أدهم بعد ماودي زين غرفته ونيمه ف سريره راح علي اوضته وكان داخل ياخد شاور
أدهم :طب تمام اتأكد انها طلعت وامشي انتا من عندك
الحارس:اوامرك ياباشا
أدهم: ههههه بإبتسامه من اللي الحارس حكاه ليه ان واحد وقفها واضح ان يعرفها وضربته بالقلم الظاهر ان معجبينك كتير ياست عشق وواضح كمان  وحط ايده على خده ان ايدك اطول من لسانك
في الصباح
غرام بتعب بتحاول تقوم من سريرها حطت ايدها علي دماغها اااه دماغي مصدعه لييه كده ودماغي تقيله كمان اما اقوم اشوف حاجه الصداع وبنشيل الغطا من عليها بصت لنفسها بصدمه وغطت نفسها تاني بسرعه مش مستوعبه اللي حصل اي ده اي اللي عمل فيا كده انا اخر حاجه فكراها 
وسرحت مع نفسها بتفتكر الداده داده ليلي كانت عندي و. وعيطت انا مش فاكره لييه اي اللي حصل تاني ولبست هدومها بسرعه وجرت علي المطبخ تشوف ليلي
غرام:داده
ليلي:صباح الخير يابنتي
غرام بدموع:انااااا 
ليلي بقلق عليها:مالك يبنتي فيكي اي 
غرام :انا مش فاكره حاجه من امبارح اي اللي حصل انتي كنتي بتأكليني وبعدها مش فاكره حاجه 
ليلي: هههههه ياشيخه قلقتيني ولفت وشها تكمل اللي بتعمله كنت بأكلك وانتي قولتي عاوزه انام سيبيني ارتاح ياداده سيبتك وخرجت بعد ماتاكدت انك نمتي
غرام:بتحاول تفتكر وكنت كنت 
ليلي: لفت ليها بإستغراب ‘كنتي اي قولي
غرام:كنت بهدومي ولاااا
ليلي: ههههه مالك كده ايوه طبعا كنتي بهدومك اومال هتقعدي من غيرها ولا اي
ثواني وهجهزلك الفطار تحبي تاكلي ولفت وشها ملقتهاش واقفه غريبه مالها كده ع الصبح شكل الكلمتين بتوع بليل اثروا عليها هيييح الحب بقي
غرام خارجه من المطبخ سرحانه هتتجنن مش معقول انا فاكره اني كنت لابسه هدومي والداده بتقول نفس الكلام اومال ليه لما صحيت كنت 
لمحت زين نازل من ع السلم جرت علي اوضتها
زين :غررام
غرام وقفت مكانها 
نزل زين وقف ‘وراها انا كنت عاوز اعتذرلك على اللي حصل انا مكنتش ف وعي و.... ويعني
غرام :لو كنت عاوز تعتذر بصحيح كنت سيبتني اخرج من هنا مكنتش صححت الغلط بغلط اكبر وقلت تتجوزني عشان تعرف تتحكم فيا براحتك
زين بإستغراب:انتي قصدك علي الموضوع ده
غرام :اومال هيكون قصدي علي اي
زين ف سره:الحمد لله معني كده انها متعرفش ولا حست بحاجه 
غرام :أرجوك سيبني اخرج من هنا سيبني اخد حقي من الحيوان اللي اسمه عاصم واخد حق الطفله البريئه اللي ملهاش ذنب انا حتي مش عارفه هما لحقوها ولااااا
زين :لحقوها ماتقلقيش
غرام بفرحه اول مره زين يشوفها ف عنيها جرت عليه بجدد انتا بتتكلم جد صح وانتا عرفت منين وشفتها ازاي طب هيا راحت لاهلها ولا لا
زين :اهدي هيا كويسه يس محتاجه شويه رعايه بعد مافاقت من الغيبوبه
غرام بصدمه رجعت لورا:غيبوبه ليييه ليه كده حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم هو السبب ولازم هاخد حقها لو مش بالقانون هاخده بإيديا دول
زين بإستغراب :هو انتي تعرفيها 
غرام وهيا بتبكي:لا انا اول مره كنت اشوفها يوم اللي حصل لو سمحت انا لازم أشوفها ارجوك 
زين : ماينفعش انا هبقي اطمنك عليها
غرام :أنا بترجاك لازم أشوفها اوعدك اني مش هعمل اي حاجه ممكن تضرك او اهرب منك بس خليتي اطمن عليها بنفسي
زين بص ف عنيها اللي بتترجاه بتوهان هو عارف انها مش هتهرب حتي لو هربت مش هتقدر من حراسته المشدده اد اي انتي حنينه وبريئه مش معقول لسه في حد شبهك في الزمن ده كل مره بترغميني اني اتمسك بيكي اكتر بتشديني ليكي زي المغناطيس مش عاوزك تسيبيني وتبعدي بعيد وف نفس الوقت مش عاوزك سجينه عاوزك حره عاوزك تفضلي معايا بس بإرادتك انتي 
غرام بنظره أمل لزين : هتخليني اروح صح
زين : ساعتين واجهزي هعدي عليكي ونروح سوا
غرام بفرحه:انا متشكره اوووي شكرا بجد وجرت علي أوضتها 
زين بإبتسامه:ده انا هنتقم منك انتقام شكلك انتي اللي هتنتقمي مني بالتلاته كمان
فريده كانت واقفه فوق وبتابعهم ف صمت 
نزلت لغرام غرفتها من غير ماتخبط
غرام بخضه :بسم الله الرحمن الرحيم 
‏فريده:اي شوفتي عفريت
‏غرام بصوت واطي:لا سمح الله كده هظلم العفريت
‏فريده :بتقولي حاجه
‏غرام :احم بقول حضرتك عاوزه حاجه ياتري المره دي عندك مفاجئه جديده ولا جاي تتسلي عليا
‏فريده :ههههه لا ابتديتي تفهمي مش قلتلك انتي مش سهله ع العموم انا مش جايه اتسلي عليكي المره دي انا فعلا عملالك مفاجئه بس اي جديده من نوعها حصري عندي أنا وبس كلها ساعه وهتعرفيها قصدي البلد كلها هتعرفها اتمني اشوفك ساعتها هتبقي عامله ازاي قلبي معاكي من دلوقتي أروح أنا بقي عشان اتابع التفاصيل 
‏غرام لنفسها :انا مش فاهمه الست دي عاوزه مني اي وبتعمل كده ليه مش مهم المهم أن انا هخرج من هنا وتبقي تقابلني لو شافت وشي تاني
‏في مكتب زين
‏زين : أدخل
‏أدهم:صباح الخير يازين باشا ولا اقولك صباحيه مباركه ياعريس
‏زين بإحراج: عريس اي ونيله اي انتا صدقت ولا اي اومال لو مكنتش انتا اللي مطلعني أوضتي بنفسك 
‏أدهم:لا بس انتا وسعت منك اوووي بقي زين باشا اللي كان عامل فيها الأسد وانا هنتقم منها وانا هقتلها يقلب قطه بلدي ويروح ينام ف حضنها
‏زين حدفه بالقلم اللي ف ايده:أدهم بلاش كلام ف الموضوع ده انتا عارف ان غصب عني وكنت متنيل سكران وبسببها لو غرام عرفت اللي حصل هتبقي مصيبه
‏أدهم :وهو كان حصل اي يعني هيا تطول أصلا زين باشا ينام معاها وعلي سرير واحد
‏زين :أدهم البنت دي نضيفه من جواها وتعرف ربنا مش زي الاشكال اللي انتا تعرفها لو عرفت حاجه زي دي مش بعيد تقتلني او هتفضل عمرها تكرهني زي مابتكره عاصم
‏أدهم بغمزه: وانتا طبعا عاوزها تحبك مش تكرهك
‏زين :ههههه حب اي ياعم احنا بتوع الكلام الفاضي ده
‏رحيم دخل عليهم بسرعه من غير مايخبط حتي
‏أدهم :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
‏الحمد لله احنا كويسين
‏رحيم: أدهم مش وقت هزارك السخيف ده في مصيبه حصلت دلوقتي 
‏زين بإنتباه اتعدل في قعدته :خير يارحيم انطق في اي
‏رحيم :ماهو بصراحه انا مش عارف اقول اي
‏أدهم:انجز ياعم انتا هتنقطنا كلمه بكلمه
‏رحيم بيغمز لأدهم وبيبص لزين أدهم مش فاهم
‏أدهم :ياعم اخلص احنا هنقضيها غمز ماهو شايفنا 
‏رحيم :أمري لله اتفضلوا اقرأوا الجرايد بتاع انهارده
‏أدهم بصدمه :مش معقول دي غرام و. وبص لزين وزين


يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent