رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث عشر 13 - بقلم شروق عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق عبد العزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث عشر 13

ادم بثبات: اية دليلك ياسيادة المقدم 
قام بعرض فيديو مسجل لاتفاقيات ادم مع رجال العصابات وايضا جرائم اخري قام بها 
وفجاءة صدع صوت الطلق الناري 
مع صراخ الفتايات 
خالد بصراااخ: نورررررررررر حاااسبييييييييي
ركض تجاهها ولكن كانت الاسرع واخذت احتياطها وانحت انطلقت الرصاصة باتجاه الحائط 
ركض ادم باتجاهه واحتضنها بعيدا عن ذلك الاشتباك الذي شب من مجهول قائلا وهو يتفحصها من راسها لاخمس قدميها: حببتي انتي كويسة صح مصابكيش حاجة ها قوليلي في حاجة وجعاكي 
نور: ادم اهدي انا كويسة الحمدلله اهدي بس ويلا مفيش وقت اللي حصل دا لصالحك يلا انت لازم تهرب يلا حبيبي علشان خاطري
ادم باستغراب: نور معقول انتي اللي بتقولي كدا ازاي لا طبعاً مستحيل اهرب 
نور باصرار: ادم علشان خاطري انت لازم تهرب وحياتي عندك يلا مفيش وقت 
ادم باستغراب من اصرارها: ماشي انا ههرب (ياراجل يعني انت مكنتش هتهرب تصدق صدقتك) 
زفرت نور بارتياح: يلا بسرعة 
عند محاولة ادم للهرب 
.........: علي فين يازعييم مش معقول الزعيم بانفسة بيهرب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: هو دا الفهد فعلا دلوقتي احنا لازم **************(شرلحهم الخطة كاملة) 
.......: انا ممكن اساعد في الخطة دي 
زين: انتي ازاي 
وازاي وصلتي هنا اصلا 
المجهول: ميهمش انا وصلت ازاي او عرفت ازاي بس حبيت اوضح المسار الصحيح واوجهكوا للشخص الصحيح احنا هنغير الاتجاه بتاعنا شاورت علي اللوحة الموضوع عليها بعض الصور من الشخص دا للشخص دا 
اللواء بستغراب: ازاي يعني مش فاهم 
المجهول: مع احترامي يافندم بس كل الادلة اللي معانا دي ادلة للتضليل عن شخص اهم يعني كل دا فيك 
ادهم بستغراب: المعني 
المجهول: المعني ياسيادة المقدم ان اتعلمنا في شغلنا 
ان لازم نتاكد من صحة الادلة منمشيش وراها من غير اي اثبات بمدي صحتها 
ادهم بذكاء: واضح ياسيادة النقيب موصلكش الادلة الموجودة كويس وهناء بنستعمل الخبرة كدليل اذا كان دا حقيقي ولا لا 
المجهول: اسف يافندم بس انا بالنهاية بشررر وبغلط يعني مش دايما دراستي للقدامي في محلها واتعودنا في شغلنا مش كل اللي بتشوفه عيونا صح بالعكس لازم تحرياتنا كمان تكون كاملة 
واخرجت تسجيل صوتي يثبت صحة كلامها 
زين: دا معناه انهم عرفوا بمخططنا علشان كدا حاولوا يضيعونا بس كمان افادونا الخطة هتمشي زي مهي مفيش تغير وهما قصدهم يضللونا واحنا هنعمل اللي عايزينه بس بطريقتنا 
وافقوا جميعا علي ماقلة 
 علي ان يتم التنفيذ يوم الخميس الموافق يوم عقد القران 
 ‏
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 ‏سارة بتماسك: عايز تقول اية ااااانااا سممعاااك ببببس ابببعد اررجوك 
سليم بحزن علي حال تلك الفتاه لاكثر من رائعة: انا كنت عايز اقولك ان اخوكي عايش مامتش زي مقالتلك سونيا 
سارة بصدمة: اانت ققصددك اية للا لا انت اكيد بتكذب صح لا مستحيل انت كذاب 
سليم: بس انا مش كذاب اياد لسة عايش واخرج من جيبة بعض الصور واراها اياها
سارة بعدم تصديق: بببس انت ممكن تكون عاملهم هما مش حقيقين اكيد 
سونيا بتاكيد علي كلامها: ايوا دي صور فيك مش حقيقه 
سليم بغضب منها: تعرفي تخرسي ومسمعلكيش صوت مفهوووم ويمكن عايز تعمل تاني زيي 
سليم: سارة اسمعيني انا لو عايز اعمل حاجة هعملها بس مش معني كدا اني مش ندمان علي اللي حصل اكيد انا فعلاً ندمان اني مخلتكيش ملكي من اول مشوفتك 
سارة: ااانت تقصد اااية 
سليم بغموض: هتفهمي هيجي اليوم اللي تفهمي فية بس مش دلوقتي مش لصالحك تعرفي دلوقتي بس لو حابة تشوفي اخوكي بجد دا العنوان بتاعوا (********) 
سارة بخوف منه: يعني ههوو عاييش بجد وانا هقدر اشوفوا تاني وكمان 
قاطعها سليم بغيرة: هتشوفيها بس اياك تقربي منو فاهمة متخلنيش اندم اني عرفتك مكانوا 
سارة: حاضر بس انا عايزة اشوفة ارجوك 
اماء براسة واخذها معه وذهب لاكتشاف حقائق وصدمات اخري 
بالخارج 
سليم: يلا اركبي 
سارة بخوف وتوتر: لا انا هركب تاكسي من هنا اناا مش هعرف اركب
قاطعة سليم: طيب اركبي ورا ومتخافيش 
سارة بتوتر:: اممم ماشي بس المكان دا بعيد 
سليم بتفهم خوفها: متقلقيش 
وبعد مرور بعض الوقت وصلوا للمكان المطلوب 
واذا بهم امام فيلا العمري (فهمتوا مين هو اياد اخو سارة صح) 
سارة باستغراب: احنا جينا هنا لية انا همشي 
سليم:انتي مش عايزة تشوفي اخوكي 
سارة بعصبية وقد نست خوفها وتوترها منه: اخويا مستحيل يكون هنا انت فاهم ولو كان هنا وعايش انا مش عايزة اشوفة  
........: سارة 
سارة بصدمة: انت 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تكملة فلاش باك خالد وريم 
 ‏خالد: كلمة كمان وهرميكي من هنا هلاقيها منك ولامن اخوكي اللي كل شوية ياجل بحجة شكل دا والا اخدك كدا وانتوا احرار بقا 
اخبر خالد عمر وبعد محايلة من ريم وخالد وافق عمر وبدات تجهيزات الزواج واتي اليوم الموعود 
توجهوا جميعا الي القاعة التي سيقام بها الفرح
عند ريم 
ريم وهي تحدث صديقتها: انا مبسوطة اوي يا ابرار مش مصدقة اخيراً خالد بقي ليا انا للابد 
ابرار: ربنا يفرحك ياستي اتهدي بقا علشان نقدر نخلص النهاردة قبل محبيب القلب يجي 
ريم: اوووه ياستي والله قمر 
عند خالد
خالد: انتي اية اللي جابك دلوقتي 
سوزي: مش عيب ياخالود تتجوز وتسيب مراتك الاولي برضوا الا صحيح اقنعتها ازاي بعد مقولتلها الحقيقة 
خالد بعصبية: تعرفي انتي لو مكنتيش ست كنت عرفتك يعني اية توقفي قصادي فاهمة 
سوزي بعصبية ايضا: لا مش فاهمة انت جوزي وليا حق فيك زيها لية تبقا هي في العلن وانا في السر لية
خالد: سوزي انتي عارفة ظروف جوازنا واني مكنتش في وعيي اصلا ولولا الحمل مكنش الجواز دا حصل 
سوزي باغراء: بس ياخالود خليك معايا نص ساعة بس دا حقي انا كمان 
خالد: سوزي مش وقتك خاللص 
سوزي بدلع: خالود علشان خاطري بليز بليز 
خالد بايماءة: قوليلي عايزة اية انا عارف ان دا حقك بس صدقيني والله مكنتش في وعيي ومعرفش دا حصل ازاي 
سوزي: خالص بقا اللي حصل حصل خد اشرب العصير واهدي
خالد: سوزي والله انا اسف بس انا بحب ريم بجد ومقدرش اخونها اكتر من كدة صحيح مجتليش الجراءة اعترفلها بس مش هقدر اكمل انا اسف
سوزي بادعاء الطيبة: انا فاهمة ياخالد ربنا يسعدك في حياتك يارب اتفضل اشرب وروح شوف عروستك 
اخذ خالد العصير وشربة بحسن نية وذهب لمكان الحفل لاصتحاب زوجتة وحبيبتة
ووصل الي القاعة وذهب لياخذ حبيبتة 
خالد: بسم الله ماشاءالله اية القمر دا وفجاءة احس بدوخة 
ريم بخضة: خالد مالك انت كويس 
خالد بتوهان: ريم انتي حلوة اوي انتي مش هتنزلي كدا لا
انتي حلوة اوي 
وهجم عليها واغتص**بها وحول اليوم الذي لطالما انتظرتة الي اتعس يوم في حياتها ظلت تحاول الفرار منه وتوعيتة وصراخها بدا يزداد ولكن اصوات الموسيقي غطت علي صوتها 
افاق خالد عندما رائها غرقه في دمائها 
يالهي ماذا حدث انا من فعلت هذة الفعلة الشنيعة لا كيف فعلتها 
خالد ببعض الدوخة ومازال يسيطر علية تاثير المخدر التي وضعته تلك السوزي بمشروبة: 
ررريمم ااانتي كويسة صح ييلا قومي يلا اية الدم دا حببتي اصحي يلا انتي حلوة اوي يلا قومي
سمع خبط علي الباب ليطمئن علي تاخرهم  فتح خالد 
خالد بتوهان: عمر ريم مبتصحاش وفي دم 
عمر بصدمة: ريم ركض الي مكان اختة وجدها تفترش الارض وتغطيها الدماء وفستان زفافها ممزق 
عمر بعصبية: انت عملت اية عملت اية لو جرالها حاجة هقتلك فاهم هقتلك واخذها وركض بها الي المستشفي
عمر بعصبية: دكتورة هنا بسرعة جاءت دكتورة لفحصها 
عمر برجاء: هتبقي كويسه صح ارجوكي قوليلي هتبقي كويسة متقلقش حضرتك هتبقي كويسة 
الدكتورة: دي لازم تدخل العمليات فورا وقاموا بعمل اللازم 
اما عند خالد فبمجرد انا اخذ عمر نور فقد وعية تمام 
وبعدد مرور ثلاث ساعات خرجت الدكتورة من غرفة العمليات ركض اليها عمر 
عمر: طمنيني ارجوكي هي كويسة 
الدكتورة: انا اسفة جدا بس هي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين طمنيني: هي كويسة صح قولي كويسة 
الدكتورة: انا اسفة احنا عملنا اللي علينا والحالة وصلتلنا متاخر البقاء لله
زين بصدمة: زين بصدمة لا مستحيل انتي كذابة لا سهر حببتي مش هيحصلها حاجة مستحيل تسبني لوحدي لا مستحيل  لااااااا سههررررررر 
...... زين زين اصحي مالك فوق زين اصحي 
زين: مصطفي سهر سهر مش هتسبني صح 
مصطفي: اهدي هي كويسة وتعدت مرحلة الخطر اهدي انت بس
زين بفرح: بجد بجد هتبقي كويسة 
طب انا عايز اشوفها هشوفها مرة واحدة بس 
مصطفي: مش هينفع دلوقتي الدكاترة لسة عندها جوه وطمنونا انها تعدت مرحلة الخطر 
زين بدموع: الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله مصطفي علشان خاطري انا لازم اشوفها
خرج الدكتور غي نفس الوقت 
زين بلهفة: دكتور هي بقت كويسة صح طمني 
الدكتور: متقلقش الحمدلله قدرنا نوقف النزيف وباقي الجروح سطحية هنستني 24 ساعة ونعملها فحوصات شاملة 
زين: طيب ينفع ادخلها 
الدكتور: هسمحلك بس خمس دقايق مش اكتر حاضر والله 
تجهز للدخول اليها 
عندما راها متصلة بكل تلك الاجهزة بكي خوفا من خسارتها 
زين ببكاء: كنتي عايزة تسبيني لوحدي كنت هعيش لمين وهعيش ازاي انا والله مقدرش اعيش من غيرك والله حياتي من غيرك متبقاش حياه 
سهر بتعب: زين 
زين: حببتي انتي كويسة صح كويسة استني استني هنادي الدكتور وذهب لمناداه الدكتور 
الدكتور بعد فحص مؤشراتها: لا داحنا بقينا عال اوي 
سهر: شكرا يادكتور 
همت: حببتي يابنتي خضتيني عليكي 
سهر: لوسمحتوا اخرجوا برة كلكوا عايزة ابقي لوحدي 
زين: سهر انا.... 
سهر بعصبية: مش عايزة اسمع حد كلكوا برة 
زين بصوت اعلي من صوتها: سهر  انا بحبك والله العظيم بحبك ❤
زين بحنية: بحبك والله ياغلي من حياتي تقبلي تكوني كل حاجة ليا في الدنيا مراتي وحببتي وصحبتي واختي وكل ما املك
-سهر تتجوزيني
استوب 
ياترا اية اللي هيحصل مع ادم ومين هو الزعيم وياترا ادم لية يد في الخط*ف 
وياترا مين المجهول اللي بيساعد زين وادهم 
رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثالث عشر 13 - بقلم شروق عبد العزيز
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent