رواية حبك نار الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء الكاشف

الصفحة الرئيسية

    رواية حبك نار الفصل  الثاني  عشر بقلم أسماء الكاشف


رواية حبك نار الفصل الثاني عشر

خرجوني من هنا انا عايزه اروح 
قولتها بعياط وشكلي متبهدل منهارة من الخوف والقعدة لوحدي الباب اتفتح واترزع جامد وظهر قدامي حارس ضخم
_ هش بلاش صداع 
قالها ودخل ووراه ثلاث حراس كل واحد شايل تلميذ فتحت عيني بخوف لما لقيت غادة منهم
* عملت فيهم ايه يا مجر*مين يا أشر*ار غادة حبيبتى اصحي بليز ما تخوفنيش عليكي 
قومت من مكاني وقربت منهم هم رابطين الحبل من حديد في عامود  بحيث  اقدر اتحرك مسافة قصيرة ز*قني مكاني وبصلي بغضب 
_ لو اتحركتي من مكانك ثاني هربطك في العامود واقفه 
عيطت و ربطوهم ذيي بالظبط  
وقال بز*عيق
_ اسكتي بقي شويه وهيصحوا قالها وشاور الحراس انهم يخرجوا خرجوا وسابونى في قلقي اول ما الباب قفل جريت علي غادة اصحيها حضنتها وقعد اهز فيها بس هي ساكتة ونايمة بصيت على الاثنين الثانين كان فارس واياد سيبت غادة  وقربت منهم بخوف 
* اصحي يا فارس طيب اصحي انت يا اياد قولتها وغمضت عيني بخوف الكل مغمي عليهم ورجعت انا مكاني بخوف وضميت نفسي بخوف وعيني عليهم وبتمني يفوقوا
عند عاصم 
اتحرك بضعف هو كمان وقعد جنب جد مروه
_ منصبك وعلاقاتك مش هتقدر ترجع ليه حبيبتى ولا ترجع ضحكتها من ثاني 
بص عليه ولقى ندم كبير بس لسه بيكابر
_ تقدر تمشي ومش هحملك ذنب أي حاجة الذنب كله ذنبي انا الى ماقدرتش احافظ عليها حط ايده على وشه سمع الجد بيتكلم بتهد*يد 
^ حفيدتي هقدر اجيبها وهلاقيها بس المره دى هترجع معايا انا 
ابتسم عاصم بغضب 
_ للاسف ايها الجد العظيم حفيدتك تبقي مراتي  قالها بسخرية 
^ هطلقها منك هي لسه صغيرة على الجواز اصلا
_ تطلق مين يا راجل انت شكلك اتهب*لت دى مراتي وعلى جث*تي اسيبهالك 
قالها بعصبية ونسيو ان مروه مخطوفة 
قام الجد من مكانه وقال
^ ترجع بس حفيدتي وهشوف هيحصل ايه 
قام عاصم ووشه فى وش الجد بتحدي
_ أبعد انت بس علشان لو عرفت العصا*بة انك تقرب ليها هيكون خط*ر عليها
قرب الجد خطوه وقال بغضب 
^ عارف انا بعمل ايه هجيبها من غير ما حد يقدر يلمس شعره منها
بص عاصم ليه بغيظ واتحرك الجد من مكانه وخرج وقفل الباب جامد خلي عاصم بستغفر بغضب وصرخ بغيظ ورمي إلى على الطرابيزة قدامة على الأرض وبعدين قعد مكانه بإنهيار
عند مروه 
فتحت غادة عينيها ولقتني قاعدة بعيد وخايفة سمعتها بتنادي عليه بصيت عليها ورجعت ليه الحياة جريت عليها وقعد جنبها بفرحة 
* انتي كويسة قولتها بعياط هزت راسها وقربت رأسها من رأسي _متخافيش 
سمعنا ضحكة بسيطة من فارس وقال
= ايه العشاق دول قالها بمرح بصينا عليه لقيناه بيحرك رأسه يمين وشمال بيفك تشن*يجته اتنهدنا براحة
_ رخ*م اسكت انت 
= ماشي يا ست غادة المهم انتم كويسين 
^ بس لازم نهرب من هنا قبل ما يق*تلونا 
قالها اياد بصينا عليه كلنا والخوف باين على وشوشنا 
* انت بتقول ايه هم هيق*تلونا
قولتها بخوف   
^ ليه لاء 
_ يامامي مش عايزة ام*وت انا لسه صغيرة يا مروة  
ولزقنا فى بعض
= يا ابني اسكت انت اهو خوفتهم قالها فارس بغيظ 
^ بكذ*ب انا مش دي الحقيقة هم لازم يعرفو ان وجودنا معاهم خط*ر ومنكن في اي لحظة نم*وت 
قام من مكانه ايده مربوطة لكن يقدر يتحرك بص من الشباك ولقي عدد كبير من الحرا*س فى المكان قعد بسرعة وهو مهموم 
^ الخروج من هنا صعب اووي قالها وبصينا على بعض بخوف وفقدنا الامل ان نهرب غمضت عيني وافتكرت عاصم وحشني وخايفة ما اشوفهوش ثاني هى دي النهاية ذي ما اياد قال   
عدي الوقت من غير ما يدخلو علينا وكمان من غير اكل جوعنا وصوت بطني بقي مزعج ومكسوفه
بالليل اتفتح الباب ودخل الحارس في ايده صنيه فيها اكل قرب مننا وحطها على ترابيزة صغيرة وقال 
# الاكل اهو يا كتاكيت 
قالها وقرب من فارس يأكله لقم قليلة علشان منشبعش كانو مستقصدين نفضل جعانين علشان منقدرش نتحرك كثير ونفكر نهرب خلص من فارس واكل اياد وبعديه غادة وجيه الدور عليه كان بيبص ليه بصات غر*يبة 
* انا عايزة جبنة رومي مباكلش النوع ده من الجبن 
رفع حاجبة وعنيه بتبص علي جس*مي بقذ*ارة ارتبكت ورجعت لورا 
# احنا مش في فندق خمس نجوم طلباتك وتنفذ يا حلوة قالها وقرب مني بطريقة مخ*يفة 
* خ  خلاص هاكل من دي قولتها بتهتهه وتوتر 
غامت عينيه وقال
# لو عايزه فندق خمس نجوم معنديش مشكلة يا مز*ه بس المقابل 
بص على جس*مي فحطيت ايدي وحضنت نفسي بخوف وهو كمل 
# انتي
قالها وماحستش غير بقربه المهل*ك مني وصرخت برعب


يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حبك نار" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent