رواية انتقام يولد الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايمان

الصفحة الرئيسية

    رواية انتقام يولد الحب الفصل  الثاني عشر بقلم ايمان


رواية انتقام يولد الحب الفصل الثاني عشر

بيوصل ماجد وملاك البيت وبعد شوية بيرن تليفون ماجد وميردش ماجد والتليفون يرن تاني
ملاك رد يمكن يكون فيه حاجة مهمة 
ماجد لا ده إتصال ملوش لازمة متشغليش بالك انتي واطلعي ريحي
ملاك وأنت مش هتنام دلوقتي
ماجد هخلص شوية شغل واحصلك
ملاك ماشي يا حبيبي بس متتأخرش وتبوسه ع خده وتطلع
وهي طالعة بيرن تليفونها 
ملاك اهلا بالندله ال مش بنسمع صوتها من وقت ما سافرت
مرام بضحك مشغولة والله وطالع عيني ف المحاضرات وبعدين أنا بقالى يومين بس مسافره
ملاك يومين بس وحشاني والله
مرام وانتى كمان والله امال فين ماجد
ملاك ماجد تحت ثوانى ياحبيبتي هنزله
وهي نازلة بتسمع ماجد بيتكلم ف التليفون
ملاك هكلمك كمان شويه يامرام وبتقفل معاها
ماجد انتي عايزة ايه تاني مش قولتلك مترنيش عليا تاني
حنان رهف بتعمل ايه معاك وكمان ليه اسمها بقا ملاك
ماجد ده ميخصكيش ف حاجة انتي كتر خيرك ساعدتيني ف حوار الصور وقدرنا نوقف الفرح ف اخر اللحظة والي انتي كنتي عيزاه حصل رهف وعدي بعدوا عن بعض وعدي خطب الي كنتي عيزاها من الأول شاغلة دماغك ب رهف ليه 
رهف دلوقتي بتاعتي ومش هسمحلك تأذيها تاني خلاص 
حنان أنا إلي يهمني أنها تبعد عن ابني مش عايزة ابني يرجع يتعلق بيها تاني الي كنت بخططله بدأ يتحقق ومش عايزة اشوفها ف حيات ابني تانى
ماجد لا متخفيش خالص عدي مستحيل يرجعلها هو مفكر أنها كانت بتخدعه وكانت بتمثل عليه الحب وكمان ملاك لسه فاقده الذاكره لسه بتاخد البرشام وأنا قولتلها أن عدي سبب دا كله وهو إلى قتل أهلها يعني اطمني هي مستحيل ترجعله هي دلوقتي بتحبني أنا وبعدين متنسيش أنها مراتي حتي لو رجعتلها الذاكره مستحيل اسيبها ترجع لعدي 
حنان اهم حاجه تبعد عن ابني 
ماجد لا اطمني يلا هففل دلوقتي 
وقبل ميقفل بتكون ملاك طلعت اوضتها وتقعد تفكر هتعمل ايه معاه
عند نيرة
بيدخل عليها زين الاوضة ويقولها عندي ليكي مفاجئة هتعجبك أوي وهتطلعك من الي انتي فيه وتبص نيرة ع الباب تلاقي زين بيجر الكرسي بتاع ابوها وأول ما تشوفه نيرة بتقول بابا و تطلع تجري عليه وتحتضنه
زين كنت متأكد انك هتحبي المفاجأة دي هسيبكوا مع بعض شوية 
تفضل نيرة تعيط ف حضن أبوها 
أمي طلعت مبتحبنيش وقالت لحسين ع مكاني وهي عارفة أنه هيأذيني وكمان حسين بيقولي انها مش أمي ازاي متكونش أمي وهي الي مربياني أنا كنت بحس انها بتحب احمد اكتر مني بس كنت بقول عادي لان فيه أمهات كتير بتفضل الولد على البنت ازاى بعد السن دا كله متطلعش أمي علشان كدا كانت بتعاملني بطريقه وحشه يعني بعد دا كله أمي طلعت ميته يعني أنا يتيمه ومليش ام أنا خايفة بعد كده أكتشف انك مش أبويا 
ابو نيرة متقوليش كده يا حبيبتي انتي بنتي وحتة من روحي أنا هحكيلك كل الي حصل معانا زمان
أنا وأمك كنت بنحب بعض أوي بس كان فيه مشاكل بين أبويا وأبوها ف اضطرينا نبعد انا اتجوزت أنعام وعيشت معاها فترة وجبنا احمد بس لبني مطلعتش من دماغي مقدرتش انساها وكنت ضاغط نفسي ع طول ف الشغل بس مفيش فايدة ف مرة وأنا راجع من الشغل لمحتها مقدرتش أمنع نفسي جريت عليها بس اول ما شافتني هربت مني ميئستش فضلت وراها فترة لغاية ما رجعنا لبعض وحاربت الكل واتجوزتها بس فرحتي متطولتش وماتت وهي بتولدك وقتها أنعام اعتبرتك بنتها وكانت بتربيكي زي بنتها
نيرة بدموع
هي عمرها معتبرتني زي بنتها دائما كانت بتعاملني وحش بس قدامك كانت بتعاملني كويس 
ابو نيره طيب ومقولتليش ليه أنها كانت مش بتعااملك كويس
 نيره مكنتش عاوزه اعمل مشاكل بينكوا ومهما كان دي امي بس انت ليه مقولتليش ان ماما ماتت بسببي وان دي مش أمي على الأقل كنت عرفت هي ليه كانت بتعاملني بطريقه وحشه وليه مكنتش بتحبني ودايما بتفضل احمد عليا
ابو نيرة عشان عارف انك كنت هتشيلك نفسك ذنب مش ذنبك دا نصيبها ودي حاجه بتاعت ربنا انتى ملكيش دخل فيها علشان كدا متشيليش نفسك ذنب مش ذنبك ياحبيبتي
نيره بعياط ربنا يرحمها ويحسن إليها 
ابو نيره امين ياحبيبتي وياخدها ف حضنه 
عند عدي 
بيكلم واحد ف التليفون
الشخص كله تمام يا عدي بيه ماجد والمدام وصلوا البيت من حوالي ساعة وأنا بعتلك عنوان بيته ع الواتس عندك 
عدي تمام كده تقدر تروح
هعرف السر وراكي يا رهف وليه بتعامليني كده معقولة حبيتي ماجد بجد ولما اوصلك هعاقبك انك كنتي قريبة كده من حد غيري ومش هعديهالك يا رهف وبيطلعه من تفكيره تليفونه لما بيرن
ماجي أنا مستنياك تحت يا حبيبي عشان نتعشا سوا
عدي مش وقته يا ماجي أنا تعبان دلوقتي والوقت أتأخر وعندي شغل ضروري هخلصه
ماجي النهاردة خطوبتنا يا عدي
عدي بتأفف مش وقته قولتلك
ماجي بحزن تمام
وبيقفل معاها ويروح ع مكتبه وبيخلص الشغل وبيبص في الساعه بيلاقي الوقت اتأخر خالص 
عدي ف نفسه يااااه دا الوقت اتأخر خالص الساعه بقت اتنين هحاول أنام شويه وهو رايح اوضته علشان ينام بيوصل لعدي مسج وبيفتحه وبينصدم من الي بيشوفه

يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
رواية انتقام يولد الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايمان
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent