رواية صقر المخابرات الفصل الثاني عشر 12 - بقلم الاميرة الصغيرة

 رواية صقر المخابرات الفصل الثاني عشر 12 بقلم الاميرة الصغيرة

رواية صقر المخابرات الفصل الثاني عشر 12

ليهبو الشباب الي المركز ليدخلو الي الضابط 
ليقول الضابط : هوه في ايه ايه اله*جية دي انتم ات*بلتو انتم مين وعايزين ايه 
ليث : احنا عايزين تخرج البنت الي س*نتها ظلم 
الضابط بسخرية: اه وانا اقول طالعة ه*جية لمين طلعت ليكم 
ليرد ادهم : ماتحترم نفسك وانتا بتتكلم عننا فاهم ي ح*ار
الضابط بغضب : انتا بتغلط فيا دانتا وقبل أن يرد
ليقاطعة فهد بهدوء غريب عليه : اسمع يلا بلاش غلط احسن ليك انتا فاهم وتلفونك شوية وهيرن اخ*س واسمع بس
وقبل أن يتكلم الضابط ليصدح صوت التلفون ليرد  الضابط
الضابط : ايوه ي سيد اللواء 
اللواء : عايزك حالا تخرج البنت الي سجنتها ظلم انتا فاهم 

الضابط بخوف: بس هي 
وقبل أن يكمل قاطعة اللواء : حالا والا مفيش منصب ليك بعد كده 
الضابط بغضب: حاضر ي سيد اللواء 
لينظر الي الشباب بغضب عارم ام الشباب ينظرو الية بثقة وبسمه باردة
لينادي الضابط ع العسكري
الضابط : ي عسكري ي عسكري 
انتا ي غ*ي 
ليدخل العسكري ويادي التحية 
العسكري : نعم ي فندم 
الضابط: عايزك تجيب البت الي نزلتها قبل ساعة

العسكري : حاضر ي باشا ويادي التحية ويخرج
عند همس في السجن 
همس ببرود : انتي يوليه لو نزلتي ايدك مره تانية ه*لقك انتي فاهمه 
لتهز المراة رأسها وهي تنظر إلي همس بغيض 
همس وهي تنظر إلي امرأه اخرى وتقول 
همس : ام سماح وانتى كمان اوعي تنزلي رجلك ونبي لو نزلتي رجلك لكون علق*ك بشقلوب وخلي الي مايشتري يتفرج
ام سماح : خلاص ي هانم احنا اسفين مش هتتكرر بس خلينا نقعد اصل رجلي اتبنجت من الوقفة 
وقبل أن تقول همس شيء ل ياتي الضابط ويفتح الزنزانة وينظر بصدمه الي ما كانت تفعله همس فهي كانت تجعل النساء جميعا تقف وترف* ايديها ورجل واحده وتعطي لهم تعلمات 
ليقول العسكري بصدمة : انتي اعملتي كده ازاي الله يخرب بيتك دي أخ*ر زنزانة في السجن
لترد همس بسخرية : خ*ره عليك انت ي بيبي 

وبعد ذالك اتقول ببرود : إخلاص ي*ظ عايز ايه 
خليني اكمل تربا*ة فيهم
ليرد العسكري : الباشا عايزك 
لتلف همس الي النساء وتقول 
همس : انا جاي يوليه منك ليها الي القيها متحركه تعتبر نفسها ما*ت فهمات 
وتخرج مع العسكري الذي كان خايف ان يقرب منها 
ف همس كانت تمشي بثقة رافعة الراس وتمشي بهدوء تام
وصلت همس الي غرفة الضابط لتدخل وتقول لضابط بسخرية 
همس : ايه وحشتك العل*ة الي اكل*ها ف خلته يجبني عشان عاوز عل*ة تانية  ولا ايه
الضابط بغضب حارق: انتي وحد* مش متربي* و عايزة ترباي*
وقبل أن يكمل قاطعة مالك بغضب مماثل: ماتحترم نفسك انتا بتتكلم عنها فاهم 
لينظر الضابط الي همس وبغضب وهي تنظر الية ببسمه باردة وكبرياء 
لقول الضابط ل همس: خافي مني عشان الأيام الجاية هندمك 
لترد همس بسخرية": ي مامي ي مامي 
وتنظر الي الشباب وتقول: خاف ي عيد خاف 
لقولو الشباب : ي مامي ي مامي 
وبعد ذالك يخرجو وهم يضحكو بصخب على ما فعلته همس
بعد أن وصلو بيت همس ليدخلو ويضحكو 
ليث بجدية : وانتي ضرب*يه ليه ي همس 
لتقص همس ما حصل وتقول ببرود: بس ده الي حصل انا غلط فحاجة 
ليرد اسد بعد أن يدخل فجأة وبسخرية: لا خالص ده انتى ع ما بتقولي اعطيتي الراحل عل*ة سخنة اوي ولا مرب*ة السجن برافو عليكي والله شطرة ي بت
لينظرو الشباب بصدمه له 
لتقول همس بمرح وهي تتقدم من اسد : شكرا ليك ي عم دانتا الي نصرتني فيهم يولا 
لينظر اسد لها ببسمه : طبعا انتي مابتغلطيش خالص دانتى ملاك ي بنتي
لتضر*ة همس ع صدرة بغيظ : انتا بتتريق علي ماشي ي اسد انا زعلانه 
لقول اسد : اسف ي همس مش قصدي بس انتي بلطج*ي ع السجن وصاحب السجن انا مش عارف خرجتي ازاي 
لتغمزه همس وهي تقول: هيجي يوم وتعرف ازاي 
انا عن ازنكم عايزة ارتاح شوية
ام الشباب فكانو ينظرو بصدمه لما حدث بين اسد و همس
جلسو الشباب سويا ام همس فذهبت لتبدل ثيبها وترتاح كما قالت  
ام عند همس فقد ادت فريضتها بعد أن بدلت ثيبها 
وكادت تذهب لتنام ولكن ل ياتي لها اتصال 
همس : اهلا ايوا ي سيد اللواء 
اللواء : اه ي بنتي انا عايزك حالا تيجي ع مبنا المخابرات 
لتقول همس : حاضر بس انا كام مره اقول ليك ي حبيبي بلاش ي بنتي انا الصقر زي ما انا بقول ليك سيد اللواء وانتا تقول ي صقر عشان انا بتخفي بشخصية راجل 
ليرد اللواء بضحكة قهوه يعتبرها بنته ف هوه يعلم انها بنت 
اللواء : مفيش بين الأب وبنتو حاجة كده ويلا عشان عاوزك في موضوع ضروري
لتبدل همس ثيبها وتدهب  من الغرفة السرية الي المبنا 
لتصل همس الي المبني وتدخل وتجلس مع اللواء يسلمو ع بعض ولكن ليقول اللواء ما يصدم همس 
 لتنظر همس الي اللواء وتقول بعدم استيعاب 
همس: ازاي يعني يافندم 
اللواء بتوضيح: زي ما انت عارفة ان المهمه دي كبيرة وبنخططلها من زمان ولازم قبلها تدريبا* وشغل كتير عشان ميحصلش غلط وكل حاجة تروح
نور بمقاطعة: انا مش محتاجة حد معاية ومش محتاجة حاجة يكفى بس اخد الاذن 
اللواء: ثابت انت هتبقي مع فريق  ومش هتبقي لوحدك 
جن جنونها عندما علمت انها ليست وحيدة هي تريده لها فقط تريد تعذيب*ه تريد رؤية آثار تعدي*ها له على جسده في تعبت جدا وهي تخطط وتعمل بجد حتى تصل لما تريد فذالك الشخص ازاها كثير 
ولكن أتى اللواء حطم امالها 
همس بحده : سيادة اللواء انت عارف اني اقدر اقوم بالمهمه دي لوحدي ومش محتاجة حد معايا وانا مستنياها من زمان 
هوه يعلم انها كفيلة باتمام تلك المهمه وحدها فهي الصقر تصي*ب من تريد برمشة عين ولكن ما باليد حيله 
اللواء محمود بصرامه؛:  همس كلامي هوه اللي هيتنفذ دي تعليمات جايه من فوق واحنا مش عايزين نخسركم 
همس بضيق من كلامه: تمام يافندم وياترى مين اللي هيبقى معايا
اللواء : فرقة الأشباح و الوحش 
وكانه القى قنبل* عليها جعلتها في دهشة لتقول 
نور بدهشة : ايه ازاي 
اللواء : دي التعلمات ويلا بقى روحي  النهاردة والحقي اجهزي علشان بكرة الساعة ٨ الصبح هتتجمعو قصاد المركز العربيات كلها هتمشي ٨ ونص وعشان هتروح الفرق كلها تدرب في الصحرا* معسكر الاسبوعين القاسي*ن بتاع الفرق وبما انك
بقيتي ضمن فرفتهم فلازم تروحي معاهم 
همس : لازم يعني
اللواء : اه لازم 
همس بهدوء: طيب عن اذنك يا فندم
اللواء : اذنك معاك ي بنتي 
ابتسمت عندما لفظ " بنتي " لطالما أحب اللواء تذكيرها بأنها بمثابة ابنتة حتى لا تشعر بالوحدة وكانت تتقبل ذالك بصدر رحب لتخرج من مكتبة وهي شاردة الذهن فهو الآن القى بقنبل* على راسها فهي تخاف على أخواتها ان يصيبهم مكره وهي لم ترغب ب ان تقول لهم عن المهمه حتى لا يصرو المجيء معها وشاء القدر ان يجعلهم معاها وأسد ايضا



تعليقات