رواية ملاك الفارس الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسني

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك الفارس الفصل العاشر بقلم مريم حسني


رواية ملاك الفارس الفصل العاشر 

فارس ببرود قومي 
ملك قامت بتعب بتحاول تخبيه انت عاوز ايه بالظبط عشان نخلص من ام الفيلم الهندي ده 
فارس ابتسم بسخرية انا شوفت بجاحه كتير وقليل مشوفتش في بجحتك
ملك امممممم اللي بعده برضو 
فارس بعتي الوتد ده لاختي ليه وايه اللي خلاكي تعملي كل الحورات دي وتردي احسنلك مفهوم 
ملك ولو مردتش 
فارس مسكها من شعرها يا بت اتعدلي وانتي بتكلميني 
ملك مش هتعدل واخبط دماغك في الحيط 
فارس زقها اتخبطت في الحيطه لا ده انتي اللي انا هفضل اخبط دماغها في الحيط لحد ما يبنلك صحاب وتنطقي يا روح امك 
ملك ماشي بس ترد انت عليا الاول انت بقي رسمت عليا الحب ده ليه 
فارس طب برافو انت عرفتي اني برسم تلحب عليكي بس اريحك واقول لك بصراحه ساره اختك ماتت وهي رفضتني وانا عارف ان كان في حد ثاني في حياتها كنت بصراحه ناوي اتجوزها ويطلع عين اللي خلفوها بس يلا غارت في داهيه وماتت وقلت يا ترى مين اكثر حد هي كانت بتحبه ما لقيتش غيرك قدامي قلتها فرصه اللي كنت هاعمل فيها اعمله فيك
ملك سقفت لا تصدق عجبتني برافو
انا بقى كل اللي هاعمله في حياتي ان انا ارزي فيك انت وعائلتك
فارس لا واضح انك عبيطه هو لو احد هيرزى في احد فهو انا ها رازي فيك 
ملك تمام وانا موافقه خلينا نشوف بقى اللي هيحصل لا تكون فاكرني البنت المنكسره اللي ممكن عادي انك تعمل فيها اي حاجه هو انا سكت لك
فارس ابتسم بسخريه لو هي تربيه ساره تبقى منكسره برده
ملكت كويس انك عارف ودلوقتي بقى انا عايزه انام بس يا ريت تشوف لي حته انام فيها
فارس حته تنامي فيها في المطبخ او الحمام مش بتاعت تنامي في انهي
ملك لا بجد تصدق زعلت وخلاص هرفس في الارض وابوس ايدك  عشان ترحمني يا عم غور انا داخله انام في المطبخ
..................
عند عمر رجع لياسمين
عمر قرب من ياسمين وحشتيني
ياسمين بعده عنه بسرعه 
عمر حاول يهدي نفسه بصي يا حبيبتي انا عارف ان ملك كانت بتهددك وبتخليكي تعملي كده انا مش زعلان منك تعالي يا حبيبتي متخفيش
ياسمين لا ما كانتش بتهددني 100 مره اقول لك ان انا بكرهك ما تبعد عني بقى وسيبني في حالي 
عمر ضربها بالقلم متعصبنيش انا بحاول انسي اللي حصل باي شكل 
ياسمين زقته انت مريض وحيوان وانا بكرهك دي حقيقه عمرها ما هتتغير انتوا ازاي عياه مقرفه كده
عمر بصلها بشر ماشي وشدها من شعرها لحد الاوضه ورمها علي السرير بعنف وقطع لها هدومها واعتدي عليها 
............
فريد بزعيق هو انتي عملتي كده بجد ده حقيقي بعد كل اللي قولتهولك 
سلمي ببرود متزعقش وبعدين اه دي تستهال اي حاجه تجرلها وعشان انا قلبي طيب مرضتش اقول لابيه فارس يعملك حاجه شوفت 
فريد بغضب انتي انتي عارفه انها عيانه وعملتي كده انا فعلا ندمان اني منفذتش وافتكرت بني ادمه طيبه غير عليتك بس واضح انكوا كلكوا ازبل من بعد وانا لو ندمان علي حاجه في حياتي فاهي اني ممكن اكون حبيتك وقفل في وشها 
سلمى في 60 داهيه يلا قوم احضر عشان عيد ميلادي
...........
عمر بص على ياسمين لقيتها بتنزف بشكل مش طبيعي اخذها ويطلع بها المستشفى
الدكتور خرج انا اسف بس فقدنا الجنين 
عمر بصدمه جنين هي كانت حامل 
الدكتور في الاول خالص مكملتش هرين ومع علاقة عنيفه حصل اجهاض بس هي كويسه دلوقتي تقدر تروح عن اذنك يا دكتور عمر 
عمر دخل لياسمين
عمر انا اسف
ياسمين بصتله بدموع انا عاوزه اخرج من هنا 
عمر حاضر هنروح واخدها ومشوا 
عمر ياسمين صدقيني انا اسف
ياسمين ابتسمت بالم مش زعلانه بص يا عمر انا هفضل هنا مش هحاول ابعد عنك انا عرفت ان خلاص مفيش فايده انا هدخل انام تصبح علي خير
..............
عدي اسبوع وملك وفارس زي ماهما كل يوم خناق بس ملك كانت بتتعب كتر وبتحاول تخفي نفسها عن فارس عشان ميشوفش تعبها وفي يوم تعبت اوي مستحملتش الالم وقعدت تصوت 
ملك بصوت  فارس فارس
فارس ببرود عاوزه ايه 
ملك بعياط عاوزه مسكن بسرعه
فارس يلا يا بت من هنا عمله تصوتي عشان مسكن 
ملك فارس مبهزرش مش متحمله الوجع تعبانه بجد 
فارس يا رب ديما انا نازل من وشك عشان جيبتيلي صداع وسابها ونزل وقفل عليها 
ملك غضلت تعيط وتصوت لحد ما اغمي عليها من الوجع 
فارس حس انو مضايق راح الصيدلية جبلها مسكن ورجع لقها اغمي عليها فضل يحاول يفوقها لحد ما فاقت 
فارس جيبتلك المسكن اهو يلا اجهزي عشان ريحين عيد ميلاد سلمي مش معقول شويه وجع يخلوكي يغمي عليك ايه الدلع ده يلا بسرعة
ملك اخدت المسكن وجهزت عشان الحفله 
.........
عمر ياسمين ايه رايك تيجي حفله عيد ميلاد سلمي النهارده
ياسمين بصتله باستغراب موافقه
عمر بحماس طب يلا نجهز 
........
الحفله بدات والناس بدات تيجي 
فارس علي باب الفيلا مسك ايد ملك ابتسمي وبيني انك مبسوطه احسنلك عشان الناس مفهوم 
ملك بضعف حاضر 
وهما في الحلفه ملك لقت فريد جيه
ملك راحت عليه ايه اللي جابك امشي فارس مستحلفلك 
فريد جاي اهني الهانم اللي عامله عيد ميلاد اوعي يا ملك 
ملك غمضت عنها بياس 
فريد مسك المايك كل سنة وانتي طيبة يا سلمي وعقبال مليون سنة وانا جاي النهارده عشان اهنيكي 
سلمي بصتله بتحدي 
فريد وانا عاوزه اطلب من صاحبه عمري ملك تطلع معايا هنا وتعني اغنيه وانا اعزفها بمناسبه عيد ميلاد سلمى يلا يا ملك تعالى ملاك بسط حواليها بتوتر ولقيت كل الناس دي تبص لها وفارس تضغط على يديها جامد سابت ايده وطلعت 
ملك مسكت المايك وفريد اخد الجيتار وملك قلتله اسم الاغنيه وبدا يعزفها وملك تغني 
بنلقى راحتنا ويّا الغُرب، ومش ويّا حبايبنا
مريّحناش يا قلبي القرب، بنرتاح واحنا ف بعادنا
بنلقى راحتنا ويّا الغُرب، ومش ويّا حبايبنا
مريّحناش يا قلبي القرب، بنرتاح واحنا ف بعادنا
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
ملك كانت بتغني وهي عنيها مليانه دموع لازم تعترف بنها وبين نفسها عل الاقل انها حبت فارس وده غصب عنها
بنمشي الإيد ف حضن الإيد ونتبسّم قصاد الناس
عشان منهزّش الصورة، عشان يتصدّق الاحساس
بنمشي الإيد ف حضن الإيد ونتبسّم قصاد الناس
عشان منهزّش الصورة، عشان يتصدّق الاحساس
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
حبايب ايه؟ حبايب مين!
عشان الشكل مضطرين، نكمّل والحياة تمشي
لكن مع بعض مش فارقين
فارس كمان كل حاجه بيعملها هو مش لقلها مبرر عنده احساس قوي انو بيحبك ملك بس بينك ه حتي مابين نفسه 
قالولنا ياقلبي مليون حلّ، لكن لسه على حالنا
وحبنا كل يوم بيقلّ، ومش بتقلّ أعذارنا
قالولنا ياقلبي مليون حلّ، لكن لسه على حالنا
وحبنا كل يوم بيقلّ، ومش بتقلّ أعذارنا
وايه ف الدنيا يجبرنا على حاجة محبّينهاش
لو الغلطة اننا اختارنا، دي غلطة أكيد منقصدهاش
دي غلطة أكيد منقصدهاش
دي غلطة أكيد منقصدهاش
ملك خلصت الاغنيه وناس سقفتلها بس كلها بقوا بتوشوشوا بستغراب عل اختيارها الاغنيه وعل الولد اللي طلع ده فريد  ونزلت فارس مسكها من دراعها من غير ما حد ياخد باله اخدها عل جنب دي اغنيه تغنيها في عيد ميلاد اختي
ملك انا عندي كانسر

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
رواية ملاك الفارس الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسني
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent