رواية جريمة فرح الفصل العاشر 10 بقلم مروة فتحي

الصفحة الرئيسية

رواية جريمة فرح البارت العاشر 10 بقلم مروة فتحي

رواية جريمة فرح كاملة

رواية جريمة فرح الفصل العاشر 10

_و المطلوب 
- تحدد معاد الفرح و اضمن لفرح كل حقوقها 
_ موافق بس شرط 
- ايه 
_  نتجوز 
- ننننععععاااام يا عنيا.... لا طبعا مستحيل اوافق علي حاجه زي دي اسمو جنون 
_ مش بمزاجك
- ايه تتجوزني غصب و انا مش عارفه 
_ لا.... بس عادي برحتك.... بس جوازة فرح مش هتم و يا حرام البنت هتكون ولا طالت سما ولا ارض.... و هتكوني انتي السبب  في كده 
- ليه ان شآء الله هو انا الي رجعت في كلامي ولا انت 
_ انا مرجعتش في كلامي ولا حاجه انا بس حطيت شرط و انتي الي مش وافقتي عليه.... بيقا لو حصل حاجه لفرح هتكون ذنبك انتي مش انا 
مقدرتش استحمل النقاش اكتر من كده و سيبتو و مشيت و انا مش شايفه قدام من كتر العصبية الي كنت فيها 
و في المكتب بتاع ادهم 
كان بيقول بينو و بين 
_ هتجوزك يعني هتجوزك.... و اما مكسرتكيش... مبقاش انا ادهم الالفي 
عشان تبقي تعمليها فيها الي قادره علي التحدي و علي موجهة كويس 
و لما خرجت جنة من عند ادهم راحت مكتبها حاولت تركز و نشتغل بس كل ما تحاول تركز تفتكر ادهم و هو بيكلمها و بيقولها علي  موضوع الجواز و انها هتوافق كمان و تتعصب اكتر.... و اخيرا ما صدقت ان اليوم خلص و قررت تروح عشان ترتاح و تنسي الي حصل في يوم و لما روحت 
لقت مامتها بتقول ليها ان في عريس جاي ليها و ان علي وصول و انها لازم تلبس كويس و تقعد معاها و تتكلم كويس و مش تطفشو زي كل عريس بيجي يتقدم ليها.... و انها تديه فرصة و ان مش كل الرجالة زي بعض 
و اطرت جنة تسمع كلام مامتها و تدي العريس دي فرصة..... يمكن دي القشيه الوحيدة الي تقدر تهرب بيها من جواز ادهم و فرح هتحاول تجيب ليها حقها بطريقة تانية منو 
و بعد شويه مامتها نداتها عشان تطلع تسلم علي العريس استغربت جدا انو جاي لو حدو من غير اهلو قعدت و هي حاطة وشها في الارض و بعد شويه لقت مامتها بستأذن و تقوم عشان تسيبهم يقعدو لوحدهم
و فجأة سمعت صوت بيقول ليها 
_ شيلي وشك من علي الارض مش هصدق انك مكسوفة و لا كلام ده..... انا عارفك كويس انتي علي ايه 
- انت... ايه جيبك هنا
_ هي مامتك مش قالت اني في عريس جاي انهارده 
- ايوا قالت في عريس جاي مش انت 
_ هو انا متقولكيش 
- ولا عرفتني حتي 
_ ما انا العريس دي 
- ادهم... بطل هزار دي مش وقته ولو جي تهزر و تستخف دمك... فدي بردو مش مكانو.... فتفضل قول انت جاي ليه 
و هنا لقيتو بيعلو صوتو و بينده علي ماما 
_ طنط يا طنط 
* ايه يا بني في ايه 
_ باركي لينا يا طنط جنة خلاص وافقت 
ماما انصدت في الاول... بس بعد كده فرحت 
* معقول بسرعه دي... بس علي عموم الف مليون مبروك 
وكتب الكتاب امتي بقا ان شآء الله 
_ الخميس الجاي 
- ايه بسرعه دي 
ماما ردي عليا 
* ولا سرعة ولا حاجه يدوبك 
_ قولي ليها يا طنط 
* طب و الفرح 
_ اخر الشهر 
- لا كده كتير...
* لا هو كده حلو 
- ايه ماما هتأجري اوضتي اخر الشهر و عشان كده عاوزه تخلصي مني ولا ايه 
* لا يا حبيبتي عاوزه افرح بيكي... و طالما كده اتفقنا علي كل حاجه نقرا الفاتحه 
و فعلاً بدأ يقرأ الفتحة و لسه هرفع ايدي عشان اقرأ معاهم 
لقيتو بيلاعب لي حواجبو اتعصب و نزلت ايدي 
ماما اصرت ان ادهم يتعشا معانا و ماما كانت فرحانه بيه اوي 
و بعد ما روح
و توضيت و صليت وخلاص كنت هنام
لقيت مسج من رقم غريب مبعتو لي مكتوب فيها 
« هنفذ اتفقنا زي ما انتي وافقتي علي موضوع جوازنا... انا هخلي فرح سالم و فرح بعد كتب كتابنا علي طول و قبل فرحنا كمان و هضمن لفرح كل حقوقها»  
- تمام اوى مش انت مصر نتجوز دي هخليك تشوف النجوم في العز الضهر صبرك بس عليا
هخلي ايامك سوده 
و تاني صحيت و توضيت وصليت و نزلت المكتب
و لقيت عم سيد و فرح مستنيني هناك و باين علي وشهم الفرحة غير المره الي فاتت 
استقبلتهم 
و بدأت كلام معاهم
- بجد منوريني و فرحانه اني شوفتكو انهارده 
رد عم سيد 
_ دي بنورك يا ست الكل... و بجد مش عارفه اشكرك ازاي علي عملتيه معايا انا و بنتي
- انا معملتش حاجه 
_ ازاي ماجد بيه بنفسو ايجي هو سالم بيه و اتفق معانا علي كل حاجه و لما سألتو ايه الي خلاه يعمل كده قال لي انك امبارح روحتي لادهم بيه و فهمتي علي كل حاجه هو اتفق معاكي ان الفرح هيكون كمان  أسبوعين و اهو حصل بجد مش عارفه اشكرك ازاي... و قولت لازما ولا بد تكوني انتي اول المدعين في الفرح 
- تمام ده شرف ليا اني احضر فرح بنتك و انا معملتش حاجه دي شغلي 
و ستأذن و مشي و بعد ما مشي دخلت صفاء عليا و في ايدها طبق فيه شوكلاته و بتقدمو ليا عشان اخد وحدة 
اخد واحده و قولت ليها 
- خير يا صفاء اليوم ده اصلا من غير حاجه مليان مفجأت 
_ ها مفيش... فيها حاجه لما اجيب شوكلاته و اوزع المكتب كلو 
- لا مفيش حاجه... بس لما نكون في نص الشهر و لما مرتبات لسه منزلتش يبقي في حاجه... قولي في ايه انا مش مطمناه ليكي 
_ اصل دي حلاوه شبكتي 
قالت الكلمة و طلعت تيجري بره المكتب 
و انا اول ما استوعبت الكلمة طلعت اجري وراها 
-ننننععععاااام يا ختي..... حلاوه مين ام حلاوه..... مفيش كلام ده الحلوه مبتدخلش المكتب غير فلوس مولد النبوي غير كده لا 
_ يا بنتي استنى هفهمك..... مش كل الرجاله زي بعض و احمد غيرهم 
- لا كل الرجاله زي بعض.... و كمان ملقتيش غير احمد.... دي احمد خاين و مش ليه امان 
_ احمد دي غير دي ايجي اتقدني 
- يترفض يجي يتقدم و يترفض فاهمه....!؟  
_ بس انا بحبو و هو بيحبني و عاوزين نبدأ ومع بعض بداية جديدة 
- حبك برص و عشره خرص... و حياة ايه الي عاوزه تبدأيها دي هتني حياتك و انتي لازم تعملي دور الدايه و الطباخة و شغالة و كل حاجه و البيه يرجع اخرو يزعق و يكون عايزة ياكل و بس و مش همه حاجه تانية 
_ بس الجواز سنة الحياة
قعدت علي الارض من كتر ما كنت بلف ورها في المكتب كلو و كل الي كان في المكتب بيحوشو قعدت جمبي و شاورت ليها انها تيجي في حضني و قولت ليها
- خلاص لو انتي مصممه ماشي 
و اخدتها في حضني 
_ اعععاااااااا
 ايوا دي انا الي عضتها في كتفها عشان بعد كده الحيوانة تفكر قال تتجوز و سيبتهم و دخلت مكتبي و لقيت 
فون مش مبطل رن 
رديت 
- الو 
_ حضرتك الاستاذة جنة رشاد 
- ايوا مين معايا 
_ انا مدوبة شركة الأزياء الي المفروض هتصمم لحضرتك فستان عقد قرانك
بحب او تعليماتكو و دعمكو ليا 
رواية جريمة فرح الفصل العاشر 10 بقلم مروة فتحي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent