رواية اعشقها الفصل الثامن 8 بقلم مريم الشهاوي

الصفحة الرئيسية

   رواية اعشقها الفصل الثامن بقلم مريم الشهاوي


رواية اعشقها الفصل الثامن  

المجهول:الو مش دا رقم بيت استاذ حسن سيف الدين محمود
ضحى:ايوه يا ابني
المجهول :تسمحيلي اكلمه
ضحى :ثانيه.....حسن تعالى في حد عاوزك...اقوله مين
المجهول:مش لازم انا هقوله خبر اديهولي لو سمحتي
حسن:الو مين معايا
المجهول ضحك ضحكة سخريه:هههههههه جي اليوك يا حسن الي هندمك فيه على كل الي عملته
حسن:انت مين واي الكلام الي بتقوله دا
المجهول:مش مهم تعرف انا مين المهماني اخدت حقي منك وحق نوال
حسن بتوتر:نوال نوال مين
المجهول:تؤ تؤ بقا مش عارف نوال مين ولا يهمك يا حبيبي هتعرف نوال مين بس بعد شويه 
حسن قعد على الكنبه وهو حاطط ايده على راسه
المجهول:يووووو زمان على دلوقتي بيتصل بيك وانا ضيعت وقتك انا اسف يا استاذ حسن يلا سلام وياريت تبقى تطمني على الدكتوره نورا (وقفل السكه)
حسن وهو بيزعق:نوراااااا انت عملت اي يا حيوان ومين انت ضحى اتصليلي بنورا شوفيهالي فين وليه لحد دلوقتي مرجعتش بسرررعه
ضحى بخوف :حاضر حاضر
تليفون حسن رن
حسن:الو
علي بخوف: عمي ن..ن.نورا
حسن اتوتر وخاف :ما تتكلم يا على مالها نورا
علي:تعالى على مستشفى ****مش هعرف اقولك على التلفون
حسن قفل السكه مع علي ونادى ضحى بسرعه وراحوا على المستشفى
في المستشفى
علي:ان شاء الله هتقومي بالسلامه انت قويه يا نورا (وابتدت دموعه تنزل)
مصطفى رن عليه:ايوه يابني ماما قلقانه عليك انت فين
علي بعياط:نورا يا مصطفى
مصطفى :مالها نورا
علي:لقتها ف موقف بشع ف الشقه الي كنت رايحلها وهيه دلوقتي ف المستشفى 
مصطفى بصدمه:انت بتقول اي 
كريمه:في اي يا مصطفى قلقتنا
مصطفى :طب سلام يا علي احنا جايين
ريناد:في اي يا مصطفى
مصطفى:نورا ف المستشفى 
كريمه:ليه يا حول الله يارب
مصطفى :مفيش وقت يلا بينا
فريد اتصل بنورا ملقهاش بترد وسأل الامن عليها قالوله اخر مره شافوها كانت مع عيسى وفريد اتصل بحسن
فريد:ااايوا يا عمي نورا عندك
حسن وعينيه مغرغره دموع:في المستشفى يابني ربنا يستر احنا رايحينلها اهو
فريد بصدمه:اييي مستشفى انهي مستشفى 
حسن :****
فريد:انا جاي 
سميه:في اي يابني 
فريد:نورا ف المستشفى يا ماما 
سامح:ومستني اي يلا بينا
حسن وضحى وصلوا المستشفى وسألوا على نورا والممرضه قالتلهم عن اوضتها
حسن:علي ن..نورا كويسه صح
علي بيحط ايده علي بوقه وهو بيعيط:لسه الدكتور مطلعش ان شاء الله خير
وبعد مرور من الوقت 
الدكتور طلع:للأسف تم اغتصاب المريضه واضربت ف حتت كتيره عملت كدمات ف جسمها جامد ودا أدى لصدمه نفسيه
ف اللحظه دي كان فريد واهله وصلوا فريد سمع كلمة اغتصاب وجري عليه:انت بتقول اي يا دكتور اغتصاب اي
سامح حاشه عن الدكتور :اهدي يابني
كريمه:حطت ايديها على دماغها وضحى فضلت تصوت وتلطم اما بقى حسن فهم دلوقتي مين نوال والمتصل كان قصده اي بلي بيقوله عينيه دمعت وعيط على بنته الي كانت رهينه لماضيه المؤسف 
على بدموع نازله زي النار:اي الي بتقوله دا يا دكتور
دكتور:حضرتك اكتر واحد تقدر تفهمهم لانك كنت اول واحد شاف المريضه ف حالتها عن اذنكوا
فريد مسك علي من هدومه: شوفتها امتى وفين
علي :اهدى يا فريد وانا هقولك انا كنت رايح اشوف شقه وكنت على اتفاق بشخص اني هقابله ف الشقه واما دخلت سمعت صوت نورا وهيه بتعيط جريت على الأوضه لقيتها بمنظر بشع وكانت بتصوت وتعيط نقلتها علمستشفى  بسرعه
فريد:مين الشخص دا مييين
علي:مهو انا فكرت زيك بالظبط واتصلت بيه تاني لكن كان الرقم مش موجود(بمعنى انه متشال مفيش حد معاه الرقم دا فهمتوا)
الممرضه:المريضه ابتدت تصحى وبتنادي على باباها
حسن:بنتي نورا يا حببتي
نورا بتعيط:ااااااااااه يا بابا 
حسن:اهدي يا عمري مفيش حاجه 
ضحى :نورا اهدي يا قلب امك متقطعيش قلبي عليكي
نورا ما زالت تبكي فريد دخل عليها فجأه وهو بيزعق:مين الي عمل كدا انطقي (وكان ماسكها من دراعتها)
نورا صوتت اكتر 
فريد بزعيق جامد:مين انطقييي
الممرضه ندهت للدكتور بسرعه 
الدكتور جيه:يا استاذ المريضه ف حاله صدمه دلوقتي مش هينفع الي بتعمله دا
فريد:انت لو مكاني وفاضل على جوازك انت وخطيبتك شهر كنت هتعمل ايييي مش هسيبك يا نورا الا لما تتكلمي
الممرضه:اتفضل اطلع برا يا استاذ ياأما هنادي الأمن 
سامح وسنيه شدوه:يلا يا ابني 
ضحى حاولت تهدي نورا وعلي كان بيخلص اجرئات المستشفى وجري عليها بسرعه
علي:نورا انت كويسه اهدي انا جمبك
نورا شافته وقعدت تصوت وتصرخ:ابعد عنييييي متلمسنيش كلوا بسببك ربنا ينتقم منك
علي مندهش من كلام نورا وكريمه اتصدمت.............
//////////
عيسى:تشكر يا ذوق كده انت كمان ف الامان اديك كسرت الخط الي كنت بتكلم بيه الراجل دا بس مقولتليش ليه كل دا وخلتني اقولها الجمله و..
المجهول :ما قولتلك يا عيسى دا موضوع ميخصكش يلا خد فلوسك وبسبورك وامشي مش عاوز اشوف وشك ف المدينه تاني 
عيسى:ماشي يا سيدي ....طب ثانيه اخر سؤال ونبي
المجهول: قول
عيسى:يعني انت مش متجوز ولا مخطوب ولا اي حاجه من دي معملتش انت المهمه دي ليه 
المجهول :انت اتجننت عاوزني اغتصب اختي..

يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent