رواية نصيبي في الحب الفصل الثامن 8 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

    رواية نصيبي في الحب  الفصل الثامن بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب الفصل الثامن 

 نور: ممكن أسألك سؤال
يوسف: اه طبعا اتفضلي
نور: قبل متوصل لرجل أعمال واجهتك صعوبات كتييير صح ؟
يوسف: أه اكيد بس ليه بتسألي ؟
نور: طيب كنت بتواجهها ازاي ؟
يوسف : انا قابلتني مشاكل كتير جدا مختلفه بس كنت بواجهها بذكائي وعقلي
نور: ولو مش عارف تفكر !
يوسف: مفيش حاجه اسمها مش عارف تفكر لازم تفكري عشان تحلي مشاكلك
نور: وكنت بتحلها ؟
يوسف: اه بس بتسألي ليه؟ في مشكله واقفه قدامك؟
نور بتوتر : ايه لا مفيش انا بس بسأل
يوسف: ماشي عايزه حاجه تاني ؟
نور: لا شكرا
فضلت افكر في كلامه يمكن احل مشكلتي بالتفكير بس ياريتني اعرف احلها بالتفكير
_______________________________________________
ندي: مش بترد يا ساره
ساره: انا مش مصدقه ده انا مبعديش يومي غير لما بشوفه
ايمان: احنا زيك يا ساره
______________________________________________
ملك: انتي كده ضيعتي مستقبلنا احنا الاتنين مفكرتيش فيا
هبه: انا اسفه والله ي ملك مكنتش عارفه أن هو كده
ملك: اللوحه دي احنا فضلنا نشتغل فيها اكتر من شهرين وحطينا فيها كل تصاميمنا وفي الأخر تروحي تدهاله كده من غير مجهود عرف يضحك عليكي
طب كنتي قولتيلي
هبه: اللي حصل بقا ي ملك
ملك: يعني خلاص مستقبلنا ضاع
هبه: لا انشاء الله هفكر
ملك: مفيش قدامنا وقت انا لازم اقول ليوسف او ادم هما هيعرفوا يتصرفوا
هبه: لا ونبي ي ملك متقوليش لحد
ملك: وانتي هتعملي ايه يعني؟ هتعرفي تجيبيها؟
هبه: قولتلك هحاول افكر
ملك: والتانيه؟
هبه: لا طبعا معايا
ملك: وطبعا سيبتيه يختار
هبه: الصراحه اه
ملك : براڤو عليكي
هبه: طيب انا ممكن اعمل واحده تانيه
ملك: واحده تانيه ايه المسابقه بعد كام يوم
هبه: هحاول
ملك: صدقيني هو اللي هيكسب
هبه: لا متخافيش هحاول اجيبها منه
ملك: مش انتي معاكي رقمه
هبه: مبيردش
ملك: لازم ومش هتشوفي وشه غير يوم المسابقه
هبه: طيب متزعقيش
ملك: ممكن تس...
يوسف: فيه ايه صوتكوا عالي ليه ؟ وايه اللي مصحيكوا لحد دلوقتي؟
هبه: لا مفيش حاجه
ملك بصوت واطي : هتعرفي ولا أقوله
هبه : هتصرف
يوسف: اومال صوتكوا عالي ليه ؟
ملك: بصراحه في
هبه: لا مفيش
يوسف: في ايه ؟
_______________________________________________________
نور: داليا !
داليا: نعم
نور: انا هتصرف ازاي
داليا: مش عارفه
نور: انا هكلم عمي وهقوله
داليا: مش هيعرف يعمله حاجه
نور: طيب اقول لمين
داليا: انا رأيي انك تقولي لحد من عيلتك
نور: لا يا داليا مش عايزه ادخل حد منهم في مشاكلي
داليا: مش هتعرفي لوحدك
نور: انت رديتي عليه ليه ؟
داليا: رن من رقم غريب
نور: انا والله معملتش حاجه خالص وهو واحد كداب استغل ان انا بثق فيه
داليا: بس هيا مزوره ولا حقيقيه
نور: اكيد مزوره يا داليا انتي بتقولي ايه
داليا: طيب انتي ايه اللي مخوفك دلوقتي لما هيا مزوره
نور: انتي ناسيه أن هو شغال في الكلام ده اومال انا قطعت علاقتي بيه ليه؟
داليا: بس انشاء الله نحاول نثبت أن هو كداب
نور: طيب انا ممكن اطنش
داليا: وبعدين
نور: أعلى ما في خيله يركبه أنا فكرت كتير اتصرف ازاي معاه ومش لاقيه حل
داليا: طيب هو انتي لو عرفتي عمك ممكن يعمل ايه ؟
نور: مش عارفه يا داليا
داليا: طيب اهدي وروحي نامي دلوقتي والصبح يحلها الف حلال ي ستي
نور: نوم ايه بقا هو الواحد ليه نفس ينام
داليا: انا اول مبعتلي الصوره كنت هصدق خلاص
نور: تصدقي ايه ده على جثتي
_____________________________________________
نهال: ماما تعبانه يا محمد
خالو: ليه ايه اللي حصل .
نهال: رأسها واجعاها واديتها برشام بس هنروح للدكتور بكره
خالو: ماشي ي نهال
_____________________________________________________
نور : ايه ده انت رايح فين متأخر كده
ادم: انا رايح اه عند واحد صاحبي تعبان واتصل بيا اروحله
نور: دلوقتي!!؟
ادم: اه بس هو انتي لسه منمتيش ؟
نور: لا مش جايلي نوم دلوقتي
ادم: ماشي عايزين حاجه من بره
نور وداليا: لا شكرا
_________________________________________
يوسف: فيه ايه؟
هبه: مفيش يا جو
يوسف: انتي عايزه تقولي ايه ي ملك ؟
هبه: مش عايزه تقول حاجه
ملك: بصراحه اا ا
يوسف: ايه فيه ايه ؟
هبه: اسكتي
يوسف: بس ي هبه
قولي ي ملك
ملك : ك كنا عايزين ن نقو
يوسف: بسرعه ي ملك انا مطبق من امبارح ومتضايق فقولي اللي عايزه تقوليه
ملك: انا وهبه رسمنا لوحه
يوسف: ايوه فين المشكله
ملك: هبه كا كانت بتكلم واحد ومصحباه وهو كان بيضحك عليها عشان ياخد منها اللوحه اللي انا وهيا رسمناها والمسابقة بعد كام يوم
هبه وهيا بتبلع ريقها : لا مش كده بالظبط
يوسف: مش ايه
هبه بخوف: مش كده بالظبط
يوسف: اومال ايه ؟
هبه: انا كنت بكل ..
يوسف: بت ايه ؟
هبه: ونبي اسمعني
يوسف: اسمه ايه ؟
هبه: اسمه م م
يوسف: انتي لسه هتمأمأي متخلصي
هبه: مالك
يوسف: مالك ايه
هبه: مالك نبيل الأسيوطي
يوسف : وريني صورته
هبه فتحت تلفونها ووريتله صورته
يوسف: ماشي حسابك معايا بعدين وطول م انا موجود لسانك ميعاتبش لساني مفهوم
هبه: يا ي ....
كان هو سابها وخرج
_______________________________________________
ندي: مش هتنامي ي ساره
ساره : ملكيش دعوه بيا
ندي: ي ساره حرام والله اللي بتعمليه ده
ساره: روحي نامي انتي
ندي: لما تنامي يا ساره
ساره: قولتلك ملكيش دعوه بيا
ندي: طيب م احنا هنروح لمريم الصبح
ساره: ماشي سيبيني بقا لوحدي
___________________________________________________
نور: انا خلاص قررت
داليا: ايه ؟
نور: انا اكني مسمعتش حاجه
داليا: يعني
نور: يعني اللي عايز يعمله يعمله
داليا: خدي القرار اللي يريحك يا نور
نور: اطلعي نامي انتي
داليا: لا مش هسيبك
نور: ملكيش دعوه بيا يا داليا
داليا: يعني انتي تقفي معايا في كل اللي انا مريت بيه وانا اسيبك !
نور: لا بس انا قررت
داليا: برضو يا نور احنا الاتنين واحد مشكلتك هيا مشكلتي
نور: كفايه اللي انتي فيه
داليا: ايه اللي انتي بتقوليه ده؟ لو موقفتش معاكي انتي هقف مع مين ؟
نور: ربنا يخليكي ليا
____________________________________________________
هبه: عجبك كدا
ملك: يعني اسيبك تعيدي السنه !
هبه : يعني انتي مش عارفه يوسف يا ملك
حرام عليكي يا شيخه استني بقا اللي هيحصل
ملك: م انا برضو مش هسيبه ياخد مجهودنا
هبه: توقعي بقا اللي يوسف هيعمله
ملك: كده احسن يا هبه
هبه: ابعدي بقا عني كده وسيبيني ب اللي انا فيه
______________________________
_________________
طلع عليا الصبح وانا لسه منمتش وبفكر في اللي انا فيه
لقيت الباب بيخبط
ندي: تعالي يا نور عشان الفطار جاهز
نور: ماشي يلا
نزلت تحت لقيتهم كلهم م عدا هبه ويوسف وملك وساره وداليا وادم
نور: صباح الخير
الكل : صباح النور
نهال: اطلعي يا ندي نادي الباقي
ندي: ماشي ..
نور: ماشي انا هنادي داليا
نهال: ماشي يا حبيبتي
طلعت ناديتلها ونزلت لقيتهم كلهم قاعدين
تقريبا كده محدش كان بياكل الكل كان بيقلب في طبقه
نهال: وشكوا مقلوب ليه وبتقلبوا في طبقكوا ليه م تاكلوا عدل
واحنا قاعدين
_ الله الله متجمعين عند النبي
خالو: انتي تاني
هدي: وتالت ورابع وعاشر
نهال: ييييييييي
بصيت لادم وقولتله يلا قوم
ادم: استنى يا بابا واستني يا ماما.......نهال
هدي: ماما مين ؟
انا اللي امك يا حبيبي
ادم: انتي عايزه ايه ؟
هدي : عايزاك يا حبيبي
ادم: ماشي وانا جاي معاكي بس للاسف مش معايا فلوس وماما نهال لسه بتديني مصروفي
هتعرفي تديني مصروفي زيها
هدي: ايه !
ادم: اللي سمعتيه
ها هتاخديني معاكي وتديني مصروفي !
هدي: هو انا حيلتي حاجه ولا عارفه اصرف علي نفسي لما اصرف عليك
ادم: وجايه تاخديني ليه ؟
هدي: هاا
ادم: انا هقولك عشان انتي عايزه فلوس مش عايزاني انا
هدي: انا
ادم: اه انتي
هدي: يبني انا...
ادم: متقوليش يبني انتي مش امي امي اسمها نهال وابويا اسمه محمد
هدي: لا يا ادم انا اللي امك
ادم: هتعرفي تصرفي عليا
هدي:.............
ادم: يبقى تتفضلي بره بقا ومش عايز اشوف وشك تاني
هدي: انت بتقولي انا كده ؟
ادم: اه انتي انتي ملكيش حاجه هنا
هدي: ماشي بس برضو مش هسيبكوا
ادم: هتعملي ايه؟
هدي: اللي هعمله مفاجاه
ادم: كلنا هنا بنحب المفاجأت
هدي: ماشي
ومشيت
نهال: حد شاف اللي انا شوفته؟
خالو: برافوا عليك يا ادم والله
جدو: اخيرا اتكلمت معاها
ادم: دي مش شجاعه مني انا
نهال: اومال مين
ادم: نور اللي قالتلي اعمل كده
نهال: فينك من زمان يا نور
نور: انا بس قولتلوا واجهها وهو سمع نصيحتي
خالو: الحمد لله أن هيا مشيت بس مش هتتهد
تلفون يوسف رن
يوسف: نعم
..................
يوسف: طيب انا جاي حالا
.................
يوسف : مسافة السكه
....................
يوسف: سلام
يوسف: عن اذنكوا
نهال: كمل اكلك
يوسف: لا الحمد لله شبعت
نهال : ماشي
نور: الحمد لله
نهال: ايه ي نور طبقك زي م هو
نور: الحمد لله شبعت
داليا: عن اذنكوا
نهال: كملي اكلك
داليا: لا الحمد لله شبعت
نهال: ايه العيال دي
ادم: البسوا بقا عشان الجامعه
نور: ماشي
طلعت لبست انا وداليا ونزلنا
يوسف نزل
يوسف: انا ماشي ملك انتي لوحدك اللي هتروحي المعرض
نهال: ايه ده استني هنا يعني ايه
يوسف: يعني الاستاذه مش هتروح
نهال: ليه ؟
يوسف: هيا عارفه
نهال: لا ي يوسف عليهم مسابقه
يوسف: اظن انا قولت اللي عندي
هبه بعياط : يوسف والله العظيم مش هتتكرر تاني
يوسف: عايز ارجع الاقيها هنا يا نهال ومتخرجش خالص
نهال: استني بس انا مش فاهمه حاجه
يوسف: انا ماشي واللي قولته يتنفذ
هبه: اخر مره يا يوسف
بس هو سابها ومشي
نهال: عملتي ايه يا هبه
هبه:..............
نهال: قولي عملتي ايه ؟
هبه: انا معملتش حاجه
نهال: اومال هو عمل معاكي كده ليه ؟
هبه: مش عارفه
هبه طلعت اوضتها وقفلت على نفسها ومفتحتش لحد
ملك: خلاص ي ماما سيبيها دلوقتي
نهال: قولي انتي ايه اللي حصل ؟
ملك: م محصلش
خالو: قولي ايه اللي حصل ي ملك
ملك حكت الموضوع للكل
نهال: يعني ايه ؟
ملك: عشان كده
خالو: انا هتكلم مع يوسف هيا لسه صغيره ومش فاهمه
ادم: طيب احنا هنمشي
نهال: ماشي امشوا انتوا
نهال: هبه افتحي الباب افتحي وانا هقوله تروحي الجامعه
هبه : انا هريحكوا مني
نهال: هبه افتحي
فضلت تخبط كتير
خالو: افتحي يا هبه
تيته: يبنتي افتحي متقلقيناش عليكي
ندي: طيب حد يزق الباب
نهال: نادي لعم عبدو تحت
ندي: ماشي
نزلت نادت له
طلع
نهال: زق الباب ونبي يا عم عبدو
عم عبدو: طيب انا هجيب المفك من تحت ونفتحه احسن
خالو: ماشي
نزل جاب المفك من تحت وطلع فتح الباب و

يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent