رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم شهد التوني

الصفحة الرئيسية

   رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثامن بقلم شهد التوني


رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثامن 

نزل اسد هو وي كراميل وهما مسكين ايد بعض قدم اهل البيت كالو
عثمان يضحك :اتوحشنك يا خوي محديش شافك من ساعد ما العروسه نورت البيت
اسد شد عثمان في حضنو :يا ناكش انته ده هو سود ليل
عثمان بحضك: هسچيل في التاريخ اللي اخوي فطر النهارده في الاوضه
اسد بضحك :ههههههه
عثمان :كيف يا قمر
كراميل بضحك :يا جدع انته لسه فاكر تسلم اا كويسه انته عامل اي
اسد مسك اخوه من قفيا :ايك اسمعك بتقول ليها قمر تاني
عثمان بضحك علي غيرة اخوه:خاااااص يا أسد بهزار 😂مش هقول ليها قمر تاني قام جري علي فوق
عثمان من فوق:يا خوي
اسد:اي
عثمان بضحك :مراتك عسل جوي
كراميل بضحك :هههه واللهي اخوك ده عسل
شدها اسد جامد من ايدها وقربيه لي حضنو:مين ده اللي عسل
تاهت كراميل في عيون اسد وبتكلم بي سرحان: اهي مين
اسد ضحك علي شكلها :لسه بيقرب يبوسها
صفيه بنار :احم اتحشمي يا بت
كراميل اتعدلات وقربت اكتر علي اسد وقامت حضنها وبصت لي صفيه وبتقول بصوت دلع :يلاااله يا روحي عشان نروح نجيب الهدوم.
اسد مصدوم من رد فعل كراميل :هااا طيب
لسه كراميل حضنها اسد :بقولك اي يا حبيبى
اسد مش مصدق نفسو ان سامع كراميل بتقولو يا حبيبي :اي يا قلب حبيبك
كراميل بدلع وبدلف ايدها حولين رقبتو:عايزا شكولاته كتير اوي
اسد بحب:عيوني
صفيه نفسها :لو مخلتيش حياتك چحيم مبقاش صفيه الأنصاري
صفيه بغل :اسد
اسد :اي يا صفيه 
صفيه :انا صفيه وهيا عيونك 
اسد: صفيه خالي اليوم يعدي
صفيه: ماشي يا ولد عمي
مشي اسد و كراميل راحو يشترو ملابس لي كراميل 
*******************************************************(في مكان آخر)
شخص مجهول :مفيش اخبار عنو 
احد الرجال :نزل هو مراتو يشترو خلچات 
الشخص بسخريه:هع هع اسد الإنصاري بيشتري خالجت لي حرمه 
احد الرجال توامر بحاجه تاني :لااع امشي 
دق دق دق 
الشخص المجهول :ازفت ادخل
شاب بضحك :اي يا خوي مالك متعصب لي 
الشخص:عشان بقالي سنين محبوس اهني
اخوه:هانت يا خوي 
الشخص :بقالي خمس سنين مستخبي زاي الحرمه في البيت
اخوه بتنهيد :انته اللي بدأت الحرب يا خوي 
الشخص :انا همام همام الأنصاري هو كان عارف اني بحبها 
اخوه دياب :يا خوي اسد كان صحبك اروح باروح ده ولد عمك
همام بسخريه :ايدك قولت كان من ساعد ما حرمني من حبيبتي وي هو عدوي
اخوه دياب :هيا كانت بتحبو يا خوي مش بتحبك انته و بسبك هيا ماتت وابوك بسبب عملتك السوده مات حتها چدي اعتبرنا موتنا 
همام بحقد:كل ده بسبوا هوا وزي ما دمر حياتي هدامر حياتو
اخوه دياب :ابعد عن اسد احسن بقااا كيف اسمو اسد لو شافك هتبقاا الفريسه اللي ماصدق لقيها 
همام بعصبيه :انته اخوي وله اخوه 
اخوه دياب :انا خايف عليك
همام بنفس العصبيه وعيونو حمراء :اطلع بره لما تكون راجل ابقاا تعاله اتكلم معاي
* ***********"******************************************
(في أوضة صفيه)
صفيه :الو 
شخص مجهول :اتوحشتك جوي جوي يا بت 
صفيه بسخريه :واللهي كداب طول عمرك وي وسخ كمان 
شخص مجهول :طب عايزا واتصلتي ليه بعد كل ده
صفيه :عشان عارفك وسخ وبتاع ستات وعايزك في مصلحه فيها ست وفهيا المبلغ اللي عايزو
الشخص :ده كمين عشان تقتلوني صوح
صفيه :لا مش صوح محديش عارف انك زفت الطين محمد ومحدش يعرف شكالك غيري
محمد:عايزا اي يا صفيه 
صفيه :قولتلك مصلحه عايزك تخلصني من واحدها 
صفيه سمعت حد جي 
صفيه:اقفل دلوق وارجع اكلمك
محمد بضحك :ليه ابنك بيعيط
صفيه بسخريه :ايوا ابني بيعيط؟؟؟وقفلة السكه
صفيه في نفسها :وحيات ما حرمتني ان اكون ام لي اخلص منك بس بعد ما اخلص من بنت المركوب دي
************ ***************************************
كراميل :اه يا رجلي وجعتني اوي 
اسد بغمزه ليها:اشايلك
كراميل بضحك :يختشي عسل ومين هيشايل الحاجه اللي احنا جيبنها 
اسد بضحك علي حركات وشها :طب تعالي شالها اسد وشايل الحاجه وطلع بيها السلم 
كراميل بكسوف :احم طب افرد حد شفنها كده يفهم اي
اسد بغزل فيها:يفهم اني ميت في حبك و عيونك وفي شفايفك 
كراميل يضحك :انته قليل ادب علي فكره 
اسد بضحك :ههههه عارفه احسن حاجه عملتيها اي 
كراميل بحب:اي يا سيدي 
اسد بغمزه ليها :عشان قولتي قليل ادب قدام الاوضه 
كراميل بعدام فهم:قصدك اي
اسد بضحك قريب عليها وباسها من شفايفها لحد لما فتح الباب
سندها علي السرير وسبها تخد نفسها 
اسد غمز ليها :فهمتي قصدي 
كراميل بتوتر:ا انا انا ع ا ي ز ا اكلم م ل ك (انا عايزا اكلم ملك) 
اسد وهو باصص ليها :ملك مين يا روحي
كراميل :صحبتي الاتيم 
اسد بخبث:طب حد يكلم ملك لما جوازو حبيبو يجي يكلم معه في موضوع مهم

كراميل :موضوع ايِ
اسد بحب:اهدي يا روحي غيري هدومك الاول بعدآ تعالي اقولك
كراميل: هزت راسها بمعنا طيب
خلاصة كراميل لبس وخرجت كانت لبسه  بلوزه بحملات وي شرت فوق الركبه 
اسد اول لما شافها :الله واكبر 
كراميل اتكسفت راحت نحيتو :اي بقااا اي الموضوع 
اسد بضحك :ما انا هقولو قام شد كراميل عليه نامت فوقه 
كراميل بتوتر :ااي ف ي اي
اسد هووووووس قريب شفايفو منها وباسها جامد بعدين سبها عشان تخد نفسها 
كراميل حتها عنيها بعيد عن عينو :ا اااانا هقوم 
اسد:تو مش هتقومي
حضنها اسد جامد وباسها من عنقها (الرقبه) وتفه النور 
(هوب نسيبهم بقااا) 
******************"****************************** **
صفيه :امينه
امينه :نعم يا ست صفيه 
صفيه بخبث:هو اسد راچع
امينه :ايوا يا ست صفيه كمان شويه هطلع لي القهوه بتعتو وعصير لي ست كراميل 
صفيه بضحكه صفراء :طيب أماي كانت عايزكي اطلعي لهيا الاول
امينه :حاضر يا ست صفيه 
صفيه دخلت علي المطبخ وطلعت ازازه ظغيرها وحطيط منها في العصير 
صفيه في نفسها :يانا يا انتي يا بنت المركوب
*******************************************************
كراميل بدلع:ههههههه بس بقاا يا أسد 
اسد طب لما اسمع اسد بدلع ده :ازي اسكت
كراميل :يا راجل ههههه طب بس واللهي بغير من رقبتي 
اسد: طب&&&&&
دق دق دق دق
اسد:طب تصدقي الباب راحمك ميني
كراميل بضحك علي طريقتو طب قوم افتح 
اسد قام لبس التشريت بتعتو وفتح الباب
امينه :العصير و القهوه 
اسد:شكرآ يا امينه 
كراميل بحب :الله عصير هات بسرعه 
اسد:هاتي بوسه الاول
كراميل بتربيع ايدها :يوه يوه يوه
اسد :طب ما كفايه وتجي احسن ما قوم انا وسعتها مش هخد بوسه بس هههههه 
كراميل بخوف :الطيب احسن قربت منو غمضة عنها قام هو مسك ايدها ورها ضهرها وشدها لي جامد قام بياسها بعدين سبها 
اسد بضحك علي كسوفها و شها الأحمر :امسكي يا ست البنات العصير
مسكت كراميل العصير وشربتوا كالو
اسد عاميل يهزار مع كراميل و يتكلمو عن حياتها فجاء كراميل وشها بقااا اصفراء اوي
كراميل مسكت ايد اسد وبصوت تعب:اسد لحقن...ي

يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent