رواية صدفة مع صعيدي الفصل السابع 7 بقلم شهد التوني

الصفحة الرئيسية

   رواية صدفة مع صعيدي الفصل السابع بقلم شهد التوني


رواية صدفة مع صعيدي الفصل السابع  

دق دق دق
الچد:ادخل يا ولدي
اسد:انا اسف يا چدي بس انا بحبها
الچد:انا عارف زين انك بتحبها وانا يا ولدي مستحيل اقف في سعادتك بس اعدل بالحق بين كراميل وصفيه صفيه بنت عمك يا ولدي وملهيش غيرنا
اسد:في عنيا يا چدي
الچد:تسلم يا ولدي يلااااله روح لي العروسه
ضحك اسد بحب:عنيا يا چدي خرج اسد لقيها صفيه وقفه قدامو
صفيه :مبروك يا ولد عمي بس والله ما هخليها تفرح وله تعيش سعيده
اسد بابتسامه :علي موتي ياااا بنت عمي
صفيه بغل:ماشى ماشي يا أسد انصاري بكره تشوف انا وله بنت البندر
********"**********************************************
عند كراميل
دق دق
كراميل :ادخل
اسد بستغراب :انتي لسه لبسه خلجتك
كراميل وعنيها في الأرض بتكلم بكسوف:اص ل انا مجبتيش لبس معايه
اسد بحب:خلاص يا جمر بكره اخدك وننزل نجيب ليكي احله لبس اسد قومي غيري خالجتك هتلاقي تشيرتات بتعتي اهني اختاري اللي يعجبك
قامت كراميل فتحت الدولاب
كراميل :هو مفيش حاجه بكم
اسد بضحك :اصلي انا منحرف 😂مش ليقي حد يلمني
كراميل بكسوف :مش بهزار بعدين اللي يشوفك وانته بتهزار دلوقتي مشفكيش وانته بره الاوضه
اسد :لازم ابقاااا كدي بره بس عشان الناس لكن معاكي انتي عمري ما اكون كيف بره انتي لكي معمله خاصه انتي في قلبي 
كراميل بحب وكسوف:اسد انا بحبك اوي
اسد الفرحه طلعه من عينو:بجد قولي قولتي اي
كراميل بكسوف وعنيها في ارض :بحبك 
اسد قام شايل كراميل وفضل يلف بيها :كونت عارف طب انتي فكره قولتلي بحبك قبل كده
كراميل بضحك :هههه في العربيه يا اشق 
اسد:وها يعني كونتي صحيه 
كراميل :احم مش اوي
اسد : نزل كراميل وبص في عنيها اللي لون الخضراء قريب بأس شفايفها للي عامله زاي حبة الفراوله 
اسد بهمس في ودنها :بقااات ادمنك يا حته من قلبي ورجع باسها تاني بعدها بعد عشان تخد نفسها 
كراميل بكسوف وشها الأحمر :طب انا هداخل اغير هدومي وخدد تشريت من هدوم اسد
اسد:يا بختو 
كراميل :هو مين 
غمز ليها اسد:التشريت 
اتكسفت كراميل ودخلت الحمام تغير هدومها لبسة التشريت كان جي فوق الركبه بشويه و وسع عليها اوي
خرجت وهيا وشها في أرض وعامله أشد في التشريت عشان تغطي جسمها 
اسد اول لما شافها عنيه احمرت وشو باين عليه الغضب:مين اللي عمل كده في جسمك
كراميل وعنيها في أرض وكلها دموع:ا صل و ق عت (اصلي وقعت) 
اسد رايح رافع راسها لي وبص في عنيها :مش عايز اشوف راسك في أرض تاني +مش بحب الكدب مين اللي عمل فيكي كده 
كراميل :عمي عشان مكنتيش موافقه اني اتجوز 
اسد جز علي سنانه يا ابن الكل... ب
حضن أسد كراميل :وحياتك عندي ما هخلي حد يمد ايدو عليكي تاني طول ما انا عايش وهجبلك حقيك من اي حد زعلك 
* *****************************************************
تاني يوم الصبح 
كراميل فتحت عنيها لقيت نفسها في حضن أسد عاري الصدر 
كراميل وهيا مغمضه عنيها :يا نهار اسود انته يا جدع انته ازي تنام كده 
اسد بنوم :اي يا كيرو انا چوزك 
اسد بيغمز ليها:بس القمر ده ده انتي طلعتي بطل ابطال هههه
كراميل بصت لي نفسها لقيت مفيش حاجه لبسها سحبت الملايه عليها جري 
علي فكره انته قليل ادب وسأفل ومش محترم 
اسد:تاني قليل ادب و سافل و كمان ومش محترم طيب تعالي هنا بقااا سحبها اسد فوقه وباسه من بوقها كمان بعدين سابها انا مش مصدق انك بقتي ملكي ملكي انا وبس 
كراميل :ابعيد بقااا وبطل قلة أدب 
اسد:انتي مصممه بقااا طب نا هوريكي قلة أدب ههه 
(احم نسبيهم هما بقااا في قلة أدب دي) 
* ***************'' '************************************
في اوضة صفيه 
صفيه :شايفه يا امتي لحد دلوق عندها ده عمري ما اقعد اكدي عندي 
امها:نصيبك بقااا يا بنتي ابن عمك برضوا مش ناسي اللي عملتي 
صفيه :يوه بقاااا يا أملي ما خلاص عاد 
امها:هو اي اللي خلاص انتي كان زمانك ميته 
صفيه بدموع:ما ربنا عقبني وحرمني من الخلفه يا اماي 
امها :قدرك 
فلاش باك
صفيه:ازي يا محمد هتسافر وتسبني. 
محمد :وانا مالي بيكي
صفيه :يالهوي يالهوي يعني اي مالك بي انا سلمتلك نفسي
محمدبخبث :يعني هو أنا ضربتك علي يدك
صفيه :قولتلي انك هتچوزني
محمد:يعني هو انتي ظغيرها عايد اي حد عن يقولك حاچه تصدقها 
صفيه برفع حجيب:بس انا حبيتك غير كدي انا حمله لازم تچوزني
محمد بعصبيه مسكها من معصمها :انتي اهي يختي انا ملايش صالح شوفي كونتي مع مين انا مسافر ومش هتشوفي وشي تاني
صفيه :اتفو عليك حقير 
محمد :لمي نفسك يا بنت المركوب 
صفيه :دخ بقلم علي وش محمد انته واحد حقير 
مسك محمد دمغها وفضل يضرب فيها لحد ما أغمي عليها واتعرضت لي الضرب في كل جسمها وهرب وسبها سياحه في دمها

في المستشفى 
الدكتور :مع الأسف حالتها في خطر الحامل نزل وحصل نزيف لازم نشيل الرحم 
ابوها بنهيار :حمل اي يا دكتوار انا بنتي لسه بنت بنوت
الدكتور :يا حج بنت كانت حامل في اول شهر ودلوق حالتها في خطر لازم نشيل الرحم 
ابوها وهو حطيط ايدو علي راسو:اعمل الازم يا دكتور 
في بيت الأنصاري 
الچد:بنتك لازم تموت علي عملتها دي جبيت لينا الاعار 
ابو صفيه :ابوس يدك يا بودي بنتي لا دي اللي حالتي اغفر لها يا بوي 
الچد:طب والناس والحل 
ابو صفيه وهو ماسك قلبو:ع ش ان خا طري يا بوي استر علي بنتي وطب 
مات
الچد:ولدي يا ولدي فوق يا رو لدي فوق يا ضنايا فوق يا قلب ابوك كفايه اخوك سبني هيبقااا انته واخوك اه ااااااااه يا ولدي يا حبيبي 
فات شهر واتنين وتم عقد زواج بين اسد وصفيه باامر الچد) 
#الحاضر
دق دق دق
كراميل بدلع :بس بقااا قوم افتح 
اسد:سيبك انتي بتعتي النهارده مش هسيبك 
دق دق دق 
اسد:ينعل ابو الباب اللي چبيو مين 
امينه :الچد انزل افطر انته والست كارميل 
اسد:قوليلو مش جعان كمان شويه 
كراميل :هتفضل اليوم كالو هنا يعني 
اسد وهو بيبص عليها من فوق لي تحت :ابقااا معنديش دم لو نزلت وسبتك 
كراميل :يا راجل 
اسد:تعالي اقولك حاجه في ودنك 
كراميل :ههههه لا شكرا 
اسد:اباااي خايفه لازم اقولك قام سحبها لي حضتنو 
(احم نسيبهم بعدين نرجع ليهم) 
الچد:هما فين يا امنيه
امينه:اسد بيه بيقولك انو مش جعان 
الچد بضحك :هههه طب خدي الصنيه فيها اكل ليهم فوق 
أمينه :من عنيا 
صفيه بغل:خليكي انتي يا امنيه انا هقوم 
*****************************************************
دق دق دق دق دق
دق دق 
صفيه :كل ده عشان يفتح 
دق دق دق 
اسد فتح وهو لفيف بشكير علي نصو وعاري الصدر وشعرو كالو ميه :اي دق دق دق في حاجه اسمها صبر 
صفيه وهيا عنيها جايبه الاوضه كلها :اومال فين العروسه 
خرجت كراميل وهيا لفه نفسها هيا كمان بتقول لي اسد هاتلى تشريت من عندك ومش وخدها بالها من صفيه 
صفيه :وها استحي علي نفسك داخله مع الحمام يا فاچرا 
اسد بعصبيه :غوري من وشي يا صفيه و شكرا يا ستي علي الوكيل 
قفل الألباب بص علي كراميل لقيها بتعيط
اسد:وها مالك يا ست البنات بتبكي ليه
كراميل بشهقات زي الأطفال :هيا ليه مش بتحبني وعلي طول بتشتمني 
اسد:بصي بقااا وانتي شبه حورية البحر كده انا عايزك تبقي قويه كيفك كيف چوزك متخفيش من حاجه واصل ماشي يا روحي 
كراميل بحب:حاضر 
اسد:يلاااله اجهزي عشان نجيب هدوم
كراميل :اسد
اسد:عيونو
كراميل : حبكككك 
اسد:انا بفكر نخلي الهدوم وقت تاني 
كراميل :هههههه لا يلااااله
اسد:..... 

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent