Ads by Google X

رواية احببتها رغما عني الفصل الثاني والأربعون 42 والأخير بقلم شروق والي

الصفحة الرئيسية

رواية احببتها رغما عني البارت الثاني والأربعون 42 والأخير بقلم شروق والي

رواية احببتها رغما عني كاملة

رواية احببتها رغما عني الفصل الثاني والأربعون 42 والأخير

في صباح يوم جديد
قامت سمر من النوم  لقت نفسها في حضن ادم .....
سمر بهمس : وحشتني كتير ......
ادم : وانتي كمان  
سمر : وسع كدا عشان اقوم 
ادم : هتروحي فين 
سمر : الحمام ...
ادم : ماشي.....
بعد شوية .......
جهزت  سمر نفسها
سمر : يلا ي فهد قوم .....
ادم :سبيه نايم ...
سمر : لا  ، عشان هنروح عند شروق .....
فهد : صباح الخير .....
سمر : صباح النور ي حبيبي 
فهد : صباح الخير ي بابا 
ادم : صباح النور  ي قلبي بابا 
سمر : قوم بقااا 
فهد :لا ، نعسان ي ماما
ادم : قوم جهز نفسك عشان هنروح عند شروق 
فهد : بجد ......
ادم : اه 
فهد : خمس دقايق بس  هكون جهزت ، يلا ي ماما تعالي معايا 
سمر : اشمعنا اول ما سمعت اسم شروق قومت 
فهد : بعدين ي ماما هقولك ...
سمر بتريقه : بعدين ي ماما هقولك 
فهد : متترقيش عليا 
سمر : يلا ي خويا 
ادم :هههههههههه ، هجوزهالك ي حبيبي متقلقش
جهزت سمر نفسها وكذلك ادم وفهد ابنهم ....
ادم: يلا 
سمر : يلا احنا جهزنا 
فهد : يلا ي بابا 
ادم :قلب بابا 
ركبوا السيارة وانطلقوا الي قصر جاسر ......
عند جاسر ....... 
قاموا من النوم  ....
شروق : يلا ي جاسر بقاا عشان نفطر ونروح عند سمر 
جاسر : يلا ....
نزلوا يفطروا ......
شروق الصغيرة : صباح الخير ي بابا ، صباح الخير ي ماما
جاسر :صباح النور ي قلب بابا 
شروق: صباح النور ي حببتي 
قاطع كلامهم دخول ادم وسمر
شروق بدموع :سمرررر 
سمر : عامله اي ي حببتي 
شروق : كويسه انتي عامله ايه 
سمر :كويسه 
شروق : كدا تبعدي عني 5 سنين ومتساليش فيا 
سمر : حققك عليا ....
ليليان : ازيك ي سمر 
سمر : كويسه ي حببتي 
ليليان بغمزة : احلوينا ي  ادم
سمر : بس ي بت 
اسر ؛ خلصتوا المسرحية بتعتكم 
سمر : لسه 
تعالو نطلع في الجنينه ونسيبهم هنا 
شروق :يلا ، فهد دا صح 
سمر :ايوا 
شروق : شبه ادم 
ازيك ي حبيبي 
فهد :الله يسلمك ي طنط
فهد : تعالي نلعب ي شروق 
شروق الصغيرة  : ماسي. يلا ي إياد
فهد : انا وانتي بس 
شروق الصغيرة : لو اياد ملعبش مش هلعب 
اسر : ابنك دا طالع شبهك اووي ، عايز يستفرد ب البت ومس راضي يلعب الواد معاه ...
ادم :ههههههههه 
فهد : ماشي يلا نلعب ، بس هتجوزيني انا مس اياد 
جاسر : هتجوز مين ي كلب 
فهد : هجوز شروق وانا مش كلب ي عمو 
شروق :هههههههههه يلا ي بنات نطلع برا في الحديقه 
سمر : يلا
شروق : اي الي خلاكي مشيتي ...
سمر : بصي ي ستي 
باك 
سمر : بتكلم مين ي ادم 
ادم :واحد صحبي 
سمر : ماشي 
ادم : عاوزة حاجه 
سمر : هتروح فين 
ادم : الشركه 
سمر : ماشي 
سمر : بعدين في حد يعتلي صور ليه هو بت وبعتلي العنوان وانا روحت  ولقيته نايم في حضن واحده  سبته ومشيت عند بابا وتاني يوم سافرت وبعديها ب اسبوعين كانت بتظهر عليا اعراض الحمل كشفت وطلعت حامل وقابلت فهد الي ساعدني وسميت فهد علي اسمه هو فعلا كان سند بجد سمر : وبعديها ب سنة بابا مات ، معرفتش انزل كان معايا فهد صغير وبس
سمر : احكيلي بقاا الي حصل هنا ....
شروق : بصي ي ستي 
ادم دور عليكي كتير  وحالته بقت وحشه .......
ليليان : كمان سافر كندا  يدور عليكي ....
سمر : بجد 
شروق : اه والله 
سمر : بس انا مش هسمحه 
ليليان : لازم نلتمس الاعذار لبعض 
شروق : ايوا صح كلامك ي ليليان ، لي مسالتهوش اي الي خلاك عملت كدا ، حتي محاولتيش تسمعي منه حاجه ، بس هو فعلا مظلوم 
ليليان : انتي بقاا عندك ولد ، لازم تبعدي عن المشاكل انتي وادم عشان فهد  ، ادم لو كان بيخونك صح كان اتجوز  بس هو معملس كدا 
شروق : ايوا ، راجعي نفسك ي سمر  ، تقومي تروحوا وتخليه يفهمك كل حاجه 
ليليان : احنا عارفين كل حاجه بس خلي جوزك يقولك وعاتبيه  
سمر : طيب عاوزين حاجه 
شروق : رايحه فين 
سمر : هروح 
شروق  : ماشي ربنا يفرحك ي حببتي 
ليليان : ابقي طمنينا 
سمر : هههه ماشي
شروق : يلا ندخل جوا 
دخلوا  القصر ....
عند ادم 
اسر : اي الاخبار 
ادم : مفيش اخبار 
جاسر : لي متصالحتش مع سمر 
ادم : مش راضيه تسمعني 
اسر : هي مش قعدت مع ليليان وشروق ، هتخليك تفهمها 
ادم : ازاي 
اسر : انا اتفقت معاهم يقنعوها تسمعك 
ادم :بجد 
اسر بفخر : جد الجد كمان 
جاسر :اول مرة تعمل حاجه صح 
قاطع حديثم دخول البنات ....
سمر : مش كفاية كدا ، يلا نروح 
ادم : دا انا قولت هتخلينا نبات عندهم عشان مشفتش شروق من 5 سنين 
سمر : هنبقي ناجي تاني 
ادم : ماشي ، فين فهد
سمر : بيلعب 
ادم : نادي عليه 
سمر : ماشي 
عند الاطفال .....
فهد : متلعبيش مع حد غيري فاهمه
شروق : وانت مالك 
فهد : الكلام الي قولته يتسمع 
شروق : مش بمزاجك اياد دا اخويا 
فهد : قولت لا 
شروق : والله لقول لعمو ادم
فهد : قولي 
شروق :  ي عمو ادم فهد بيزعقلي ومش عاوزني العب مع إياد 
اسر :ههههههههههههه ي
جاسر : وانت مالك يلا تلعب مع الي يعجبها 
فهد : لا مش هتلعب مع حد غيري 
ادم : ههههه لي ي فهد 
فهد : كدا 
سمر : ي خسارة تربيتي فيك 
شروق : هههههه تربية وسخه 
 سمر : يلا ي فهد  عشان نمشي 
 فهد: يلا 
ودعوهم وذهبوا الي المنزل .....
بعد شوية وصلوا الي القصر ......
ذهب فهد الي غرفته وكذالك سمر وادم 
في غرفه ادم ....
سمر : عاوزة افهم كل حاجه ي ادم 
ادم : هتسمعيني 
سمر : ايوا بس من غير كدب 
ادم : ماشي ، بصي ي ستي 
كان عندنا مهمة  المهم اللؤاء حازم مخترش الا انا واسر وجاسر. ف المهم. كلف كل واحد ب دور في المهمة ، مع ان احنا اعترضنا كنا لسه جايين ملحقناش نقضي شهر العسل 
فاكرة 
سمر : ايوا 
بااك .......
اللؤاء حازم :.  ها .....كله تمام 
ادم : ايوا ي فندم كله تمام 
طب هقول لسمر 
حازم : لا مينفعش 
ادم : لي 
حازم : مراتك متراقبه من ابوها 
ادم : ماشي ......
باك 
ادم : قومت بدوري وعملت كل حاجه لازمه ، بس الي معملتش حسابه ان يبعتولك الصور 
سمر : طب واي حكاية ابويا في الموضوع 
ادم :  ابوكي ، كان عايز ينتقم ل ليث  
سمر : ازاي 
ادم :  مكنش عاوز يقتلني كان عاوز يفرقنا ونجح في كدا 
ادم : الم البعد اقوي من الموت  ي سمر ، كنت بتعذب ف غيابك ، كنت بروح الشركه وارجع ، افضل ابوص في صورك لحد منام  
كنت بسافر كندا  كل شهر عشان اشوفك ، كنت بشوفك من بعيد وارجع .....
انتهي من حديثه ... لقي سمر الدموع تنهمر من عينيها
ادم : (شدها لحضنه ) بس  بتعيطي لي 
سمر : اسفه 
ادم : انا الي اسف 
سمر بدموع : الغيرة كانت عمياني  اسفه ....
ادم : خلاص بقااا متعيطيش   مش بحب اشوف دموعك 
ادم : بحبك 
سمر : وانا بعشقك ....
ادم : وحشتيني اوووي 
سمر : وانت كمان 
ادم : تعالي نجيب اخ ل ادم 
سمر : بس ي قليل الادب 
قفل ادم النور  تعالي هقولك كلمه .....
كنت هدخل اشوفهم  بس ادم قفل الباب ف وشي 😂😂
مهما طال البعد ي عزيزي ، سنلتقي يوما ما ، انا علي يقين بهذا .
بقلم / شروق والي 
لازم نسمع لبعض عشان الدنيا تمشي ، مش كل حاجه خناق مفيش حاجه بتتحل ب الخناق 
اوعي تفكر انك لما تبعد كدا عملت الصح  لا دا مش صح 
لازم اسمع الاول سعتها ابقي احكم ي تمشي ي تكمل 
بقلم شروق والي
عدت الايام والشهور سريعاً
في الساعه 3 فجرا
سمر : عااااااا الحقني ي ادم بولد 
ادم : ماشي 
ونام تاني 
 ادم : بتقولي اي 
سمر : طلقنيييييي 
شالها بسرعه بعد ما لبسها اسدال ونزل ركب السيارة وانطلق الي المستشفي 
شروق : بولد ي جاااااسر 
جاسر : اهدي بس  
كل حاجه هتبقي تمام 
 شالها ونزل السلم .....
اسر وجاسر بصوت واحد : رايح فين 
اسر : المستشفي ي حبيبي. 
ليليان : عاااااا
اسر : خلاص بقااا. 
ركبوا السيارات وانطلقوا الي المستشفي
دخلوا العمليات ......
ادم : بتعملوا اي هنا ...
جاسر :شروق وليليان بيولدوا  وانت بتعمل اي 
ادم :سمر بتولد هههههه
اسر : سبحان الله 
عدي الوقت سريعا 
خرجت الممرضه وهي تحمل طفلين  
_مين فيكم ادم 
ادم :انا 
_مبروك  مراتك جابت تؤام  بنتين 
ادم بفرحه: الحمد لله 
خد الطفلين منها .....
اسر : هتسميهم اي .. 
ادم : سمر الي هتسميهم 
_ مين فيكم اسر 
اسر : انا 
_ مبروك مراتك ولدت بنت 
اسر : الحمد لله ، ينفع ادخلها 
_هننقلههم اوضه عادية ...
اسر : ماشي ...
بعد قليل خرجت الممرضه وهي تحمل طفلين 
-مبروك مراتك جابت ولدين تؤم ....
جاسر : الله يبارك فيكي 
- نقلناهم اوضه عادية ينفع تدخلولهم 
جاسر :ماشي
دخلوا الغرفه ....
ادم : حمدالله على السلامه.
سمر : الله يسلمك فين الاطفال
عطاها ادم البنات
وكذلك جاسر واسر 
ادم : هتسمي البنات اي 
سمر : ايلين ، ايسل
 جاسر : اسماء حلوة  دول خلاص بقوا مراتت ولادي 
اسر : ههههه هتسميهم اي 
جاسر : هتسميهم اي ي شروق 
شروق : مراد ،  زين 
جاسر : حلوين 
اسر : هتسمي اي ي ليليان 
ليليان : هسميها رؤية ..
شروق : حلو اووي رؤية ....
عادوا الي القصر ......
تمت بحمد الله

تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية طفلة الفهد كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent