رواية ترويض الزين الفصل الثالث 3 بقلم ولاء محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية ترويض الزين الفصل الثالث 3 بقلم ولاء محمد 

رواية ترويض الزين الفصل الثالث 3 بقلم ولاء محمد 

قصه / ترويض الزين♥✨== البارت الثالث✨
بقلم / ولاء محمد✨ 
بغضب شديد / كنتي فين
نور بعياط / انا ** كنت عند ماما وخليت يوسف يوصلني
زين / اخد نور وطلع الجناح بتاعوا واول ما دخل زقها وقعت علي الارض رزع الباب قفله وبصلها وعينه مليانه شر 
وقالها / انتو كلكو صنف واحد ومش هتتغيروا وهو بيتكلم بيقرب منها وبيقلع الحزام ولفه على ايده وهو بيقولها انا هربيكى من الاول وجديد يازباله
هى بتبصله وهى مرعوبه وبتقوله انت هتعمل ايه !!! ارجوك ترحمنى انا معملتش حاجه انت ليه قاسي ك ... ثم ضوت وهى بتتوسل اليه انه يسيبها له وفضل يضربها له وفضله يضربها وفضلها ، وفضل يضربها للستات كلها فيها وكان عقاب على اللي هو عدي بيه ... لحد ما حس ان بصوت نفسه العالى وانه فرغ كله طاقته وتعب .. بصلها بأشمئزاز وهو بيلبس الحزام تانى مشي لباب غرفه ولقى عليها نظره انتصار وتشفي وسابها ومشي نزلحتحت واتجه لخارج الفيلا متوجهه وشكله خلف عجلات القياده وساق العربيه باقصى سرعه متوجها الى شركت
نروح لنور بعد ما مشي زين .....
نور / كان مغمي عليها بعد ما زين سابها ونزل 
قرر يوسف يروح يطمن عليها وصل لباب الاوضه فضل يخبط علي الباب مفيش رد خبط تاني مفيش رد بردو راح دخل لقي نور مغمي عليها وفي جسمها دم وكدمات كتيره مكان الضرب راح شايلها بسرعه ونزل اخد العربية وطلع باقصى سرعه وراح على المستشفي
هل كانت شبه ميتة نبضها ضعيف جدا؟
وكان يجب أن يكون استقبال وبيساله هى مالها ..
يوسف / زعق فيه وقاله هو انا الى هقولك مالها اخلص احلقها قبل مل تروح منى 
الدكتور / حاضر حاضر انا عاوزه افهم بس ايه عمل فيها كدا ؟!
يوسف بعصبيه / جوزها ... جوزها الى عمل فيها كدا !!
وصلوا لغرفه الكشف عن وجه يوسف يدخل الدكتور استنى هنا وانا دقايق وهطمنك .. يوسف هز راسه بدون اى كلام وفضل واقف بره قلبه وجعه على منظر المسكينه دى الى بتدفع تمن ذنب ملهاش فيه .. 
يوسف بصوت واطي / استر يارب يارب نجيها دى غلبانه اوى ومتستاهلش كدا ابدا
فى غرفه الكشف عن الدكتور قاس لها الضغط لقى النبض ضعيف جدا والتنفس ضعيف حطلها اكسجين وركبلها محاليل 
نور / كانت مازالت مش واعيه لحاجه فى دنيا تانيه
 حاول اكتر من مرة يرن علي زين بس هو مكنش بيرد 
وفى اثناء حصولك على حصل دا زين وصل الى مكتبه بالشركه
 جلس علي الكرسي وهو حزين جدا من الي هو عملو في نور 
و تتوسل ليه يرحمها و مكنش سامع كل توسلتها ازاى شكلها تتوسل من الضرب والكدمات عليها. كدا رجع ظهره لخلفيه الكرسي وهو يزفر ويضع يده على كامل وشه وهو انهارده في المكتب وميروحش البيت
تاني يوم الصبح
عند زين 
السكرتيرة دخلت نايم علي الكنبة بصت باستغراب وقالت في نفسها / اول مرة زين بيهبات في الشركة راحت تصحي
السكرتيرة / زين بيه ** زين بيه == زين صحي وبصلا وقام بسرعة وقال وقال أي يا ندي في حاجة. 
ندي / لا مقيش بس هو حاضرتك هنا من امتة 
زين / انا بايت هنا في اي ياندي مش فايق
ندي لا مقيش يافندم انهارده عندنا ميتنج مهم 
زين ببرود / تمم ماشي القهوة بتاعي ياندي
ندي / حاضر يافندم 
نروح لنور 
نور صحيت تاني يوم لقيت يوسف نايم علي الكري الي جنبها 
نور / يوسف ** يوسف 
يوسف صحي وقالها / حمدلله علي سلامتك 
نور بابتسامة / الله يسلمك بس انا اي الي جبني هنا 
يوسف بحزن / انتي اغمي عليكي امبارح وجبتك علي المستشفي بسرعة 
نور بدموع / شوفت زين عمل فيا اي انا معملتش حاجة يايوسف لكل ده
يوسف معلش يانور اعزري هو في حاجات حاصلتلو زمان فا هو معندوش ثقة في حد
نور / طب انا زنبي اي علشان يعمل ده كلو 
يوسف / بوصي انا هحكيلك كل حاجة بس حولي تغيري ***** بعد ما حكالها كل حاجة قال / بس ياستي هو ده كل الي حصلو  
* هنعرف الي حصل لزين بعدين *
حصل لزين علشان نور بصدمة / كل ده كدة هو مش طايق يبصلي ولا يكلمني بس انا هغيرو 
* عند زين *
زين طلع الفون بتاعو لقا يوسف رن عليه كتير جدا قلل حصل حاجةورن علي يوسف 
يوسف بيبص في الفون لقا زين راح / قال لنور بعد اذنك * نور قالتلو / اتقضل
يوسف خرج ورد علي زين وقالو بعصبية / انت فين يازين عمال ارن عليك من امبارح 
زين رد عليه بكل برود / كان عندي شغل مهم والفة في اي ياعم
يوسف بعصبية اكتر / نور كانت بتموت امبارح واخدتها ورحت المستشفى انت الي هببتو ده يازين
زين قام اتنقط من مكان وقالو / انتو في مستشفي اي 
يوسف / مستشفي ****
زين طب انا جاي
زين اخد مفتاع العربية واخد الجاكيت بتاعو ونزل باقصي سرعة عنديوا ونزل ركب العربية وساق باقصي وفي دقائق ودخل سال علي غرفت نور 
الموظف / غرفة رقم **
زين جري علي الاوضة لقي يوسف واقف مستني وقالو / هي كويسة اي الي حصلها 
يوسف / متخافش هي كويسة
زين / طب انا هدخلها 
يوسف / بلاش سبها ترتاح 
زين / انت اهبل اوعي يايوسف 
نور بس مهتمتش  
زين ويوسف اتجدلو مع بعض كتير بس زين دخل بردو 
نور اوى مادخل بصتلو بصت لوم وبصت المنطقة التانية
زين / انتي كويسة
نور من غير ماتبصلو / الحمدلله
زين / طب انتي في حاجة تعباكي اجيب الدكتور
نور / لا شكرا 
الممرضة الممرضة التي تحصل عليها من علشان ايدك 
ملحوظة * نور درعها اتكسر *
نور / انا تعبانة محتاجة اني اقعد في المستشفى شوية كمان 
زين / لا هتكملي علاجك في البيت وفي ممرضة هتبقا معاكي 
نور باصتلو من ومرتدش 
وزين استغرب من كدة 
زين قالها / انا هروح اشوف الدكتور وهبعتلك الممرضة وهاخد ازن بالخروج تكوني جهزتي
نور بعد ما خرجت خرجت في سرها / يا انت يا انت يازين وراك لحد ماتثق في الناس وبالذات فيا *
✨♥

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ترويض الزين"اضغط على اسم الرواية



google-playkhamsatmostaqltradent