رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبد الحميد

الصفحة الرئيسية

 رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبد الحميد 

رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبد الحميد 

بعد عدت سنوات 
في مكالمه ڤديو كول 

حنين مش ناويه تيجي يا روز  

فيروز صعب يا حنين صعب 

حنين ليه 

فيروز بدموع عشان لسه بحبه 
بحب ابويا

حنين بس هروبك مش حل لازم ترجعى 

فيروز نفسي بس خايفه

حنين يووووووه خايفه تاني

كانت روز ستكمل حديثها ولكن وجدة هاتفها يرن من مصر فاقفلت الهاتف مع صديقتها وردت على الاتصال 

كان المتصل زين ابن عمها 

زين بتوتر الحقي يا روز أدهم تعبان قوي وفي المستشفي

روز بصدمه ايه ازاى 

زين معرفش انا حالى فون حالا وقالى قولت ابلغك وانا فى الطريق 

روز بخوف طب تمام اقفل انت وانا هاتصرف 

وأغلقت الهاتف وظلت تنادي بصوت مرتفع دادا يا دادا يا كريمه 
 
كريمه بقلق خير يا فيروز يا بنتى مالك 

فيروز جهزى الشنط عشان مسافرين 

كريمه مسافرين امتى 

روز حالا 

كريمه على. فين وادهم بيه عارف ولا لاء

روز ميعرفش بس هيعرف جهزى انتى الشنط حالا 
ولم تعطيها فرصه لتجيب وخرجت من الغرفه راكضه 
تبحث عن دليل الهاتف لتتصل بالمطار ولكن لم تجد مكان شاغر في الطائره المتجه لمصر 
فذهب للمطار في محاولا استعطاف الركاب لتجد زوجين كانا عائدين من عطلتها باكرا فقبلا بالانتظار الرحله المقبله 
وقامت روز بإرسال السائق ليحضر المربيه والحقائب لتعود لمصر 

وبعد عدت ساعات وصلت الطائره مصر فنزلت روز. واوقفت سيارتين اجره إحداهما المربيه لتوصلها للمنزل والاخرى لها لتاخذها المستشفي حيث يوجد والدها 

دخلت روز إلى غرفت والدها بلهفه 
روز بصوت خائف دادى مالك فيك ايه 

أدهم بصدمه روز انتى هنا ولا انا باتخيل تانى 

اقتربت منه روز بدموع واحتضنته وقالت لا يا دادى انت مش باتخيل انا هنا ومش هامشي تانى انا اسفه 
وحشتني قوي يا دادى 

أدهم بحب وانتى كمان يا اميرة بابا وحشتيني

دخل زين في تلك اللحظه وقال دون أن يري وجه روز 
مفيش فايده فيك انت لو قطه معديه مش هتسبها حتي الدكاتره والممرضات مش عاتق 
وقال ايه تعبان ومش قادر وتمثليه وحوار 
دى روز لو عرفت هتقتلنا 

كان زين يتحدث وادهم ينظر لوجه ابنته فيلوح له لكي يصمت ولكن الا فائده حتى استشاط وجه روز غضبا وصرخت بغيظ زيييين انتوا كنتوا بتضحكوا عليا 

زين بتوتر متقولش أن دي روز 

نظر له أدهم بسخريه وهز رأسه بمعني نعم 

لم ينتظر زين لحظه حتى صار يركض في المكان بسرعة البرق وروز خلفه حتي دخل والده فتوقفت وركضت إليه تحتضنه 
روز بحنان وحشتني موت يا عمو

امين بحب وانتى كمان يا روز 

روز شوفت الاساتذه والى عملوه 

تصنع امين عدم الفهم اساتذه مين

روز بهدوء أدهم وزين 

أدهم بحده اسمي أدهم برضوا 

ابتسم امين وقال استني بس يا ادهم أما اشوف عملتوا ايه 
احكي ياروز 

حكت له روز ما حدث فاصنع الصدمه وقال نهار مش فايت ينفع كده 

فتح زين فمه بذهول من أسلوب أبيه 
بينما احتج أدهم قائلا لا كده اسمه غش انت اصلا إلى حاطط الخطه وكمان بتلومنا 
دفعته روز بغضب وقالت حتى انت يا امين انا مش باعامل اطفال 

امين بذهول انا طفل 

روز بغضب اه اسكتوا بقا 

زين بضحك شكلكوا وحش 

روز بحده وانت تخرص خالص يا زين 

وقوم يلا يا ادهم بلاش تمثيل عشان نروح عايزه انام 

زين بضحك عمى مخلف حيوان الكوالا يصحي من النوم عشان ينام تانى

غضبت روز ونظرة له بحده فركض هاربا وهى خلفه 

وتبعهم امين وادهم 

امين بضحك حاسس أننا معرفناش نربي 

أدهم ده انا إلى حاسس أننا نفسنا متربناش عشان نعرف نربي

وضحك الاثنان وعادوا للمنزل

في المساء خرجت روز لتلتقي بحنين باحدي الكافيهات 
كانت كل منهم منشغله بهاتفها حتى خرج صوت حنين فجاه قائله روز عندي حل لمشكلتك

روز بملل تانى يا حنين 

حنين لا حل بجد صدقى وهيخليكي ترتاحي من لعنتك 

وضعت روز هاتفها جانبا ونظرة لحنين بتركيز وقالت قولى

حنين .......

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية روز وعشقها المحرم "اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent