رواية صقر المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم الاميرة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

 رواية صقر المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم الاميرة الصغيرة

رواية صقر المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم الاميرة الصغيرة



البارت التاني 

عند همس و مليكة 

مليكة: طب اسمعيني ي بنتي بدل ماتقعدي في السكن ما تيجي عندي وخلاص 

همس بخوف : هااا اصل يعني 

قطعتها مليكة : فاهم عليكي ي حبيبتي انه يعني من كان دقيقة لسا متعرفين ع بعض وكده 

همس : احم اه بس ونبي مش عايزك تزعلي مني 

مليكة : لا ي قلبي مفيش زعل بينا تعالي نقعد ع الكرنيش واحكيلك كل حاجة عني 

عند الشباب 
فهد : تستاهل يبني اكتر من كده يلا خليها تربيك هههه 

اسد : ماشي ي كلب البحر انتا بس تعرفو شكلها غريبه عن مصر

مالك : امال منين ي بني 

اسد : معرفش بس المهم البت مش من هنا

ادهم : له ي راجل كل ده وانتا متعصب امال لو هادى كان ايه ههههه

اسد وهوه ينظر إلى اصدقاؤه: اخرسوو كلكم براااا ي حيوان منك ليه انا غلطان اني حكيت لشوية حيوانات زيكم  

ليهربو منه وهم خائفين منه وبعد ان فروو هاربين ضحك على أصدقاؤه المجنين كما يناديهم 

عند همس و مليكة 

مليكة: اسمعي ي قلبي انا اسمي مليكة عمرو سعيد البنت الوحيدة ل عيلتي ولكن في يوم يجي شغل ل علتي ويسافرو بره مصر وهم راجعين صار حادث وماتو ( مليكة تروي ماحدث وهي تذرف الدموع ) لتحضنها همس و تبكي هي الأخرى وتقول 
همس : تقريبا زي ماحدث مع اهلي بس هما في حريق في البيت 
مليكة: ربنا يكون معنا ي قلبي

همس : ربنا يرحمهم احنا لبعض احنا اخوات 

مليكة وتضحك من بين دموعها : دانتي حبيبتي عشان كده انا مش هخليكي بعيده عني بعدين انتي مش بتعرفي حد هنا وممكن حد يأذيكي 

همس: طب يلا ي بت قومي دانا اتاخرت ع الكلية 

مليكة: طيب يلا ي اختي

ولقد ذهبن الفتيات الي الكلية وفعلن ماهوه مطلوب 
وذهبو الي بيت مليكة

عند فهد و ادهم و مالك و ليث في المخابرات 
في مكتب اللواء إسماعيل يوجدو الشباب 

اللواء إسماعيل: تفضلو ي شباب 

فهد : تفضل ي سيد اللواء 

إسماعيل: من بداية الأسبوع القادم هتروح انتا و ادهم و مالك و ليث الي الكلية الحربية لتدريب الدفعة الجديدة 

ليث : نعممم بنات آخر الزمن ليث المهدي يدرب بنات 

ادهم : اهدى ي ليث الي بتعملو ده غلط

إسماعيل: خير ي حضرت المقدم مش عاجبك 

مالك : لا خالص ي سيد اللواء دا ليث بيهزر 

إسماعيل: تفضلو كل واحد ع مكتبو 

عند همس و مليكة 

همس: الله البيت جميل اوي

مليكة : انتى الجميل ي بت

همس : طب ي بنتي انا داخلة ادخل الشناطي و انزل اشوف اي حاجة اصرف على حالي فيها مش هكون عايشة عندك وكمان انتي الي بتصرفي علي لا ي قلبي وان شاء الله لمن اكون حالي راح شوف الي شقة ع قدي 

مليكة : اخرسي ي بت ماشي ي كلب البحر الي انتي عايزها بس مش بعيدة عني بعدين اسمعي في ست قريبه من هنا في محل بسيط كده هي بتترزق منو بس عايزة حد يسعدها في تقديم الطلبات ل الناس 

همس بفرحة : بجد طب يلا بسرعة عايزة اعتمد ع نفسي في اقرب وقت 

مليكة بضحك : طب يلا ي بت خلصيني عايزة انام 

عند الشباب لقد اجتمعو احتفالن بنجاح اخيهم بصفقة كبيرة 
فهد : الف مبارك ي وحش 

اسد : حبيبي ربنا يخليكم ليا ي اخواتي 

ادهم : وقد لحظ سرحان مالك ليصرخ ادهم : مالك انتا رحت فين ي بني

مالك : احم ههه انا هنا بس جييني احساس حلو حاسس انه ربنا راح يعوضنا عن تعب السنين بشيء جميل جدا

كلهم بصوت واحد : اللهم امين 

بعد سنه من الأحداث 

عند همس بعد ان أصبحت تعلم و تنظركل يوم الي الأحداث الجرائم و الحوادث الكثير اقسمت في داخلها ان تخلص العالم من الجرائم حتى لو كلفها حياتها اخرجها من تفكيرها رنين الهاتف 

مليكة : ماشي ي كلب البحر ي جذمة قديمة انتي خلاص نستيني 

همس : وعليكم هاد السلام ي رباط الجذمة انتي في القلب ي كلب البحر انسى الدنيا ولا انساكي بس انا خايفة عليكي انا طريقي خطر عشان كده بعدت عنك وعن طريقك 

مليكة : ي سلام امال انا طريقي ايه م انا كمان في المستشفى العسكري بس ماشي ي روحي خلي بالك من نفسك وبقى طمنيني عليكي ي همستي 

همس : حاضر ي روح همستك وانتي ابقى طمنين عليكي 

همس أثناء الشغل ترا شب ياتي كل يوم ويجلس وحيد في احزانه و الاول مره تسئل الست ياسمين 

همس : هوه مين ده ي سوسو من سنة وهوه كده بيجي هنا يومي 

لترد ياسمين: دا مالك المهدي من زمان وهوه على الحال ده هوه ملوش حد غير أربع اصدقاء وهو بعتبرهم اخواتو حتى اختارو اسم عيلة وبكده كلهم يبقو من عيلة المهدي ولكن مالك مش مكتفي بدالك مالك نفسه يكون ليه ام و اخت يحكيلها كل حاجة

همس بحزن على حاله: لو رحت ليه وحكيت معاه ممكن يحكي معايه

لترد ياسمين : مش عارف يمكن روحي شوفي

لتدهب همس الي مالك 

همس : احم لو سمحت ي اخ 

مالك :

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صقر المخابرات "اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent