رواية عشق الجاسر الفصل السادس والعشرين 26 بقلم مروه عبد الجواد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الجاسر الفصل السادس والعشرين بقلم مروه عبد الجواد

رواية عشق الجاسر الفصل السادس والعشرين

في السيارة .
دنيا : انا مش فاهمه اروح تاني للدكتور ليه ما انا رحت انا وماما واطمنا .
جاسر : انا مليش دعوه ، انا عايز اطمن بنفسي وبعدين احنا هنروح للدكتوره مش للدكتور .. ها واخده بالك .
دنيا : ضحكت ، اه واخده بالي خالص .
وصلوا المكان ونزلوا من السياره ، وطلعوا عند الدكتوره ودخلوا .
الدكتوره : اتفضلي يامدام .
دنيا نامت على الشازلونج وكشفت بطنها والدكتوره بتكشف عليها وجاسر واقف معاها بسعاده وقلق .
جاسر : بص لدنيا بهمسات وتوعد مصطنع، هو انتي كنت نايمه كده قدام الدكتور .
دنيا : ضحكت ، بس خلي الدكتوره تركز .
الدكتوره : وهي تمشي السونار علي بطن دنيا ، ماشاء الله .. ماشاء الله .
جاسر : خير يادكتوره في ايه .
الدكتوره : وقفت البسي يامدام دنيا ، وشاورت للمرضه تساعد دنيا .
دنيا : في حاجه يادكتوره .
جاسر : طمنيني في ايه البيبي بخير .
الدكتوره : بابتسامه وهي تجلس على مكتبها ، مبروك المدام حامل ..
جاسر : بتريقه قاطعها ، لا والله طيب ما انا عارف .
الطبيبة : ضحكت ، لسه مكملتش ياجاسر بيه ، المدام حامل في توام .
دنيا : بسعاده وهي تظبط ملابسها ، بجد يادكتوره ، واتت وجلست على الكرسي .
جاسر : بسعاده وفرح خبط يد علي يد ، ولد وبنت صح انا كنت حاسس من الاول .
الدكتوره : لا ، هما مش اتنين ، دول تلاتة ماشاء الله .
جاسر : بسعادة ودهشه ، يبقي ولد وبنتين صح .
الدكتوره : ضحكت ، لا معرفش حقيقي لان لسه مظهرش في الرابع باذن الله .
دنيا : بسعادة ، معقول انا حامل في تلاته توأم .. وباستياء طيب دول هعرفهم من بعض ازاي ، ونظرت لجاسر كده هتوه فيهم .
جاسر : متخفيش هنبقي نعلمهم باي حاجه .
دنيا : اه فكره برضو .
الدكتورة : بضحك ، تعلموا ايه ، وبصت لدنيا بمجرد ما يتولدوا انتي اول واحده هتحسي بيهم و تفرقي بينهم بسهوله جدا .
جاسر : يضيق ، ايه ده وانا .. يعني انا اللي مش هعرفهم .
الدكتوره : بابتسامه ، ازاي يا جاسر بيه اكيد هتعرفهم هما ممكن يكونوا متماثلين شبه بعض او كل واحد له شكل لوحده عموما لسه بدرى ، اهم حاجه دلوقتي الراحه ثم الراحه ثم الراحه وكمان الغذا لازم تاكلي كويس اوي يامدام دنيا وتشربي عصاير وانا هكتبلك على شويه فيتامينات لازم تاخديهم .
جاسر : وانا مش هخليها تعمل حاجه خالص هتفضل نايمه التسع شهور .
دنيا : بسعاده ، وانا هسمع الكلام يادكتوره .
الدكتوره : مش اوي كده يا جاسر بيه ، الحركة مطلوبة برضو بس ترتاح.. يعنى متعملش مجهود ..متشلش تقيل كده .
جاسر : تمام .
واخذ جاسر الروشته ووقف هو ودنيا ومسكها من يدها ولف يده الاخرى حول وسطها .
الدكتوره : ضحكت بصوت واطي وهي شيفاهم كده .
جاسر : امشي براحه علي مهلك .
دنيا : بصتله بتعجب ، انت ماسكني كده ليه هو انا هقع .
خرجوا من باب الكشف .
جاسر : انا بشوفهم بيعملوا كده في الافلام .
دنيا : جاسر انت ايه حصلك ، انا لسه فى الاول دول الحوامل اللي رايحين يولدوا .
جاسر : لا مليش دعوه ، يله ومسك يدها بايده ، ويده الاخره حول وسطها .
الحوامل قاعدين بيتفرجوا عليهم بضحك ، ودنيا مكسوفه .
دنيا : بصت للحوامل ، معلشي اصله اول مره يبقي اب .
الحوامل والموجودين ضحكوا .
-- ربنا يسعدكم .
-- جوزها عسل اومال رجالتنا مبتجيش معانا وتعمل ليه كده .
-- واحده حامل وكزت جوزها بمرفقها ، شايف .
-- الف مبروك ربنا يخليهولك .
نزلوا وفتحلها السيارة وقعدها .
جاسر : مسك ايدها وباسها ، وبسعاده وتوتر هتصل علي ماما اعرفها .. وهكلم معتز يجبلنا طباخه وواحده تاخد بالها منك .. وواحده كمان تروق البيت .. اخ ..عايز اروح اجيب الدوا .. طب هنسمي البيبهات ايه... طيب لو بنات هختار اسامي ايه امم ولو ولاد...
دنيا : قاطعته بسعادة ، جاسر .. اهدي شوية براحة في ايه ده كله عايز تعمله دلوقتي ..
جاسر : انا مش عارف مالي بجد .. انا مش مصدق حامل وفي تلاته توأم .. يااا الحمدلله .. انا لازم ادبح عجل للغلابة .. لا تلاته علشان دول تلاته توأم يبقى ادبح تلاته ولا ايه رايك نزود .
دنيا : حبيبي براحه شويا وبطل توتر ، اللي نفسك فيه اعمله بس اهدي شويا .
.......
في بيت نهى تجلس نهي وحسن ويوسف ووالدها عبدالله ووالدتها هانم .
يوسف : بزعل وتصنع ، لا ياعمي مينفعش كده بقي الاقي الاستاذ ده ( وشاور علي حسن ) واقف مع نهي تحت البيت وكلام وهمسات وبقولها انا طالع معاكي ومتقدملك ومكلم عمي عليكي ومعرفش ايه ، صورتي ايه دلوقتي قدام زمايلي .. صورتي ايه دلوقتي قدام الناس .. صورتي ايه دلوقتي قدام مصر ياعمي .. مصر ياعمي .....
نهي وحسن بصوا ليوسف بدهشة وتعجب ....
نهي : بدهشه ، ايه اللي بتقوله ده .
هانم :بصت لنهي بضيق ، اسكتي يا بت ، وبصت ليوسف بابتسامه دا ابن عمها يا يوسف باشا مش حد غريب زي اخوها يعني .
عبدالله : قطب حاجبيه وبص لنهي ، دا كلام يانهي كده تزعلي يوسف بيه .
يوسف : يرضيك يا حمايا يرضيكي ياحماتي ...
هانم : قاطعته بسعاده ، قولي ياماما .
نهي : بدهشه ، ماما .
يوسف : بسعادة وهدوء ، يرضيكي ياماما عمايل نهي دي ..
حسن : عمايل ايه ، انا ونهي معملناش حاجه اصلا .
عبدالله : اسكت ياحسن ، وبص ليوسف معلشي يا يوسف بيه نهي متقصدش وبعدين حسن دا مش غريب دا ابن عمها ومتربين سوا .
يوسف : رفع حاجبه لحسن ، وهي الناس تعرف منين انه ابن عمها .
حسن : قاطعه وبص لعمه ، هي فعلا نهي اتخطبت ياعمي.
يوسف : بضيق مصطنع ، في ايه يابني هو انا مش مالي عينك .
هانم : مش مالي عينه ازاي ، دا انت تملي عين القطر يا باشا .
يوسف : بص لهانم ، قوليلي ياجو يا ماما ، اصل خلاص حسيت انك زي مامتي الله يرحمها .
هانم : بسعاده ، والله وانا من وقت ما شفتك وانا اعتبرتك ابني ياجو .
يوسف : بسعادة ، عسل منك ياست الكل .
عبدالله : بقولك ايه يا حسن ، نهى خلاص اتخطبت وقرينا فاتحتها كل شيء نصيب يا بني ، اقولك خد رشا اختها .
حسن : بتعجب ، رشا اللي في ثانوي دي عيله .
يوسف : رشا حلوة خذها ياحسن وارضي بنصيبك .
حسن : بضيق ليوسف ، وانت مالك .
عبدالله : عيب ياحسن .
هانم : لا كله الا جو دا حبيبي ، وبقي ابو نسب خلاص .
يوسف : بهدوء مصطنع وهو يتوعد لحسن في قلبه ، وانا مش هتكلم بعد كلامك يا بابا انت وماما لاني بحترم وجودكم .
نهى : بضيق بعدما فقدت سيطرتها وقاطعت صمتها ، انا مش موافقه علي الخطوبه اساسا .
هانم : بصتلها بتوعد ، انتي مش عارفه مصلحتك يانهي .
عبدالله : عيب يانهي تكسري كلمه ابوكي .
يوسف : بتصنع وتريقه ، اسمعى كلام بابا وماما يانهي ميصحش كده .
حسن : اهي نهي مش عيزاه اهو .
يوسف : وقف ، لااا انا سكتلك كتير وانت مالك انت .
حسن : وقف قصاده ، هو الجواز عافيه .
يوسف : لسه بقرب علشان يضرب حسن .
عبدالله : وقف بينهم ، بقولك ايه يا حسن دي امور عائليه يابنى اطلع على بيتك .
حسن : بضيق ، انت بتطردني ياعمي .
عبدالله : حاشا لله يابني بس يوسف باشا ضيف عندنا وميصحش اللي انت بتعمله ده .
يوسف : بصلة بضحكه انتصار .
حسن : بضيق ماشي ياعمي ، تركهم وذهب .
نهي : لو سمحت يا بابا دي حياتي وانا مش موافقه اتخطبله .
هانم : قامت وضربتها على وشها ، اخرسي انتي مش عارفه مصلحتك .
نهي : بعايط دخلت غرفتها .
يوسف : بتاثر ، انا اسف اني كنت السبب في اللي حصل .
هانم : احنا اللي اسفين يا بني ، معلشي نهي لسه معرفتكش ، انا متاكده انها لما تعرفك هتحبك .
عبدالله : متزعلش من اللي حصل يا باشا .
يوسف : حصل خير .. وانا لسه شاري نهي واي طلبات انا تحت امركم فيها .
هانم : يبقي الخطوبه الخميس الجاي .
عبدالله : بسرعه كده .
هانم : اه خير البر عاجله .
يوسف : ابتسم ، ان شاء الله ، وتركهم وذهب ..
هانم دخلت لنهي وخدتها في حضنها وهي بتعيط .
هانم : بتعيطي ليه ياهبله .
نهي : كده تضربيني ياماما ، دا انتي اول مره تمدي ايدك عليا .
هانم : وهي بطبطب عليها ، دا لمصلحتك يابت انا مليش غيرك انتي ورشا اختك ، نفسي افرح بيكم .
نهي : تفرحي بيا تجوزيني ده .
هانم : بعدت شويه ، لا يانهي ماله ده ، ده مفهوش غلطه دي البصة في وشه ترد الروح اقولك ياريته كان متقدملي انا .
نهى : ضحكت ، وكنتي هتوافقي وتسيبي بابا .
هانم : ضحكت ، دا ابوكي ده عشره عمر ، انا بقول يعني لو كان جالي وانا صغيره .
نهى : بس انا مش عيزاه .
هانم : بت بقولك ايه العريس دا مش هيتعوض خديه و اسكتي انتي طايله ده ظابط يابنت الهبله .
نهي : ظابط .. ظابط وانتي شيفاني عسكرى عشان اتجوز ظابط .
عبدالله : دخل عليهم ، فهمتيها ياوليه .
هانم : اه وعقلت ورسيت ووافقت اهو .
نهي : بتعجب بصتلها ، انا وافقت .
عبدالله :ومتوافقيش ليه انتي طايله دا ظابط .
نهى : انا مش عارفه ايه حكايه الظابط معاكم .
عبدالله : الخطوبة يوم الخميس الجاي .
نهى : ايه خطوبه كمان .
هانم : اه اومال ايه هو في جواز من غير خطوبه ، اومال هكيد ام بسنت وام نور ازاي اللي جم عزموني في فرح بناتهم وان بناتهم اتخطبوا قبل منك ، مش لازم اعزمهم واجيب بسنت ونور ويشوفوا الامله اللي انتي فيها .
نهي : لوت فمها والنبى ده كلام يا ماما هتجبيهم مخصوص علشان تفرجيهم عليا .
عبدالله : اه ، وانا هعزم ابو محمد وابو فتحي وابو سيد كمان ، اللي طالعين بولادهم السما السابعه علشان خلفوا اولاد وانا لا واغيظهم بعريسك .
نهى : ضحكت من الهم .
........
ياسمين لبست نقاب علشان محدش يعرفها ، وعدت من الحراسة الموجودة اسفل البرج انها طالعه لناس في الدور الرابع ، وراحت لدنيا .
دنيا فتحت الباب فدخلت ياسمين بسرعه وشالت النقاب .
دنيا : مين ، ايه ده ياسمين انتي اتنقبتي امتا .
ياسمين : بلهفة وشوق مصطنعين حضنت دنيا ، وحشتيني يا دنيا .. عامله ايه .
دنيا : الحمدلله ، و باستياء وهي تنظر لوجهها ،
تعالي اقعدي .
ياسمين : وهى بتبص علي الشقة الدوبلكس والديكورات والفرش ومبهورة بيهم ، مبروك يادودو .
دنيا : بابتسامه ، الله يبارك فيكي تشربي ايه .
ياسمين : هو انا غريبه ولا حاجه .
دنيا : بدهشه ، ايه اللي في وشك ده وازاي حصل كده .
ياسمين : بدموع ، شفتي يادنيا اللي حصلي واللي جرالي .
دنيا : في ايه وايه اللي حصل ومحضرتيش الامتحانات ليه .
ياسمين : بدموع تماسيح ونهنها ، جاسر بيه يادنيا .
دنيا : بدهشه ، جاسر ماله وايه علاقته بيكى .
ياسمين : بدموع ، جاسر بيه كان فاكرني متفقة مع فارس عليكي حب ينتقم منه ومني خدنا وحبسنا في مكان وسط الحشرات وجاب ستات قطعوني وشرحوني زي ما انتي شايفة كده .
دنيا : هزت راسها ، لا جاسر مستحيل يعمل كده .
ياسمين : لا حصل وعمل كده وضيع مستقبلي وحبسني ومرحتش امتحاناتي بسببه ، ووشي اتبهدل وتشوهت بسببه وامي .. امي يادنيا اللي ملهاش غيري كانت بتموت مش لاقيه حد يسعفها ويجبلها الدوا .. حببتي كانت بطلع في الروح وهي لوحدها ما انتي عارفه ملهاش حد غيري .
وبدموع وصوت مبحوح ، انا ادمرت يادنيا وضيعت مستقبلي وحياتي ضاعوا محدش هيرضى يبصلي كده تاني لبست النقاب ادارى نفسي من عيون الناس .
دنيا : انا مش مصدقه معقول جاسر عمل كل ده .
ياسمين : بدموع ، لولا صحوبيتنا مكنتش جيتلك عشان اقولك اوعي تصدقي حاجه عني ، انا خلاص ادمرت مبقاش ليا غير صداقتنا واوعدك اني هبعد عن حياتك بس كل اللي عيزاه انك تفتكريني بالخير وتتاكدي اني مستحيل اذيكي .
دنيا : متقليش كده ، بس انا لازم اعرف جاسر ازاي يعمل كده فيكي .
ياسمين مسكت اديها وباستها بدموع، ابوس ايدك اوعي تقوليله .
دنيا : سحبت ايدها بسرعه ، ايه اللي بتعمليه ده .
ياسمين : خايفه يادنيا مرعوبه لياذيني انتي اصلك مشفتيش البهدلة و المرمطه اللي انا شفتها ، شوهه وشي المره دي المره الجايه هيعمل ايه فيا لو قلتيله .
دنيا : طبطبت علي ياسمين باستياء ، انا اسفه يا ياسمين بس والله انا معرفش كل اللي حصلك ده .
ياسمين : بحزن مصدقاكي يادنيا مصدقاكي ..وعارفه كمان انك لو كنتي عرفتي مكنتيش هتسبيني .
دنيا : اكيد طبعا ، بس انا لازم افهم من جاسر ازاي يعمل كده فيكي وليه .
ياسمين : اوعي يا دنيا انا جتلك النهارده علشان اقولك انى عمرى ما افكر او اتجرأ اذيكي انتي اختي ، اما انا بقي هدور على شغل واسبني من الكليه يمكن اعرف اجمع اي مبلغ اعمل عمليه تجميل لوشي اللي باظ ده .
دنيا : استني انا هديكي فلوس .
ياسمين : لا يا يادنيا ايه الكلام ده .
دنيا : زي ما كنت السبب في اللي حصلك فدا اقل حاجه اقدر اقدمهالك .
ياسمين : للاسف لسه مش فهماني يا دنيا ، اللي بينا اكبر من كده ومجيتي هنا ليكي علشان انتي اختي اللي بحبها وبقدرها وبخاف عليها وعلي زعلها ، انا مستحيل اخد منك فلوس .
دنيا : اومال هتتعالجي ازاي ووشك هيفضل كده ، لو احنا اخوات بجد خدي مني المبلغ ده وطلعت شيك وكتبت به ٥٠ ألف جنيه ، دول والله كل اللي في حسابي .
ياسمين : مسكت الشيك وقطعته ، انا مش عايزه منك حاجه عايزه بس انك تصدقيني وتفتكريني بالخير .
ثم وقفت .
دنيا : استني رايحه فين و باحراج ، وبعدين انا عارفه ظروفكم على قدكم يعني .
ياسمين : الحمدلله كل اللي يجيبه ربنا خير ، وبخوف وتوتر مصطنع ، انا همشي خايفه جاسر بيه يجي فجاه ويشوفني وتبقي دي نهايتي .
دنيا : متخفيش هو مبجيش دلوقتي وبعدين اقعدي بقي ، عندي ليكي خبر حلو .
ياسمين : خبر ايه ، وقعدت .
دنيا : وضعت يدها على بطنها ، انا حامل .
ياسمين : بابتسامه مصطنعه وقلبها يتمزق غيره ، والله بجد الف مبروك بسرعه كده.
دنيا : بسعادة ، اه لسه في الاول .
ياسمين : بسعاده مصطنعه والله فرحتلك اوي دا اسعد خبر سمعته في حياتي ، ده هيبقي حبيب خالتو الامور دا .
دنيا : بجد مبسوطه يا ياسمين .
ياسمين : باستياء وزعل ، ليه انتي عندك شك أني مفرحلكيش .
دنيا : لا والله مقصدش ، اقصد يعني علشان جاسر عمل فيكي كده .
ياسمين : انا مليش دعوة بجاسر بيه ، انا فرحانه ليكي انتي علشان انتي اختي وصحبتي .
دنيا : حضنتها ، حببتي .
ياسمين : حضنتها وبعدين بعدت ، معلشي ممكن ادخل التواليت .
دنيا : اه طبعا البيت بيتك .
ياسمين : طيب هتشربيني ايه بقي .
دنيا : يا خبر اسفه خدنا الكلام ومعملتكيش حاجه .
ياسمين : حببتي مفيش بينا الكلام ده .
وذهبت ياسمين للتواليت وذهبت دنيا لاعداد العصير ...
..............
في الشركه
جاسر : كده البضاعة اتنقلت كلها .
معتز : اه كله تمام ومتامن عليها جامد..
جاسر : كويس .
معتز : باحراج وتوتر ، ممكن استاذن من الشغل .
جاسر : بتعجب ، تستأذن اشمعنا يعني .
معتز : عايز اطلع بدرى النهارده .
جاسر : لا ، اشمعنا بتقولي انك عايز تستأذن من امتى يعني ، ما انت كل عمرك بتيجي الشركه وبتخرج براحتك من غير ما تقولي اشمعنا المرادي .
معتز : باحراج ، اصل انا مش هستاذن لوحدي .
جاسر : ضحك وفهم انه عايز ساره معاه ، الله يسهلك ياقلبي .
معتز : ضحك ، حبيبب عمرى اللي فهمني .
ذهب معتز بسعادة وعدي علي ساره في مكتبها ومسكها من ايدها علي المكتب .
معتز : يله .
ساره : يله فين ، بتشدني ليه كده .
معتز : هنقضي النهارده سوا مع بعض ، انتي وحشاني جدا .
ساره : وجاسر بيه والشغل .
معتز : شدها ومشيت معاه ، انا قلتله متقلقيش انا هوديكى مكان يجنن .
وذهبوا واخذها الى الاهرامات ..
ساره : لوت فمها بسخريه ، انت جايبني عند خوفو وخفرع ومنقرع .
معتز : ضحك ، وبالنسبه لابو الهول مختيش بالك منه .
ساره : ضحكت هو دا المكان اللي يجنن .
معتز : اثار وتاريخ بلدك .
ساره : حد قالك اني جايه اثقف هنا .
معتز : تعالي بس دا انا هركبك الجمل .
ساره : ضحكت ، لا لو فيها ركوب جمل يبقي تمام .
معتز شدها وركبها الجمل ولسه هيركب معاها .
ساره : انت هتركب معايا
معتز : : اه طبعا ، انتي هتاخدي الجمل كله لوحدك .
ساره : ضحكت ، لا ازاي .
وركب معتز خلفها و اتمشوا بالجمل .
ساره : تصدق المكان من فوق هنا حلو جدا .
معتز : حضنها ، لا دي القاعده ورا هي اللي حلوه جدا .
ساره : خبطته على ايده ، بتقول ايه .
معتز : ضحك ، بقول اني بحبك واني اسعد واحد في الدنيا اني معاكي .
ساره :رجعت راسها للخلف علي صدره بحب ، متعرفش انا بكون سعيده وانا معاك ازاي يامعتز .
معتز : طبع قبله رقيقه على خدها ، ساره انتي اجمل وارق بنوتة عرفتها في حياتي .
ساره : بعدت عنه ، ليه انت عرفت كام بنت قبلي .
معتز : بهزار ، خمسه سته كده .
ساره : بقى كده ، طيب نزلني بقي .
معتز : ضحك ، بتغيري .
ساره : نادت علي الراجل اللي ماسك الجمل ، انت ياحج نزلني .
معتز : يامجنونه بهزر .
ساره : بدلع ، لا انت بتكذب .
معتز : ابدا والله دي كانت بنت واحده وقلتلك عليها .
ساره : بصتله وضحكت .
ذهبوا بعدها الى متحف الشمع واتفرجوا سويا ثم اشترى لها بعض التحف الأثرية والاكسسوارات وذهبوا للغداء في مطعم يطل على الاهرامات .
ساره : المكان جميل جدا رغم انه عامل زي الصحراء .
معتز : قربلها وشال خصلات شعرها من علي وجهها ، الصحراء معاكي جنه .
ساره : بكسوف ، معتز .
معتز : طبع قبله رقيقه على خدها ، هاجي ازوركم الاسبوع الجاي علشان اتقدملك .
ساره : بسعاده ، بجد .
معتز : طبعا بجد انا مبقتش قادر استغني عنك وما صدقت أن شهور عدتك خلصت .
ساره : باحراج وتوتر ، متاكد انك عايز تتجوزني .
معتز : لسه عندك شك فيا ، علي العموم الايام بينا وهي اللي هتثبتلك .
........
ذهبت نهي مع يوسف لشراء فستان خطوبتها وهما يمشيان في مول كبير ليشاهدوا فساتين السواريه .
يوسف : بص لبنت ماشيه جمبه لابسه بدي وبرموده وفارده شعرها وحاطه مكياج كتير وبصوت مرتفع قليلا ، بتصعبوا عليا والله بتقعدوا خمس ست ساعات قدام المرايه تتمكيجوا واحنا بنبص في اماكن تانيه خالص ، ونظر اسفل ظهرها من الخلف .
البنت انحرجت ومشيت بسرعه بعيد عنه .
نهى : بضيق ، ايه القرف اللي انت بتقوله ده .
يوسف : بنصحها الحق عليا .
نهي : تنصحها ، انت سافل وقليل الادب .
يوسف : مد يده حول خصرها وجذبها له وهي بجواره ، وهمس لها في اسفل عنقها ، السافل ده اللي هيربيكي من الاول وجديد. .
نهي : خبطته على كتفه ، اوعي .
يوسف : بص لبنت تانيه ماشيه قدامه ، اصلي علي ابوه .
البنت ضحكتله .
يوسف : غمز لها ، اموت انا ..
نهي :انت هتقضيها معاكسات وانا ماشيه جمبك ، اومال انت خاطبني ليه .
يوسف : امم بصلها بسخريه ، زهقت والله يانونه مقضيها حلويات وقشطات ، قلت احدق بحته جبنه قديمه تكون حرشه .
نهي : انا جبنة قديمة .
يوسف : ضحكلها ، بدودها ياقلبي .
نهي : عااااااا .
دخلوا المحل ونهى بتختار فستان .
يوسف : للبنت اللي بتفرج نهي علي الفساتين ، لو سمحتي .
البنت : بابتسامه راحتله ، نعم .
يوسف : تعرفي يوسف الشناوي .
البنت : بتعجب بصت حواليها ، لا
يوسف : ٠١٠٠٦٦٦٦ ، وغمز لها ده رقمه .
البنت : ضحكت
نهي : في ايدها فستان بصت للبنت ، ده يبقي رقم البيه .
البنت : مشيت بإحراج ، انا مليش دعوه .
نهي : انت جاي تعاكس .
يوسف : لا جاي اشقط .
نهي : رمت الفستان في وشه .
يوسف : شال الفستان ، مالها دي .
.......
ياسمين دخلت التواليت والغيره تقتلها من معرفتها بحمل دنيا ، ظلت تبحث عن اي ادويه او مطهرات لتضعها في العصير لدنيا لكي تتخلص من حمل دنيا ، الا ان اهتدت لمنظف تواليت واخذت منه قليل في قطر بعدما أفرغت محتويات القطره املئتها من منظف التواليت .. وخرجت بكل براءه .
دنيا جلست ووضعت كوبان العصير علي الترابيزة .
ياسمين : حبيبتي ممكن كوبايه ميه .
دنيا : حاضر ، وقامت ودخلت المطبخ .
ياسمين بسرعه شربت من كوب دنيا شويه عصير وافرغت فيه منظف التواليت وادخلت القطرة في شنطة يدها .
دنيا جت وجابت الميه .
ياسمين : شربت مياه وبدأت بشرب العصير بتاعها ، العصير تحفه تسلم ايدك .
دنيا : بدات تشرب العصير ، ، يع ايه ده .. طعمه غريب .
ياسمين : ضحكت ، ده قرف الحمل هتقرفي وترجعي ومش هتبقي طايقه الاكل وغممان نفس كمان .
دنيا : بس العصير طعمه غريب .
ياسمين : اشربي اشربي انتي لو كل حاجه قلتي عليها طعمها غريب يبقي مش هتاكلي ولا تشربي لازم تتقوتي علشان البيبي .
دنيا : معاكي حق انا نفسي بقت تغم عليا الايام دي ، وبدات تشرب .
ياسمين : وهي تشرب العصير ، والله العصير طعمه تحفه .
دنيا : شربت نص الكبايه ، لا مش قادره حاسه اني هرجع .
ياسمين : اشربي علي مهلك ، هو حد بيجري وراكي ، اهم حاجه تاكلي وتشربي عشان متقعيش .
دنيا : بدات تشرب مرة أخرى ،وماسكه بطنها ، فعلا الدكتوره قالتلي كده ..
ياسمين : انا همشي بقي ، وسجلي رقمي الجديد بس الله يخليكي باسم غير اسمي لجاسر بيه يشوفه ويموتنى .
دنيا : بتالم بسيط في معدتها ، متقلقيش

يتبع الفصل الفصل السابع والعشرين اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent