رواية ماسة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير - بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية ماسة الفهد البارت الخامس والعشرون 25 والأخير بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد كاملة

رواية ماسة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير

وفجأة..
فهد بخضة وخوف: ماسة ماسة مالك اي اللي حصل فوقييييي
وفوقها فهد..
ماسة:اي اللي حصل
فهد:اي اللي حصل معاكي انتي  انا طلعت من الحمام لقيتك واقعة على الارض
ماسة:انا قومت من على السرير لقيت نفسي دوخت ومحستش بحاجة
فهد:طب البسي هوديكي عند الدكتورة تشوف اي اللي حصل
ماسة:لا لا ازايي لازم اروح لفريدة
فهد بنفاذ صبر:مااسة اهديي ياحبيبتي الفرح مش هيخلص يعنيي احنا نعدي على الدكتورة واحنا رايحين ماشي 
ماسة:خلاص ماشي يافهد
وجهزوا نفسهم وذهبوا اللى الدكتورة
عند الدكتورة...
فهد قال للدكتورة اللي حصل..
الدكتورة:خلاص هكشف عليها واشوف في اي
فهد:انا قولت ممكن يكون زي المرة اللي فاتت ارهاق وقلة اكل وكده
الدكتورة:لا باين في حاجة تاني عشان صحتها كويسة الحمدلله
ماسة:طب في اي قلقتيني
الدكتورة:لا متقلقيش كده مبروك
فهد:مبروك اي مش فاهم
الدكتورة:مبروك هتبقا اب
فهد بصدمة فرح:انا هبقا اب بجد انا مش مصدق
ماسة:وانا هبقا ام يافهد انا مش مصدقة نفسي
فهد حضنهاا:مبروك ياحياتي
وذهبوا اللي الفرح واخبروا جميع العائلة...
وكان الفرح مثل الحلم وعدا على خير....
في بيت عبدالرحمن....
عبد الرحمن:مبروكك ياحبيبتي
فريدة:الله يبارك فيك ياحبيبي
عبدالرحمن:انا مش مصدق نفسي بجد احنا بقينا لبعض خلاص
فريدة:اه خلاص اهو
عبدالرحمن:فرحت اويي لفهد عقبالنا
فريدة:اه وانا كمان اويي
عبدالرحمن:اه وبعدين
فريدة:بعدين اي
عبدالرحمن:مش هنصلي
فريدة:اهه طبعا استنى بس اقلع الفستان والبس الاسدال
عبدالرحمن:خلاص ماشي
وغيرت ملابسها وعبدالرحمن ايضاً....
وصلوا هما الاثنين...
عبدالرحمن:صلينا اهو وبعدين بقا
فريدة:انا حساك عايز تقول حاجه
عبدالرحمن:تعرفي ان احنا انهارده كان فرحنا
فريدة:ايوا وبعدين منا عارفة
عبدالرحمن وبيقرب منهاا
عبدالرحمن:اصل
فريدة:اصل اي 
عبدالرحمن قبلها بكل حب وشغف
ونسيبهم مع بعض شوية

بعد مرور 5سنين❤🔗...
لمار:مامي مامي
ماسة:اي ياقلب ماما
لمار:هو انا لي مش بشوف بابي كتير على طول في الشغل وبيقعد بس مع محمد اخويا
ماسة:لا ياحبيبتي هو بيحبك اويي كمان بس انتي عارفه ان محمد الصغير وبيدلع على بابي وبعدين بابا مش بيرضى يكلموا عشان مرضوا انتي عارفه انوا عندوا السكر
لمار:مامي هو ازاي صغير وعندوا السكر
ماسة:مش انا وانا حامل في محمد جالي السكر فا اتنقل لي فاهمه ياحبيبتي
لمار:انا كده فهمت
فهد:فهمتوا ايي
لمار:بابي بابي واحشتني اويي
هذه الفصل حصريا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل
فهد:وانتي واحشتيني اكتر ياقلب بابي بصي جبتلك اي الفستان الحلو ده
لمار:حلو اويي يابابي شكرا
ماسة:اول مرة اشوف طفلة زيك اي طفلة بتحب الشكولاتة اللعب انتي بتحبي الفساتين
فهد:هيا كده وبعدين اي حاجة هيا بتحبها بابي هيجبهلها 
محمد:طب وانا
فهد:انتوا الاتنين ياعم متخفش 
وفضلوا يضحكوا....
جاسم:حمزة ياحمزة انت روحت
حمزة:نعم يابابي
جاسم:انت بتختفي تروح فين
حمزة:المطبخ اصل كنت جعان
جاسم:طب فين مامي
حمزة:ماانا كنت في المطبخ تاكل جاتو
جاسم:لا يااخويا شكرا مش عايز حاجه
وذهب جاسم..
حمزة:يادماعة في الدنيا حد مايحبش الجاتو
وكمل اكل في الجاتو😂.
جاسم:ايوا صح لازم الاقيكي هنا مع مايان انا حسيتك بقيتي تنسيني يااسيل
مايان:لايابابا ماما كل شوية تقول بابي ده احسن واحد في الكون
جاسم:مش بتقوليلي الكلام ده لي يااسيل
اسيل بضحك:المفروض تبقا عارف بحاجة زي كده صح يابيبي
جاسم:بيبي بيحبك اويي انتي ومايان وحمزة اللي علطول في المطبخ ده
ونروح عند فريدة وبنتهاا سيليا...
فريدة:اقعدي بقا عشان اعملك شعرك عشان هنخرج مع بابي
سيليا:بجد هنخرج هنروح فين
فريدة:مفاجأة
سيليا:خلاص هقول لبابا وهو هيقولي هنروح فين
فريدة:انتي لي مبتسكتيش ياحبيبتي انا قولت مفاجأة
عبدالرحمن بضحك:قوليلها يافريدة عادي
سليم:اه هنروح فين انا عايز اعرف
فريدة:جايبين اتنين فضوليين اويي
عبدالرحمن بضحك:بس زي القمر
ونروح تاني عند ماسة وفهد...
فهد:تعرفي ان انا لحد دلوقتي مش مصدق اننا بقينا مع بعض برغم اننا اتجوزنا وخلفنا كمان
ماسة:وانا عمري ماكنت اتخيل اننا نبقا مع بعض اصلا
فهد:وادينا بقينا مع بعض وبقيتي اسمك {ماسة الفهد❤💎}
وخلصت للاسف ياجماعة روايتنا وزي ماانتوا زعلانين انا بردوا زعلانة والله بس قريب جدا هتنزل روايتنا الجديدة المختلفة تماما عن دي وياريت تعجبكوا وخليكوا متابعيني الكاتبة:حبيبة محمد💘👑.
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية ابنة الصعيد كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent