رواية نصف جناني الاخر الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير - بقلم ايزيس

الصفحة الرئيسية

رواية نصف جناني الاخر البارت الثاني والعشرون 22 والأخير بقلم ايزيس

رواية نصف جناني الاخر كاملة

رواية نصف جناني الاخر الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير

مر حوالي شهر الامتحانات خلصت 
وجيجي بتحاول تأقلم نفسها علي حياتها الجديدة وفي يوم كانت بتاخد شاور وفجأة 
واحد يدخل اوضة نومها من البلكونة ومعاه  مسدس موجهه ناحيتها وهي لسة خارجة م الشاور 
جيجي اتخضت وقالت ..م معتز انت مامتش
معتز قرب منها ولسة موجه المسدس ناحيتها ...كنتي عايزة تموتيني يا بنت ال**** .. ليه انا عملت لك ايه جزاتي انك اني قلتلك هاصلح غلطتي اللي هي كانت غلطتنا احنا الاتنين ..بس لا أنا اللي هموتك دلوقتي 
جيجي بتعيط ..والله ما كان قصدي ما قدرتش اتحكم في الفرامل يا معتز ابوس ايدك ما تموتنيش 
تحت العمارة اللي فيها شقة جيجي 
....الو ايوا يا باشا واحد بنفس المواصفات طلع الشقة دلوقتي 
...اطلع وراه يا حيوان انت لسة واقف احنا جايين مسافة السكة 
*عند جيجي 
جيجي بترتعش لانه مصوب المسدس علي راسها...معتز استني أنا حامل 
معتز...نعم يا روح امك دا اللي هو ازاي يعني انتي بتضحكي عليا 
جيجي ...والله يا معتز أنا حامل منك ولحظة هجيبلك التحليل وفجأة يدخل واحد يضرب معتز علي دماغه بالمسدس
بعد فترة 
خالد واسر وصلوا شقة جيجي 
معتز مربوط ف كرسي وبدأ يفوق وجيجي بتعيط 
معتز فتح عينيه بتعب ...خالد باشا هما اللي خططوا لكل حاجة أنا برئ
خالد ...أنا عارف كل حاجة ..اسمع يا معتز عندي ليك عرضين اختار اللي يريحك 
الاول انك تتجوز جيجي لأنها حامل منك احنا اكتشفنا أنها حامل لما أغمي عليها في السجن وطبعا هي حكتلي كل حاجة وقالت لي انك والد الجنين 
التاني بقي اني ابلغ عنك البوليس بتهمة الشروع في قتل جيجي 
معتز فكر و قلبه رق هو طول عمره وحيد ومالوش هدف ولا عنده عيلة ليه ما يديش لنفسه فرصة يعيش صح ويبعد عن حياة الضياع اللي كان عايشها ويعمل أسرة هو وجيجي وطفلهم 
معتز بص لخالد وقاله...أنا موافق اني اتجوز جيجي عشان طفلنا 
أسر بتحذير... طبعا انا مش ناسي انك مشترك ف اللعبة القذ*رة اللي عملتوها علي مراتي واللي سكتني عليكم انت وهي بابا وإصراره أنه يعمل منكم بني ادمين بأخلاق وضمير ..عشان كده أنا هخليك تمسك فرع شركة الأدوية في المانيا وتعيش هناك انت ومراتك 
معتز بفرحة ...موافق طبعا يا أسر باشا دا كرم من حضرتك 
خالد اتصل ع المأذون وكتبوا كتاب معتز وجيجي عشان يبدأوا حياة نقية بعيدة عن كل الحرام اللي كانوا غرقانين فيه ويستنوا ولادة أمل جديد ينور حياتهم
تاني يوم الصبح 
شادي مشغول وبيلف حوالين نفسه بيجهز لفرحه واسر بيساعده 
وياسمين جات لها الميك اب ارتيست ومشغولة جدا هي وهنا 
بالليل 
الفرح كان في جنينة فيلة خالد 
شادي كان طاير م الفرحة اد ايه استني اللحظة دي من اول يوم شاف فيه ياسمين وقلبه نبض بإسمها 
شادي ... بحبك يا ياسمينتي 
ياسمين ابتسمت بخجل ...أنا كمان 
شادي بخبث ..انتي كمان ايه 
هنا جات من وراه ...البعيد مش بيفهم ولا ايه بتقولك وانا كمان يعني هي كمان بتحبك مش عايزة فكاكاة 
شادي بغيظ...وانتي رامية ودنك معانا ليه ما تتلهي في اي حاجة بعيد عننا 
هنا ...واسيبلك البت تاكل بعقلها حلاوة 
ياسمين واقعة م الضحك 
شادي ...يا اسررررررررررر 
أسر راح عندهم جري 
أسر ...ايه يابني مالك 
شادي... ممكن تاخد مراتك
أسر غمز لهنا وضحكوا ...خلاص بقي يا هنا سيبي العرسان علي راحتهم  
مسك أيدها ومشيوا 
هنا ...ها كله تمام يا يسطا 
أسر ضحك ..عيب يسطا
خلص الفرح شادي اخد ياسمين وراحوا شقتهم 
في الشقة 
شادي لسة هيقرب لياسمين الكهربا انقطعت 
قام يشوف فيه ايه الكهربا وصلت قرب تاني يبوس ياسمين الكهربا انقطعت وفضلت كده حوالي ست مرات 
شادي اتعصب ..لاااااا اكيد فيه حاجة غلط أنا شامم ريحة هنا واسر 
وفجأة يخرج أسر وهنا ومعاهم بُمب وصواريخ ويحدفوا شادي بيهم ويفرقعوا💣💣💥💥
شادي وياسمين ....اعاااااااااا 
شادي ...يا ولاد المجانين 
أسر وهنا ...😂😂😂😂🤣🤣🤣
شادي ...ابو شكلك انت وهي ..براااااااا 
أسر مسك ايد هنا وخرجوا يجروا 
هنا مسكت بطنها فجأة ...اااااااه أسر مش قادرة 
أسر اتخض ...مالك يا حبيبتي حاسة بإيه وشالها 
هنا ضحكت ....لا بس كنت مكسلة امشي فقلت اعمل حركة تخليك تشيلني 😂
أسر ابتسم ...يا بنت الجنية بتعملي فيا أنا مقلب ماااااشي يا هنا هاعقبك 
&&&&&&&&&&
مرت اسبوع كمان 
وجي فرح احمد وندي 
احمد وندي كانوا مولعين الفرح ومش محتاجين حد يساعدهم في الرقص احمد غني ل ندي 
🎶معروف انا من زمان🎶
ولا واحدة بتملالي عينيا
جات هي حصل جنان
شكلي هيتعلم عليا
لا دي تعظيم سلام
حلوة جدا مش عادية
                  ده الحب ملوش كبير
               وانا ايه فاكر نفسي خبرة
                    وبوقع ناس كتير
وبعدي من خرم ابره
قال ايه جامد خطير
🎶خدت درس ميه ميه🎶
🎶طب هي ده اختراع🎶
قلبي راح غير مساره
دي جمالها يجيب صداع
كام برج من عقلي طاروا
ايوه ام عيون فظاع
دبت جوه القلب ناره
🎶دبت جوه القلب ناره 🎶
زياد كان باصص ومركز علي شيري وفجأة راح عندها 
وجسي علي ركبته وطلع خاتم من جيبه ومسك أيدها وابتسم بحب وقالها 
... شيري تقبلي تتجوزيني 
شيري ...لولولولولولولولييييييي
زياد ضحك ولبسها الخاتم وهمس لها ..بحبك 
شيري... اخيرا 
&&&&&&&&&
مرت الشهور وجي يوم ولادة هنا 
الدكتور ....خرج بسرعة الطفلة مش راضية تنزل طبيعي هنولدها قيصري 
دخل وخرج بعد خمس دقايق
الدكتور ...سوري يا جماعة في بوادر ولادة طبيعية 
دخل الدكتور وخرج بعد شوية 
الدكتور ...البت بتسهبل نكون هنخدر امها عشان نولدها قيصرية تكون هتنزل ولما نيجي نسحبها ترجع تاني 
أسر بصدمة ...اللي انت بتقوله دا خيال علمي يا دكتور 
الممرضة ...يا دكتور الطفل نزل 
الدكتور ...دي كانت بنت 
شادي ...شكله كان بيستهبل وعامل فيها بنت
خالد ...داحنا هنشوف ايام سودة مع جوز المجانين وعيالهم 
أسر دخل لهنا 
أسر باس جبينها...شوفتي ابننا كان بيخدعنا وعامل نفسه بنت 
هنا بتعب ...يعني انت عايز تحط جناني علي جنانك وتتوقع اننا نجيب حد عاقل مهو لازم يستهبل علينا هو اللي نعمله في الناس هيطلع علينا ولا ايه 
أسر ابتسم بحب ...المهم هو فيه واحدة بتبقي قمر كده لما تولد 
هنا ...المهم أنا قلتلك اني بحبك يا نص جناني الآخر 
أسر باس أيدها ...وانا بعشقك يا نص أسر الحلو ❤️❤️
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية نصيبي في الحب كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent