رواية ارهقتني مجنونه الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرولا ممدوح

   رواية ارهقتني مجنونه الفصل السادس عشر بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل السادس عشر

كانوا قلقانين بره لغاية م الدكتور جه وطمنهم انها فاقت وتقدر تروح دلوقتي بس وقتها سمعوا صوت صويت ساندي

ساندي _ عاااااااااااا.......

رامي وبيتر راحوا جري لساندي علشان يشوفوا فيها ايه

رامي بلهفة = مالك في ايه ؟

ساندي _ انا ايه اللي جابني هنا

بيتر = حرام عليكي انا قولت في حاجه منك لله

ساندي بحزن بعد م افتكرت اللي حصل _ يعني انا مكنتش بحلم

بيتر بحزن علي حالتها = لأ

ساندي قامت بتعب من السرير

رامي _ خليكي زي م انتي مينفعش تقومي دلوقتي

ساندي = انت ايه اللي جابك هنا

بيتر _ انا اللي قولتله

ساندي بصت لبيتر بصة اللي هو انت قولتله ليه

بيتر = بقولك ايه كده كده كان هيعرف وبعدين في حاجه تانيه ابوكي بيرن عليكي من بدري وانا مش برد

ساندي بأسي _ انهي واحد

ببتر بحزن = عمو رأفت

ساندي _ محدش يرد عليه

بيتر = بس يا ساندي ده مهما كان يبقي ا.....

ساندي بعصبيه _ متحطجيبش سيرته علي لسانك تاني انت فاهم، انا معدش ليا غيرك دلوقتي، انت وبس

بيتر بتنهيده = زي م انتي عايزه

رامي بتلطيف للجو _ طب ايه مش هنروح الملاهي ولا ايه

ساندي = ملاهي ايه

بيتر _ اتفقنا نروح الملاهي اصلها وحشتني اوي ههههه

ساندي بحزن = مش عايزه

رامي _ طب تعالي نجيبلك آيس كريم

ساندي = مليش نفس

بيتر _ طب تعالي نجيبلك ذره

ساندي = مش عايزه اكل حاجه ، ممكن تسيبوني لوحدي دلوقتي

رامي راح وقعد جمب ساندي

رامي _ طب انتي عايزه ايه واحنا نعمله

ساندي ببكاء = مش عايزه حاجه، سيبوني لوحدي بس

رامي _ طب ممكن متعيطيش علشان ده هيضرك انتي صدقيني

قاطعهم دخول مريم لساندي

مريم بمرح = ساندي ايه بقي الحكايه مش كل شويه تتنططيلنا ف المستشفي علشان انا زهقت من المستشفي دي

ساندي ضاحكه _ لأ بس عجبتني شكلي كده مطوله هنا ههههه

مريم = بعد الشر عليكي يا هبله، تعالي يله

ساندي _ علي فين ؟

مريم = عملت حتة مكرونه انما ايه جمده لازم تدوقيها

ساندي بضحك _ ههههه لأ بلاش ابوس ايدك، انتي مش فاكره اخر مره حصل ايه هههههه

مريم = لأ بس المره دي حلوه بجد لازم تثقي فيا شويه مش كده الله ههههه

ساندي _ طب ياستي بس لو حصلي حاجه ذنبي ف رقبتك ههههه

مريم = هيحصل ايه اكتر م اللي حصل يعني ههههه

ساندي _ ثانيه بس، مين اللي قالك

بيتر بخوف مصطنع = ا...انا

ساندي _ حسابك معايا بعدين

بيتر = اه ان شاء الله

ساندي _ طب يله علشان عايزه امشي

= يله

______________

رأفت _ اهدي شويه يا فوزيه هي اكيد متعصبه دلوقتي علشان كده مش بترد وانا هفضل وراها لحد م ترد عليا انشاله حتي لو هاجي مصر

فوزيه ببكاء = انا عايزه بنتي يا رأفت انا عايزه ساندي

_ وانت مقولتش ان حد هياخدها منك، ان شاء الله اعرف اوصلها وافهمها وترجع تاني ونبقي اسرة واحده تاني زي الاول

= طب هو ليه الحقير سمير ده قالهم مش هو اللي رماها ولا هي حليت ف عينيه دلوقتي ف عايزها

رأفت بتنهيده _ م عارف يا فوزيه بس ان شاء الله خير، انا هقفل دلوقتي علشان عندي شغل ولما اخلص هحاول اكلم ساندي يمكن ترد

= ماشي ربنا يسترها عليك سلام

قفلت فوزيه التليفون وقعدت تفتكر اللي حصل اما رأفت ف كان باله مشغول ب مية سؤال ومش لاقيلهم جواب

_________________

رامي وبيتر كانوا بيدوروا علي شقة علشان بيتر وساندي يقعدوا فيها مؤقتا دلوقتي بعد م رامي حاول انه يديلهم واحده من بتوعه بس هما مرضيوش واخيرا لقيوا شقه واجروها لحد م يلاقوا واحده غيرها

ساندي _ امممم مش بطاله هههههه

بيتر = طب يله ياختي

ساندي _ هتروح الشغل بكره ؟

بيتر بتنهيده = مش عارف صدقيني، بس لو محتاجيني هضطر اني اروح

ساندي _ اممم ربنا معاك

رامي مازحا = لأ م انتوا متحسسونيش اني قرطاس جوافة هنا

ساندي _ ده مش احساس ده حقيقة ههههه

مريم = ده انا اللي كده بقيت قرطاس

ساندي _ كوووولكوا قراطيس بس مش واخدين بالكوا هههه

مريم = اوه ع الكسفة اللي انت فيها يا حازم ههههه

بيتر _ م انتي معانا برضو ههههه

مريم = م الجمله دي ليا انا اصلا ههههه

رامي _ اول مره اشوف بنت بتحفل علي نفسها

مريم = لو سمحتوا مأسمحلكوش

رامي _ علي ايه بالظبط ؟

مريم = مش عارفه بس المهم اني مأسمحلكوش ههههه

ساندي _ بتقرطسوني يا معفنين اشحال مكنتش عيانه يا اندااااال

بيتر = عيانة مين ده انتي المرض يتعلم منك ويقولك يا برنسيسه علميني هههههه

ساندي بفخر زائف _ يابني انا مش اي حد برضو

رامي = كب انا ماشي دلوقتي هعمل مشوار مهم

ساندي _ علي فين العزم

رامي = مشوار مهم كده هخلصة بسرعة وهاجي

ساندي _ طب وشغلك

رامي = م انا اجلت جزء من شغل انهارده لبكره وبعدين ديڤيد ماسك الشركه بدالي انهارده

ساندي _ خلاص زي م انت شايف

رامي راح المشوار بتاعه اللي كان ناوي يروحه من ساعة م كانوا ف المستشفي اما بيتر وساندي ومريم كلوا وريحوا شويه علشان اليوم كان طويل عليهم ومليان احداث كتيره

_______________

اما رأفت كان عمال يرن علي ساندي وبيتر ومريم ومحدش كان بيرد عليه بطلب من ساندي علشان مكانتش عايزه تقول حاجه تندم عليها بعدين

وفوزيه كانت قاعده زي م هي من ساعة م سابتها ساندي وهي قاعده عمالة تعيط وتتفرج علي صورها ووهي بتفتكر الذكرايات حد خبط عليها

فوزيه لنفسها _ اكيد دي ساندي، اكيد رجعت ومكانتش تقصد اللي قالته

فةزيه فتحت الباب بس متوقعتش ان اللي كان بيخبط ده مش ساندي وطلع يوسف

فوزيه بصدمه = انت....

يوسف بخبث _ ازيك يا طنط

يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
تعليقات