رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل السادس عشر 16 بقلم منى

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببت أناني وأحببت خائنة  الفصل السادس عشر بقلم منى


رواية أحببت أناني وأحببت خائنة  الفصل السادس عشر

صباح يوم جديد ليلي صحيت و فطرت مالك و وصلتو ل باص المدرسة و يادوب هتدخل تعمل قهوتها لاقت الحرس بيكلمها ع تلفون

ليلي ... خير يا فتحي

فتحي ... في واحدة عايزة تقابل حضرتك بتقول اسمها ناريمان حرم استاذ يونس طليق حضرتك

ليلي ... نعم بتقول مين

فتحي .. بقول ل حضرتك واحدة اسمها ناريمان بتقول انها حرم استاذ يونس طليق حضرتك

ليلي سكتت شوية وبعدين اتكلمت

ليلي ... قولها المدام مش فاضية وقبل ما تيجي تبقي تتصل الاول وتحدد معاد محدش بيدخل هنا من غير معاد مفهوم

فتحي ... مفهوم يا هانم حاضر

ليلي ... ولما تمشي ارجع كلمني عرفني رد فعلها اوكي

فتحي ... حاضر حاضر مع السلامة

فتحي قفل وبص ل ناريمان ال كانت مضايقه جدا من وقفتها كل دا عشان تقابل ليلي

ناريمان بضيق ... ها ممكن توسع بقا عشان ادخل

فتحي ... اسف يا هانم المدام بتبلغ حضرتك انها مش فاضية حاليا وإن حضرتك لو عايزة تقابليها لازم تتصلي بيها الاول وتحددي معاد ف تليفون قبل ما تيجي

ناريمان بصدمة ... نعم ؟؟ انت بتكلمني انا !

فتحي .. أيوة بكلم حضرتك

ناريمان بغضب ... تمام اوكي بلغ الهانم اللي مشغلاك أن ناريمان هانم هتعرف ترد كويس اوي علي الحركة الزبالة دي

سابتة ومشيت وهي هتموت من الغيظ و فتحي كلم ليلي وبلغها برد فعلها و ليلي ابتسمت بانتصار هي اه مكنش قصدها تضايقها هي خافت تواجهها لوحدها يبان عليها الزعل خافت تشوف ال جوزها خانها معاها شكلها ايه خافت تضعف ف هربت بالطريقة بالطريقة اللي تحفظ بيها قوتها اللي رسمها حوالين نفسها قدام كل أهل يونس ويونس أولهم بس فرحت أنها ضايقتها اتنهدت بضيق وقامت تحضر الغدا اهو تشغل نفسها ف اي حاجة بدل التفكير اللي بقا يخنقها
______________________________________________________________#بقلم_مني

مر اسبوع بدون أي احداث جديدة

يونس كان غرقان ف الشغل اللي مسكة وبدء ينسي كل مشاكله بالشغل كان عايز يثبت ل نفسه أن قد المسؤلية اللي حماه حطها فيه

ناريمان كانت مبسوطة أن يونس مشغول اوي ف الشركة وبيرجع بتحاول تنسية تعب اليوم كله بعشا رومانسي ودلع و حنيه كانت بتعمل كل ال تقدر عليه عشان ميفكرش ف ليلي وابنها ويبقي ليها هي وبناتها وبس

يحيي كان مشغول بالصفقة ال حط فيها كل فلوسه هو و ابوة بس كل الشغل دا مكنش بيمنعه من إنه يخطف اي فرصه و يشوف فيها ليلي من بعيد

ليلي كانت بين البيت والنادي اتعلقت جدا هي ومالك ب كريم و كانت بتستني مشوار النادي بلفهه كانت بتبرر لنفسها أن لهفتها دي عشان هي مش بتخرج مكنتش عايزة تواجهه نفسها انها بدأت تتعلق ب سليم و وجودة

سليم كان بين شغله وبين كريم كان بيحاول يقرب منه ويعوضه عن غياب ماماتة اللي أختفت هي و امها محدش عارف راحو فين و كان هو كمان بيستني خروجة النادي بفارغ الصبر بس كان معترف ل نفسه أنة بدأ يتعلق ب ليلي اوي

مراد وأمنة مكنش ف بينهم جديد مراد غرق نفسه ف الشغل و طلع مهمه برة البلد و أمنة بتحاول تنسي و تتعامل ع أن مفيش حاجة وامها ما بين بيتها وبين بيت اختها
________________________________________________________#بقلم_مني

و بدء احداث جديدة بيوم الجمعه اللي مالك وكريم بيستونة عشان بيقضوة كله ف النادي ليلي راحت معاهم الصبح و سابتهم ينطلقو وهي قعدت ع تربيزة ف مكان هادئ وبتشرب قهوتها ومعاها رواية بتحبها بتقري فيها وبعد ساعتين تقريبا حست بحد وقف قدامها وحجب الشمس عنها رفعت راسها لاقتيه سليم و واقف ومبتسم اوي ليها

ليلي ... سليم اية المفاجأة دي

سليم وهو بيقعد ... وياتري مفاجأة حلوة ولا وحشه

ليلي... اكيد حلوة بس انت مش قلت مش هتقدر تيجي انهاردة عشان شغلك ؟

سليم ... مقدرتش مجيش احم قصدي يعني العمليات ال كانت مفروض انهاردة اتاجلت ف منهم انهاردة بالليل ومنهم بكرة

ليلي ... طيب كويس اوي كريم هيفرح اوي لما يشوفك

سليم ... هما فين صحيح ؟

ليلي بيجرو ف التراك عاملين نفسهم شباب بقا وكبرو وراحو يجرو ف تراك

سليم ... هههههه بجد طب ايه رايك نروح نجري معاهم

ليلي .. مين نجري دي اسمها أجري انت حر ف نفسك يا دكتور انا كدة تمام اوي قاعدة مع فنجان قهوتي ال بحبه و بقرا الروايه اللي بحبها و حاجة اخر روقان قال اجري قال

سليم ... مممم طب رواية ايه دي اللي وخداكي اوي كدة

ليلي... رواية رومانسية حلوة اوي اسمها القدر والنصيب تحت سقف الحب

سليم ... ماشي يا ستي وانا مش هقوم اجري وهفضل قاعد معاكي ف روقان اللي انتي قاعدة فيه ولا اضايقك؟

ليلي ... لا طبعا تحب تشرب قهوة معايا ع ما الولاد يجو و نتغدي سوا كلنا؟

سليم... لا شربت ف المستشفي قبل ما اجي صحيح يا ليلي ممكن اطلب منك طلب

ليلي ... اكيد طبعا

سليم... ممكن تخلي كريم يبات انهاردة مع مالك لأن غالبا هبات ف المستشفي و هبقي قلقان عليه

ليلي ... من غير ما تطلب انا كنت هعمل كدة اساسا

سليم ببتسامة ... ميرسي يا ليلي فعلا وجودكم فارق اوي ف نفسية كريم ف فترة ال بيمر بيها دي

ليلي ... اظن مفيش شكر بينا وبعدين مالك كمان بيمر بفترة صعبه و كريم مهون عليه كتير اوي هما الاتنين بيقو بعض و صداقتهم مخلياهم يعدو الفترة دي أن شاء الله ع خير

سليم ... هو احم هو والد مالك مش بيجيلو خالص ولا بيكلمة؟

ليلي ... مش بيشوفه خالص لا بس بيكلمو ف الفون وهو بيقولوا أنه مشغول فتره وهيعوضة عن كل التقصير دا بس بحس ان مالك مش مصدقة وكمان بقا عندة لا مبالاة تجاة ابوة ال هو مش فارق اتكلم أو لا

سليم... وانتي بتقوليلو ايه

ليلي... بقولو أنه اكيد مشغول عشان لسه راجع من السفر وأنه اول ما يستقر هيجيلو ع طول وانة اكيد بيحبة وكلام من دا

سليم ... طيب ما تحاولي تكلمي باباه وتلميحلة ب أن كدة هو بيبعد ابنه عنه

ليلي بتوتر ... احم لا مش هينفع عموما مالك مجرد ما ابوة يرجع يهتم بيه أن شاء الله الفترة دي هتخلص

سليم حس أن ف حاجة ليلي مش حبه تتكلم فيها محبش يضغط عليها بس كان جواة فضول كبير يعرف عنها كل حاجة

ليلي ... وانت لسة مفيش اي اخبار عن والدة كريم و جدتة

سليم... للاسف مفيش اخبار والموضوع دا مآثر اوي ف كريم وانا مش عارف اقولو ايه

ليلي ... حاول تهون عليه و ممكن تقولو أنهم اضطروا يسافرو ضروري واول ما يرجعو هيكلموة

سليم ... وتفتكري هيقتنع ب حاجة زي كدة

ليلي ... هيحاول يقنع نفسه بكدة عشان يرتاح

سليم ... تمام هقوله كدة انهاردة قبل ما ارجع المستشفي تاني

ليلي لسه هترد عليه تلفونها رن وردت بسرعه و ملامحها كلها فرح

ليلي 📱... حبيبي وحشتني اوي ياليثو

سليم سمع حبيبي دي ووشة بقا يطلع دخان وحاول يتحكم في اعصابة

ليلي 📱... انا ف النادي مع مالك ... متقلقش عليا كلة تمام .... اوكي هستني مكالمتك بالليل. ... باي يا ليثو

ليلي قفلت و بتبص ع سليم اتخضت من شكلة

ليلي... مالك يا سليم ؟

سليم بعصبية مكتومة ... مليييش انتي كنتي بتكلمي مين؟

ليلي 🤨... نعم

سليم ... اية سؤال صعب بسالك كنتي بتكلمي مين

ليلي... ملكش الحق انك تسالني سؤال زي دا وبالطريقة دي

سليم لسه هيرد عليها بغضب لاقي الولاد جايين عليهم سكت و نفخ بضيق وبص ناحيه تانيه

ليلي ... حبايبي ايه الاخبار انبسطو؟

مالك ... جدا يا ماما

ليلي وهي متعمدة تبص ع سليم وهي بتتكلم ... لوكا خالو ليث بيسلم عليك وهيكلمنا بالليل تاني يطمن عليك

تحولت ملامح سليم من الغضب بابتسامة عريضة علي وشه

مالك ... بجد يا ماما دا وحشني اوي اوي

ليلي ... بجد ياقلب ماما

سليم ببتسامة... كيمو انت انهاردة هتبات مع لوكا عشان انا هبات ف الشغل

كريم ومالك قعدو يهيصو لما عرفو انهم هيباتو مع بعض

سليم ... كل دي فرحة

مالك ... طبعا يا عمو احنا فرحانين اوي انا بحب كريم جدا

كريم ... وانا كمان بحبك اوي يا مالك انا مليش صحاب اصلا غيرك انت وبس

ليلي ... خلال لو بابي وافق ياكيمو انت تيجي كل خميس تبات مع لوكا ونسهر سوا ونعمل موفي نايت وفشار وكل اللي نفسكم فية طالما هيكون صابح بعدها الجمعة اجازة

كريم بفرحة ... بجد يا انطي ليلي

ليلي ... بجد يا روحي بس لازم تستاذن من بابا الاول

كريم بص ل سليم ال مش شايل عينية من ع ليلي ... بابي بليز وافق

سليم ... موافق طبعا هتسهر مع لوكا الخميس والجمعة نروح ل جدو ونانا عشان ميزعلوش غير اليومين بتوع النادي اظن كدة تمام اوي ياكيمو ؟

كريم ... اوي اوي يا بابي انا بحبك اوي

سليم .... وانا كمان بحبك ياحبيبي ها بقا الابطال تحب تتغدا اية انهاردة ؟

مالك ... انا عاوز برجر

كريم ... وانا كمان زي مالك برجر

سليم بحنية ( بيسبل يابنات )... احم وانتي يا ليلي ؟

ليلي وهي بتبص ف المنيو ... مممممم انا ممكن اخد اسكالوب بيعملوه هنا حلو اوي

سليم ... اوك

ندة للجرسون وطلب للولاد برجر ولية هو وليلي اسكالوب وطول القعدة هو بيصلها بحب وهي مش مديالو اي اهتمام اصلا والولاد مش مبطلين رغي مع بعض اليوم خلص وروحو كريم اخد حاجتة وراح ل مالك وطلعو ع اوضت مالك يعلبو سوا وليلي كانت بتتكلم مع أمنة ع الواتساب ومندمجة معاها اوي .....

اما عند سليم بعد ما وصل كريم ل بيت ليلي رجع عشان يجهز ويروح ع شغلة وهو ف الطريق كان بيفكر مع نفسه

سليم لنفسة ... مالك ؟ بما انت دكتور سليم ال مشهور ب برودة وبيتقال عليه ديما سليم اعصابة ف تلاجة اية ال حصلك مجرد ما سمعتها بتتكلم ف التلفون وبتقول كلمة حبيبي ؟ مالك ياسليم عمرك ما كنت متلخبط كدة اااااه منك لله يا ليلي هتجنني قريب شكلك

___________________________________________________#بقلم_مني

يحيي كان المعرض طاحن نفسة ف الشغل يمكن يقدر يشغل تفكيرة شوية عن ليلي سهر ف المعرض لوقت متاخر و خلص ولاقي نفسة من غير ما يحس فتح تلفونة وقعد يتفرج علي صور كتير ل ليلي كان مصورها ليها وهي ف البيت عندهم من غير ما ليلي تحس وهي فالمطبخ وهي بترغي مع ماماتة وهي بتذاكر ل مالك وهكذا فضل يتفرج علي الصور

يحيي لنفسة .... وحشتني اوي يا ليلتي بس هانت اخلص من المشروع دا وانفذ اللي في دماغي وهتبقي بتاعتي العمر كلو مش بعد صبري دا كلو تروحي مني انتي بتعاتي انا وبس ياليلي انا وبس مهما طال الوقت

اتنهد وقفل الفون و قفل المعرض كلو وروح ع البيت كان الكل نايم ودا كان حالو من اليوم اللي امة قالت كلامها قدامهم وهو مش بيحتك لا بيها ولا بيونس نهائي

و نهار يوم جديد أمنة جهزت ونزلت عشان تروح شغلها اتفجأت ب عربية مراد قدامها

مراد ببتسامة ... صباح الخير

أمنة بصدمة ... م مراد

مراد ... اه مراد ممكن تركبي اوصلك للشغل

أمنة ... لا شكرا عن ازنك بقا عشان متاخرش

مراد نزل من العربية بسرعه واتحرك وقف قدامها

مراد بعصبية ... هو انا كل ما احاول اكون هادي ورايق ف الكلام معاكي تستفزيني ليه هه مبتسمعيش ام الكلام من اول مرة لييييييييية بقولك هوصلك للشغل مش هخطفك يعني يلالالالا اركبي

أمنة بخوف ... ح حاضر بس متزعقليش كدة

مراد ركب وهي كمان و اتحرك بالعربية خد نفس مرة واتنين عشان يهدي نفسة لسة بيبصلها عشان يتكلم معاها اتفاجا بيها بتعيط ف صمت اتنهد ووقف العربية ع جمب

مراد بهدوء ... ممكن اعرف بتعيطي لية دلوقتي ؟

أمنة بدموع ... عشان انت زعقتلي

مراد ... يا حبيبتي انتي اللي استفزتيني مع ذلك حقك عليا ياستي انا اسف بس وحياة اغلي حاجة عندك بلاش دموعك دي لانها بتوجعني يا أمنة وبتوجعني اكتر واكتر لما بينزلو بسببي

أمنة مسحت دموعها ... احم خلاص حصل خير

مراد ... طيب اضحكي عشان اصدق انة خلاص

أمنة كشرت ... لا مش عايزة اضحك اانا هو بالعافية

مراد بجدية ... بردو تاني انتي ولما بشخط فيكي بتعيطي

أمنة ضحكت بعصبية ... اهو ارتحت كدة اوووف

مراد ضحك ... اه ارتحت اوي ضحكتك حتي لو برخامة حلوة اوي

أمنة اتكسفت ومردتش

مراد ... وخدودك دول لما بيحمرو من الكسوف كدة بيقبو حلوين اوي اوي اوي

أمنة بكسوف ... مراد

مراد ...قلب مراد من جوة انتي والله

أمنة ابتسمت ومن كسوفها معرفتش ترد تقول اية مراد اتنهد و وبعدها اتكلم

مراد .... أمنة انا حاولت ابعد عنك واديكي المساحة والوقت اللي انتي طلبيتهم بس مقدرتش صدقيني خلاص تعبت من البعد دا تعبت اكتم مشاعري جوايا انا محتاجلك جمبي محتاجلك اوي يا حبيبتي

أمنة بحزن ... يعني انا اللي متعبتش ولا فاكرني مبسوطة كدة بس

مراد قاطعها ... من غير بس مش عايز اسمع اي مبررات لبعدنا عن بعض ارجوكي انا تعبان بجد وبحبك وبموت فيكي ومش قادر علي بعدك والله

أمنة ابتسمت وسكتت

مراد ... افهم من كدة اية يعني ؟

أمنة بغيظ ... انت ظابط ازاي انتي

مراد ... نعم ؟ هو كوني ظابط معناة افهم الابتسامة وسكوت دا اية معناهم ؟

أمنة ... ايوة يا حظابط افهم لوحدك وع جمب بقا انا وصلت اهو ومش حبة تاخير

مراد ... امرك ياهانم هروح اخلص شوية شغل واعدي عليكي ف معاد خروج خالتي حبيبتي عزماني ع الغدا عندكم

أمنة ... اوكي هستناك باي

مراد ... باي

_______________________________________________________#بقلم_مني

سليم خلص شغلة في المستشفي وروح هلكان خد شور ولسة داخل ينام لاقي تلفونة بيرن بنمرة غريبة تجاهل الرنة لكنها اتكررت اكتر من مرة ف الاخر رد

سليم 📱.... الو

طرف الاخر 📱... حضرتك دكتور سليم عز الدين ؟

سليم 📱 ... ايوة انا مين معايا

طرف الاخر 📱... انا ملازم اول محمود من قسم شرطة مصر الجديدة كنا محتاجين حضرتك شوية ف مستشفي الهلال اللي ف نفس المنطقة

سليم بحيرة 📱 .. قسم ومستشفي انا مش فاهم حاجة ؟ ممكن حضرتك توضح

محمود 📱... طليقة حضرتك ف المستشفي هناك وحالتها خطر و طلبة تشوفك ضروري وهي اللي ادتنا رقمك عشان نتواصل معاك لانها مقبوض عليها و ممنوعة من تلفونات بس نظرا لسوء حالتها المامؤر وافق انك تزورها ف اقرب وقت

سليم بصدمة 📱... سلمي ! مقبوض عليها ليه وف المستشفي ليه ؟

محمود 📱... لما حضرتك تيجي هتفهم كل حاجة سلام

سليم فضل مكانة شوية مش مستوعب المكالمة اللي حصلت دي بعد حوالي خمس دقايق قام و لبس بسرعه واتحرك لعنوان المستشفي اللي الظابط قالة عليه ومليون سيناريو ف دماغة

______________________________________________________________

ليلي كانت قاعدة زهقانة وبتفكر ف حل للزهق اللي هي فية دا قطع تفكيرها صوت من وراها

ليث ... ست البنات سرحانة ف اية ؟

ليلي بدهشة ... لييييث معقول انت هنا

ليث وهو بيحضنها ... وحشتني يا لولا وحشتني اوي اوي

ليلي بفرحة ... انت كمان يا حبيبي وحشتني اووووي اية المفاجاة الحلوة دي

ليث ... لا المفاجاة فعلا اني جيت نهائي صفيت كل شغلي هناك وهعيش معاكم هنا ع طول

ليلي ... ليث اوعي تكون بتهزر بجد الحاجات دي مفهاش هزار

ليث ... والله بتكلم جد انا ف دماغي حاجات كتيييير جدا هنقعد ونرغي ونتكلم وهتفهمي كل حاجة المهم دلوقتي اني هبقي معاكم ديما ومش هسيبكم ابدا تاني واني هموت من الجوع وعايز اكل من ايديكي الحلوة دي

ليلي ... بس كدة احلي اكل حالا يكون جاهز

ليث ... لوكا فين ؟

ليلي ... لوكا في اوضتة بيذاكر هو وكريم صحبة اللي حكتلك عنة

ليث .. طيب علي ما تحضري الغدا اكون طلعت سلمت علية

ليث طلع لمالك وهي دخلت المطبخ مبسوووطة وفرحانة برجوع سندها و امانها من تاني ليها

____________________________________________________________

سليم وصل المستشفي في وقت قصير جدا سأل علي سلمي عرف مكانها و راح لاقي اتنين عساكر وافقين ع باب العناية المركزة و ظابط قاعد ع جمب خمن انة هو الظابط اللي كلمة رحلة

سليم بتوتر ... السلام عليكم انا دكتور سليم عز الدين طليق سلمي

محمود .. اهلا يا دكتور كويس انك متاخرتش

سليم ... ارجوك فهمني ف اية ؟ ومالها سلمي بالظبط ؟

محمود ... مدام سلمي متهمة بقتل المدعو مروان شاكر وهي معترفة علي نفسها

سليم بصدمة ... اية قتلتة ازاي ولية وليه هي ف العناية المركزة ف اية ؟

محمود ...


يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent