Ads by Google X

رواية وقعت فى العشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم أمل السقا

الصفحة الرئيسية

   رواية وقعت فى العشق  الفصل  الخامس عشر بقلم أمل السقا


رواية وقعت فى العشق الفصل الخامس عشر

تليفون زياد رن ورد بسرعه*
المتصل: ها فكرت؟! 
زياد: ايوه وانا تحت امرك بس اطمن على زينه الأول. 
المتصل: هههههههه ميبقاش قلبك رهيف كده اومال الامورة معانا واحنا واخدين بالنا منها عالاخر متقلقش بس عشان متقولش عليا بخيل انا يا عم هخليك تسمع صوتها. "وحط التليفون على ودن زينه" 
زينه بدموع: زياد الحقني انا خايفه قوى الحقني. 
زياد: متخافيش يا زينه يا حبيبتي انا جايلك وهرجعك متقلقيش. 
المتصل: اتطمنت يا باشا. 
زياد: هنتقابل فين؟ 
المتصل: انت هتجيلي فى............. ومتنساش أي حركة غدر كده ولا كده يبقي اقرى الفاتحه على روح اختك "وقفل الخط" 
عز: احمد عرف العنوان وهو........... 
زياد: مهو ده المكان اللي قالي عليه برضو بص يا عز انا هروح انا وعشق لوحدنا وانت تجيب البوليس وتلحقني على هناك. 
عز: تمام بس خلو بالكم من نفسكم "وجه كلامه لعشق" السلاح ده تاخديه معاكي اظن انتي بتعرفي تستخدميه حلو قوي وخلي بالك من نفسك. 
زياد بدهشة: هي عشق بتعرف تمسك سلاح؟ 
عز: مش وقته يا زياد بعدين افهمك انا همشي بقا عشان منتأخرش. 
&فى المكان اللي فيه زينه قاعده طول الوقت تصرخ ولما تتعب يغمى عليها وهكذا. 
جويريه "وهي قاعده علي كرسي وحاطه رجل على رجل": ها يا اسماعيل هييجي ويجيبها. 
اسماعيل: ايوه يا هانم هيجيبها. 
جويريه: حلو قوي كده انا هزلك يا عشق وازل نادر الكلب بيكي طالما هو بيحبك قوي كده يبقي انا هجيب حقي بيكي هههههههه اعذريني بقا يا صاحبتي قدرك انك صاحبتي واحده واطيه زيي هههههههه. 

&----------زياد وعشق وصلوا ولقو اتنين واقفين عالباب بس كانوا مشغولين بالشراب اللي قدامهم جه زياد مسك طوبه وخبطها فى البوابه عشان يلفت انتباه أي حد فيهم ويطلع بره وفعلا ده اللي حصل، واحد فيهم طلع بره ولسه بيبص ناحية زياد راح زياد ضاربه بالمسدس فى راسه وقعه على الارض وشده بعيد وربطه فى عمود، التاني لما لقى صاحبه اتأخر خرج هو كمان وحصل معاه نفس اللي حصل مع زميله، زياد وعشق دخلوا وشافوا جويريه وهي قاعده بتضحك وجنبها واحد باين من هيئته انه مجرم قديم وزينه فاقده الوعي، راح زياد دخل صوب عليهم المسدس ومعاه عشق هي كمان مصوبه المسدس ناحيتهم" ميعرفوش ان ممكن أي حد ييجي من وراهم "
زياد: ارمي سلاحك ياض  
عشق: بقا انتي اللي عامله كل ده؟ انتي يطلع منك كده؟ عمري ما كنت اتخيل انك بالقزارة دي بس اقول ايه الخسيس طول عمره خسيس. 
جويريه بصوت عالي: بس يا بت انتي انتي طالما فى ضيافتي فمش هغلط فيكي بس متقلقيش التقيل لسه ورى "وجهت كلامها لاسماعيل" هما ازاي دخلوا هنا اومال البهايم اللي واقفين بره شغلهم ايه؟ 
اسماعيل: معرفش يا هانم تلاقيهم عملولهم كمين. 
زينه "فاقت على الصوت": زياد انا خايفه قوى يلا نطلع من هنا" وجريت عليه حضنته "
*وف لحظه عشق لقت رصاصه متوجهه على راسها *
واحد من رجالة اسماعيل: ارمي سلاحك يا بت انتي وهو يلا. 
عشق "وهي بتحرك شفايفها بعشوائيه": هو انا هموت قبل ما ادخل عش الزوجيه ولا ايه؟ الله يرحمني بقا كنت طيبه. 
جويريه وهي بتسحب السلاح من عالارض من قدام عشق وزياد: ها يا باشمهندس تحب تخرج انت واختك بخير من هنا ولا تحب انتو التلاته تشرفوني؟  انا بخيرك اهه عشان متقولش عليا ديكتاتوره بس. 
عشق بدموع: خد زينه وامشي يا زياد. 
زياد بعصبيه: انتي بتقولي ايه يا عشق اسكتي خالص. 
عشق: عشان خاطري يا زياد خد زينه وامشي انا سببتلك مشاكل ملكش دعوه بيها لو سمحت خدها وامشي. 
زياد: انا مستحيل اسيبك بلاش جنان. 
جويريه بضحكه عاليه وسخريه: باااس ايه روميو وجولييت قدامي مجبلكمش نخلتين وعصير لمون بالمرة" وجهة كلامها لاسماعيل "بقولك ايه خدهم وحط كل واحد في اوضه وعايزاك توجب معاهم مينفعش يبقوا ضيوف ومنقدمش واجب الضيافه يلا. 
اسماعيل: حاضر يا هانم. 
*ولسه هيرجو لقو ضرب نار فى كل مكان وعز واحمد صاحبه ومعاهم ظابط وبعض العساكر اخترقوا الاوضه. 
الظابط:  سلمو نفسكم المكان محاصر من كل الجهات مفيش مجال للهرب. 
جويريه" وهي بتمسك المسدس ": انا حتي لو مش هعرف ازله بيكي بس هنتقم منك يا عشق" ولسه هتضغط على الزنات بس الظابط كان اسرع منها وضربها رصاصه فى بطنها "
جويريه:........

جويريه "مسكت بطنها": ااااه ابني لأ ابني لأ ااااااه الحقيني يا عشق. 
عشق وهي بتنزل عالارض: حد يطلب الاسعاف بسرعه دي هتموت. 
زياد بعصبيه: انتي بتفكري فيها بعد ما كانت عايزة تقتلك؟؟! 
عشق" بدموع": يا زياد العتاب ده خليه بعدين عشان خاطري اطلب الاسعاف بسرعه. 

*وفعلا طلبوا الاسعاف ونقلوها المستشفى فى العنايه *
الدكتور "لما خرج من العنايه": انا اسف جدا مقدرناش ننقذ الطفل.

عشق: وهي يا دكتور عامله ايه دلوقتي؟ 
الدكتور: الحمدلله بس لازم تفضل تحت الملاحظه لبكره عشان نطمن على حالتها اكتر. 
عشق: شكرا يا دكتور. 
الدكتور:  العفو ده واجبي (وسابهم ومشي) 
زياد: يلا يا عشق نمشي وبكره ابقي تعالي شوفيها. 
عشق: يلا ( وهما خارجين لمحوا جمال" صاحب المشروع "داخل المستشفى بيجري وزياد شافه فراح لها) 
زياد بدهشة: استاذ جمال حضرتك بتعمل ايه هنا؟ 
جمال بحزن: جالي تليفون ان مراتي انضربت بالنار وجيت علشانها. 
زياد بدهشة اكبر: مراتك؟ طب اسمها ايه؟ 
جمال وهو بيمشي: جويريه. 

عشق وزياد وعز وزينه:......

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent