رواية نصيبي في الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

    رواية نصيبي في الحب  الفصل الخامس عشر بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب الفصل الخامس عشر

 وسف بغضب وعينه اتحولت للون الاسود: ايييييييييييييييه
نسرين برعب : مروان باشا الدمنهوري استغل ان حضرتك مش في الشركه اليومين دول و
يوسف قاطعها بغضب شديد : يعنيييييييييي اييييه ازاي يعرف أن انا مش في الشركه هو انا مشغل شوية بقر معايا 
نسرين : والله ي........
يوسف: فين الزفت تيمور 
نسرين بخوف : في مكتبه 
يوسف: ناديله حالا 
نسرين برعب : ح...حاضر 
_________________________________________________
نور كانت في اوضتها بتكتب مذاكرتها كالعاده بدموع شديده وهيا في اوضتها باب اوضتها خبط 
فتحت نور ولقتها داليا 
نور: عايزه ايه 
داليا: ممكن اتكلم معاكي شويه 
نور: لا مش ممكن ولو سمحت لو شوفتيني في اي حته تانيه ياريت تنسي أن انا اعرفك في يوم من الأيام 
داليا بدموع : نور ونبي اسمعيني 
نور قفلت الباب في وشها
دخلت مسكت فونها واتصلت برقم ليرد الطرف الأخر 
_الو 
نور: الو ازيك ي فاطمه وحشتيني اوي 
فاطمه: مين !؟
نور: معقول تنسيني في الوقت القصير ده 
فاطمه: نور 
نور : ايوه نور 
فاطمه : عامله اي ي كلبه وحشتيني 
نور: وانتي كمان انتي مش عارفه انا من غيرك عامله اي دلوقتي بس معرفتش اكلمك اليومين اللي فاتوا دول عشان الظروف اللي انا كنت فيها 
فاطمه: مالك ي حبيبتي في ايه 
نور: انتي رجعتي 
فاطمه : لا لسه بس فيه ايه 
نور: انا عايزه اشوفك ي فاطمه 
فاطمه: ماشي ي حبيبتي أما أنزل القاهره هكلمك 
نور: لا أنا مش في القاهره 
فاطمه باستغراب : اومال فين 
نور: في الاسكندريه 
فاطمه بفرح : نقلتي !؟
نور: فتره مؤقته 
فاطمه: هو انتي مع عمك 
نور : لا أنا عند قرايبي 
فاطمه: ومشيتي من القاهره ليه ؟
نور: بصي انا هحكيلك كل حاجه من ساعه اخر مره شوفتك فيها 
فاطمه : احكي
___________________________________________________________________
نهال: اه صحيح ي محمد يوم الجمعه ماجده هتيجي 
خالو: هتيجي !؟ 
نهال : ايوه بس انا نسيت اقول عشان الظروف اللي حصلت دي 
خالو: هيا كلمتك 
نهال : اه كلمتني وقالتلي أن هيا هتيجي ومعاها عيالها 
خالو: ماشي 
________________________________________________________
نسرين خبطت علي باب مكتب تيمور 
تيمور: ادخل 
نسرين : استاذ يوسف عايز حضرتك في المكتب ي أستاذ تيمور 
تيمور بحب : اه 
نسرين : عايزك دلوقتي حالا 
تيمور بانتباه : متعرفيش عايزني في ايه ي أنسه نسرين 
نسرين: اه اعرف ...... عشان شركه الدمنهوري كسبت صفقه M.M 
تيمور بانتفاض من مكانه : اييه 
نسرين بكتم الضحك علي شكله : ومتعصب جامد 
تيمور وهو بيبلع ريقه: الله يرحمني طيب اتفضلي انتي ي انسه نسرين 
نسرين: حاضر 
تيمور قام راحله ودخل بعد م اذنله بالدخول 
تيمور: نعم ي يوسف باشا 
يوسف بغضب : ايه اللي انا سمعته ده 
تيمور ببعض الخوف  :  والله العظيم الشركه دي اللي سيف كلمك عليها وقالك أنها مهمه وانت قولتله سيبها دلوقتي 
يوسف بغضب شديد : وانت ي زفت كنت فين 
تيمور : م....م .. هو انا قلت لسيف يديني الملف بتاعها وهو قالي انك طنشت الصفقه 
يوسف بغضب : ومكلمتنيش ليه 
تيمور : كلمتك والله بس تليفونك مقفول 
يوسف بشر: ماشي يبقا هما اللي بدأوا ان م ندمتهم على وقفتهم قصادي مبقاش انا 
تيمور: هتعمل ايه 
يوسف: وانا من أمتي بقول اللي هعمله
تيمور: يبقى شكلك هتمحيها من الوجود 
يوسف: وأقسم بالله لو م ركزت في الشغل اليومين دول لادفنك 
تيمور: برضو هترفد صاحبك ي جو
يوسف بغضب: تيموووووووور 
تيمور: طيب استأذن انا بقا اصل مامي بتناديلي 
تيمور خرج بسرعه وهو بيضحك وخايف منه في نفس الوقت 
 يوسف في المكتب 
يوسف في سره : ماشي ي دمنهوري والله لندمك علي اليوم اللي فكرت فيه تتحداني 
يوسف بنداء لهيام 
هيام : نعم ي يوسف باشا 
يوسف :  هتيلي ملف صفقه شركة M.M 
هيام : بس الشركه دي سابتنا وعقدت صفقتها مع شركة الدمنهوري
يوسف بغضب : اظن انتي هنا سكرتيره مش اكتر يعني الكلام اللي أقوله يتنفذ بالحرف الواحد مفهوم 
هيام بخوف : م...مفهوم...مفهوم 
يوسف: واي جدال تاني اعتبري نفسك مرفوده 
هيام بخوف : لا خلاص والله هجيب الملف بسرعه 
يوسف: انتي لسه قدامي 
هيام خرجت بسرعه من المكتب 
__________________________________________________________
نسرين: مالك ي هيام بتجري كده ليه ؟
هيام: يوسف باشا متعصب اوي وعايز ملف شركة M.M 
نسرين : ايوه من ساعه اما وصل الشركه وهو متعصب اوي 
هيام : وايه الجديد يعني 
نسرين : صح 
هيام : هو انتي حطيتيه فين 
نسرين : في اوضة الأرشيف 
هيام: ماشي شكرا 
__________________________________________________
فاطمه: ايه القذارة دي انا اصلا م صدقت نسيته وداليا صاحبة عمرك تعمل كده عشان واحد زي ده 
نور: معلش اني فكرتك بيه خصوصا عشان اللي عمله معاكي بس انتي الوحيده اللي عايزه اتكلم معاها اي نعم قابلتك في وقت قصير جدا إلي أن حبيتك جدا 
فاطمه : معلش ي نور بصي لما ارجع لينا قاعده مع بعض 
نور: اكيد طبعا 
فاطمه: بس ورحمة بابا اللي مات بسببه ل مهسيب حقي وهخده منه 
نور: انا بقولك اصلا اول م يوسف ابن خالتي قال له على اسمه كان منظره مش عايزه اقولك عامل ازاي 
فاطمه: امممممم ده اكيد شركه كبيره بقا على كده 
نور: بيقول أن شركاته اسمها الكينج 
فاطمه: احلفي 
نور: والله هو انتي تعرفيها 
فاطمه: ايه اللي اعرفها دي اكبر شركات في العالم 
نور: اومال انا معرفهاش ليه  
فاطمه: عشان انتي دايما قاعده لوحدك  ومش مهتمه بحاجات كتييير اوي هتهتمي بشركات ده انتي مكنتيش تعرفي عمك شغال في شركات ايه غير من قريب
نور: صح يمكن عشان كده معرفهاش 
فاطمه : ده انا هاخدك واسطه عشان اشتغل في الشركه دي بقا 
نور: نينينينينيني ليه ده حيالله ابن خالتي بس 
فاطمه : هو انتي تطولي 
نور: والله 
فاطمه: اه والله ده ي بنتي شركاته يعني حاجه قمر كده م بالك بقا بيته 
نور: مش عارفه بس هو اصلا دايما في ايطاليا 
فاطمه: ايوه م انا عارفه بس الشركه الام لشركاته في مصر                         نور: ماشي ي ستي والله مكالمتك دي فرقت معايا دلوقتي 
فاطمه: هبقي ارن عليكي عشان ارزل عليكي بس عايزه اقولك حاجه 
نور: قولي 
فاطمه: ادي لداليا فرصه تانيه 
نور: انتي بتقولي ايه انا كان ممكن اضيع بسببها 
فاطمه: هيا برضو معذوره يا نور
نور: يعني بعد كل اللي عملته ده ومعذوره 
فاطمه : اللي شافته مش قليل برضو 
نور: انشاء الله ي فاطمه هشوف لسه هعمل ايه 
فاطمه: ماشي ي نور يلا سلام 
نور: سلام 
نور قفلت معاها ونزلت تتمشي في الجنينه شويه
____________________________________________
يوسف: اللي انا قولته يتنفذ لما نشوف بقا ازاي شركه زي دي تتحدي شركة الكينج 
 ......................
يوسف: حالا مش عايز اضيع وقت 
 ____________________________________________
سيف : انا مش داخل طبعا 
هيام: عشان خاطري ي سيف ده متعصب اوي 
سيف: وانا مالي ده لسه طاردني من مكتبه 
هيام: طيب روحي انتي ي نسرين 
نسرين: نسرين مين لا طبعا 
_ انتوا التلاته مرفودين 
بصوا التلاته للصوت ولقوه يوسف 
سيف: والله ي يوسف باشا كننا لسه بنجيب الملف 
يوسف: انتوا هتتعازموا مين اللي هيدخل الملف انا مش فاضي للعب العيال ده ومش عايز اضيع وقت  
هيام: والله مش قصدنا ي يوسف باشا واول واخر مره 
يوسف: وانا من أمتي برجع في كلمه قولتها 
نسرين: طي......................
يوسف: انا قولت اللي عندي 
خد الملف وسابهم ومشي 
نسرين : عاجبكم كده 
سيف : يعني احنا نتفضل كده نمشي بكرامتنا احسن م نمشي من غيرها  
هيام: لا احنا لازم نتصرف 
نسرين : ازاي 
هيام : احنا ممكن نقول لتيمور وهو هيتصرف
نسرين: وانتي بقا ايه اللي مخليكي واثقه أنه هيقنعوا 
هيام: نحاول وخلاص 
نسرين: ماشي بس مين هيقوله 
هيام: انت 
_______________________________________________
يوسف : الشركه دي تعلن إفلاسها بكره ..فاهم
تيمور: فاهم 
يوسف: اما بقا شركة الدمنهوري ف لسه ايامها جايه سواد 
تيمور: ربنا يستر 
يوسف: انت لسه واقف 
تيمور: ومين قال كده انا اصلا خرجت من نص ساعه 
يوسف: خمس ثواني لو مخرجتش انا مش مسؤول عن اللي هيحصل 
تيمور جري بره قبل م يوسف يتعصب عليه 
تيمور: ايه اللي موقفكوا كده ؟ 
نسرين: ا...اصل 
تيمور: اصل ايه؟ 
نسرين: اتطردنا من الشركه 
تيمور: ايه 
سيف: ومش عارفين نعمل ايه 
تيمور: هو انت التلاته اتطردوا 
هيام: اه 
تيمور: طيب انا هحاول أقوله بس مش دلوقتي عشان لو دخلتله تاني هطلع من عنده لابس عبايه 
__________________________________________________
يوسف خرج من المكتب وروح بيته وهو داخل نور شافته 
نور: يوسف 
يوسف: نعم 
نور: انا اسفه بالنيابه عن اللي داليا عملته 
يوسف: وانتي مالك اصلا 
نور : ايه !؟
يوسف: اللي اسمعتيه وبعد كده لما تشوفيني  متكلمنيش كفايه اللي حصلي بسببك 
نور...

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent