Ads by Google X

رواية مريض بحب نور الفصل الثاني عشر 12 والأخير - بقلم دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية مريض بحب نور البارت الثاني عشر 12 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور كاملة

رواية مريض بحب نور الفصل الثاني عشر 12 والأخير

نور بصتلهم بدموع وكانها مستسلمه للموت
خرجت طلقه من مسدس وجت في....
الكل بص بصدمه.... 
نور....  صوتت
وديه كانت طلقه خارجه من مسدس تميم وجت في الهوا  
العسكري....  ورا اسر بيقرب براحه خطوه خطوه وهوبااا ضربوا علي دماغه واغمي علي اسر 
نور...  جريت حضنت نورين بسرعه وفضلت تعيط 
  . 
في القسم.... " 
كان وصل نورين واسر ومؤمن للقسم وكلهم... "
اسر...  اتخد علي الزنزانه 
وبعد شويه فاق وخده اقوله وانكر رغم وجود الدليل 
عدااا اسبوع علي الاحداث دي،.... " 
نور...  في اوضتها وقفله عليها الباب مش بتكلم حد 
نورين...  سابت الفيله خلاص 
مؤمن...  رجع فتح عياده لانوه ، قفلها فتره 
كل حاجه عند اسر زي ما هي 
ابراهيم... اتحكم عليه بالاعدام والحكم اتنفذ امبارح 
الباب خبط ونور راحت تفتح علي امل انو تميم... 
مؤمن....  مش تميم ده انا 
نور...  لا عادي علفكره ، ادخل نورين جوه علفكره لانها واخده احازه ودخل مؤمن.... 
نور... سبتهم ودخلت اوضتها وفضلت تعيط وفي نفسها نورين قلتلوا كل حاجه وازاي اتجوزت اسر ،  هو ليه مجاش للدرجه انا وحشه في نظره ده انا عملت كداا علشانوه ونامت للهروب من كل حاجه 
نورين.... حالتها كداا من ساعه مارجعت واطلقت من اسر
مؤمن... وتميم 
نورين... مش عارفه، بس هو بيحبها وهي بتحبوه 
مؤمن... نورين تتجوزيني 
نورين... ها ايه اللي بتقولوه ده 
مؤمن..  بقول بحبك وتتحوزيني ينورين الفرح بعد اسبوع وكل حاجه اصلي مستعجل اوووي 
نورين.... مش هلحق اجهز 
مؤمن..   العب يعني موافقه يستي انا هجهز كل حاجه انتي عليكي انك تلبسي وبس
نورين...  انا مش موافقااااا
مؤمن.... ماهوا واضح يبنتي 
نورين...  موافقه لاني بحبك ومسكت ايدوه وطلعتوه برااا، يلا بقاا كفايه عليك كداا وابتسمتلوه وقفلت الباب 
مؤمن...  والله مجنونه وضحك ونزل.... 
بعد خمس ساعات....
نور... نورين انا نازله شويه عايزه اتمشا 
نورين بابتسامه... ماشي يحبيبتي خلي بالك من نفسك 
نور... نزلت وراحت علي القسم عند تميم 
وبعد شويه وصلت...." 
.
.
في القسم....." 
باب مكتب تمميم خبط...
العسكري... في انسه براا عايزه حضرتك 
تميم...دخلها 
نور...دخلت 
تميم للعسكري...اخرج دلوقتي 
نور... تميم ممكن نتكلم 
تميم... بصلها ومسك ملف ومردتش عليها 
نور... انا كداا فهمت ودمعت مكنش بايدي علفكره واعرف انك اللي اخترت البعد 
وجت تخرج....
تميم.... بس كان لازم تقوليلي وانا اتصرف 
نور...رجعت تاني،بس خفت عليك يتميم،خفت يعملك حاجه وتكون بسببي وارجع اندم 
تميم.... بس انا كنت هتصرف وقتها،مش بدال متتجوزيه وانتي مش بتحبه 
نور... عملت كداا علشان بحبك والله 
تميم.. انا مسامحك من وقت ما نورين حكتلي 
فلاش باااك ❤
نورين بعد ما سمعت التسجيل اللي نور بعتتوه خدت مؤمن وقعدوا في اوضه واتصلوا علي تميم 
تميم.. ايواا ينورين 
نورين... اسر اللي قتل منصور ومعايا الدليل نور لسه بعتالي تسجيل 
تميم... ليه وازاي 
نورين... مش عارفه
تميم...  انا رايح القسم وهضبط الاجرات وهروح الفيلا واحهزي انتي ومؤمن هنتقابل في ******
نورين.... لازم اقولك حاجه الاول 
تميم... في اي ينورين 
نورين.... حكتلوه عن اسر وازاي اتحوزها 
تميم... ازااااي،طب قبليني مكان مقولت 
تميم... قال لمامتوه انو لازم ينزل ونزل راح القسم وجهز نفسوه وراح المكان اللي اتفق في انوا يتقبل هو ونورين ومؤمن واتقبلوا وحصل اللي عرفتوا 
بااااك ❤
نور... ابتسمتلوا 
تميم.... طب ايه 
نور...جت ترد 
دخل عليهم مؤمن.... 
مؤمن.... والله ده انا سايبك الصبح مكتئبه ايه الجديد وغمز 
نور.... اتلم يمؤمن 
مؤمن...  بقاا تقولي لجوز اختك اتلم 
تميم... اضرب احسن يمؤمن 
مؤمن... مقدرش ده انت تموتني فيها 
نور... البت مقلتليش حاجه 
مؤمن وهو بيعد...طلبتها الصبح لما انتي فتحتي وهي موافقه وهنعمل الفرح بعد اسبوع،عبالكم بقااا  ولا اقلكم اي اعملوا فرح معنا 
نور وتميم بصواالبعض...
مؤمن... اتنين لمون هنا يفندم 
تميم ونور بصولوه وضحكواا التلاته
.
.
عدااا اليوم من غير احداث جديده..."
يوم جديد... "
نورين لبست يوني فورم الشرطه وراحت القسم وبالتحديد في زنزانه اسر ودخلت...." 
اسر... اهلا ينورين 
نورين... الملازم نورين،منا نسيت اقولك انا مش دكتوره انا شغالها مع البوليس ههههه مغفل انت مش كداا
اسر....لسه في ورايا وغيري كتير 
نورين... ما انت هتعترف عليهم وتجبهم يشاطر انت،اوبسس مش نور وتميم هيتحوزوا،لا وانا ومؤمن كمان يعني الفرحه فرحيتين وانت شايف اخرتك ايه هتتعدم ما معرفنا انك قتلت اربعه غير منصور 
اسر... والخامس ينور يتميم مش هسيبهم يعشوا سعدا وممكن اقتلك انتي يمؤمن لسه بفكر 
نورين.... ههههه ضحكتني والله ياسوره وهي خارجه 
سجن سعيد ياسوره هههههه واعدام لذيذ 
وراحت عند مكتب تميم...." 
نورين... مبروك يتميم 
تميم... وانت كمان مبروك 
نورين... هتيجي،مش مختاج عزومه طبعاً
تميم... الفرح فرحي برضوا 
نورين... وفرحي انا كمان 
وفضلوا يهزروا سواااا وبعد كداا كل واحد روح وتميم وصل نورين البيت 
يوم فرح المنتظر.... " 
نورين ونور.... شكلهم تحفه اوووي بالفساتين البيضه اللي لبسنها 
وتميم ومؤمن... شكلهم تحفه ووسيم جدا 
كابلز جميل بجد... 
ورقصوا سلووو....
تميم... هو انا بحلم ولا دي حقيقه 
نور... ياها حقيقه بجد،الحمد لله ربنا جمعنا في الاخر 
تميم... بحبك 
نور... وانا بعشقك يقلب نور 
.
.
مؤمن... قولتلك انك قمر 
نورين... طبعاً قمر ده اقل ما عندي 
مؤمن... يولا يجامد انت 
نورين... ضحكت وقربت منو وهمست،بحبك يحرامي 
مؤمن... حرامي 
نورين.. خطفت قلبي يبقااا حرامي 
.
.
ومع نهايه الاغنيه كل واحد حضن عروسته ولف بيها 
الكل... سقف 
وعدااا اليوم  والكل مبسوط وفرحان 
.
.
بعد مرور ٥ شهور....
تميم.... راجع من الشغل واول ما فتح باب الشقه اتفجاأه وبدأ يقرأ 
1،2،3،4،5،6،7،8،9لوحه مكتوب فيها وبعد ٩ شهور هتكون احلي بابا في الدونيا كلهة ونور كانت مسكها 
تميم.... قرب منها وحضنها ولف بيها هبقاااا اب هبقااا اب ينااااااس،بحبككككككككك ينوري 
نور... ونوري بتحبك اوووووي يقلب نور نور
تميم... اممم اي رايك نتعشا براا 
نور... هوااا واكون لبسه،طبعا يسطا موافقه 
تميم... ونورين ومؤمن هتصل بيهم يجوا 
نور من الاوضه... اشطا يجوزاااااي
بعد شويه اتجمعوا في مطعم حلوووو...."
نور... بت ينورين انا حامل 
نورين... بجد هبقاا خالتووو يناااس 
مؤمن....مبروك ينور،مبروك يتميم 
نور وتميم... الله يبارك فيك 
وكلووو وخلصوا اكل وكل واحد راح علي بيتوه 
.
.
_الدكتوره... كلها اقل من شهر وتولدي وتجيبي بنوته  قمر زيك 
نور... والله انتي دكتوره قمر،قمر يناس 
الدكتوره بابتسامه.....والله انت جميله اووي 
نور...سلمت عليها وخرجت لتميم 
نور... يلا بينا يابا 
تميم... نفسي اعرف انتي بتجيبي الالقاظ دي منين 
نور... من جيبي  ننننننيييي 
وخرج براا المشتشفي..... " 
.
.
_هما دول 
اسر.... اها هما ومسك مسدسوه ونشل علي تميم 
نور.... تميممممممم وحضنتوه 
اسر... ضرب كذاا ضربه وجت في نور 
تميم بصدمه.... نووووووووووووووور 
الناس اتجمعت وتميم شال نور وجري بها علي المشتشفي...." 
تميم.... بدموع.... يارب متحرمني منها انا مليش غيرها وبعد ساعات كتير...." 
الدكتور... خرج 
تميم....جري عليه،خير يدكتور 
الدكتور... البقاء لله،الرصاص جي في القلب وملحقنهاش،شد حيلك
تميم.... دموعوه نزلت في صمت وبص في اللا شئ 
الدكتور... الجنين عايش وبنتوه زي القمر بس في الحضانه 
تميم... مكنش هنا خالص وطلع يجري علي اوضه العمليات
نورين ومؤمن في الوقت ده جم ولمحوه تميم... 
جروا عليه....
وصدمتهم كانت هنا...
نورين...قربت من تميم وحضنتوه
تميم....نور الدكتور ده بيهزر صح انتي ممتيش،ردي عليا نوري انت وعديني انك مش هتسبيني.انت كداا خنتي الوعد ليه ضحيتي بحياتك علشان،انا انا مش هقدر اعيش من غيرك نوووووور 
مؤمن قرب عليها وبدموع....كفايه يتميم كفايه كدااا 
نورين.... نور ماتت،ازاي بتكتبوا صح،سبتني زي بابا وماما نور انا بكرهك ليه سبتني نور نوووووووووور 
وبعد مده....." 
تميم...  هدي جداا بس بقاا ساكت 
ونورين... ساكته ومش بتتكلم خالص 
مؤمن... مش عارفه يعمل ايه معهم وهو شايفهم بالحاله دي 
تميم... اسر،اسر اللي عمل كداا هرب علشان يموتني وهي انقذتني من الموت 
وعدوا تلات ايام العزا وتميم ساكت خلاص ونورين دموعها متقفش وكل واحد فيهم لا حول لها ولا قوه 
بعد شهر...." 
_تم القبض علي اسر الهربان واعدم 
نور الصغيره خرجت من الحضانه  ،زي ما سمها تميم علي اسم امها...." 
.
.
_بنت ٢٠ سنه واقفه علي الاستدج، واخدها المركز الاول  علي الجامعه في روايتها مريض بحب نور 
_انا نور تميم، كاتبه روايه مريض بحب نور، الروايه من احداث حقيقيه، قصه حب بابا وماما، وشاورت علي تميم بابها ده تميم، وده مؤمن، وديه نورين تؤام ماما الله يرحمها، دول ابطال روايتي اللي بتكرم انهرضه بسببها 
وطلعوا ابطال الروايه علي الاستيدج 
_تميم مسك الميكرفون....  انا تميم والد نور، نور اللي انا فخور بيها اوووي، فخور اني عرفت اربيها واني كنت ليها  الام قبل الاب انا فخور بيكي ينور وبحصولك علي المركز الاول، بتمني نور حبيبتي تكون عايشه كانت هتفرح بيكي اووووي 
نور....  قربت من تميم وحضنتوه انا بحبك اوووي يبابا وفخوره انك ابويا ونور تبقاا امي 
نورين ومؤمن... بصلهم وابتسموا 
نورين في نفسها...  ياها ينور، بنتك نسخه منك نفسك اسلوبك وكل حاجه ربنا يرحمك يحبيبتي ويجعل مثواكي الجنه 
_نور اتكرمت بشهاده تقدير 
_نور مسكت الميكرفون.... 
السؤال اللي اتسالتوه ليه سمتي الروايه مريض بحب نور...  لان تميم مريض فعلا بحب نور  ... نور هتفضل جواه هيفضل حبها ملازمه زي المرض... حب نور وتميم حب مختلف خالص.... قصه حب جميله جداا 
وقربت من تميم..... 
 نور...  بابا عايزين ننهي حفله التكريم بصوتك واغنيه حلوه 
تميم...  مسك الميك وبدأ يغني 
واحشني  ايدها  تلمسني، طريقه نطقها لاسمي، ده روحي وغايبه عني جسمي، انا عايش والسلاااام، هزارهاوبالوها رايق، وشكلها لما تدايق، واحشنا كلامنا طول الليل علي صوتها، واحشني سالها عني وروحي رايحه مني بتبعتلها السلام، انا اللي في بعدها بشقاا،لشان من قلبي عاشق، ونفسي في حضنها اصحي وانااام، بعيده عني لاكن شيفها ولحظه بلحظه عايش معها، حياتي ابتدت وياها ومتكملش الا بيه، وحيد وضعيف ومنسي، وحبها احلي مافيا،هتسوه ايه الحياه ديه وانا مش عايش الا ليها، واحشني سالها عني انا ببكي مش بغني وروحي رايحه مني بتبعتلوه السلاااااااام  " 
تميم...  سكت 
والكل اللي موجود سقف 
تميم...  بص لنور بنتوه وللناس 
تميم... " لا أحد سيأتي بعدك ، أنت خاتمة كل الأشياء في قلبي ينوري،انتي حبي الاول والاخير والابدي " 
تمت ❤🦋 اقرا ايضا رواية جلبت لي العار كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent