رواية نصيبي في الحب الفصل الحادي عشر 11بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

    رواية نصيبي في الحب  الفصل الحادي عشر بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب الفصل الحادي عشر

 يوسف: وانا عندي الحل عشان اثبتلك إذا كانت وفيه أو خاينه
نور: لعبة ايه ....! 
يوسف: بس يكون في بينا اتفاق الأول 
نور: اتفاق ايه 
يوسف: اللي انا هقولك عليه تعمليه 
نور: م.....ماشي 
يوسف: هسألك سؤال
نور: اتفضل 
يوسف: هو عرف رقمك منين ؟ 
نور: مش عارفه وده اللي هيجنني 
يوسف: وعرف منين انك هتكلمي مازن وروان 
نور: برضو معرفش 
يوسف: طيب مين الوحيد اللي يعرف عنك المعلومات دي 
نور: د..داليا 
يوسف: وحد تاني غير داليا يعرف انك هتستعيني ب مازن وروان 
نور: لا أنا قلت لها هيا بس 
يوسف: طيب انا هعمل نفسي أن انا شاكك فيها بس اللعبه اللي هنلعبها عليها دي هي اللي هتبينلنا وفائها أو خيانتها
نور: بس انا اللي حاسه اني بخونها لو عملت فيها كده ولعبت عليها من وراها 
يوسف: بصي انتي عايزه مساعده من حد واتفقنا انك تسمعي كلامي وانتي بتتاكدي بس مش اكتر 
نور: طيب والعمل 
يوسف: مش هو قالك لو مكلمتينيش اعتبري صوره جوازك العرفي في كل فونات مصر!
نور: حصل 
يوسف: خلاص كلميه بس قبل متكلميه روحي قولي لداليا أنه بعتلك الرساله دي وانك اتصرفتي وكلمتي عمك 
نور : بس ليه ؟
يوسف: عشان لو كلمك أو بعتلك رساله تانيه فيها انه عرف انك كلمتي عمك ساعتها بس هشك بنسبه 50% أنها هيا اللي بتوصله الرسائل دي 
نور: طيب ولو العكس 
يوسف: هشك برضو بنسبة 50% أنها وفيه ومبتخونكيش
نور: ونتأكد ازاي 
يوسف: نفذي الخطوه دي الأول وملكيش دعوه بالباقي يعني انتي النص الأول في اللعبه وانا النص التاني  
نور: متأكد 
يوسف: عيب عليكي _____________________________________________
طلعت خبطت على داليا 
نور: الحقيني يا داليا 
داليا: في ايه؟ 
نور: انا تعبت 
داليا: حصل ايه ؟ 
نور: عرف أن انا هستعين بروان ومازن 
داليا: ايه ده ازاي ؟ 
 نور: مش عارفه انا هتجنن 
داليا: طيب اهدي ي نور 
نور فتحت الرساله وورتهالها 
داليا: ايه ده ؟ 
نور: بعتهالي يا داليا وبيهددني بس انا كلمت عمي وهو قالي هيتصرف بس انا خايفه برضو 
داليا: كلمتي عمك ! طيب اكيد خير يا حبيبتي اهدي
نور: بس انا خايفه برضو  
داليا: لا ي نور متخافيش وروحي اوضتك ارتاحي فيها
نور: مش قادره يا داليا 
انا مرعوبه 
داليا : طيب اهدي بصي روحي ريحي شويه واهدي كده عشان تشوفي هتفكري ازاي 
نور: انتي شايفه كده ؟
داليا: ايوه يا حبيبتي 
نور: ماشي انا هروح اوضتي افكر في اللي انت فيه
داليا :  ماشي ي حبيبتي 
_____________________________________________
روحت اوضتي قعدت فيها وانا خايفه بس مش من معتز خايفه صاحبتي تطلع بتخوني عشان دي مش مجرد صاحبتي دي اختي وعمري 
فضلت قاعده والثوان بتعدي ساعات وقلبي بيدق جامد  
 وانا قاعده لقيت باب الأوضه خبط
قلبي دق جامد اوي  
يوسف: في رساله جتلك؟ 
نور: لسه  ....... انت عرفت حاجه 
يوسف: اعرفي انتي لوحدك 
نور: بس مفيش اي رسايل وصلت 
يوسف: اصبري 
نور: انا خاي.........
سمعنا صوت رساله وصل 
يوسف: في رساله وصلت !
نور وهيا بتفتح موبايلها بخوف كبير : اه 
يوسف: منه 
نور بخوف اكبر : اه 
يوسف: افتحيها 
نور: م... مااشي ... 
فتحت الرساله وقرأتها أنا ويوسف وكان مضمونها 
" بدأنا في العد التنازلي وخلاص كلها ساعتين تن تن تن تن 
وصدقيني لوكلمتي وزير الرؤساء نفسه مش عمك بس أو حتي مازن وروان وهجيبك يعني هجيبك ولو الساعه جت 10ومكلمتنيش  صدقيني الساعه 10:1 هتكون الصوره علي كل فونات مصر والناس كلها هتعرف سواء كبار أو صغيرين 
سلام يا قمر 😎"
يوسف: انا كده اتأكدت 
نور: من ايه 
يوسف: عارف انها صدمه وكبيره كمان بس ده الواقع 
نور: لا ممكن يكون في حد بيراقبني زي م داليا قالت 
يوسف: بصي أنا متأكد أن هيا اللي وصلتلته الكلام ده 
نور: مش انت قلت هتشك لو بعت رساله أن هو عرف أن انا كلمت عمي 
يوسف: واتاكدت  
نور: ازاي 
يوسف فتح فونه ووراها فيديو لداليا وهيا بتكلم معتز ومضمون الڤيديو كالتالي  
داليا: ايوه ي ميزو 
......................
داليا: لا ي روحي والله 
......................
داليا: اه طبعا في جديد اومال انا بتصل ليه 
........................
داليا : لا طبعا ي حبي وحشتني 
.........................
داليا: طبعا ي قلبي هشوفك بس لما اخلص من البلوه دي 
............................
داليا: الجديد بقا ي سيدي أن هيا جتلي الاوضه وورتني رسالتك اللي انت بعتها وكانت مرعوبه 
...............
داليا: بس هيا كلمت عمها يساعدها 
..........................
داليا: ماشي وانا اي حاجه جديده جتلي تاني هعرفهالك 
........................
داليا: سلام 
back
نور: ازاي انا مش مصدقه نفسي والله 
يوسف: عارف انها صدمه بس اسمعي اللي هقولك عليه 
نور: وايه هو اللي هتقولي عليه 
يوسف: اكنك متعرفيش أن داليا صاحبتك بتكلم معتز وبتوصله رسائلك 
نور: اهه....وبعدين 
يوسف: على م نعرف آخره هو وهيا بس 
نور: وانا هعمل ايه دلوقتي؟
يوسف: هتكلميه 
نور: ماشي بس هقوله  ايه 
يوسف: رني عليه دلوقتي وانا معاكي وافتحي الاسبيكر 
نور: دلوقتي..! 
 يوسف : اه متضيعيش وقت 
نور: حاضر هطلبه 
جبت فوني ورنيت عليه 
نور: الوو..

يتبع الفصل  الثاني عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent