Ads by Google X

رواية كسره قلب الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي

الصفحة الرئيسية

   رواية كسره قلب الفصل العاشر بقلم نور الشامي


رواية كسره قلب الفصل العاشر 

نظر اليها اسر وتحدث بضيق : اي ال حوصل
علا بحزن : حاتم حابس رغد من وقت الحادثه بتاعتك ومخليها كأنها خدامه في البيت وبيعاملها بطريقه وحشه اوي علشان بيقول ان هي السبب في حابتك و

وفجأه قاطعهم دخول حاتم وغاليه ومحمد واسامه فاقتربت غاليه منه وحضنته ثم تحدثت بدموع وسعاده : حمد لله علي سلامتك يا ابني كنت هموت عليك اكده تخوفني عليك
اسر بابتسامه : متخافيش يا حجه انا زين
محمد بسعاده : حمد لله علي سلامتك يا ابني
اسر : الله يسلمك يا ابوي
حاتم وهو بحتضنه : حمد لله علي سلامتك يا بطل
اسر بضيق : الله يسلمك عايزه اخرج من اهنيه
اسامه : لع انت لسه تعبان مينفعش
اسر بحده : مش عايز اجعد اهنيه
دعاء : خلاص نجول للحكيم وتخرج

ذهب محمد وحاتم واسامه الي الطبيب وطلبوا منه اذن بالخروج حتي وافق وذهبوا الي المنزل فوجد اسر رغد غي المطبخ وشكلها يبدوا عليه الارهاق فتحدث بضيق مردفا : انتي شكلك اكده ليه
رغد بتوتر : كنت بعمل الواكل علشان الكل مشغول
اسر بحده : والخدم ال عندنا اهنيه شغلتهم اي يجعدوا بشوات وانتي ال تخدمي عليهم ليلتهم سودا
حاتم بضيق : انا ال جولتلها يا اسر
اسر بعصبيه : وانت اتجوزتها علشان تشغلها خدامه عاد هتفضل اكده طول عمرك مش هتتغير
حاتم بضيق : اهدي علشان العصبيه خطر عليك انت لسه تعبان وهعمل ال انت عايزه
اسر بعصبيه : مش عايز حاطه عير انك تتربي شويه
حاتم : حاضر اطلعي يا رغد علي اوضتك غيري خلجاتك والخدم هيعملوا كل حاجه
رغد بحزن : حاضر

صعدت وغد الي غرفتها وصعد اسر الي غرفته ليرتاح اما عند دعاء في الغرفه كانت ترتب الملابس وفجأه شعرت بغثيان ودوخه شديده فجلست علي الفراش حتي ترتاح لبعض الوقت ولم تعطي للأمر اهميه اما في غرفه رغد دخلت الي الحمام لتأخذ حمام دافئ وغضت جسدها بفوطه كبيره وخرجت من الغرفه فأنصدمت عندما رأت حاتم امامها حاولت ان تدخل مره اخري ولكن حاتم مسكها وسحبها اليه بقوه حتي اصتدمت في صدره فتحدث بخبث مردفا : انتي احلويتي اكده ليه
رغد بتوتر وهي تحاول الابتعاد مردفه : ابعد عني
حاتم بخبث : ابعد عنك كيف هاد مش انتي مرتي ومن وجت ما اتجوزنا وانا مش عارف اجربلك كفايه اكده بجا
رغد وقد تساقطت دموعها وتحدثت مردفه : ابعد عني ابوس يدك يا حاتم

اغمض حاتم عيونه بألم وابتعد ثم تحدث بحده مردفا : مبسوطه اكده مش عايزاني اجربلك ليه بجيتي تكرهيني صوح مش انا ال كنتي بتجولي عليا انك متعرفيش تعيشي من غيري مش كنتي بتحملي ياليوم ال هتكوني مرتي فيه راح فين كل دا
رغد بصراخ ودموع مردفه : اجولك راح فين يا حاتم بيه راح من الوجت ال اتسليت بيا واتراهنت عليا راح من الوجت ال فضحتني فيه في البلد كلها راح في الوجت ال اتجوزت فيه صاحبتي علشان تذلني اكتر راح في الوجت ال فضحتني فيه في شغلي واتجوزتني غصب وفضحت عيلتي وخليتني خدامه اهنيه مش جولت في النستشغي انك بتكرهني عايزني بعد كل دا افضل احبك

اقترب حاتم منها وتحدث بحزن مردفا : سامحيني ربنا بيسامح انا والله بحبك
رغد ببكاء شديد : انا مش ربنا علشان اسامحك انا مش مسمحاك اي حب دا عذاب مش حب

نظر حاتم اليها بحزن ثم خرج من الغرفه بدون ان يتفوه بحرف واحد وفي المساء اجتمع الجميع علي مائده الطعام كان الصمت هو سيد الموقف حتي تحدثت غاليه بابتسامه مردفه : عامل اي يا حبيبي دلوجتي
اسر : الحمد لله زين
محمد : مالك يا دعاء مش بتاكلي ليه يا بنتي
دعاء بتعب : تعبانه شويه يا عمي
اسر بقلق : تعبانه مالك
دعاء بابتسامه : متجلجش يا حبيبي انا زينه
علا بضيق : اقوم اعملك حاجه سخنه
دعاء بابتسامه : شكرا يا علا انا زينه متجلجيش
غاليه بسخريه : اول مره اشوف ضراير بيحبوا بعض اكده
حاتم بضيق : جولي قل اعوذ برب الفلق يا حجه انتي عايزاهم يتخانجوا ولا اي
غاليه بحده : لع مش عاوزاهم يتخانجوا وانتي يا ست رغد مالك قالبه وشك اكده ليه
رغد بحزن : لع يا حجه مغيش حاجه انا زينه
غاليه بسخريه : ولو مش زينه المهم ابني هو ال يكون كويس
اسر بضيق : استغفر الله العظيم اما هجوم امشي
علا بفزع : رايح فين انت لسه تعبان
اسر : انا بجيت كويس متخافيش وهمشي
غاليه بضيق : اجعد يا ابني خلاص
اسر وهو يخرج : لع مع السلامه

خرج اسر من المنزل واتصل بأسامه وذهبوا الي احدي الشقق الخاصه بأصدقائهم فتحدث محمود احدي اصدقائهم بضحك : جايبلكم مفاجأه انهارده
اسامه بسخريه : انا عارف مفاجأتك
اسر بضيق : محمود انا متجوز اتنين ولسه خارج من حادثه

وفجأه خرجت من الغرفه فتاه شبه عاريه واقتربت من اسر فتحدث بحده مردفا : يعني سيبتي اسامه ومحمود وجيالي انا
الفتاه بدلال : انت احلي واحد فيهم

سمع اسر صوت هاتفه فأجاب وكانت المتصله دعاء ولكن للحظ السئ ان الفتاه كانت تتحدث فسمعتها دعاء وحاولت ان تتأكد واغلقت الخط اما عن اسر فكانت الفتاه تقترب منه شيئا فشئ حتي وصلت فتاه اخري وجلست بجانب اسامه فأقترب منها اسر من الفتاه وبدأ يستجيب معها ويقبلها علي شفتيها حتي سمع محمود صوت طرقات الباب فظن انه احدي اصدقاءه ولكنه انصدم عندما وجدها دعاء ودخلت الي الشقه فأنصدمت عندما وجدت اسر يقبل الفتاه وووو


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية كسره قلب" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent