Ads by Google X

رواية عندما تلتقي العيون الفصل العاشر 10 بقلم نجوى ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية عندما تلتقي العيون الفصل العاشر بقلم نجوى ابراهيم


رواية عندما تلتقي العيون الفصل العاشر

بعد مرور يومين محدش يعرف عن عهد حاجه ودام ومراد واحمد مش ساكتين ولا مبطلين تدوير 

ادم.... انا هتجنن اختفي راح فين ابن الكلب دا والله العظيم لو لقيته لاقطع راسه انا هقتله كل دا وادم من شده عصبيته اللي يشوفه يقول وشه هيطلع بركان دم 

احمد.... اهدي احنا بندور وهنوصلها باذن الله وعمر هياخد جزاته 

مراد... بحزن شديد علي صاحبه متقلقش ي ادم والله عهد هتبقا كويسه ومش هيجرالها حاجه وباذن الله هنلاقيها ونخلص من عمر الكلب دا 

ادم.... جاله تليفون من رقم غريب مش مصري  ادم الو 

عمر.... حبيب القلب اي مش وحشتك حبيبتك واللي بعد 48 ساعه هتكون مرات عمر الدمنهوري وضحك 😂😂😂(مستفز اوووي الشخص دا 😂)

ادم.... اقسم بالله ي عمر لو لمست شعره وحده من عهد لاندمك علي باقي عمرك 

عمر.... هههههههه مستنيك ي باشا تنقذ حبيبه القلب من ايدي قبل ما استميتع بجمالها دا لوحدي سلام وقفل الفون وشاله الشريحه منه 

ادم..... ي ابن ال******** اقسم بالله لا قتلك ي******* شتايم كتشيييير اووووي ادم طلع باد بوي 😂😂😂

ادم... رن علي حد واداله الرقم وقاله خمس دقايق ويكون كل المعلومات عن الرقم دا ومكانه عندي 

الشخص... تمام ي افندم اديني ثواني بس وهكلم حضرتك وقفل مع ادم وبعد خمس دقايق بس اتصل 

الشخص... انا اسف ي ادم باشا بس الرقم اتقفل واتشال من الفون اصلا وبالتالي معرفناش نحدد مكان الشخص دا 

ادم... انتوا شويه بهايم انا هرفدكم كلكم وقفل ورمي الفون علي الكنبه بعصبيه 

في الوقت دا وصل لاحمد تليفون ان فعلا عمر الدمنهوري اتوجد في المطار من يومين وكان معاه وحده علي اجهزه وبيقول انها مراته وسفرها تتعالج برا 

احمد..... تمام اقفل انت احنا جايين 

ادم... في اي ي احمد لقيت حاجه 

احمد.... واحد من المطار اتصل بيا وبيقول انه شاف عمر الدمنهوري متنكر ومعاه وحده علي اجهزه وبيقول مراتي مسفرها تتعالح برا بس مغير اسمه وشكله 

ادم... احنا مستنين اي يلا بينا علي المطار 
وخرجوا التلاته ادم واحمد ومراد 

............ .............. ........ ..........
في مكان تاني خارج حدود مصر 

عهد.... طلعوني من هنا ي شويه بهايم وبتكسر في كل حاجه جوا ودا لان عمر فكها بس قافل عليها بالقفل مبيتفتحش عليها غير لما يدخلوا الاكل او المياه بس 

عمر.... دخل في اي الحلوه بتصوت لي انت هنا مش في مصر ي حلوه حد هيسمعك وينقذك انتي في كالفورنيا يعني لو قتلتك مخدش هيحس بيكي وهخلي حبيب القلب يعيط عليكي بس مش وانتي ميته تؤ تؤ وانتي مراتي وبهينك وازلك واخد منك كل اللي عاوزه 

عهد.... بتفكير عشان تخرج نفسها من السجن اللي هي فيه دامش لازم تستخدم قلبها لا لازم تفكر بعقلها كويس اوووي عهد بعد ثفكير دام دقايق وانا موافقه اكون مراتك وانسي ادم والناس اللي في مصر اساسا بس بشرط 

عمر..... بصدمه شديده من ردها وخوف انها تكون بتخطط لحاجه شرط اي 

عهد... بخبث ومكر شديد شرطي هو اننا نتجوز بعد شهر يعني في الشهر دا نتعرف علي بعض كويس ومتحاولش تقرب مني ولا تلمسني اتفقنا 

عمر... بعد تقكير واقتناع انها مبتمثلش موافق 

عهد... بضحكه تمام خرجني من الاوضه دي واديني فوني 

عمر..... ههههههههه وصقف جامد لا اقتنعت انا بالتمثيل دا اديلك فونك وكمان اخرجك من هنا 

عهد.... انا هكلم ادم قدامك وانهي علاقتي بيه واكسر الشريحه واديهالك واشتريلي شريحه جديده وانا اصلا مش حافظه ارقام 

عمر... بتفكير ماشي ي عهد وانا موافق بس هتكلمي ادم قدامي وتفتحي الاسبيكر 

عهد... وانا موافقه اديني الفون 

عمر... ماشي وخرج الفون من جيبه واده لعهد 

عهد... بدموع محبوسه وجواها بيتكسر الف حته وبتعتذر لادم من كل قلبها علي اللي هتعمله بس مش في ايديها حاجه تانيه غير كدا وهي بتفتكر كلام عمر ليها وساعه ما وراها فيديو وادم موجود فيه 
......... .......... فلاش باك...........   ........    
عمر.. دخل اوضه عهد وفوقها بعد ما رجع

عمر... انتي فوقي يلا ورش مياه علي عهد 

عهد... فاقت وبدات تقول انا فين وتنده علي ادم وبوقها كان متعور مكان الكف اللي عمر ضربهولها 

عمر... مسك عهد من شعرها وبدا يتكلم بصوت مرعب بصي ي حلوه انتي قدامك خيارين ومفيش تالت ليهم الاول انك تتجوزني ونعيش هنا وساعتها هسيب حبيب القلب في حاله ومش هاذيه والتاني انك تصري علي رايك في انك ترجعي لحبيب القلب وساعتها وخرج من فونه فيديو وراها ادم واقف وفي اتنين مسلحين بيراقبوه ساعتها ي حلوه رجالتي دول هيخلصوا عليه ولو حصل ونجي منها هو داخل في صفقه مع شركه اجنبيه مديره صديقي هكلمه واتفق معاه يملي الصفقه مخدرات وهروين وساعتها حبيب القلب هيروح مؤبد ومش بعيده اعدام كمان هااا قولتي اي 

عهد.... بدموع زي الشلال انت اي ياخي ربنا ياخدك ويريحني منك وتفت في وشه 

عمر... زقها جامد علي السرير وقال قدامك يومين تفكري والا هنفذ الخيار التاني من غير ما اخد رايك وسابها وخرجعهد.. فضلت تعيط وتندب حظها علي حبها اللي اول ما لقيته راح لحد ما نامت 

....... ......... نهايه الفلاش..........  ........... .....

عهد... مسكت الفون ورنت علي ادم واستنت رده 

ادم.. اول ما مسك الفون وشاف اسم عهد اتهبل وفتح فورا عهد حبيبتي انتي فين حصلك اي وحشتيني اووووي كدا ي عهد تخضيني عليكي انا والله قلبي هيقف من الخوف عليكي انا هاجي اخدك فورا ابعتيلي عنوانك بسرعه عهد انتي ساكته لي مبترديش سمعيني صوتك 

عهد.... قالت بصوت مهزوز ادم راح عمر ماسك المسدس ومشاورلها عهد مسكت نفسها واتكلمت بصوت كله قوه ادم لو سمحت انساني وانسي ان كان في حد في حياتك اسمه عهد انا اكتشفت اني مبحبكش واني كنت معجبه بيك مش اكتر ادم انا هتجوز عمر وانا مستريحه معاه ياريت تنساني وتكمل حياتك بقا عشان انا مش راجعه مصر تاني 

ادم.... بصدمه حطمت قلبه ودمع ملت عيونه عهد اكيد هو جابرك تقولي الكلام دا قولي عنوانك وانا والله هقتله وهنقذك منه صدقيني انا مقدرش اعيش من غيرك وبدا يعيط بهستريا 

عهد..... محدش اجبرني ي ادم انا مبحبكش فعلا اتمني تنساني وتعيش حياتك بعيد عني انا مضطره اقفل سلام 

ادم..... لااااا عهد استني متقفليش لا عهد 

احمد ومراد جم جري وادم وقع في الارض منهار 

ادم.... عهد لا متسبنيش والله بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك لي ي عهد لي 

احمد.... ادم احنا حددنا مكان عهد بالضبط وانت بتتكلم معاها دخلنا جهاتنا علي الاتصال وحددنا المكان بالضبط 

ادم.... احنا لازم نتحرك فورا ونلاقي عهد انا هموت لو القذ**** دا لمسها او اتعرضلها 

احمد..... تمام هما حاليا في كالفورنيا هكلم الطيار يجهز الطياره ونتحرك فورا هما في مقاطعه لوس أنجلوس 

ادم... تمام جايلك ي عمر ي دمنهوري وحضروا شنطهم وسافروا بعد مروا 15 ساعه سفر وصلوا لوس انجلوس 
بالمناسه فرق التوقيت بين لوس انجلوس ومصر 9 ساعات يعني احنا دلوقت الساعه 7.43 مساء هما الساعه 10.43 صباحا 
ادم ومراد واحد راحوا فندق هما حجزوا فيه هناك وقعدوا اكلوا وشربوا  وناموا عشان يستعدوا لمعركه بينهم وبين عمر الدمنهوري 

عهد......كسرت الشريحه واخدت الشريحه الجديده واللي عمر مراقبها اصلا وحتطها في الفون وعمر سابها وخرج بس كان نسي فونه جمبها علي السرير وهي استغلت دا وكتبت رقم ادم وبعتتله موقها ورساله بتقوله متصدقش اي كله انا قولتها وتعال انقذني انا بحبك ودا فون عمر متردش علي الرساله ومسحتها في ثواني ومسحت شاشه الفرن عشان بصماتها وحطت الفون جمبها ونامت علي السرير 

عمر....رجع عشان ياخد فونه لقيه مكانه وعهد نايمه علي السرير اخده ومشي 

عند ادم لسه بيحط راسه علي المخده لقي الرساله دي من عهد فرح جدا وقام لبس وصحي احمد ومراد يروحوا معاه 

............. ............ ............ ............ ......... .......... ً
معلش الفصل هيكون قصير شويه عشان تعبانه الفصل الجاي يكون طويل باذن الله 
ياتري ادم هيعرف ياخد عهد من عمر او لا 
وياتري نهايه عمر هتكون علي ايد ادم او العكس 
الفصل الجاي هنشوف كل حاجه ي حلوين 


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent