رواية جنه فى قلب صعيدى الفصل العاشر 10 بقلم يسرا محمد

الصفحة الرئيسية

    رواية جنه فى قلب صعيدى الفصل العاشر بقلم يسرا محمد


رواية جنه فى قلب صعيدى الفصل العاشر 

مازن / مالك ي مروان في حاجه حصلت دايقتك
مروان / مش عارف اعمل معاها ايه
مازن / مين دي شروق ليه ايه اللي حصل
مروان / رفضاني ي مازن شايفاني حيوان عايز اقربلها عشان حاجه واحده بس
مازن / حقها
مروان / يعني ايه
مازن / يعني لما اتنين يتجوزو ف ظروف زي ظروفكم دي ف اكيد لسا مفهموش بعض واما انت تحاول تقرب منها هتخاف لانها لسا متعرفكش كويس لازم تديها فرصه تعرفك وكمان لازم تعرفها انك بتحبها
مروان / انا فعلا حاولت اوصلها ده وقص عليه ما حدث ف المطعم
مازن / بس ده مش كفايه انت عايزها ف يوم وليله تحب واحد بالنسبالها اتجوزها عافيه ايوا ي مروان انت واحد قفل الدنيا كلها ف وشها وان مقدمهاش حل غير انها تتجوزه ف اضطرت تعمل كده مقدمهاش حل تاني يبقا لما تيجي تقنعها بغير كده يبقا لازم تديها المساحه الكافيه انها تشوف طباعك اللي اكيد لو عرفتها هتحبها قرب منها مش مع ارل رفض منها تسيبها انت تتفلق وكمان ترجع تعاملها وحش كده عمرها م هتحبك ومتحاولش بتصرفاتك تحسسها انك عايز توصل لجسمها مش روحها وقلبها انت دبش اه بس في منك امل متخافش 😂
مروان / متتلم ياض 😡
مازن / الله م براحه ي عم ولا انت خدت اللي انت عايزه مني وهترميني 😂
مروان / الله يخربيتك هتلبسني مصيبه وهنتعلق هنا
مازن / طب يلا ي قاهر قلوب العزاره ولا عذاراه ايه دانت اتطبط ع الاخر
ولكنه تلقي ضربه ف فمه اخرسته
مازن / ااااخ ايه ده ي اخي الواحد ميعرفش يهزر معاك هوا انتو حد مسلطكو عليا
مروان /انتو مين 😒
مازن / ها ااااا اصل ااااا
مروان /طالما قطعت كده يبقا في حاجه انا معرفهاش ارغي ي مصيبه
قص عليه مازن كل شئ يخص جنه من وقت ان تعرضت للخطف وان هيا نفس المهندسه التي اتت لتنفيذ المشروع الجديد
فتلقي ضربه اخري بعد ان انهي الحديث
مازن / ااااه ياني ياما في اي ي جدع انت انا عملتلك حاجه
مروان / كل ده يحصل وانت مخبي عليا
مازن / منك لله هتبوظلي وشي والبت هتكرهني قبل م تحبني قوم خلينا نروح عشان احط تلج ع وشي
وبالفعل ذهبو للمنزل ولكن كانت جنه من لها النصيب في ان تخبط باحدهم وكان مازن
جنه / اااخ الله يخربيتك انت كل مره كده يبني بص أودامك بقا بعضلاتك اللي بتصدعلي دماغي ديه ايه ده مربيهم ازاي دول
مازن / مربي ايه هما كلبين وبعدين ابعدي من قدامي مش عايز اتكلم معاكي
جنه / نعمممم ايه شايفني هموت واتكلم معاك يبني دانا جنه فخامه الاسم تكفي هع 😎
مازن / بت انتي لمي الدور احسنلك انا مش فايق للسانك اللي عايز قطعه ده
جنه / قطع ايه ده من اسهل الطرق للدافع عن النفس 😂😂
مروان / متاخدو بعض قلمين احسن ايه ده انتو عيال صغيره للي بتعملو ده
جنه / وده مين اللي عامل فيها الروك ف نفسه ده انتا جايبلي صاحبك وجايين تتشطرو عليا ي مازن لا عندك دانا بمية عضله من عضلاتكو دي
مازن / ي بت اتهدي بقا ده مروان صاحبي اللي قولنا انو جاي
جنه /ومالك مكشر كده ليه ي عم متفكها شويه
مروان وهو يشاور باصبعه تجاهها وينظر لمازن بطرف عينيه
مروان / ايه ده هيا بتكلم مين كده 😒👈🏻
مازن / احم الله يخربيتك ده منكن ياكلك عادي جدا لامؤخذه ي كبير اللي ميعرفك يجهلك
جنه / مالو ده يالا مش مهم وانت ايه اللي لعب ف وشك البخت كده
مازن / اقسم بالله انا حااسس انك لمهندسه ولا نيله وبتضحكي علينا مهو ده لايمكن يكون اسلوب مهندسه ابدا
جنه / امال اسلوب ايه 🤨
مازن / ده اسلوب عربجي حضرتك 🤚🏻😁
جنه / مااازن احترمني بدل م اوريك شغلك
مروان / ايه ده حضرتك دي شويه وهتتديك بالقلم عشان تتظبط انت متاكد م القرار اللي هتاخده ده
مازن / للاسف اه 😭😭😭
جنه / انتو بتدودودو ع ايه ها
مروان / ولا حاجه سيادتك احنا متعرفناش وامد لها يده قائلا انا مروان تقدري تعتبريني اخو مازن الكبير واللي هبقا مش عايز اعرفه تاني لو كمل ف اللي ناويه معاكي لاني معنديش استعداد يجيلي بعض الامراض بسببك
جنه بضحكه بلهاء وهيا تصافحه /وانا جنه المفروض اني المهندسه اللي جايه تنفذ المشروع بس اخو حضرتك اعتقلني هنا وشكلو مش ناوي يخليني امشي
مروان / معلش اصلو غاوي تعب
مازن / اه وبعدين قرطاس لب انا ف وسطكم م تتلم منك ليها بدل م اخش اقول لامي انك شوهتو وشي كده ولن ترحم احد 😂😂
مروان / لا هيا وصلت لكده انا طالع لمراتي ي عم سلامو عليكو 🤚🏻
مازن / اخلع اخلع وسيبها تستفرد بيا
جنه / بقولك ايه وسع كده خليني اروح اجيب حاجتي من المندره وسع
مازن / اوسع ايه دانتي ليلتك مش معديه ع اللي عملتيه وعندك معايا انتي نسيتي ولا ايه
جنه / يلهوي انت اتجننت ابعد كده وركضت من امامه سريعا ولكنه ركض خلفها
........................
عند مروان وشروق فتح الباب فجاه
وكانت هيا ترتدي بيجامه قصيره ترتفع اعلي بطنها وتُكمِلها بهوت شورت قصير للغايه ونائمه ويقع من فوقها الغطاء وكأنها تناست وجوده معها ف الغرفه توتر هو من مظهرها الذي اغراه اللي حد ما ولكنه عندما تذكر كلماتها ابعد عيناه عنها وتقدم لكي يضع فوقها الغطاء ولكن يده لمستها ففتحت عيناها ببطئ ولكنها مغيبه سحبت يده وقبلتها ووضعتها تحت رأسها اصبحت الان تنام فوق يده فأجبر هو ع ان يستلقي بجوارها والان تلتف يده حولها لتسحبها بأحضانه وهيا تستجيب بدون وعي غفلت عيناه وذهب اللي النوم سريعا
.................
ف الصباح استيقذت شروق احست بشئ ثقيل ع جسدها يحاوطها ففتحت عيناها ببطئ ففزعت وحاولت الخروجه من بين يداه ولكن كانت يداه محكمه بعض الشئ ف نظرت لوجهه وظلت تتامله لعده دقائق وعندما ذهبت يداها لوجهه لتلمسه متناسيه الوضع الذي هم عليه قلق هو من تحركاتها فاستيقظ سريعا منتفض من جوارها
مروان / اا انا انتي امبارح اللي خدتي ايدي ومرضتيش تسيبيها ف اضطريت اني اقعد جنبك لغايه م لقيت نفسي نمت ومحستش
شروق / ط طيب ممكن تلف عشان اقوم اغير هدومي
مروان حب ان يشاكسها فقط ف قفز ع السرير بجوارها وهو يسحب الغطاء من عليها ولكنها متشبثه به
مروان / وانا الف ليه هوا مش انتي مراتي يعني عادي يعني وبعدين منا شوفت كل حاجه امبارح خلاص احم اكتشفت اني متجوز بطل وربنا 😍😍
شروق وهيا فاغره فاهها / ايه ده انت قليل الادب ليه كده وسع عشان اقوم
مروان وقد اقترب اكثروهو يلمس وجهها / تعرفي انك بتبقي شبه الملايكه وانتي نايمه
شروق وقد احمرت خجلا وتشتت عقلها اهو الان قد نسي ما قلته وعاد لطبيعته
شروق / ااا هو انت سامحتني ولا انت نسيت ولا ايه
مروان وقد اعتدل في جلسته وامسك يديها ووتكلم وهو ينظر لعيناها ورفع يدها لفمه يقبلها بهدوء
مروان / انا بس فكرت بعقل شويه وحسيت ان عندك حق كان لازم اديكي فرصه تعرفيني الاول وده حقك انا مكنتش اقصد اني عايزك للغرض اللي جه ف دماغك انا كان كل اللي يهمني اني اوصل لقلبك وبس زي مانتي كمان ملكتي قلبي من غير م تحسي
🎀😍انا بحبك ي شرووق نهاري😍🎀
وعند هذه النقطه ادمعت عيناها فشدها هو لحضنه ف استجيبت له ف هي احست بحنيته التي كانت تحتاجها وبشده لتعوضها عن كل ما فاتها ف اخرجها هو بعد دقائق قائلا
مروان / ومن دلوقتي ي ستي اعتبرينا مخطوبين وبنتعرف ع بعض لغايه مانتي بنفسك اللي تتطلبي ايدي مني وانا افكر اوافق او موافقش 😎
شروق وقد ظهرت ضحكاتها / ده بعينك وقامت تركض من امامه لتذهب اللي المرحاض لتبدل ثيابها فرح هوا لتقبلها عرضه وتقبلها اعترافه ورد فعلها لم يكن يتوقعه


يتبع الفصل الحادي عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent