Ads by Google X

رواية عشقت معاق الفصل التاسع 9 - بقلم نادين محمد

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت معاق البارت التاسع 9 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق كاملة بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل التاسع 9

سليم:لا...مخدوعه خالص وفكراني بحبها...وهي حته بت جبتها لمصلحتي...كل الشغل تمام!!
سمعت الكلام ده وانا مصدومه...معقول يكون قصده عليا انا...انا ولا سها...سها معاه...وهو باين انه مش بيحبها...خدعني انا...طول الوقت ده عايشه معاه وانا مخدوعه..
سليم بتوتر:ماسه...انتي...هنا من امتي
واقفه مش بتتكلم
شدها ودخل وقفل الباب
سليم بزعيق:بقولك انتي هنا من امتي..
ماسه بزعيق:ابعد عني ياكداب ياحقير
سليم بسخريه:اها..تبقي هنا من ساعه مخدوعه صح
ماسه:يعني كل ده صح؟!!
سليم:ايوه صح..اي...مستغربه..فكراني هحبك وضحك بسخريه
وهي واقفه مش بتتكلم بتحاول تمنع دموعها مش بتعرف
سليم:تؤ تؤ تؤ...دموعك دي غاليه عليا اوي...مينفعش تنزليها
ماسه: ابعد عني
سليم:اي ياوحش مالك 
ماسه بزعيق:ليييه....ليه انا عملتلك اي ياسليم...بالعكس انا....انا حبيتك...ليه كده ليه 
سليم:اناا ياستي شرير...عاجبك ولا لا
ماسه:انت زباله
سليم:بصي بصي..انتي فاكراني انقذتك منهم وبتاع ف تؤ..انا لا بحبك...ولا حاجه...عارفه سبب وقعتك...انا اللي حطتلك الزيت...عارفه اللي اتبرعلك بالدم..مش انا... ده دم واحد عندي...فاكراني هتبرعلك بدمي...دايب فيكي مثلا..انا عايزك لمصلحتي وبس..عارفه هي اي.... تشتغلي فكباريه..
ماسه بصدمه:انت مجنون... اشتغل ف اي انت بتستهبل..
سليم:لا خالص...دانتي جسمك حلو اوي للشغل ده وبص علي جسمها
ماسه:ياسافل ياقليل الادب 
مردش عليها وبدا يقرب منها 
ماسه بزعيق:  ابعد عني ياكلب ياحيوان  
قرب منها اكتر وكان عايز يعتدي عليها(بالضرب كمان)
ضربها جامد اوي وهي خلاص كانت بتعيط خلاص مش قادره وبتصرخ(تخيلو المنظر يعني)
قدرت تبعد عنه شويه وراحت وقفت فجنب
سليم:انتي فاكره انك هتقدري تبعدي عني...دانتي بتحلمي..
قرب منها ومن غير ما ياخد باله مسكت فاظه وضربته بيها علي دماغه..
وقع فالارض ودمه حواليه وهي واقفه بتعيط...بصت علي ايديها اللي مليانه دم وهي مش مصدقه نفسها...ه..هي قاتله....هو مات...(المفروض تفوقي وتمشي بقا يابقره)
طلعت من القصر وهي بتعيط وبتصرخ....خلاص حياتها اتحولت لجحيم...الشخص اللي حبته طول الوقت كان لابس قناع الحب والطيبه...وهي مش عارفه تروح فين.... ماشيه فالشارع بليل تعيط وتصرخ وبس..
وهي ماشيه باصه فالارض كان في عربيه معديه...الشخص اللي جواها داس فرامل بسرعه عشان هي وقفت قدامها...ومش قادره تمشي..
الشخص ده نزل..واتصدم لما بصلها
=ماسه!!!
ماسه رفعت عينيها وهي مش قادره
ماسه بتعب:ا...اد....ادم..
راحلها وهي خلاص اغمي عليها بين ايديه....
(في قصر عمر"بعد شويه") 
ادم دخل القصر وهو شايل ماسه 
نادين بصدمه:نهارسود...ماسه
ادم:اطلبي دكتور بسرعه
عمر:اي اللي جاب البت ده هنا
علياء بزعيق:عمر مش وقتك دلوقتي...انت اه اخويا الكبير ولازم احترمك بس ده مش وقت برود خالص دلوقتي
عمر مردش عليها هيرد عليها يقولها اي يعني😂😂
ادم دخل الاوضه بماسه ونيمها عالسرير علي ما جه الدكتور وكشف عليها 
الدكتور:عندها انهيار عصبي اثر صدمه اتعرضتلها...هي مش هتفوق دلوقتي خالص....اللي عايز اطلبه منكم انها متتعرضش لصدمات تاني خالص الفتره دي...وتحاولو تحسنو نفسيتها شويه
علياء: تمام يادكتور شكرا  
الدكتور مشي وادم وعلياء ونادين وعمر(كلهم يعني😂😂) قاعدين فالاوضه
علياء:طب ياجماعه اطلعو بره وانا ونادين هنفضل معاها
عمر:نعم....دي اوضتي 
علياء:عمر مش وقته اوضتي ولا مش.اوضتي...هي الاوضه اللي جات فوشنا بقا 
مردش عليهم وسابهم وطلع بره وادم وراه 
نادين:هنعمل اي بقا انا مش دكتوره
علياء: اتنيلي هنا يابت انتي...هعملها كمادات 
نادين:يععع
علياء:كك يع اما يبقي يرفصك..اي يابت ده
نادين:مش الكمادات دي اللي هي الكمامات
علياء: اسكتي يابه 
نادين قعدت علي الكنبه وعلياء قعدت جمب ماسه تعملها كمادات..وبعد ساعتين طلعو بره هما الاتنين ينامو..
(تاني يوم الصبح الساعه 8 بالظبط)
ماسه صحيت وهي دايخه ومفتحتش عينيها اساسا... أما فتحتها لقت نفسها فاوضه غريبه خالص..ومش عارفه هي فين ولا جات هنا لي..
=هتفضلي سرحانه كده كتير...
بصت ناحيه الصوت بتعب لقت عمر قاعد عالكرسي المتحرك وباصصلها
ماسه:انا اي اللي جابني هنا
عمر ببرود:ادم جابك هنا امبارح
ماسه:وانت واقف هنا لي
عمر:عشان دي اوضتي
ماسه خدتها بصدمه بس...افتكرت موقفها مع سليم وبدات تعيط
عمر:بتعيطي لي  
ماسه بتعيط ومش بترد 
عمر سرح فيها شويه وهي بتعيط وبعدين راح قعد جمبها
عمر:انتي مش ناويه تقولي بتعيطي لي
ماسه بعياط:انا مخدوعه..
عمر:ازاي يعني
ماسه:حوار طويل..ومكملتش وعيطت تاني  
عمر لا اراديا خدها فحضنه...
اتصدمت شويه بس حست بالأمان فحضنه...مكانتش عايزاه يطلعها....حضنته هي اكتر ونامت من كتر العياط..
عمر بصلها لقاها نامت..طلعها من حضنه براحه ونيمها عالسرير وبعدين بصلها تاني...سرح فيها شويه وزاح شعرها من علي وشها براحه..وبدون وعي قرب منها وباس راسها...بعدين فاق لنفسه وبصلها ب كره ومشي
(عنده انفصام فالشخصيه🤭😂😂) 
عمر نزل تحت ولقا علياء ونادين وادم قاعدين علي السفره
علياء:مكنش ينفع تخش عليها الاوضه كده يا عمر 
عمر:دي اوضتي انا....انا سكتت امبارح عالمهزله اللي حصلت دي كمان هتمنعوني اخش اوضتي
كلهم سكتو وهو مكالش طلع بره عشان يمشي 
ادم طلع وراه برضو وهما راحو الشركه
(عند الزفت سليم)
سليم بزعيق: بقا حته البت دي تعمل فيا انا كده
سها:خلاص هدي نفسك ياحبيبي خلاص هدي نفسك 
سليم: اهدي نفسي ازاي ازااااي
سها قعدت علي رجله وباسته وقالتله:خلاص بقا...يعني مفيش غيرها البت المفعوصه دي...في كتير اوي..وبعدين مش انت خدت منها اللي انت عايزه
سليم بمكر:ايوه خدته... وقريب اوي هعمل اللي انا عايزه..
(عند ماسه)
ماسه صحيت من النوم وهي دايخه شويه وبعدين لقت علياء ونادين داخلين عليها قامت من عالسرير بسرعه ووقفت
ماسه بتوتر:ا.. انا...انا اسفه اوي...انا..
علياء:بااااس...في اي يابنتي مالك ما تقعدي.
نادين: اقعدي ياماسه مالك...انتي تعبانه ولازم ترتاحي..
قعدوها وقعدو جمبها عالسرير 
علياء:بصي انتي لازم تاكلي دلوقتي عشان ترتاحي
ماسه:بس والله انا مش جعانه شكرا 
نادين:بصي...هتنضربي بالشبشب دهو...كلي
ماسه بضحك:والله ما جعانه فعلا
علياء: حبيبتي انتي خسرتي دم كتير امبارح... لازم تعوضيه 
ماسه بابتسامه:حاضر..
واكلت وهما قعدو معاها يهزرو ويضحكو وبتاع يعني وبقو صحاب نوعاً ما..
نادين:قومي البسي يلا
ماسه باستغراب:البس ايه
علياء:هتقومي تجربيلنا شويه لبس كده هيبقي حلو عليكي اوي
ماسه:لا طبعا مينفعش
نادين:مينفعش اي بس..ادم وعمر مش هنا...واحنا كلنا بنات...والبت سلمي.اتطردت
ماسه بصت للارض بحزن
علياء:ياروحي احنا كنا عارفين انك مظلومه والله...واهو الحق بان...يلا قومي فرفشي بقا
ماسه:طيب اللبس فين
نادين:استني كده
وراحت اوضتها وجابت لبس كتير اوي
نادين: ده لبسي نا وعلياء... يلا قومي البسي 
ماسه:ايوه مفهمتش لزمتها اي
علياء:هنخرج انبسطتي... يلا قومي البسي بقا 
ماسه كانت نفسيتها تعبانه جدا من موضوع الزفت ده(سليم) ومش عايزه تخرج ولا تروح ف حته... بس قالت فستين داهيه هتخرج  تفرفش نفسها
دخلت الحمام تلبس ولبست طقم حلو اوي...لايق عليها وجميل
علياء ونادين فوقت واحد:قمرررر
ماسه بفرحه:اي ده بجد
نادين:اه والله تحفه
علياء:خطيررررر
ماسه:طيب اي..
علياء ونادين: يلا يابنتي احنا لابسين اهو  
ماسه: حاضر طيب
وراحو هما التلاته يخرجو
"تسريع الاحداث"
نزلو هما التلاته وركبو العربيه وراحو المول...ماسه مشترتش حجات كتير عشان كانت مكسوفه طبعا.. بعدين روحو هما كلهم وراحو البيت
ماسه: شكرا جدا بجد علي كل الحجات اللي عملتهوها عشاني بجد 
نادين:ياروحيي.. دي اقل حاجه احنا بقينا صحاب بقا ولا اي
ماسه بابتسامه:اكيد..هو ممكن اطلب طلب
نادين وعلياء:اؤمري ياحبيبتي
ماسه:كنت عايزه اروح لماما لو سمحتم يعني
علياء ونادين اول ما ماسه جابت سيره امها...اتوترو ومبقوش عارفين يقولو اي
علياء بتوتر:لا هو... احم... يعني...
ماسه باستغراب: مالكم في اي..!!
نادين:احم...يعني....هقولهالك بطريقه اسهل عشان حقك تعرفي يعني
ماسه:اعرف اي..
نادين:احم....اااا...معادش فيه ماما تاني..!!!
google-playkhamsatmostaqltradent