رواية حبي الوحيد الفصل الثامن 8 بقلم "magnona chan"

الصفحة الرئيسية

رواية حبي الوحيد البارت الثامن 8 بقلم "magnona chan"

رواية حبي الوحيد كاملة

رواية حبي الوحيد الفصل الثامن 8

£ للاسف احنا حاولنا بكل طاقتنا بس الاصابه فالحبل الشوكي اثرت عليه جامد و ..
بعياط - كمل يا دكتور
£ اتصاب بشلل كامل يعني اخره يحرك رقبته ( زي ففيلم me before you )
بعياط - اكيد بتهزر يا دكتور صح ؟! لا لا مستحيل الكلام دا يكون صح 
£ ربنا معاكم عن اذنك 
ليل انهارت من العياط و بتلوم نفسها لانها لو مكنتش قابلته من الاول مكنش دا هيحصله 
استنت لما يفوق عشان الدكتور وقتها قال ان ممكن تحصل معجزه و لما يصحي يقدر يتحرك بس دا احتمال ضئيل جداا
اول لما فاق دخلتله الاوضه 
بعياط - كريم انت كويس ؟!
& بتعيطي ليه انا كويس اهو 
بعياط -امسك ايدي يا كريم 
كريم حاول يحرك ايده بس معرفش .. حاول يقوم من مكانه بس معرفش 
& مش حاسس بجسمي خالص .. ولا ب ايدي ولا رجلي ولا اي حاجه 
بعياط - اكيد دا من البنج ..
& لا البنج ميعملش كدا .. فيه حاجه مخبياها عني ؟
بعياط - كريم .. انت بقيت مشلول ..
& نعم !! مشلول ؟! 
بعياط -ايوه ..
& لا استني مشلول ايه اكيد الكلام دا غلط انا هتحرك دلوقتي .. انا لازم اتحرك 
حاول بكل طاقته بس مفيش اصلا احساس عنده بجسمه
بعياط - متقلقش هتكون كويس 
كريم انهار لما خلاص ايقن ان كلامها صح 
& اي الي هيكون كويس ؟! انا حياتي انتهت خلاص .. شغلي انتهي و شبابي انتهي و حياتي كلها انتهت اصلا .. ياريتني كنت مت 
وكان بيعيط وحتي مش قادر يكسر اي حاجه قدامه عشان يهدي مثلا .. كان اخره انه يعيط وبس 
بعياط & حتي الانهيار مش عارف انهار زي البني ادمين .. اخري لما ازعل اني اعيط وبس 
ليل حضنته
-اهدي كله هيكون كويس صدقني .. انا هقف جمبك 
كريم ضحك زي المجنون
& اذا كنتي انتي رفضتيني وانا سليم هتقبلي بيا وانا كدا ؟! روحي يا ليل مش عايز شفقه من حد .. مش عايز اشوف حد اصلا 
-دا حصلك بسببي ولازم اقف معاك 
& لا متقفيش معايا انا مش بحملك نتيجه الي حصل .. مش عايز شفقه من اي حد 
-اتجوزني يا كريم
كريم ضحك تاني 
& مش من شويه كنتي بتقولي مش بتحبيني وعمرك مهتحبيني واني مش مهم بالنسبالك ؟! ولا اه صح اكيد اتغيرتي عشان ضميرك وجعك بسبب الي حصل و قولتي اشفق علي المسكين دا واخد ثواب وخلاص 
بعياط - لا ليه بتقول كدا ..
& لان دي الحقيقه .. لو سمحتي يا ليل انتي بتوجعيني اكتر امشي لو سمحتي وشوفي حياتك 
-بس انت هتعيش ازاي ؟! لازم حد يهتم بيك عشان كدا اتجوزني يا كريم وانا هعيش خدامه ليك عشان اعوض الي عملته فيك
& يعني اهو بنفسك بتعترفي انك هتتجوزيني شفقه صح ؟! وبعدين انا مش عايز حد يهتم بيا 
-انا هسيبك شويه تهدي و هجيلك تاني ..
& لا متجيش يا ليل روحي اتجوزي مازن و كوني عيله وسيبك مني .. مش كنتي بتقولي ياريتني مقابلتك ؟ اعتبري نفسك مقابلتنيش و انسيني خالص وشوفي حياتك .. 
-بس انت حياتك اتدمرت بسببي
& وانتي هتدمريني اكتر لو فضلتي تشفقي عليا بالشكل دا روحي لو سمحتي انا فيا الي مكفيني 
ليل مشيت من عنده و قررت تبدأ حياه جديده .. 
اما كريم ف فضل اسبوع مش بياكل ولا بينام وكل الي بيعمله انه بيعيط .. 
¥ يا كريم فيه بنت برا جايه تزورك اخليها تدخل ؟
& تمام يا عمر خليها تدخل .. ( عمر ممرض بيهتم بكريم وفرح لما شاف ان حد زار كريم اخيرا )
& بسمه !!
€ انا جايه بس عشان اشوف حالتك واشوف الي وصلتله بسبب غبائك و تفضيل بنت الناس الغريبه عليا .. كان زمانك دلوقتي عايش طبيعي لو كنت اخترتني وقبلت بيا بس اهو انت مشلول ومش عارف حتي تروح الحمام لوحدك 
¥ يا استاذه حرام عليكي الي بتقوليه دا
€ استاذه ايه انت التاني .. لازم افش غلي فيه و اوريه ان دا نتيجه قلبي الي كسره .. انت تستاهل الي حصلك يا كريم تستاهل لاني طول عمري مش بيهمني غير انت وبس لكن انت من اول بنت ظهرت قدامك بدأت تعاملني وحش و تفضلها عليا .. اعتبر من دلوقتي ان ملكش اهل خلاص انا و امي مش هنسأل فيك تاني 
& وانا الي افتكرتك جايه تقفي جمبي .. 
بسمه ضحكت 
€ اقف جمب الي كسرلي قلبي ؟! ولا انت فاكر نفسك كريم الوسيم الي البنات هتموت عليه ؟ يبني فوق لنفسك انت مشلول دلوقتي و هتعيش طول حياتك عاله عالناس .. بص انصحك تطالب بالقتل الرحيم انا معرفش موجود فمصر ولا لا بس جرب وشوف 
كريم مصدوم من كلامها ومش مصدق الي بيسمعه
¥ لو سمحتي كفايه كدا انتي كدا بتخلي نفسيه المريض اسوء !! انتي اصلا محبتهوش لان الي بيحب حد عمره ميشمت فيه بالشكل دا 
€ وانت متعرفش اد اي هو جرحني و عاملني وحش والا مكنتش قلت كدا 
& خلصتي كلامك ؟ امشي يلا ومش عايز اشوف وشك تاني 
€ دا علي اساس انا الي عايزه اشوفك تاني مثلا !!! انا جيت عشان اشمت فيك شويه و اديك بطاقه الدعوه دي 
& دعوه ايه !!! 
€ دعوه فرح البنت الي فضتلها عليا علي صاحبك مازن .. شفت بقا ازاي خسرت كل حاجه وقت م فضلت حد عليا ؟ اهي الي بتحبها هتتجوز بعد اسبوع 
& …
بعدها بسمه خرجت من اوضته 
اما كريم ف كان لسا مصدوم .. هو قال ل ليل تعيش حياتها بس كان نفسه انها تتمسك بيه و تفضل جمبه .. هو قالها تمشي بس كان من جواه بيقولها افضلي معايا ومتسبنيش .. بيقولها اتجوزي مازن وهو من جواه بيقولها اوعي تبقي لحد غيري 
دخل ف انهيار عصبي وكان بيضحك و يعيط فنفس الوقت حتي عمر قلق من حالته دي وكان بيحاول يخفف عنه بس مفيش حد يقدر يخفف عنه فالوقت دا .. الوقت الي اكتشف فيه ان حياته عباره عن كدبه .. بنت خالته وخالته الي دايما كانو فضهره اتخلو عنه ف اصعب وقت فحياته وكمان بيشمتو فيه ولا البنت الي حبته و فرحها بعد اسبوع من تعرضه للشلل .. 
انعزل عن الناس كلها و بطل يتكلم .. الدكاتره قالو ان دا بسبب ان نفسيته وحشه جدا وانه هيرجع يتكلم لما تكون نفسيته كويسه .. بيفضل طول اليوم باصص قدامه بعيونه الي مش بتبطل دموع 
¥ يا كريم .. باباك برا وعايز يشوفك .. هو لسا عارف باللي حصلك النهارده 
& …
¥ طيب اخليه يدخل ؟ 
& .. 
¥ يا كريم اتكلم بقا انت متكلمتش بقالك اسبوع 
الاب بشير دخل الاوضه 
كانت عيونه بتدمع .. اول لما شاف كريم جري عليه وهو بيعيط
~ انا اسف اني مكنتش معاك فالفتره دي بس مكنتش اعرف اللي حصلك .. اسف اني سمحت لدا يحصل .. لو كنت مخونتش مامتك زمان وكنت السبب ف انتحارها كان زمان علاقتنا دلوقتي كويسه و كان لا يمكن يحصلك الي حصل دا .. بس انا اوعدك من دلوقتي هقف جمبك و مش هسيبك ابدا 
بس كريم مكنش بيتكلم وكان باصص قدامه من غير ميظهر اي رده فعل 
~ هو ماله يا عمر ليه بيبص قدامه وليه مقالش حاجه؟
بحزن ¥ هو عالحاله دي بقاله اسبوع من سعت لما بسمه زارته و .. شمتت فيه و ادتله دعوه فرح البنت الي بيحبها 
بشير زعل اكتر 
~ هي بسمه و امها شمتو فيه ؟! 
¥ ايوه دي قالتله كلام مينفعش يتقال اصلاا 
بشير حضن كريم تاني 
~ اوعدك هتبقي كويس وهتقف علي رجلك تاني و هتاخد حقك من الي شمتو فيك 
اليوم الي راح فيه بشير المستشفي لكريم كان يوم فرح ليل ومازن ..
كريم اتكلم اخيرا 
& الفرح الساعه كام ..
~ حبيبي اخيرا اتكلمت 
وبشير حضنه 
اما عمر ف زعل اكتر علي حاله وبص فبطاقه الدعوه
¥ بعد ساعه من دلوقتي ..
& هي مجتش تزورني من يوم الحادثه ليه 
¥ يا كريم انساها هي انسانه مش كويسه اساسا .. 
~ هشوفلك بنت احسن منها بخمسين مره يا كريم بس متزعلش عليها .. من بكرا هاخدك لامريكا ونشوف هناك حل اكيد فيه حل لحالتك
كريم بعدها متكلمش تاني 
الاب سابه ومشي و راح يبدأ ف اجراءات السفر لامريكا 
الصبح اتفاجئ ب بسمه بتدخل الاوضه
€ طبعا افتقدتني صح ؟ 
و رمت عليه شويه صور (صور فرح مازن و ليل )
عموما جايه اقولك ان مازن ساب اهله كلهم واتجوز ليل غصب عنهم و اوريك الصور دول … ليل كانت قمر بفستان الفرح صح ؟ يلا يخساره بقت لحد تاني دلوقتي 
عمر دخل لكريم وقتها عشان معاد الدوا و اول لما شاف بسمه طردها برا 
و اخد الصور الي رمتهم علي سرير كريم
¥ يمكن هي مكنتش نصيبك من الاول يا كريم .. 
اما مازن فكان بياخد ليل كل يوم لجلسات الكيماوي و نجحت انها تخف من السرطان بعد سنه 
*بعد ٧ سنين*
~ يلا يا كريم تعالا افطر الاول قبل لما تروح شغلك 
& حاضر يبابا اهو جاي بلبس القميص اخر حاجه
~ ماشي يلا مستنيك 
& ايه يبابا الاكل الي يفتح النفس دا
~ عملته كله عشانك 
كريم باس ايد باباه
& مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه 
بشير ابتسم 
~ يلا بس كل بسرعه عشان متتأخرش عالشغل
اكل و راح مركز الشرطه 
*كريم خف بعد ٥ سنين من يوم الحادثه بعد عمليات كتيير ومحاولات كتيير و باباه بس الي كان واقف جمبه .. صرف كل فلوسه فعلاج كريم .. حرفيا سافرو اغلب دول العالم عشان يشوفو الدكاتره الي فيها .. كام مره الدكاتره يدوهم امل وفالاخر بعد العمليه مفيش حاجه تتحسن .. كام مره ينهار و يتمني الموت ومحدش يقف جمبه غير ابوه بس بعد اخر عمليه عملها رجع طبيعي و بقا يعرف يمشي زي الناس .. فضل يداوم علي جلسات العلاج الطبيعي سنه بعدها و رجع زي الاول .. من بعد اخر عمليه بدأ يروح شغله بس المره دي مكنش كريم بتاع زمان .. كان كريم القاسي الي مش بيرحم حد لدرجه ان كل العساكر كانو بيخافو منه جداا حتي المجرمين كان اول لما تيجي سيرته يترعبو .. هو نقل شغله لمدينه تانيه غير الي كان عايش فيها فالاول و كل الناس الي حواليه بيتسائلو ايه الي حصل معاه خلاه بالقسوه و الجبروت دا *
اول لما دخل مركز الشرطه الكل اترعب و قعدو مكانهم يركزو فالشغل 
٪؜ ااا 
بزعيق & اي علقت ؟! 
٪؜ اجيب لحضرتك الشاي ؟
بزعيق & يعني انا بشتغل هنا بقالي سنتين وكل يوم تسألني السؤال دا ؟! انت مش بتفهم ولا اي حكايتك بالظبط !!! 
٪؜ ارجوك يا بيه اخر مره خلاص مش هنسي تاني .. 
بزعيق & يلا روح من وشي
قعد علي مكتبه وبدأ يشوف الملفات 
٪؜ فيه واحده برا يا باشا بتعيط وبتقول عايزه تشوف ظابط و شكلها اتضربت من حد لان وشها وارم و معاها طفلين 
بزعيق & شوف حد تاني انت عارف اني مش بحب اتعامل مع الستات 
٪؜ كلهم مشغولين يا باشا 
& اوف طب خلاص دخلها هعمل استثناء المره دي 
اول لما دخلت اتصدم 
-كريم !!! 
google-playkhamsatmostaqltradent