رواية تزوجت معاقا ذهنيا الحلقة السابعة 7 بقلم شهد محمد موسى

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجت معاقا ذهنيا البارت السابع بقلم شهد محمد موسى

رواية تزوجت معاقا ذهنيا كاملة

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل السابع

قاسم لأمير:هخلع انا بقي
أمير بسخرية:مع السلامة وابقي سلملي علي الرزيلة........
قاسم بغمزة لأمير:يوصل..... تكير يا بيبي
أمير بسخرية:تكير يا روحي.....
وخد قاسم سوسكة وطلع علي الشقة😂 الي هي الفلة يعني.....
دخل  قاسم البيت وهو محاوط وسط سوسكة وطلعوا السلم وهما مهيبرين وهاتك يا ضحك وما ادراك ما ضحكة سوسكة🙂😂....
بس الحلو مبيكملش للاخر للاسف...
الاتنين سكتوا اول ما شافوا  ريناد نازلة من علي السلم ........
ريناد شافتهم فبصتلهم بإستغراب......
ريناد بإستغراب:مراتك دي....
سوسكة :هيهيهي ياريت ياعنيا.....
ريناد بإستغراب :اومال انتي مين.....
سوسكة بفخر:سوكاينة الشهيرة بسوسكة متفجرات.......... "وكانت بتتمايل وهي بتقولها ..."
ريناد قعدت على السلم من كتر الضحك:هههههههههههههههه طب حاسبي تنفجري ههههههههه..........
سوسكة  وهي بتبص لريناد بغيظ:قاسم مين الحيوانة دي....
قاسم بسخرية:مرات اخويا المجنون..........
ريناد بعد ما كانت بتضحك اتحولت 360 درجة.......
ريناد بغضب: احترم نفسك اخوك ده احسن منك مليون مره..........
قاسم ببرود واستفزاز: اشبعي بيه يا بطه......"وراح شد خدها بإيده راحت هي نافضة ايده من علي وشها"  ووجه كلامه لسوسكه وهو بيضغط علي وسطها: ياله نطلع........
سوسكة بدلع:ياله يا حبيبي.....
ريناد بقرف: ياله علي فين يا حلو منك ليها محدش هيتحرك من هنا غير لما اعرف ست متفجرات هانم دي تبقي مين
قاسم شد سوسكة وطلع من جمب ريناد من غير ما يرد عليها......
ريناد بنرفزة:انا مش بكلمكوا......
قاسم وهو مديها ظهره: اهدي شوية يا بطه ليطقلك عرق ولا حاجة.......
"وطلع هو وسوسكه علي اوضته  وريناد فضلت مكانها واقفة علي السلم بغيظ "
ريناد اتنهدت بغضب وقالت: طب اعمل ايه انا دلوقت اطلع اقول لعمو أمجد ولا انفض ....
وفي نفسها:لاء مينفعش انفض عشان ده واحد ناقص تربية ولازم يتربي.....
"وخدت قرارها انها هتطلع تصحي أمجد عشان يشوف البلوه قاسم.."
تك..تك..تك..
امجد قام فتح الباب ......
أمجد بإستغراب:ريناد...في حاجة يابنتي...
ريناد بهدوء:ايوة ممكن تخرج من الاوضة عشان إلياس ميصحاش ....
أمجد خرج وقفل الباب ...
أمجد بقلق:في اي....
ريناد بهدوء:ابن حضرتك معاه واحده شكلها مش مظبوط وخدها وطلع بيها علي الاوضة انا كنت نازلة اشرب وشوفتهم  فسألته هي مين مردش عليا............
أمجد ساب ريناد واتحرك ناحية اوضته قاسم وفتح الباب...... فلقي قاسم لابس بنطلون بس وجزئه العلوي عريان " والسكس باكس باين بقي وايهههه والعة😹😹" و حاضن سوسكة هانم الي كانت لابسه قميص نوم اقل ما يقال عنه فاضح....ونازل فيها هاتك يا بوس..............
أمجد بصوته كله:قاااااسم...
قاسم اتخض لانه كان مركز مع سوسكة🦦 .......فبعد عنها وقام وقف وحط ايده في جيبه......
قاسم ببرود :افندم......
أمجد بقرف:انت الوساخة وصلت بيك لدرجة انك تجيب الاشكال دي البيت يا دكتور يا محترم....."كان بيقول جملته الاخيرة بسخرية مصحوبة بغضب.." 
قاسم ببرود وعلي وشه ابتسامة مستفزة : اه عادي........
أمجد بغضب اعمي: اخرج بره بيتي يا حيوان........
ريناد :عمو اهدي دا مهما كان ابنك....
أمجد بغضب وحزن:ده مش ابني ولا يشرفني حتي انه يكون ابني الي زي ده مكانه مش هنا ده مكانه وسط الزبالة الي زيه"وكان بيبص علي سوسكة بقرف وهو بيتكلم.."
ريناد :يا عمو بس ....
أمجد مقاطعا ريناد وبنبرة لا تقبل النقاش:خلاص يا ريناد مش عاوز اسمع اي كلمه تاني..... وراح وجه كلامه الباقي لقاسم:من هنا للصبح تكون مشيت انت والزبالة الي معاك....
وراح خرج..............
قاسم واقف ببرود وعلي وجهه ابتسامة ولا كأن في حاجة حصلت ....
سوسكة بغيظ وهي باصه لريناد: ارتاحتي كده يا سلعوه.....
ريناد بإبتسامة مستفزة: اه يا متفجرات هانم......
قاسم بدأ يتحرك من مكانه ويقرب من ريناد.......
ريناد اول ما شافته بيقرب.....
ريناد بخوف:طب هستأذن انا بقي يا جماعة "وطلعت تجري بره الاوضة"
قاسم ابتسم وقال في سره:طفلة......
سوسكة بغيظ :هنعمل اي.....
قاسم لف ليها وابتسم:هنمشي... 
سوسكة بإستغراب ردة الفعل:بسهولة كده.....
قاسم رد عليها وهو بيدخل الحمام :اه وياله إلبسي بسرعة ......
سوسكة بغيظ بعد ما دخل:منك لله بوظتي الليلة.....اووووووف
وقامت لبست هدومها  وقاسم لبس 
ومشيوا هما الاتنين.......
   ___________🤎___________
_في صباح يوم جديد_
_في شركة MCK_
تدخل بسمة وسجي الشركة وكانوا مزز الاتنين "بسمة كانت لابسه دريس أزرق سادة وحاطه حزام باللون الابيض ولابسه طرحة رصاصي  وكوتش ابيض وكانت تخطف الانظار👀"
"سجي بقي كانت لابسة دريس بترولي وحاطه حزام باللون الابيض وعليه طرحة باللون الاوف وايت وكوتش ابيض فكانت صاروخ أرض جو.......👀" نكمل بقي.....
بسمة بمرح:عارفة احلي حاجة النهاردة اي ....
سجي بإبتسامة:ايه....
بسمة بمرح:انه احنا مطقمين مع بعض...
سجي ضحكت وقالت:حصل انتي مبتكدبيش والابيض عامل شغل جامد...
بسمة بمرح:حصل  بس اييي الشركة كبيرة مشاء الله....
سجي بإبتسامة:امم فعلا كبيرة مكنتش متخيلاها كده.......
بسمة :ولا انا بس انا عايزة افهم احنا هنعمل اي........
سجي بإبتسامة:يابنتي اتقلي علي الرز يستوي اكيد هيجي حد يفهمنا دلوقت........
شوية ولقوا حد جاي عليهم.......
الشخص بإبتسامة:انتوا الطلبة الجديدة مش كده....
الجميع:ايوة...
الشخص بإبتسامة:طب تعالوا ورايا.....
الكل اتحرك وراه بما فيهم بسمة وسجي.......
الشخص للسكرتيرة:بلغي مستر أمير انه الطلبة الجدد جُم وهما في انتظاره في غرفة الميتنج........
السكرتيرة بإبتسامة: حاضر......
    ___________🤎___________
_في غرفة الميتنج_
الطلاب كلهم قاعدين منتظرين أمير يجي.........
فإذا بشخص يدخل بشموخ وهيئه جذابة جداا تخطف الانفاس
أمير بإبتسامة ساحرة:اهلا يا شباب اولا احب اعرفكم بنفسي انا الدكتور أمير العربي تقدروا تقولوا اني المدير التاني للشركة وهبقي المشرف علي تدريبكم هنا......ثانيا بقي اتمني انكم تنبسطوا بفترة التدريب هنا وتستفادوا. كتير ان شاء الله....
الطلاب بإبتسامة:ان شاء الله
أمير بإبتسامة:تمام عرفوني بنفسكم بقي.....
كل واحد قام عرف نفسه بإبتسامة واسلوب لائق جدا ماعدا بسمة هانم السرسجية 😹😹.....
بسمة بنبرة مرحة وعلي وشها ابتسامة: محسوبتك بسمة أشرف الاولي علي دفعتي ال3 سنين الي فاتوا وازيكم ازيكم انا جايه اتدرب عندكم........."بصوت مني زكي في فيلم فرنسا..ههههه"
الطلبة كلهم قعدوا يضحكوا علي بسمة حتي امير ضحك.....
سجي حاولت متضحكش علي بسمة بس فشلت وضحكت ...
سجي بصوت واطي لبسمة وهي بتضحك: يخربيتك ايه الي بتقوليه ده........
بسمة بإحراج:انا آسفة كان المفروض اني حافظة اتكلم ازاي بس الكلام طلع كده والله........
أمير بإبتسامة:ولا يهمك يا بسمة معايا انا اتكلمي زي ماتحبي لكن مع المدير التاني لازم تاخدي بالك والا هيشلوحك.........
بسمة بنبرتها المرحة:ايه ده طلعت بتهزر زيينا  وسرسجي كده في نفسك مشاء الله والنبي انت زي العسل.....
أمير وهو بيضحك:والله انتي الي عسل..........
بسمة بمرح :ان شالله يخليك....
أمير حاول يرجع نبرته للجديه .....
أمير بجديه :ياله معايا عشان هعرفكم طبيعة التدريب.....
الكل اتحرك وراه وبدأ يشرحلهم بعض الحاجات...... 
   ____________🤎___________
تعالوا كدة نعمل استوب واقولكم مين أمير قلبي ده👀
"أمير العربي عنده 30 سنة المدير التاني لشركة MCK  المدير الاول هنعرفه مع الاحداث😉 المهم حاجة كده قمر في نفسه بشرته قمحاوية وعنيه عسلي فاتح وشعره بني كثيف وجسمه سووو رياضي من الآخر كده ولد زي لهطه القشطة........"
____________🤎___________
_في فلة السيوفي_
ريناد وإلياس كانوا قاعدين مع بعض علي المرجيحة الي في الجنينة .....
ريناد بزهق: ليسوو....
إلياس ساب القصة الي بيقرأها وبصلهاا.....
إلياس بإبتسامة: نعم.....
ريناد بزهق طفولي:انت مش هتعلمني حاجة النهاردة.....
إلياس بإبتسامة طفولية:لاء خلينا ناخده اجازة.....
ريناد بزهق:ليه هو انت لسة علمتني حاجة عشان ناخد اجازة.....
إلياس بإبتسامة:اه مش علمتك الضمائر افضلي راجعيهم بقي عشان متنسيهمش.....وبكرة هبقي اعلمك حاجة تاني.....
ريناد اتنهدت بزهق:طيب وبعدين برقت بعنيها كده كأنها افتكرت حاجة.........
ريناد مسكت إلياس من التيشيرت وقربته منها وقالتله وهي تضيق عنيها: فين الحاجة الحلوة بتاعتي بتاه امبارح......
إلياس عمل نفسه بيفكر وبعدين قالها...
إلياس هز كتافه لفوق وابتسم ببساطة وقالها:مش فاكر......
ريناد وهي بتضيق عينيها:لاء انت فاكر وبتستعبط هي فين.......
إلياس ابتسم بطفولةوقالها:تؤتؤ مش فاكر.....
ريناد بتصنع الحزن:طب خليك مش فاكر انا زعلانه منك......."وراحت قامت من جمبه بس هو يسكت لاء ميحصلش...."
راح شدها عشان تقعد جمبه تاني بس وقعت في حضنه فبقت قعده علي رجله وهو محاوطها بإيده.......
إلياس بإبتسامة بريئة وهو بيمشي ايده علي وش ريناد برقه: لاء متزعليش مني خلاص هديهالك......
ريناد مش معاه يا جدعان هي بصاله و سرحت في عنيه ولمسته الي بتخليها تقشعر و بتوديها في حته تاسعة لانه هي مش قادرة تفصل انه ده مخ طفل بس هيئة راجل مز ............
وإلياس كان بيمشي ايده علي خدها وطلع من جيبة شوكلاته وراح حطهالها في ايديهاا .....وقرب منها وطبع بوسة جمب شفايفهاا .....
إلياس بخفوت:متزعليش مني .....
"انا:ياعم انت بتكلم مين دي واحده شوية وهيجلها القلب🙂 ارحمها شوية ابوس ايدك خلي البت تكمل معانا الرواية وبصراحة الواحد معندوش عير مرارة واحده فمش عاوزها تتفقع🦦🚶🏼‍♀️ " 
ريناد بتوهان:مقدرش ازعل منك.....
قطع وصله عصافير الحب دي صوت طفل...
أحمد بسعادة:ناااااااد "ريناد"
ريناد فاقت من توهانهاا علي صوت احمد اخوهاا فقامت بسرعة من رجل إلياس زجريت ناحية احمد الي جري عليها علي طول وحضنته جااامد....
ريناد بسعادة:وحشتني اوي يا قلب ريناااد.....
أحمد بسعادة:وحشننييي خالص "وحشتيني خالص"
ريناد بسعادة:وانت وحشتني خالص...خاالص ......
أحمد بنبره حزينة:مس هتسبينيني. ناني طحح" مش هتسيبيني تاني صح"
ريناد بحب وهي بتمشي ايديها في شعرهاا:صح يا حبيبي مش هسيبك تاني خالص ......
أحمد بسعادة:هييييييييي "وراح حاضنهاا "وقال:حبك اوي..اوي"بحبك اوي اوي"
ريناد بحب:وانا بحبك ......
وبعدين راحت بعدته عن حضنها وقالتله بمرح:تعالي اعرفك علي صاحبك.....
أحمد بإستغراب:طاحبي انا"صاحبي انا"
ريناد بمرح:ايوه......"وراحت هي وهو عند إلياس "
ريناد بإبتسامة مرحة :سلم علي صاحبك الجديد يا أحمد ياله .....
أحمد مد ايده وابتسم ببراءه وقاله: ازيك يا طاحبي"ازيك يا صاحبي"
إلياس سلم عليه وهو مبتسم ببراءه: أزيك.... "وبص لريناد بنظرات مستفهمه.."
ريناد فهمته فقعدت جمبه وخدت احمد علي رجليها ....
ريناد بإبتسامة لإلياس:ده احمد اخويا يا ليسو ومن النهاردة انتوا الاتنين صحاب زي ما انا وانت صحاب قشطا....
إلياس بإبتسامة بريئة:قشطااا......
أحمد ببراءة:ناد "ريناد"
ريناد باسته في خده وقالت:نعم يا قلب ريناد.....
أحمد ببراءة:عان......"جعان"...
ريناد بإبتسامة مرحة: يا خرابي جعان قولي بسرعة عايز تاكل اي......
أحمد قعد يفكر ببراءة طفل وبعدين اتكلم.......
أحمد بحماس:تيته....."كيكة"
ريناد بضحك علي كلامه:بس كده هعملك احسن كيكه في العالم......
أحمد باسها فخدها وقالها بإبتسامة سعيدة: تكرا "شكرا"
ريناد بإبتسامة:العفو يا قمر ياله إلعب انت وإلياس عقبال ما اعملكوا كيكة كبيرة واجي......ماشي... ولا تيجوا معايا....
إلياس واحمد بإبتسامة حماسية: نيجي معاكي.......
ريناد بحماس هي كمان:ياله بينا .....
ودخلوا كلهم المطبخ......
  ____________🤎___________
شوية ودخلوا الخدم المطبخ .....
نادين بشهقه وصدمة :ايه ده....
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent