رواية ملجئي العشق والحياة الحلقة السادسة 6 بقلم أية البدري

الصفحة الرئيسية

رواية ملجئي العشق والحياة البارت السادس 6 بقلم أية البدري

رواية ملجئي العشق والحياة كاملة

رواية ملجئي العشق والحياة الفصل السادس 6

شمس بصدمه : جود بتعملي اي هنا 
جود بمرح : كنت جايه اوقع في الكلام علشان طارق يحاول يصالحك 😂😅🤭 
شمس بجمود : بس انا مش زعلانه منه 
جود : ده بجد اومال هو عاوز يصالحك ليه 
شمس بتجرجرها في الكلام : هو قال اي بالظبط 
جود فهمت انها بتتجرر : هنا في الاسانسير 
شمس دخلتها اوضتها بعد مطلبت من كارما تعمل عصير 
جود : بوصي بقي يا ستي طارق قالي روحي و افتحي معها اي كلام علشان تعرفي هي بتحب اي و مش بتحب اي علشان يفاجئك النهارده بهديه يعني و كده 
شمس : امممممم جود 
جود : لا بوثي قبل متسألي انا قلت اقلك علشان هتشربيني عصير فلو مجاش مش متكلمه 
ضحكه شمس غصب عنها 
شمس : بوصي بس عاوزه اعرف انتوا بتشتغلوا في اي حالكوا الاجتماعي عاوزه اعرف عن طارق 
جود بتفكير : طئطئ اداني الفيزه بتاعه علشان اتسوق بيها مقابل اني اجي و اجرجرك في الكلام انتي بقي هتديني اي مقابل معلومات الي هدهالك دي 
شمس : اامممم عاوزه اي 
جود بأنبساط : تيجي معايا و انا بتسوق انا عايشه في المنصوره مع ماما ومعرفش القاهره اوي 
شمس : اتفاقنا 
جود : اخيرا  - قالتها اول مالقت باب الاوضه بيتفتح فأتوقعت كارما بالعصير لكن - 
كريم بتفاجئ : اخيرا اي معلش 
جود احرجت : هه لا مش انت 
كريم بص لشمس : مين دي 
جود اتكلمت الاول : اه مين دي انا اخت طارق 
كريم اتعصب بس سكت : شمس خلصي مع صاحبتك و تعالي علشان هنخرج انا و انتي و كارما 
جود بمرح : معلش انا حجزت قبلك 
كريم بعد فهم : ازاي ؟؟
جود : هاخد شموسه و ننزل نتسوق 
كريم بص لشمس نظره غموض و : طيب .. قفل الباب و كارما دخلت العصير و خرجت 
_________________________
عند ايمن في فيلاته الخاصه 
دخل ايمن و هو ممسك بخصلات شعر شروق و هي تصرخ 
شروق بدموع و صريخ : سييييبنييي
سابها ايمن حتي وقعت علي الارضيه البيضاء و هي تمسك بذراعها من وجع الخبطه للحظه حست انه اتكسر !!
ليغق ايمن باب الفيلا و يلف نظره ليها فيلفت نظره انعا واضعه يدها علي الاخري بوجع فيلين قلبه عليها قليلا ليأخذ نفس و يخرجه ببطئ ليبدأ بالهدوء حتي يرجع لغضبه عندما يسمع كلامتها اللاذعه 
شروق بكره : هتوقع اي من واحد هجمي و حيوان و متخلف زيك بنأدم عصبي و متملك (ترفع بصرها لمستواه)  قاسي و منغير ضمير 
و كأن كلامها كانت شعله و قد قربتها من البنزين لينزل لمستواها و يمسك بذراعها المصاب لتصرخ بوجع 
ايمن و قد قرب وجه من وجهها : حفرتي قبرك بأديكي يا شروق يا وليك من عاشق لما يكره الي بيعشقه (بتوعد)هخليكي تتمني تموتي يا شروق 
ليرميها مره اخره علي الارض لتظل تبكي بحرقه علي قدرها علي قلبها علي حبها لواحد ميستهلش 
اما هو بعدما تأكد انها لن تستطيع الهروب ركب سيارته 
و كلم طارق 
طارق : امممم 
ايمن لسه متعصب : تك مو انت فين ؟
طارق : مالك 
ايمن : اخلص يا مستفز انت فييين 
طارق : تعالي علي شركتي 
ايمن : طيب 
* شركة اي دي بقي *
دي شركه صغيره لسه للموضه ايمن و طارق شركاء فيها مع اخواتهم بنات او شباب 
بعيده عن شركة والد ايمن الي ليها فرع في مصر و فرع في ايطاليا 
شركه والد ايمن : شركه لتصنيع العربيات و صيانتها : 
***********************
في شركة الموضه 
طارق : مالك 
ايمن : اختك 
طارق اتنهد بملل : ماالها 
ايمن : عرفة اني متجوز 
طارق بصدمه : نااعم ازاي
فلاش باك قبل قليل 
ايمن : عاوز اعرف اخر تحركات شروق كانت فين و قابلة مين و لو تبعتوا فديوا يكون افضل 
بعد الكثير من الوقت اتبعت ملف كامل علي الواتساب 
يخبر ايمن بكل تحركات و مقابلات شروق خلال هذا الاسبوع الذي لم ينتهي بعد و ما دهش ايمن هو اسم ليلي الشربيني ليهمس : مراتي !!!!
و يبعت فديوا قصير لشروق و هي نازله من احد العماير و كانت تبكي 
لحظه هذه منطقتي الذي اسكن بها مع ليلي و هذه عمارتي :
ايمن بهمس : اكيد عرفة اني متجوز 
ليغلق عينه بغضب ثم يكلم من احد اخر غير الاول 
ايمن : عاوزك تجبلي ملف ليلي 
.....: بس حضرتك ده الاسبوع لسه مخلص 
ايمن بغضب : و انت مااالك ابعت و سجل مكلمتها و التسجيلات كمان 
.... : حاضر يا فندم 
و بعد لحظات يجد مكالمه من امه لليلي قبل نزولها القاهره و بعد تاريخ فديوا شروق ايضا ليعلم ان امه نفذت وعدها و اخبرت ليلي انه خاطب شروق و هي اخبرت شروق 
باااك 
طارق بتفكير : امممممممم 
ايمن بغضب : تك مو متقول حاجه 
طارق نظر في عين ايمن و قال بصرامه : اختي فين يا ايمن 
ايمن اتوتر : بتسأل ليه 
طارق : حسن قالي انها كانت بتعيط البارح و النهارده و كانت نازله تقابلك (يكمل بجديه و حده) اختي فين ؟؟؟
ايمن عندي في الفيلا
________________________
في المساء
في احد محلات هذا المول الكبير 
جود : شمس بوصي كده حلو ده 
شمس : اه حلو اوي 
جود : جربيه
شمس : انا لا و بعدين عريان اوي 
جود : جربيه و قوليلي ادخلك اشوفه عليكي بس يلا يلاااا 
شمس دخلت و بعد ثوان بسيطه دخل احد غير متوقع حضوره 
google-playkhamsatmostaqltradent