رواية فقط وفقط للرجال الفصل السادس 6 - بقلم مريم سمير

الصفحة الرئيسية

رواية فقط وفقط للرجال البارت السادس 6 بقلم مريم سمير

رواية فقط وفقط للرجال كاملة

رواية فقط وفقط للرجال الفصل السادس 6

*مريم!!!
إلتفت مكان صوت الي بينادي لقيتها شهد
_ثواني جايه تاني، جمع كلامك عما اجي
جريت نحيتها _شهد انتي بتعملي فيا كده لي بجد؟
=القائده لو عرفت انك مرجعتيش المعسكر هتعلقك، انا جيت اخدك انا لما لقيتك مش موجوده لسه
_خمس دقايق، خمس دقايق بس هيعترف بحاجه وهقطع علاقتي بيكي علي طول
=إيهه!!
_قصدي هاجي معاكي على طول
=خمس دقايق يمريم غير كده هيعملونا عبره
_طيب حاضر خليكي هنا، هاجي اهو
جريت نحيته ووقفت
_قدامك خمس دقايق ها صراحه اي الي عاوز تقولها!!
=اول صراحه ان صاحبتك بطل جامد
ضربته علي صدره وجيت امشي مسك ايدي وسابها ففضلت مكاني وربعت ايدي
ضحك= بهزر والله بهزر
_طب اتكلم عشان الوقت يدوبك
=انتي عارفه وحكيتلك قبل كده اني كنت بحب واحده وكده
نفخت_ اه وبعدين!
=وبعدين خوفت احب تاني عشان لما احب بتلخبط بيبقى فيه كركبه موجوده يعن
_ها، كمل
= اول لما جيتي المعسكر ولقيتك جدع وصاحب صاحبك لما عرفت انك بنت و..
_احمد انا مش فاهمه حاجه!
=اخرسي كده
_الاه!!
=مش عارف اجمع يخربيت وقفتك
_أقف في حته فيها شبكه طيب
=امشي يمريم انا غلطانلك اصلا
_خلاص والله سكتت
=فاكره لما قولت اني عاوز بنت شجاعه؟ عمري مهلاقي واحده شجاعه زيك انتي فعلا بميت راجل مبتخافيش ودد احلى حاجه فيكي وكنتي بتقفي جمبي لما أقع، وكنت عاوزها اي كمان يربي اه طيبه وانتي طيبه اوي يمريم رغم دور الراجل الي رسماه دا، وحنينه ودا اتأكد منه لما كنت بحكيلك عن صاحبي وعيطت، اول مره كنت اعيط قدام حد كنتي انتي، لما مشيتي مش عارف اي الي حصل نسيت اي زعل بينا بس كنت عاوز اشوفك الي هو اشوفك ومعتش هبقي زعلان خلاص
ضحك= كنت بقوم الصبح الى هو ايدا الاه هو انا مش هترفص!! 
الصراحه بقى انك وحشتيني، وحشتيني جامد يحلوه
كنت متنحه ومش عارفه ارد هو انا ينفع اجري قبل محمر وكده؟
_انا، انا لازم امشي حالا!!
=بس ..
لفيت وشهقت لما لقيت شباب واقفه قدامي
_اي دا قمر في معسكرنا!
=لا القمر فوق يروح خالتك
_الاه وعنيفه كمان
جزيت على سناني وغمض عيني وضغطت على أيدي عشان متعصبش الي هو انت احمد عشان تعاكس معلش؟ معلش يجماعه انا بتعاكس من جوزي بس معلش يعني، احمد جه ووقف جمبي 
=مخلاص يشباب في اي، مش عاوز ازعل حد فيكم، ف امشوا بهدوء بدل متحصل مشاكل
*دي الحكايه احلوت اوي، أحمد الهادي طلع خلبوص يجماعه
الشباب الي كانوا معاه ضحكوا وانا بصيت لأحمد
=امشي دلوقت يلا بسرعه
هزيت راسي بالموافقه وجيت امشي الشاب مسك ايدي
*على فين هو دخول الحمام زي خروجوه ولا اي؟
قبل مرد كان أحمد ضربه على وشه طب والله شرس وحبيبي
بصتله وابتسمت ورجعت وقفته جمبه
_شكلنا هندرب عليهم عملي ولا اي؟
ضحك= ولا اي
ضربنا التلت شباب الي كانوا معاه ووقعوا على الارض، كل واحد فينا ضرب ايده ب ايده التانيه فبصينا لبعض وهو رفع حاجبه =بقيتي قلوده اوي، يلا من هنا
*انتبااااه
أنا هو اتحسرنا ووقفنا ثابت =أفندم 
الشباب قاموا وهو ماسكين جسمهم 
*اي الي بيحصل هنا دا؟ وانتي اي الي جابك هنا !!
_كنت بس ..
*كلكوا على مكتبي فورا
مشي قدامنا وانا هو بصينا لبعض ورجعنا بصينا للشباب ومشينا ووصلنا لمكتبه واحمد خبط ودخلنا
*اي الي حصل دا، حد هيفهمني ولا تتعاقبوا على طول!
_يفندم حضرتك عارف ان كان فيه تدريب مشترك بينا وبين معسكر البنات النهارده، واكيد لاحظت مريم قد اي كان تعبت النهارده فقعدت على الاستراحه ترتاح شويه لكن كان معسكرها مشي من هنا، وجيت تمشي لقت دول بيسخفوا عليها، وانا مينفعش اسيبها في موقف زي دا
*فضربتهم!!
رديت بتلقائيه رب ابتسامه =ضربناهم
بص للشباب واتكلم بحده 
*انتوا تطلعوا تلفوا المعسكر 20 مره وتطلعوا تناموا وحسابي معاكم بعدين
شاب منهم _يفندم بس ..
*نفذوا الي قولته، وفورا
طلعوا وفضلت انا واحمد قدامه
*تاني يمريم تاني!!
ابتسمت ابتسامه ساذجه _يفندم اخر مره
*انا عمري مشوفت بنت زيك
_الله وكيل ومش هتشوف مش هتلاقي حد غبي كده لا
*على العموم تدريبك النهارده كان كويس اوي، اهو نلاقي ظابطه كويسه بعد كده عشان المعسكر قريب يخلص
_ربنا يسترك
*إي!
=معلش يفندم مش بتعرف ترد
ضحك *طب يلا على معسكرك، انصراف
طلعنا من قدامه وجيت امشي وقفني صوته
_مريم
=ها!!
_مش ناويه تقولي حاجه؟
=حاجه دي اي!
_امشي من هنا كده
ضحكت =تصبح على خير
_وانتي مع أهله يمريوم
جريت عشان الحق المعسكر وطلعت الاوضه لقيت شهد قاعده على السرير متوتره
_مين اوطى خلق الله؟
=اترعبت لما لقيت الشباب جم نحيتكم افتكرتهم هيضربوكم!!
_دا للعيال السيس الي زي حضرتك، لكن انا وهو فسحناهم
=يعني انتي كويسه؟
_انا فل
=الي كنتي واقفه معاه دا احمد مش كده!
_اه مش كده 
=ها وحصل اي؟
_طلع مش زعلان مني يشهد
=كان زعله فارق اوي كده؟
_جامد طبعا
=انتي بتحبيه؟
سكتت وابتسامتي الي على وشي راحت هو انا فعلا وقعت؟
_انا مش عارفه حاجه غير اني عاوزه انام دلوقت عشان كان يوم متعب اوي، تصبحي على خير
نمت وبصيت الناحيه التانيه، يمكن فعلا حبيته طب اعرفه ازاي طيب؟ واعرف منين انه كمان بيحبني مثلا !!
نمت وصحيت على صوت شهد، صحيت ودعكت عيني
_مالك واقفه بعيد لي؟
=لا اجيلك ترفصيني! قومي يلا عشان اليوم باين من أوله
_في اي!!
=اوف انا مقولتلكيش؟
_لا والله مقولتي
=يقطعني، معدلناش غير اسبوع تدريب هنا وهنعمل التدريبات طول الاسبوع مع الرجاله عارفه يعن اي اسبوع؟
_يعني سبع ايام
=مريمممم!!
_ثواني انتي قولتي اننا الاسبوع الاخير هيبقى التدريب في معسكر الرجاله؟
=ايوه
_يحليله، قومي بسرعه عشان منتأخرش
فطرت ونزلت ووقفنا في الطابور وطلعنا كلنا روحنا معسكر الرجاله، وقف القائد والقائده قدامنا
*من النهارده هنبدأ كل تمرين في يوم، عشان آخر اسبوع ليكم هنا، هنبدأ بضرب النار عشان دا اساسي، كله في موقع التمرين يلا
بصيت حواليا ملقتش شهد فضلت ادور عليها وابص حواليا ومفيش أثر لأحمد كمان!
مشيت لغايه ورا المعسكر فلقيتهم واقفين سوا وبيضحكوا !!
_شهد!! احمد!!
google-playkhamsatmostaqltradent