رواية وقعت في شباك صعيدي الحلقة الخامسة 5 بقلم ميروولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

رواية وقعت في شباك صعيدي البارت الخامس 5 بقلم ميروولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي كاملة

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الخامس 5

ادهم كان بيحاول ينام بس مكانش عارف م التفكير لحد م تليفونه رن
_ ترن ترن.....ترن ترن.....
ادهم بص للرقم بذهول
ادهم لنفسه = مين ؟!!!!........ زينب !!!........
__________________
وليد بحب _ انا بحبك اوي يا ياسمين
ياسمين بإبتسامه = وانا كمان يا وليد
وليد _ تطلبي ايه بقي ؟
ياسمين = زيك، شوف انت هتجيب ايه وهاتلي زيك
وليد _ تمام زي م انتي حابه ( وطلب ليهم )
وليد = هتبقي فاضيه زي انهارده كده الاسبوع اللي جاي ؟
ياسمين _ اكيد طبعا، وبعدين لو مش فاضيه افضالك ههههه
وليد = تدوم الضحكه القمر دي يا نن عيني من جوه هههههه
مياده كلمت وليد وقالتله ان فرح رجعت م السفر علشان هو قالها انها تقوله اول م فرح ترجع م الصعيد
وليد _ بجد يا ياسمين
ياسمين = ايوه صدقني وانا رايحالها دلوقتي اهه
وليد _ طب خلاص تمام انتوا هتتقابلوا فين ؟
ياسمين = المطعم اللي جمب الشركه
_ يا ساتر يا رب ملقيتوش غير جمب الشركه وتاكلوا ههههههه
= صدقني هي اللي قالتلي ع المكان انا مليش دعوه ههههههه
_ ماشي ياستي خمسايه كده واكون عندكوا 
= تمام، سلام
_ سلام
مياده لنفسها بعد م قفلت معاه = يخربيتك ياخي امتي تحس بيا بقي، هفضل ابصلك من بعيد كده، مفيش امل نتجوز خالص، بس مأعتقدش بعد م خطب ياسمين هيفكر يفركش، يله اهو لسه في امل طلام هما لسه ف فتره الخطوبه
ياسمين = مين دي يا وليد ؟
وليد _ دي مياده ، كنا مستنيين فرح علشان في حاجه ف الشغل ضروري كنا عايزينها فيها وهي جت انهارده ف هروح علشان اشوف الحوار ده
ياسمين = حوار ايه ؟
وليد _ المدير قالنا انه مطلعنا رحله وقال لازم الكل يبقي حاضر، انتي متعرفيش ؟
ياسمين = اه تمام، لا انا لسه عارفه منك دلوقتي، دي هتبقي امتي ؟
_ بعد بكره
= اممم شكلها مهمه
_ مش عارف، يله كده كده هنعرف بعد بكره، انتي هتيجي ؟
= اكيد، وانت ؟
_ ده انا مصدقت اصلا ههههههه
______________________
وليد راح لفرح ومياده
وليد = مسا مساااا ع الناس الطيبه ههههههه
انا شوفته الصراحه واتسطلت من هنا، بس مش لأني بحبه لأ، كنت حاسه ببرود اتجاهه او كنت حاسه انه بقي مجرد اخ بالنسبه ليا مش اكتر، قلبي مبقاش بيدق زي الاول نحيته اول م اشوفه، هو انا نحست ولا ايه ههههه، يله بقي مبروك عليا التنحيسه الجديده هههههه
مياده _ مسا مساااا ع الناس الكويسه احسن هههههه
وليد = مش هتفرق هههه، اخبارك ايه يا فروح 
فرح _ الحمد لله يا نجم
وليد = نجم مره واحده ههههه
فرح _ ميغلاش عليك ياعم هههههه
وليد = نتكلم جد شويه بقي
فرح _ انت ايه اللي جابك صح ؟
وليد = مياده كلمتني ف جيت
فرح _ ومياده كلمتك ليه اصلا ؟
= علشان في موضوع كنا عايزين نتكلم فيه
_ ايه هو
مياده = الرحله
_ رحلة ايه
وليد = مش المدير ربنا فرجها عليه وقرر اخيرا يطلعنا رحله هههههه
فرح _ بتهزروا 
مياده = واحنا هنهزر ليه اصلا ههههه
فرح _ طب امتي بسرعه
مياده = بعد بكره
فرح _ اشطا انا جايه، فين بقي ؟
مياده = ف اسكندريه
فرح _ اشطا انا جايه وش هههههه
وليد = اه م انا قولت كده برضو هههههه
مياده _ انا اللي قولت
وليد = خلاص انتي اللي قولتي ايه هتاكليني ههههه
مياده لنفسها _ انا هاكلك فعلا لو محستش بنفس الاحساس اللي بحسه ناحيتك
وليد = طب بقولكوا ايه كدا طالعين صح
_ اه 
وليد = طب تمام هروح اشوف الشله التانيه جايه ولا
_ اوك، سلام
= سلام
___________________
ادهم _ بجولك ايه يا إياد هي فرح مجالتلكش هتيجي ميته تاني
إياد بإستغراب = لااع بس ليه ياخوي في حاجه
ادهم _ لع انا بس كنت بسأل عادي
إياد = طب ياسيدي اديني قولتلك اهه، بجولك صوح مفيش اي حاجه جديده ف الجضيه
ادهم بتنهيده _ لساتي بدور صدجني، عايز امسك بس طرف الخيط والباجي هيبجي سهل
إياد = مداريش هتخلص ميته الجضيه دي، انا جربت افجد الأمل خلاص
ادهم _ اياك ياخوي تجول اكده، هنلاجي دليلي جريب جوي وصدجني وجتها هنرتاح كلنا
إياد = يا رب يا ادهم انا خلاص تعبت
ادهم _ انت لساتك شغال فيها ؟
إياد = انا مسيبتهاش اصلا
ادهم بتنهيده _ محلوله ان شاء الله
مشي ادهم وهو بيفكر ف اللي حصل امبارح
( ادهم لنفسه = مين ؟!!!!........ زينب !!!........
كان قلقان شويه ان حد يسمعه وهو بيكلمها ف اتأكد كويس ان مفيش حد ورد
ادهم _ الو يا زينب اخبارك ايه
زينب = الو يا ادهم، انا زين الحمدلله، اتوحشتك جوي جوي، انت اخبارك ايه
ادهم _ وانا كمان اتوحشتك جوي يا زينب، انا الحمدلله تمام
زينب = انا هاجي جريب جوي وهبقي اجيلك
ادهم _ بجد، ميته ؟
زينت = مخابراش بس خلال الشهر ده هكون عندك
ادهم _ تيجي بالسلامه يا نور عيني
زينب = طب انا هجفل دلوك علشان امي جايه
ادهم بحب _ خلاص نبجي نتكلم بعدين، سلام
زينب بحب = سلام يا روحي )
ادهم كان مبسوط اوي انه اخيرا هيشوف زينب تاني، مكانش مصدق نفسه انه واخيرا هياخدها ف حضنه تاني زي زمان
ادهم بتنهيده _ يا رب جيب العواجب سليمه
____________________
واخيرا جه يوم الرحله اللي كانوا كل اللي ف الشركه مستنيينه واولهم المدير
المدير يبقي يامن السروجي 
( ايوه زي م قرأتوا كده متخافوش الاسم صح 😂
يامن السروجي يبقي اخو سليم السروجي، عيونه خضراء وشعره اصفر وطول بعرض بحلاوه كده 😂😂
يامن السروجي يبقي مدير ف شركة M.K.D ودي من اكبر شركات مصر للملابس اما سليم السروجي تاجر كبير اوي ويكاد انه يبقي اكبر تاجر ف مصر بيتاجر ف اي حاجه يحس انها هتكسبه وفعلا عمل ثروه كبيره جدا ف وقت قصير بسبب ذكاءه ف التجاره )
يامن السروجي ( المدير ) لنفسه = لازم تتشجع يا يامن، دي اقرب فرصه ليك، اثبت نفسك وخليك كويس كده
ثم تابع بتنهيده _ يا رب انجح بس
السكرتيره خبطت عليه
يامن = ادخلي يا شمس
شمس ( السكرتيره ) دخلت _ في ورق يا استاذ يامن محتاجينك تمضي عليه
يامن = اجلي كل حاجه لبكره يا شمس علشان انهارده يوم مهم ومش عايز اضيعه
شمس _ بس يا استاذ يام......
يامن بمقاطعه = مينفعش يا شمس انهارده قولتلك هأجلهم لبكره
شمس _ طب وبالنسبه للشركه اللي هتتعاقد معانا والمفروض ان معاد المقابله انهارده
يامن = بكره برضو، قوليلهم اني واخد انهارده اجازه انهارده
شمس _ تمام يا فندم، اي حاجه تاني
يامن = لا اتفضلي دلوقتي
( شمس طلعت )
ركبوا وراحوا اسكندريه ونزلوا ف المكان اللي فيه الرحله لقيوه مكان فيه زرع وورد كتير اوي وفي خيول كمان وف كل ده كان في بلالين ف كل حته مزينه المكان
فرح _ اللههههههه المكان ده جميل اويييييي
مياده = اه ده مكان وهم بجد حاجه روووووعه
ياسمين _ بجد المكان ده اكتر من رائع، ياريت المدير يطلعنا كل فتره زي كده هههههه
فرح = ياريت يا اوختشيي ههههه
وليد _ اوووووووه شكل في ناس هنا هتبدأ تغير ههههههه
ياسمين = ياعم روح بعيونك دي ههههههه
فرح _ احم.... ايه يا جدعان مش تراعوا شعور اللي لسه معنسين شويه هههههه
ياسمين = مش ناويه تتخطبي بقي يا فرح
فرح _ بلا خطوبه بلا نيله انا السنجوله الجميله هههههه
ياسمين = يخربيتك بؤي وجعني هههههههه
اما مياده ف كانت بتراقب اللي بيحصل من بعيد بحزن، هي لسه بتحبه، حاولت تقنع نفسها بعد م وليد خطب انها تبعد عنه بس لأ اللي لسه ف قلبها مقفول عليه ومش راضي يطلع لبره علشان تنساه
فرح _ ايه يا مياده م تقولي حاجه، هتفضلي ساكته كده كتير
مياده وهي بتحاول تبان طبيعيه = لأ انا بتأمل ف المكان الجميل ده
فرح _ الصراحه جامد، كل حاجه هنا تجنن
المدير ( يامن ) جه من ورا فرح = عجبك ؟
فرح بخضه _ ااا..ا..اااه جدااا بجد جميل اوي
يامن = انا اللي اشرفت علي كل ده بنفسي
فرح _ بجد جميل اوي، ياريت بقي تطلعنا زي كده كتير ههههه
يامن = حاضر من عنيا هههههه
ثم تابع يامن بجديه _ فرح انا عايز اقولك حاجه
فرح = ايه ؟
يامن نزل علي ركبته وطلع من جيبه علبه فيها خاتم وفتحها ووقتها في بلالين كتير اوي طارت ف الهوا لانها كانت منفوخه هيليوم وفي صواريخ ملونه فرقعت
يامن بحب _ فرح تتجوزيني؟..
google-playkhamsatmostaqltradent