رواية حبي الوحيد الفصل الخامس 5 بقلم "magnona chan"

الصفحة الرئيسية

رواية حبي الوحيد البارت الخامس 5 بقلم "magnona chan"

رواية حبي الوحيد كاملة

رواية حبي الوحيد الفصل الخامس 5

جريت عليه وهي بتعيط وخايفه جداا 
كانت الارض مليانه دم وبنطلونه كمان 
بصت علي علامات الضرب علي صدره و كمان الثقب الي ف رجله (مكان الرصاصه) 
بعياط -اي الي حصلك ؟! 
سندته و ركبته التاكسي و راحت البيت لان المستشفي كانت بعيده جدا (مسافه نص ساعه) وهو اصلا كان فقد دم كتير
نزلت من التاكسي و اخدت مفتاح الشقه من جيبه و فتحت الباب 
سندته لغايه الاوضه و نيمته عالسرير 
بعدها فضلت تلف فالاوضه زي المجنونه ومش عارفه تعمل ايه 
ربطت مكان الرصاصه ب قماشه عشان النزيف يقف بس مع ذلك موقفش
قررت انها هتستعين بمساعده بسمه .. حياه كريم اهم بالنسبالها حتي لو هتضطر تطلب مساعده من واحده مش بتطيقها 
طلعت فوق عند شقه بسمه وخبطت جامد 
بسمه اتخضت لان متوقعتش حد يخبط فالوقت دا ( كانت ٥ الفجر )
فتحت الباب 
€ بتخبطي ليه عليا !! عايزه تباتي عندي كمان !!
بعياط -كريم ..
بسمه اتخضت 
€ ماله !!
-حد ضاربه جامد وفيه رصاصه فرجله ومش عارفه اوقف النزيف ..
بسمه بسرعه راحت وراها بعد لما جابت بيتادين 
اول لما بسمه شافته اتخضت و مسكت دموعها بالعافيه
€ مين الي عمل فيه كدا !!!
-معرفش .. هو اتصل بيا و قالي علي شارع و لما رحت هناك كان مغمي عليه فنص الطريق
بسمه بصت علي مكان الرصاصه 
وبعدها راحت للمطبخ .. جابت سكينه وسخنتها عالنار و راحت للاوضه الي فيها كريم
بخوف - انتي هتعملي ايه !!!
€ هطلعله الرصاصه 
-نعم !!! نوقف النزيف بعدها ناخده المستشفي وهما هيخرجوها 
€ وانا دكتوره علي فكره يعني وهعرف اطلعها بس فعلا عندك حق المفروض نوقف النزيف و نعوض الدم الي فقده الاول
بسمه اتصلت علي زميلها متخصص فنقل الدم و قالتله يجي ويجيب معاه اكياس دم فصيله O negative
و فعلا كان عندهم فظرف ربع ساعه ونقل لكريم الدم و وقف النزيف
٪؜ هو كدا بقا كويس بس لازم يعمل اشعه عشان يشوف عنده كسور ولا لا و كمان الرصاصه لازم تطلع .. هتاخدوه المستشفي صح
€ لا انا الي هعالجه
٪؜ تمام انا كدا دوري خلص اشوفك بعدين يا بسمه
بعد لما الدكتور مشي ليل بصت ل بسمه بغضب
-انا مش هخليكي تجربي فيه يا بسمه !!! هيروح المستشفي احسن 
€ عموما انا هستناه يفوق وهو يقرر بقا ولعلمك انا مصره اني انا الي اعالجه
ليل مكنش قدامها تعمل حاجه غير انها تستناه يفوق 
*بعد ساعتين*
كريم بدأ يفوق 
بخوف -انت كويس ؟!
حاول يقوم من مكانه بس حس ب الم فكل جسمه ومقدرش
-متحاولش تقوم انت فيك جروح كتير ولسا مطلعناش الرصاصه …
وقتها بسمه دخلت الاوضه
€ كويس انك فقت .. البت الي جايبها من الشارع دي بتقول اني هجرب فيك ومتعرفش اني دكتوره شاطره يا كريم
ليل بصت لبسمه بقرف بعد لما سمعت ' البت الي جايبها من الشارع' بس مرضيتش تكبر الموضوع فوضعهم دا
& انا واثق ف بسمه يا ليل ..
€ شفتي قلتلك !! انا هروح اسخن السكينه تاني عشان بردت و جايه
-متأكد انك مش عايز تروح المستشفي ؟
& اه .. اساسا مش عايز اتقل عليكم انا مش قادر اتحرك وانتو لسا هتسندوني
-مين عمل فيك كدا !!
& موضوع طويل .. 
€ يلا يا كيمو جاهز ؟
&اه بس ياريت تخلصي الموضوع بسرعه
€ اه طبعا هخلص بسرعه .. ليل ثبتيه فمكانه عشان ميتحركش لان الموضوع هيكون مؤلم شويه من غير مخدر 
ليل قعدت جمبه و حطت ايدها علي دراعه و ايدها التانيه علي صدره
€ انتي كدا بتثبتيه مكانه ولا بتتحرشي بيه !!!
-هثبته ازاي مثلا ؟! لو عندك طريقه تاني قولي 
€ ما علينا كدا كدا هخلص الموضوع بسرعه
فكت القماشه و بدأت تدخل السكينه فمكان الرصاصه عشان تطلعها ( هي اساسا غلطت المفروض تحدد مكان الرصاصه ب اشعه بعدها تدخل السكينه فالمكان لكن دي كانت بتدخلها وهي مش عارفه عمقها اد ايه )
كريم وقتها كان بيصرخ من الالم 
& يا بسمه يلا خلصي بسرعه انا مش قادر 
ليل كانت بتعيط عليه لان واضح ان الالم شديد 
اما بسمه فكانت مركزه فالي بتعمله
عشر دقايق و هي بتدور عالرصاصه بالسكينه
بعياط -يبنتي ناخده للمستشفي احسن حرام عليكي انتي لسا حتي ملقتيش الرصاصه 
بسمه وقفت و بصت علي كريم
€ وجعتك جامد ؟!
-اومال انتي فاكره اي يعني ؟! بتحطي سكينه جوا جرح هو اساسا واجعه و كمان سكينه متسخنه علي نار و عايزاه ميحسش ؟!
€ انا بسأل كريم علي فكره
& بسمه .. انا هروح المستشفي انا فعلا مش هقدر استحمل تدخليها تاني انا عمري متألمت بالشكل دا حتي لما كانو بيضربوني 
بغضب € انت مش واثق فيا يا كريم !!! 
& واثق بس انا فعلا مش قادر .. لازم اتخدر 
€ انت بقيت ضعيف علي فكره يا كريم انا عمري مشفتك بتصرخ من الالم قبل كدا 
& انا انسان واكيد هتألم 
-اديكي اهو بتقولي يا بسمه انك عمرك مشفتيه بيصرخ من الالم ف دا معناه ان الالم شديد اوي اوي ومفيش حد يستحمله
€ وانا قلت مش هناخده المستشفي وانا موجوده 
كانت بسمه مصره علي رأيها 
راحت تسخن السكينه تاني 
اول لما خرجت من الاوضه ليل قامت بسرعه وقفلت باب الاوضه بالمفتاح
-بنت خالتك دي مجنونه والله ! عايزه تثبت انها دكتوره شاطره علي حساب المك يعني !!
& هي طيبه والله
-اه واضح انها طيبه 
-استني لما تمشي من الشقه هاخدك المستشفي .. دلوقتي هستغل الوقت ف اني اطهرلك الجروح الي ف صدرك
& تمام ..
-متقلقش انا مش مجنونه زي بنت خالتك .. مش هوجعك يعني وبعدين انت بتعرق ليه كتير ؟
قربت منه وبدأت تطهرله الجروح ب البيتادين 
كانت قريبه منه جدا جدا يمكن كانت المسافه بينهم سم واحد او اتنين
كريم كان باصص علي وشها اما هي مركزه ف تطهير الجروح
بعدها بصتله واتوترت لما شافته باصصلها واستوعبت وقتها ان المسافه بينهم صغيره جداا
-بتوجعك؟
& لا ايدك خفيفه
-تمام
كملت تطهير للجروح وهي خجوله
& علي فكره مازن جالي امبارح
-عادي اكيد هيجيلك مش هو صاحبك ؟
& قالي انه هيفسخ الخطوبه مع امنيه 
بصتله 
بفرحه -بجد ؟!
& اه .. وكمان عرف انك بتحبيه من زمان ..
فجأه وقفت عن تطهير الجروح
-بس انا مش بحبه
& لا بتحبيه .. وباين كمان من فرحتك دلوقتي 
-طيب هو عرف ازاي 
& حد بعتله شاتات بينك وبين واحده تانيه وانتي كنتي بتتكلمي عنه فالشاتات
-دي اكيد آيه
& هو قال انه معجب بيكي ..
ركز علي رده فعلها اكتر فالوقت دا
بفرحه شديده - بجد !!
&ايوه ..
قامت من مكانها وهي فرحانه وحضنت كريم 
-شكرا بجد 
وبعدها اتراجعت بسرعه 
-انا .. انا اسفه اكيد الجروح وجعتك لما حضنتك صح
& لا ..
-ياريت كان عندي اخ زيك كدا 
& اخ ؟!
-ايوه .. هو ينفع اعتبرك اخويا 
كريم كان قلبه بيتخلع من مكانه وهما بيتكلمو بدايه من اللحظه الي بدأ يتكلم فيها عن مازن
& اه طبعا ينفع ..
-طيب كدا انا خلصت تطهير الجروح و سمعت صوت الباب من شويه ف شكل بسمه مشيت .. هطلع الصاله بس اكلم آيه وهاجي اخدك و نروح المستشفي 
& تمام ..
اول لما خرجت الصاله هو قام من السرير وبدأ يمشي رغم الم رجله الشديد بس هو كان وقتها مش حاسس بحاجه .. كل الي حاسس بيه ان قلبه اتكسر 
فضل يمشي لغايه المستشفي مع انها بعيده 
ومحسش ب اي الم
وصل المستشفي و دخل الاستقبال
و الدكتور اخده للاوضه عشان يطلعله الرصاصه 
وقتها ليل دخلت الاوضه
-قلقتني عليك ليه مشيت وحدك !! اكيد اتعذبت لغايه لما قدرت توقف تاكسي 
& انا مشيت .. مركبتش تاكسي 
بذهول - نعم !!! 
£ هات دراعك عشان اخدرك
& مفيش داعي للتخدير 
الممرض بص للدكتور ب استغراب
£ الالم هيكون شديد ومش هتستحمله
& وانا قولت مش عايز اتخدر 
-يا كريم مش انت قلت بنفسك فالبيت انك هتروح المستشفي عشان يخدروك ؟! انت بنفسك قلت انك اتألمت الم محستهوش قبل كدا
كريم كان باصص قدامه ومش بيتكلم 
£ طب خلاص احنا هنحترم رغبه المريض
ليل مسكت ايد كريم
-اضغط علي ايدي لما تحس ب الم 
بس هو مردش عليها 
الدكتور بدأ يطلعله الرصاصه بعد لما الاشعه طلعت و عرف مكان الرصاصه بالظبط
بس كريم مكنش بيحس ب اي حاجه .. مكنش بيبدي اي رده فعل ولو حتي بسيطه 
كان باصص قدامه وخلاص
حتي الدكتور والمريض استغربو جامد لان تقريبا اول مره يشوفو حد بالثبات الانفعالي دا ومن غير تخدير كمان
و ليل كانت مستغربه اكتر منهم لانها شافت حالته فالبيت لما كانت بسمه بتطلعله الرصاصه
الدكتور طلع الرصاصه و ربطله مكان الرصاصه
£ بس كدا تقدر تمشي بعد شويه تكون استريحت شويه
& لا انا همشي دلوقتي 
وقام من مكانه و بدأ يمشي بسرعه 
ليل جريت وراه 
-انت فيك حاجه غريبه بجد
بس كريم مكنش بيرد عليها 
راح للبيت مشي و ليل كانت بتمشي وراه 
-طيب مش بتكلمني ليه انت زعلت مني فحاجه؟!
وصل للبيت وفتح الباب و دخل الصاله 
& عايز انام  ف ياريت تسيبيني فحالي
-طيب تعالا انت نام فالاوضه وانا هنام فالصاله
& لا هنام عالكنبه 
و راح نام عالكنبه و غطي وشه بالبطانيه 
راحت الاوضه وحاولت تنام بس معرفتش 
قامت تحضر الغدا لانه محتاج يتغذي كويس 
بس اتفاجأت بعد ساعتين ان حد بيفتح باب الشقه 
جريت وهي مخضوضه احسن يكون حرامي 
بس اتفاجأت ان كريم خارج 
-انت خارج ؟!
& انتي شايفه ايه ؟ 
-متستريح النهارده حتي ..
& ورايا شغل كتير 
-طيب انت عارف تمشي كويس ؟
& انتي شايفه ايه ؟!! 
بعياط -بتتكلم معايا كدا ليه 
& وانتي بتعيطي ليه !
-عشان بتعاملني وحش 
طنش كلامها وخرج من الشقه وقفل الباب جامد وراه 
فضل عالحال دا يومين مش بيتكلم و بيروح بس الشغل ويرجع منه .. حتي باباه حاول يتواصل معاه كتير بس مكنش بيرد عليه 
ليل حست ان فيه حاجه غريبه و اضطرت تكلم بسمه
€ عايزه ايه ..
-كريم متغير جامد الايام دي .. حتي باباه بيتصل طول اليوم علي موبايله بس مش بيرد عليه انا رديت عشان اطمنه .. هو ماله ؟
€ بصراحه انا كمان شايفاه غريب هو انسان فرفوش ولطيف مش عارفه ليه بقا انسان جدي كدا 
-بصي يا بسمه انا عارفه انك مش بتحبيني عشان بتغيري علي كريم بس انا فعلا بعتبره اخويا 
€ مش بتحبيه ؟
-لا انا بحب واحد تاني اساسا 
€ الحمدلله طمنتيني انا اسفه عالطريقه الي كنت بعاملك بيها
ليل حضنت بسمه
-انا زي مبعتبره اخويا هعتبرك انتي كمان اختي
ب ابتسامه € اتفقنا 
بسمه نزلت تقعد مع ليل فالشقه ويتكلمو
*بعد ١٠ ساعات *
كانو قاعدين مع بعض و بيهزرو و كريم رجع من الشغل وقتها 
-يا كريم انا و بسمه عملنالك عشا تحفه 
& اكلت فالشغل 
€ يا سلام يا كريم انت دايما بتقولي ان اكل الشغل وحش ومستحيل تاكله مهما حصل
& انا عايز انام ف ادخلو الاوضه
€ انت ليه بتعمل معانا كدا يا كريم !! 
بزعيق & عايز انام بقول 
€ انت كمان بتزعقلنا!! 
بسمه قربت منه عشان تحضنه لانه لما بيكون متضايق او متعصب بتحضنه و بيهدي 
هو بعد عنها 
& بتعملي ايه !!
€ يبني انا بعمل كدا دايما كل لما تكون متضايق !! 
& وانا بقولك عايز انام ومش طايق اشوف حد قدامي 
€ لحظه كدا اي الريحه دي .. انت شارب ؟!
بزعيق & انتي مالك بيا !!
-خلاص يا بسمه متضغطيش عليه ..
€ لا استني بس
بسمه قربت من كريم و ضربته قلم
€ متفوق بقا اي الي بتعمله دا !! بتعاملنا وحش و كمان جاي وانت سكران .. من امتي بتشرب اصلا ؟! 
كريم سابهم وخرج من الشقه 
-مكنش لازم تضربيه يا بسمه !! الامور مش بتتحل كدا
€ هو الي عصبني يا ليل .. من امتي وهو بيشرب اصلا المفروض كل لما بتكون حاجه مضايقاه بيجي يحكيلي
-بس مكنش لازم تضربيه بردو وكمان قدامي 
€ مش عارفه بقا يا ليل الي حصل حصل
-انا هروح ادور عليه 
€ يبنتي الوقت متأخر احنا فنص الليل 
-طيب تعالي معايا لو عايزه
€ مش هقدر اخرج بلبس البيت 
-تمام انا رايحه و هطمنك عالموبايل 
€ تمام يلا روحي بسرعه قبل ميبعد 
فعلا خرجت من الشقه و راحت ورا كريم 
-استني انت بتمشي بسرعه كدا ليه !!
اضطرت تجري جري و وصلتله 
ومسكته من دراعه جامد
-بتعمل معانا كدا ليه !!
فلت دراعه من ايدها ومشي 
-انت بتتجاهلني !!
وقفت قدامه 
& عايزه ايه ؟
-عايزه اعرف مالك
& وانا بقول مفيش
-لا انت مش كريم الي انا اعرفه .. كريم الي اعرفه اختفي و اتحول لشخص غريب
& انا عايز امشي ف ابعدي من قدامي 
-وانا مش هتحرك غير لما تقولي ايه الي غيرك
ليل قربت من كريم جامد وهو بيبعد ل ورا 
-بتبعد ليه 
& وانتي بتقربي ليه !!
-لو عايزني ابعد يبقا تقول مالك
كريم بدل م كان بيبعد بدأ يقرب وهي الي بترجع ل ورا 
لغايه لما بقت لازقه فالحيطه
-كريم انت بتقرب اوي كدا ليه ؟! 
قرب منها اكتر واكتر لدرجه ان نفسهم بقا ف وش بعض 
فجأه كريم باسها بعمق 
& انا بحبك .. 
google-playkhamsatmostaqltradent