رواية حبي الوحيد الفصل الثالث 3 بقلم "magnona chan"

الصفحة الرئيسية

رواية حبي الوحيد البارت الثالث 3 بقلم "magnona chan"

رواية حبي الوحيد كاملة

رواية حبي الوحيد الفصل الثالث 3

بعياط -انا موجوعه … حاسه ان دمي عباره عن نار بتغلي و اخدت مسكنات كتير الصبح ومفيش اي فايده 
& اهدي متعيطيش انتي تستاهلي حد يحبك ..
-انت بتقول ايه ؟!!
( هي كانت موجوعه من الم السرطان بس هو افتكرها بتتكلم عن مازن )
-انا عايزه انام …
حطت راسها علي ترابيزه البار و نامت فخلال دقيقتين 
كريم حاول يصحيها بس كانت نايمه بعمق
شالها و كان خارج بيها برا البار 
اعترض طريقه شله من الشباب 
¥ انت اناني علي فكره
} عايز تاخدها لوحدك ؟
كريم بصلهم بقرف 
طلع من جيبه كارت 
& انا ظابط علي فكره و اقدر اقبض عليكم بتهمه التحرش عادي جداا 
¥ لا لا يا باشا احنا اسفين 
بعدها كريم طلع برا البار و دخلها جوا عربيته 
& مينفعش اخدك بيتي تاني اكيد اهلك هيقلقو عليكي جامد كفايه اني خليتهم يقلقو المره الفاتت 
اتصل علي مازن و اخد منه نمره امنيه عشان يسألها علي عنوان ليل
+ الو مين معايا
& معلش انا عارف الوقت متأخر وان مينفعش اصلا اتصل فوقت زي دا بس صحبتك نايمه وانا مش عارف عنوانها فين و خايف ان اهلها يقلقو 
ببرود + قصدك علي ليل ؟ هي معندهاش اهل اساسا 
بصدمه & ازاي يعني !
+ عايشه وحدها ومامتها وباباها و جدتها متوفيين 
& معندهاش اي قرايب ؟!!
+ كلهم مش بيسألو عليها ولا بيعبروها و بعدين انت بتسأل عن بيتها ليه ؟ عموما يعني شكلك معجب بيها .. بص انا هكون صريحه معاك هي اه ليل صحبتي وكل حاجه بس بصراحه يعني هي بنت مش كويسه .. طبعا عشان مفيش اهل يراقبو تصرفاتها ف هي بتستغل دا و بتكلم ولاد كتيير و تخرج معاهم و تبعتلهم صور مش كويسه ف ياريت تبعد عنها لانها متستاهلش بصراحه يعني 
& تمام اسف عالاتصال فالوقت دا
وقفل المكالمه و هو مستغرب جداا .. ازاي واحده تقول علي صحبتها كدا ..  
بص علي ليل ببرائه
& وانا اقول ازاي محدش اتصل عليكي خاالص المره الفاتت .. مستحيل يكون الكلام الي امنيه بتقوله دا صح ..
اخدها لبيته 
ونيمها عالسرير و غطاها بس لاحظ انها بتعرق جامد مع انهم فالشتاا 
حط ايده علي جبهتها 
& يااه حرارتك عاليه اوي 
كان طالع لشقه بسمه عشان تيجي تشوف ليل و تكتبلها دوا مثلا بس غير رأيه لان الوقت كان اتأخر جامد كانت الساعه ٢ بالليل
جهز ميه ساقعه و قماشه وبدأ يعملها كمادات 
فجأه بدأت تعيط وهي نايمه وتتكلم (هلوسه يعني )
-لا يا تيته متسبنيش انا مليش غيرك لا خليكي معايا 
كريم مسك ايدها عشان تهدي 
-ايوا يا تيته خليكي ماسكه ايدي دايما .. 
فضل يعملها كمادات لغايه ٧ الصبح
و لما حرارتها نزلت حمد ربنا و راح نام فالصاله 
*الساعه ٩ الصبح*
ليل صحيت وهي مخضوضه 
-ايه الي جابني هنا تاني !! قامت من عالسرير وهي متعصبه و خرجت الصاله
هزت كريم وهو نايم جاامد لدرجه انه صحي وهو مخضوض 
-جبتني هنا تاني ليه !!! 
& طيب مفيش صباح الخير حتي ؟! 
-انت شكلك متحرش اصلا 
& انا !! حرام عليكي انا مجتش جنبك اصلا
بسمه خبطت عالباب 
ليل راحت تفتح
& كمان هتفتحي الباب فبيتي ؟😂
بسمه اتصدمت لما شافت ليل .. كانت جايبه فطار ل كريم كالعاده 
€ ازيك .. 
-ابن خالتك دا متحرش .. يومين ورا بعض بصحي فبيته
€ …
& متدافعي عني يا بسمه عالاقل 😂
€ هي بتعمل اي هنا ؟
& نامت امبارح فالبار ومعرفتش اوصل لبيتها ف جبتها هنا
بزعيق € مقولتليش ليه كنت جيت قعدت معاها بدل متفضلو وحدكم فالشقه !!!
بزعيق & طيب وطي صوتك انا مسمحلكيش يا بسمه تعلي صوتك عليا مش معني اني بهزر معاكي و بعتبرك اختي يبقا تزوديها و تعلي صوتك عليا 
بصدمه € اختك ؟!! انت اعمي والله و غبي كمان .. 
-اهدو يجماعه متتخانقوش بسببي
€ لو سمحتي ياريت تخرجي من بيته 
-كدا كدا كنت خارجه اساسا
و خرجت ليل من الشقه وقفلت الباب وراها 
€ ياريت مشوفهاش تاني جمبك
& انا مش طفل يا بسمه عشان تقوليلي اعمل اي ومعملش ايه 
بسمه مشيت وسابته 
اما ليل راحت بيتها 
وفضلت نايمه طوول اليوم 
عدي يومين من غير اي احداث 
٪؜ افتحي يا ليل
-نعم يا عمو مش اديتلك الايجار بتاع الشهر دا ؟ 
٪؜ انا هبيع الشقه ف ياريت تفضيها فظرف يومين 
بصدمه -نعم !! تبيعها ازاي وفيه عقد ايجار اساسا 
٪؜ المحكمه عندك اهي عايزه ترفعي قضيه براحتك المهم تفضي الشقه فظرف يومين انا خسران وانا بأجرلك بالسعر دا اساسا 
-بس احنا مأجرين الشقه دي بقالنا ٢٠ سنه و انا مش هقدر ادفع ايجار شقه تانيه عشان هيكون غالي و فلوسي مش كافيه اني أاجر 
٪؜ مليش دعوه بالكلام دا .. الشقه تفضي فخلال يومين والا هرمي هدومك فالشارع 
ومشي وسابها
دخلت الشقه و فضلت تعيط 
-حتي الشقه الي مصبراني علي حياتي دي هياخدوها مني .. فيه ذكريات فكل مكان فالشقه مع تيته هقدر اسيبها ازاي وهروح فين … انا اساسا عايشه علي معاش جدتي الي هو ٤٠٠ جنيه فالشهر .. الشقه ايجارها قديم وكنت بدفع ٢٠ جنيه كل شهر و باقي الفلوس بالعافيه بيكفوني لاخر الشهر .. الشقق التانيه ايجارها الف عالاقل هجيب الفلوس دي منين و صحتي متسمحليش اشتغل اصلا ..
اليومين عدو بسرعه او ممكن عدو بسرعه لان ليل كانت بتنام اغلب اليوم 
٪ افتحي يا ليل والا هضطر اكسر الباب انا اديتك مهله يومين وانتي الي مستغلتهمش
ليل فتحت الباب 
-انا معنديش مكان اروح فيه .. يعتبر مليش غير صحبتي آيه فالدنيا دي و هي شقتهم ضيقه جدا و علطول فمشاكل بسبب كدا و اكيد مش هروح اقولهم اني هفضل عندهم يومين 
بزعيق ٪؜ مليش دعوه بالكلام دا انتي بتحكيلي قصه حياتك ليه ؟!!
ليل قفلت الباب و دخلت حضرت شنطه متوسطه و حطت بس فيها هدومها .. هما كانو مأجرين الشقه بالاثاث ف مكنش ليها فالشقه غير هدومها 
٪؜ ايوا كدا خليكي عاقله 
-انا مش مسامحاك علي الي عملته فيا و ان شاء الله يتردلك ف اولادك .. انت بترمي بنت ملهاش حد فالشارع فوقت زي دا 
صاحب الشقه مردش عليها 
ليل اخدت شنطتها ومشيت 
كانت بتمشي فالشارع مش عارفه تروح فين .. الوقت كان متأخر اساسا ( ١ بالليل )
كانت خايفه من الناس السكرانين جدا و نظراتهم ليها وكمان البرد كان شديد 
فضلت عالحال دا ساعتين بعدها قررت تروح لبيت كريم .. 
& ايوا لحظه يا بسمه 
اول لما فتح الباب اتصدم 
& ليل ؟!!
-انا اطردت من بيتي ومعديش مكان اروحله و لا معايا فلوس اقعد ف فندق ف هل ينفع افضل عندك يومين بس لغايه لما اكون شفت شقه تانيه ؟ انا والله مكنتش عايزه اشوفك تاني ولا اطلب منك طلب زي دا بس انا خايفه من الناس الي فالشارع
& ادخلي طيب ادخلي شكلك بردانه جامد 
قبل لما تدخل بسمه اتكلمت ( كانت نازله لشقه كريم عشان تديله طبق بسبوسه هي عملتها لانها كل لما بتعمل حاجه لازم تبعتله منها جزء ف سمعت الحوار كله)
€ تدخل فين ان شاء الله ؟!!
& فبيتي يا بسمه اظن انتي ملكيش دعوه ببيتي 
بسمه بصت علي ليل 
€ مش عيب عليكي تباتي فشقه راجل اعزب ؟؟!! للدرجه دي مثلا عاجزه ومعندكيش حد تروحيله ؟!! انتي شكل اهلك مربوكيش اصلا عشان تيجي فوقت زي دا و تستعطفي واحد اعزب عشان تباتي عنده 
اتجمعت الدموع ف عين ليل و ضربت بسمه بالقلم
-انا مسمحلكيش تتكلمي عن اهلي كدا ! انا اهلي ربوني احسن تربيه .. انا اساسا غلطانه اني جيت هنا المفروض كنت ابات فالشارع احسن مهما كان الي هيحصلي 
اخدت شنطتها و كانت ماشيه بس كريم مسكها من ايدها 
بغضب & استني يا ليل انا صاحب الشقه دي وانا ليا الحق اختار مين يبات ومين ميباتش و انتي يا بسمه اطلعي شقتك دلوقتي احسن والله اوريكي وشي التاني الي عمرك مشفتيه ! 
€ انت بتزعقلي انا عشان دي ؟!! 
& ادخلي يا ليل
-انا ماشيه مش هفضل ثانيه واحده هنا .. سيب ايدي 
بسمه غارت جاامد لما شافت كريم ماسك ايد ليل
& مش هسيبها .. انتي معندكيش مكان تروحيه اي هتباتي فالشارع عشان خاطر واحده قالتلك كام كلمه وخلاص ؟!
بسمه بصلته ب ذهول 
€ كريم .. الي انت بتتكلم عنها دي بنت خالتك الي كانت دايما واقفه جمبك فكل ظروف حياتك .. ازاي تتكلم عني كدا قدام واحده لسا عارفها من يومين 
ليل فلتت ايدها من ايد كريم ومشيت بسرعه
& انا بجد مش مصدقك يا بسمه !! انتي ازاي بتتعاملي كدا مع بنت ملهاش حد فالدنيا دي دا انتي حتي ساعدتي ناس كتيير 
€ عشان هي بتحاول تقرب منك يا كريم … المشكله انك غبي ومش فاهم حاجه خالص 
& بسمه .. هو انتي ليه بترفضي كل العرسان مع انك اتخرجتي واشتغلتي و معندكيش حجه ترفضيهم عشانها 
€ برفضهم عشانك .. كريم انا من سعت موعيت عالدنيا وانت قدامي .. كل طفولتنا كانت مع بعض و حتي لما الجامعه فرقتنا كنا نقعد كل يوم مع بعض و نحكي و نضحك و نهزر 
& عشاني ؟!! يبنتي انا والله معتبرك زي اختي مش اكتر 
€ زي اختك ؟!! انا بحبك يا كريم وانت جاي تقولي اني زي اختك ؟!
كريم سابها و راح ورا ليل 
بسمه انهارت من العياط
كانت هي ف اخر الشارع وهو ف اوله .. جري لغايه لما وصلها 
& استني انتي بتمشي بسرعه ليه !! 
-عايز اي مني 
& هتباتي فين
-الشمس قربت تطلع ف هتمشي فالشارع لغايه لما تطلع 
& وبعدها هتروحي فين 
-هشوف شقه أاجرها
& طيب تمام انا هاجي معاكي نشوف شقه تأجريها 
-انا هروح وحدي 
ليل بعدها حست بدوخه جامده ومكنتش قادره تسند طولها .. كريم مسكها من وسطها قبل لما تقع عالارض (كانت ف وعيها هي بس داخت )
مشهد سلو موشن .. كريم ماسكها من وسطها و باصص ف عينها وهي كمان باصه ف عينه 
فضلو عالوضع دا دقيقه 
-سبني يا كريم 
&هاه
بعدت ايده عنها 
-روح لبيتك الجو برد اساسا 
& لا مش رايح
-هتفضل فالشارع يعني ؟!
& اها 
-براحتك خليك بس ابعد عني انا هقعد علي رصيف وانت علي رصيف
& يا سلام
-ايوه يا اما تمشي
& حاضر خلاص انتي علي رصيف وانا علي رصيف
قعدو قدام بعض علي ارصفه مختلفه 
هي كانت بتترعش من البرد لدرجه ان شنطه الهدوم جمبها ومش قادره تفتحها من كتر م هي حاسه ان ايدها متجمده 
اتفاجأت بكريم بيحط الجاكيت بتاعه عليها 
& انا مش بردان علي فكره ف خدي الجاكيت بتاعي
-لا انا كمان مش بردانه
& اومال بتترعشي ليه بقالك ساعه
-عادي 
حط الجاكيت عليها و راح قعد مكانه
بعدها ليل لما دفيت نامت اما هو كان صاحي عشان خايف حد يعملها حاجه او يخطفها ف كان لازم يفضل صاحي و يراقبها 
 *الساعه ١٠ الصبح*
صحيت وكان كريم صاحي وباين عليه الارهاق
-انت لسا منمتش ؟!
& اه كنت خايف حد يعملك حاجه 
ليل فرحت من جواها لان محدش اصلا كان بيهتم بيها يمكن مفيش غير صحبتها آيه 
-بس محدش طلب منك تحرسني
& مش لازم تطلبي يعني .. اي حد فمكاني كان هيعمل كدا 
-…
& تعالي يلا نروح نشوف شقه 
ليل قامت وشالت الشنطه 
& هاتي الشنطه انا هشيلهالك 
-لا كفايه انك مرهق بسببي
& يبنتي عادي هي اول مره منامش يعني 
و اخد منها الشنطه 
& صحيح انتي معاكي كام ومتسيئيش الظن فسؤالي انا بس بسأل عشان نشوف شقه بالسعر الي معاكي
بخجل -معايا ١٠٠ جنيه
كريم وقف مكانه وهو مصدوم 
& ١٠٠ ؟! مش هتقدري تلاقي اوضه حتي بالسعر دا يا ليل 
-لا هلاقي عادي
& طيب هتقبلي اني أاجرلك شقه ؟ 
-لا طبعا 
& خلاص يبقا كدا الحل الوحيد الي قدامك انك تيجي معايا البيت و تفضلي ف اوضتي 
-بس انت بيتك اساسا اوضه و صاله وحمام ومطبخ لو انا هاخد اوضتك ف انت كدا هتنام كل يوم فالصاله
& يبنتي عاادي والله 
-بس طيب قول كلام منطقي حتي
& يعني كلامك هو المنطقي ؟! حد يعوز يأجر شقه ب ١٠٠ ؟!
ليل حست ب احراج 
-روح بيتك يا كريم و متورنيش وشك تاني هاا 
& مش رايح 
-انت غتت علي فكره
& ايوا كلهم بيقولولي كدا 😂 طيب تعالي اقعدي فالشقه عندي لغايه لما تلاقي شقه تأجريها ولا هتفضلي فالشارع وكل يوم وانا اضطر اراقبك كل يوم ومنامش 😂😂😂
-هاجي معاك بس هغير هدومي بعدها هنزل
& يبنتي دا انا شويه وهبوس رجلك عشان تقعدي عندي فالشقه بدل الشارع دا انت انسااانه غرييييبه 
فعلا راحو الشقه وهي دخلت الاوضه وقفلت الباب 
& اي دا مين جاي فالوقت دا (كانو فالضهر) 
فتح الباب وكان مازن ( كان بيعيط )
مازن حضن كريم 
& مالك يصاحبي 

google-playkhamsatmostaqltradent