رواية بحر العطر الحلقة السادس والعشرون 26 بقلم فاطمة خميس هارون

الصفحة الرئيسية

رواية بحر العطر البارت السادس والعشرون 26 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية بحر العطر كاملة

رواية بحر العطر الفصل السادس والعشرون 26

بحر :اي الي في الصور ده 
ردددددي
بتقابلي علي ليه يا عطر 
لا وبتبعتي الصور للصحافه فاكره لما تشوهي سمعتك هسيبك 
عطر :اااس سمعني بس
بحر :اسمع اي تنكري انك قابلتيه 
عطر :اناااا قابلته صدفه وهو وقفني
بحر وهو يضغط علي يدها :يعني انتي معجبكيش الكلام 
متفقتيش معاه أنه يساعدك 
عطر وهي تدفعه :أيوة اتفقت معاه ارتحت 
كنت مستني مني اي وانتي بتعاملني كل يوم بحال 
وانت ديما مش بتسمعني وبتحكم عليا 
حد قالك اني جماااد مش بحس  
ولا ليا طلبات انااا اان 
مسحت وجهها وحاولت أن تنظم أنفسها
انا كنت خايفه يا بحر 
خايفه احبك 
بحر :برافو مفروض اصدقك انا كده 
عطر :صدقني يا بحر انا ممكن الاول كنت عاوزة اخلص منك فالاول بس انا بدأت اتعلق بيك واحب..
قطع كلامها صفعه جديده تتلقاها 
بحر :بطلي كذب وارجعي لاصلك
انا غلطت لما كذبت كل الناس وحتي نفسي من الاول 
قبض علي شعرها وهو يهتف :تقدري تقولي اي ده 
برشاااام ومطلعه من دلابك في اوضتك 
عطر :اناااا
بحر وهو يدفعها بعيدا:انتي تخرسي خالص ومش عاوزة اسمعلك صوت 
هتترزعي هنا مش هتتحركي من البيت 
وهنرجع زي الاول واسوء 
اقترب منها وهو يهمس :انتي زيك زي اي بشتريها بفلوسي بمجرد ما تخلفي وازهق منك هرميكي في الشارع 
فاااهمه 
عطر :بس يا بحر انااا 
غادر بحر سريعا دون الاستماع لها 
لتجلس هي علي السرير تتذكر لقائها مع علي 
فلاش 
علي :عطر 
التفتت له عطر ثم أكملت سيرها سريعا
علي وهو يمسك يدها :استني بس انا عاوز مصلحتك 
عطر وهي تبعد يدي :مليش مصلحه معاك 
ابعد عني لو سمحت 
علي :يعني مش عاوزة تخلصي من بحر 
وقفت عطر مكانها مصدومه
عطر :انت تقصد اي 
علي :مش معقول تكوني مصدقه أنه بيحبك 
بحر ميعرفش يحب الا ميرنا واديكي شايفه بيعمل أي عشانها 
يعني جوزك ليها اهتمامه ليها حبه ليها
اقترب منها وهو يهمس
ابنك هيكون ليها 
عطر :لااا انا ااااناا مش هسيبك ابني 
علي :عشان كده لازم تسمعي كلامي 
عطر :قول الي عندك وانا هفكر 
علي وهو يضع يده حولها :تعالي معايا 
أبعدته عطر وهي تهتف:اياك تعمل كده تاني فااهم 
علي :اسف 
بصي الصفقه الجديده لبحر بتاعت تركيا 
اي غلط فيها الشرط الجزائي ممكن يفلسه عطر :والمطلوب
علي :تبعتيلي الورق اول باول وانا هلاقي حاجه توقعه 
غير الإفلاس انا هخليه يقعد عمره كله في السجن 
عطر :بس انا مش هقدر اعمل كده 
امسك علي يدها قبل أن تذهب:استني بس انا هفهمك 
أبعدت عطر يده :اسفه مش هقدر 
غادرت ولم تنتبه لذلك الذي يسجل كل شي 
باك
عطر :يا ريتني ما قبلتك يا علي ولا قعدت معاك ثانيه 
.....
بحر :انت متاكد يا رامي 
رامي :أيوة يا بحر لما تتبعنا الفون الي بعت   واتواصل مع الصحافه العنوان طلع هنا 
بحر :لا يمكن تكون عطر لأن عطر كانت عند اخوها يومها 
رامي :يعني انت عكيت الدنيا علي الفاضي 
بحر :اكيد لا 
لو الحكايه صور بس مكنتش اتكلمت بس هي قابلته فعلا يا رامي 
ولسه مش متأكدين هي الي بعتت ولا لا 
رامي :انا من رأي لا لان مفيش حد هيسوء سمعته كده الصور معاك ومع علي يعني هي الي مأذيه
وخصوصا أن معظم الصور هنا عند البيت 
بحر :انا هعرف بطريقتي 
رامي :تمام سلام 
اغلق الهاتف والقاه في الأرض لينشر علي الارض لعدة اجزاء
.........
سلعاااااااووووييي
فاطمه :ياااختي منك لله خضيتني 
كامل :لا والله 
هو الي يتخض يقول كده 
فاطمه :اه يقول كده 
سلعاوي :اتفضل يا باشا المفاتيح 
كامل :امال فين سبعاوي
سلعاوي :حلف يمين ما يسبب كوكو لوحده ولازم يوصله 
كامل :ووصله بالبوكس 
سلعاوي:لا جري يا باشا 
هو بيجري وسبعاوي وراه 
كامل :حلو 
يلا انتي كمان اجري اااقصد اركبي
فاطمه :بص لو سمحت انا مش هينفع اروح معاك كل شويه كده 
الناس هتقول اي
كامل :امال مين يوصلك سلعاوي
فاطمه ؛لا اروح  لوحدي 
كامل وهو يقترب منها :اخاف عليكي لحد زي كوكو يضايقك 
فاطمه وهي تتراجع:لا انا هركب تاكسي اهو 
كامل. :براحتك 
تاااااكسي 
يلا يا مُهجه قلبي اركبي ولما توصلي هرن عليكي 
فاطمه بهمس :ده انت غتت
.............
.....:بتبعت الصور بدري ليه يا حيوان 
تضغط علي مين انا كنت عاوزها يوم فرح فضل عشان يضربها قدام الصحافه. 
دلوقتي اكيد هيلاقي حل 
....:لااا انت تخفي خالص وملكش دعوه بحاجه 
لو بحر مسكك هيموتك 
غوررر
............
محمد :لمااااااار 
لمار :وحياه امك يا ورد خليكي معايا ها 
ورد :عيب عليكي 
محمد :اطلعي يا ورد 
ورد :طب استأذن انا بقي 
لمار :عيب عليا فعلا اني اعتمدت عليكي
ورد وهي تغلق الباب:حبيبتي س سلام 
محمد وهو يقترب منها :بتنزلي من ورايا
ومش بتسمعي الكلام وجايبه لنفسك المشاكل باللبس الزفت ده 
لمار. :براحه يا محمد 
نتكلم براحه 
محمد :بتعصبيني وتقولي براحه 
لمار :انت الي حابسني يا محمد انا زهقت حتي حقي اني ازعل مش متوفر
محمد وهو يحاوطها  :وتزعلي ليه
لمار :عشان انت كذاب 
محمد. :لا انا مش بكذب
انا كنت رايح الشغل فعلا بس عم هنا كان عامل مشكله كان لازم أقابله 
لمار :هنا هنا هنا هو مفيش غيرها 
مره تعبانه مره عازمه مامتها مره عاوزة حاجات 
محمد :انتي بتغيري يا لمار
لمار بسرعه:أيوة 
محمد بفرحه :ايه 
لمار :ااا اقصد لا اناا
محمد وهو يضع يده علي فمها :هششش بحبك 
لمار :ايه 
محمد وهو يقبل جبينها:اسف اني زعلتك
لمار :ايه 
محمد. وهو يرتب خصلات شعرها المتمرده:هعوضك عن كل ده 
لمار :ايه  
محمد :الاه امال فين هديه لولو نجربها كده 
لمار :نعمم بعينك 
محمد :جايه علي دي وتفوقي 
لمار :ايوه واوعي بقي خليني امشي
محمد وهو يضمها إليه:انا بحبك يا لمار 
غصب عني حبيتك واتعلقت بيكي 
من اول مره شوفتك وانا بحاول اني محبكيش
بس غصب عني حبيتك 
لمار :انا مش ناسيه يا محمد 
انا مش هسامح بكلام ده 
انت مش مجبر تعيش معايا ولا انك تضحي 
انا عارفه كل حاجه من زمان 
من اول مكالمه هنا لحد دلوقتي 
محمد :انا مش فاهم حاجه مكالمه اي وإجبار اي مين قالك الهبل ده 
لمار وهي تغادر:بطل تمثيل انا وانت عارفين انا اقصد اي 
انا قاعده هنا لحد فرح ورد عشان فرحتها متتكسرش بعد كده انا من طريق وانت من طريق 
نظر لها محمد وهي تغارد وبقي هو مشتت الذهن شارد في كلامها
.......
كامل :مُهجه قلبي 
فاطمه :مين ؟
كامل :هو في حد غيري بيقولك كده 
فاطمه :انت جبت رقمي الجديد ازاي 
كامل :عيب عليكي انا رَجُل دوله 
مع انها حركه دناءه منك 
بتغيري الرقم ليه يا سويداء قلبي 
فاطمه :هاا لا اصل كام في رقم بيرن كتير 
كامل :طب ابعتيلي الرقم ده 
فاطمه :لا ما اناااا ااا اه كسرت الخط خلاص 
كامل :لا يا شيخه 
ماشي 
بلغي عمي أن الشبكه وكتب الكتاب الاسبوع الجاي 
فاطمه :لا ده فرح ورد 
كامل :اه ما انا كلمت فضل واتفقنا أنه يكون في نفس اليوم والمكان 
مش قادر اصدق انك خلاص هتكوني معايا وليا 
واني هقدر امسك ايدك واحضنك حتي قدام الناس وو
الو مُهجتي 
نظر للهاتف لقد أغلقت الخط في وجهه
كامل :طب انتي كده خجوله ولا انا الي دمي تقيل 
...........
بحر :هااا 
....:يا باشا الخط متسجل بأسم عيل اسمه حسام 
بحر :جبت المكالمات بتاعته
....:أيوة يا باشا لآخر اسبوعين ومفيش ولا مكالمه للاسم الي حضرتك قولت عليه 
بس في اسم وحيد علي التليفون ورقم 
بحر :مين 
ااااايه 
مييييرنااااا
ميرنا :في اي يا حبيبي 
صفعها بحر لتقف مصدومه لا تتحرك 
بحر :انتي فاكره انك تقدري تلعبي ورا ضهري 
مش معني اني ساكت اني اهبل 
ميرنا :انا مش فاهمه اا
بحر :بسس كفايه كذب 
رقمك عنده يا هانم عشان انتي غبيه 
ميرنا :انا عملت كده عشان بحبك يا بحر 
مش عاوزاك تحبها بدالي لازم تمشي بعد ما تخلف زي ما اتفقنا
بحر:اه. بسبب غبائك ده كل الناس عرفت انها علي علاقه معايا 
ميرنا :مش مشكله انا هستحمل نظرات الناس ليا كواحده جوزها خانها بس طلقها
بحر وهو ينظر لتلك التي تقف علي اعلي السلم :انا هعلن جوازي مش عطر في فرح فضل 
ميرنا بغضب وهي تنظر لعطؤ :مبسوطه صح 
ده الي انتي عاوزه توصلي ليه بس انسي انااا
بحر :ميرنا 
الايام هتتقسم بينكوا انتي اسبوع وهي اسبوع 
ميرنا :بحر انت بجد هتعمل كده 
بحر وهو يصعد الدرج سريعا :انتي شايفه اي 
دخل غرفه عطر وهي خلفه 
عطر :بحر 
بحر :....
عطر :بحر والله انا مكنتش باخد البرشام 
كنت اشتريته وسبته
بحر :.......
عطر :بحرررر رد عليااااا  انت مش بتسمع يعني
بحر بغضب:عطررر لو عليتي صوتك تاني هحاسبك 
اقترب منها :واظن اني حذرتك لمرتين ودي التالنه 
والتالته تابته لو فكرتي تكلمي علي ولا حتي تقفي معاه هندمك فاااهمه
عطر :والله انا معملتش ااا
بحر :من هنا لحد فرح فضل مش عاوز اسمع صوتك 
عطر :ليبيه بقولك والله ماعملت حاجه 
صدقني مره في عمرررررك بقيييي
بحر وهو يقبض علي شعرها :قولتلك لو عاليتي صوتك تاني هحاسبك 
بلاش تتهاوني بكلامي عشان مش كل مره هكون متفاهم 
عطر وهي تتخلص من يده :من امته وانت متفاهم 
انت انسان تافه سطحي عمرك ما هتتقدم ولا تلاقي حد جنبك 
لانك بكل بساطه اناني مش بيهمك غير نفسك 
وانسان مريض 
ااااه 
صفعه أهذا هو رده عليها 
عطر :اول مره ضربتني واتاكدت انك غلط ومهنش عليك حتي تطبطب عليا 
والمرادي عشان بوضح تصرفي وبردوا هتتاكد انك غلط 
انا مش عاوزة افضل هنا اظن ده من حقي 
بحر :من حقك البسي 
نزلوا تحت أنظار ميرنا الشامته
وبعد فتره وصلوا 
بحر :انا هسيك هنا لحد الفرح يوم الفرح هترجعي فاهمه 
ولو حكيتي حاجه لحد وخصوصا لمار ه اا
لم تنتظر ليكمل كلامه ونزلت سريعا 
........
وائل :لا مش هقدر جي الاسبوع ده عينك عليها لحد ما اجي 
اوعي تغيب لحظه عنك 
سلام 
....
مر الاسبوع سريعا واقتربت الخطبه وكتب الكتاب 
بقي يوم واحد فقط 
كان ذلك الاسبوع هادي كل طرف بعيد عن الآخر كلا يتألم ويبكي قلبه ولكن بصمت 
فضل : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ها يا ورد خلصتي كل الي ناقصك 
ورد. :أيوة هنزل تصور لكتب الكتاب اهو
فضل :تمام انا هعدي عليكي
....
بحر :خليك متابع واعرفلي الرقم من فين 
انا عارف أنه ملهوش اسم 
انا عاوز مكان 
يلا سلااام 
بحر :يا ريت تكون غلط يا ريت 
..........
.....:اظن المصلحه واحده 
...:حصل وانا موافق اساعدك 
....:هنبدأ من الاسبوع التاني 
لازم نتحرك بنظام ولو حد فينا اتكشف ميجيبش التاني 
....
:طب قولي هنساعد ازاي 
...:اهم حاجه في العلاقه الثقه 
واحنا بقي هندمر الثقه دي 
google-playkhamsatmostaqltradent