Ads by Google X

رواية حكايتي مع الفهد الفصل الواحد والعشرون 21 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت الواحد والعشرون 21 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل الواحد والعشرون 21

وبعد عده دقائق كانت سياره فهد تصف امام المبني التي بها منزل السيد عز الدين والد نور
مالك بتوتر و هو يعدل من هيأته:هااا كده حلو
فهد:ايوه حلو

مالك بتوتر:انا بقول نعتذر و نرجع البيت ونيجي مره تانيه احسن
فهد:خد.يالا رايح فين احنا هنهزر ولا اي اثبت كده
مالك:طيب ثم ضغط علي زر الجرس و ماهي إلا دقائق قليله فتح السيد.عز الباب

عز:اهلا يا جماعه البيت نور والله

فهد:اهلا بحضرتك يا عمي والبيت.منور ب أصحابه

وبعد التعريف والكثير من الترحيبات

مالك:احم

فهد:احنا كنا جايين نطلب ايد الانسه نور بنت حضرتك لاخويا مالك اي راي حضرتك

عز:والله يابني انا معنديش مانع ومش هلاقي احسن من مالك اخوك لبنتي بس لازم ناخد رايها الاول الاصول بتقول كده

فهد:اكيد طبعا اتفضل
نادي السيد عز علي نور الذي دخلت وفي يدها عصائر و قدمتها لهم ثم جلست بجانب و الدها

عز لنور:مالك طالب ايدك يا نور يابنتي هااا قولتي اي

نور:مش موافقه
الجميع بصدمه:اي

نور: ايوه مش موافقه
حياه: اي يا نور مش كنتي موافقه اي اللي حصلك دلوقتي
فهد: اي اللي حصل يا نور خلاكي تغيري رايك
عز: ما تنطقي يا نور في اي
كان الجميع يحدث نور عاد مالك الذي يجلس بصدمه ولم يستعب اي شي مما يقال
نور: مش موافقه ومش هوافق إلا لما مالك يروح يطلبني من جروب هشام
الجميع بنفس الصوت: هشاااام!! هشام مين
نور بضحك: هشام ده شاب عامل جروب اسمه Engagement

مالك:نعم اي ده مش فاهم

نور:بص يا ابو الموالك هشام عامل جروب Engagement ده لمثلا شاب بيحب بنت وعايز يتقدملها.بس عايز ياخد رأيها الاول وياخد رقم باباها بس مش عايز يكلمها هي شخصيا من غير ما يكون في ارتباط رسمي مابينهم بيروح لهشام ده وهشام لما بيلاقي بيتكلم بجد بيطلب منه للينك اكونت البنت دي و بينزل بوست اسكرين.بكلام الشاب ده ولو البنت وافقت عليه حد من الادمن بيكلم البنت دي وياخد رقم والدها وبكده تكون تمت خطوبتهم يعني حاجه حلوه كده بدل القرف اللي بيحصل ده والبنت تكلم الشاب من وراء اهلها والكلام ده كله
مالك:فعلا فكره حلوه جدا بس ليه للفه دي كلها ما انا جيتلك البيت وبكلم باباكي اهو ليه بقي اروح لهشام

نور:هو كده لازم تروح تتقدملي عند هشام
مالك و هو يقوم من مجلسه:يعني ده اخر كلام عندك

نور:ايوه
مالك:طيب استأذن انا ياعمي
فهد:اهدي يا مالك واعملها اللي هي عايزاه

حياه:فهد

فهد:عيونه
حياه:انا عايزاك انت كمان تتقدملي عند هشام
فهد و هو ايضأ يقوم من مجلسه ويقف بجانب مالك

فهد:طيب نستأذن احنا ياعمي وخلي حياه هي كمان هنا مش عايزها سلام

حياه:اهون عليك يا فهودي تسيبني
فهد:طلاما هبله كده يبقي اه تهوني وخليكي هنا بقي لحد ما تعقلي

مالك:انت بتقول اي يا فهد دي نور الجنان نفسه و هتجننها اكتر من الاول

فهد:اه صح عندك
نور:مااااااااااالك

مالك:احم نعم

نور:اتلم احسنلك
مالك:حاتر

فهد:لا حقيقي عاش قالتلك مالك بس رحت ساكت
حياه:فهد

فهد:قلبه
حياه:اتمسي كده وقول يا مساء احسنلك يا حبيبي
فهد:عيوني حاضر ثم وجه نظره لمالك وقال شوفت انا مسيطر ازاي

مالك:اه يا خويا شوفت

فهد:جدع اتعلم مني بقي
ضحك الجميع ع مزحهم معأ

وتم قراءة فاتحه نور ومالك و اتفقأ ع ان الخطبه ستكون بعد يومان هي وعقد القرآن و ان حفل الزفاف سيكون مع فهد وحياه بعد شهرين وبعد وقت غادر مالك وفهد وحياه الي منزلهم
•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•❀•—❥
                       في قصر الاحمدي

كان فهد ومالك وحياه قد وصلا منذ للحظات و يجلسون ف صاله الاستقبال
حياه :بجد عيله نور دي للطيفه جدا انا حبيتهم اوي
فهد:فعلا عندك حق و انكل عز كمان راجل كويس جدا ثم نظر لمالك الذي ينظر امامه و يبتسم فقط ولا يتحدث
فهد:اي ياعم روميو سرحان ف اي
مالك:هااا مافيش بس كنت بفكر ف اللي حصل انهارده و ان نور لو ماكنتش بتهزر و بتتكلم بجد كان اي اللي حصلي وقتها
فهد:طيب كلم نور و بلغها انها خلاص مش هتنزل شغل الفتره دي تعتبر نفسها ف اجازه و كمان علشان تشوف هتعمل اي ف جامعتها
مالك:تمام
فهد:حياه
حياه:نعم
فهد:يلا اطلعي نامي علشان هتروحي الجامعه بكره و شوفي حد جيبي منه المحاضرات اللي فاتتك و لو في حاجه وقفت معاكي ومش فاهماها ممكن اشرحهالك انا

حياه:حاضر هطلع انام انا بقي تصبحوا ع البحيريفهد ومالك:وانتي من اهل الجنه
ومر الليل لم يحدث به شئ يذكر سوء ان كل واحد منهم نام و هو يفكر بحبيبه
في صباح يوم جديد مشمس ممتلئ بالاحداث
استيقظت حياه من نومها و ادة  روتينها اليومي و ادة فرضها ثم نزلت اللاسفل لتتناول وجبه الافطار و كان بنتظارها فهد ومالك
حياه:صباح الخير
فهد ومالك:صباح النور
فهد:خلصي فطارك ويلا علشان هوصلك انا و بعد ما تخلصي عم محمد السواق هيرجعك البيت
حياه بعد ان تناولت فطورها و استقلت هي و فهد سيارته و بعد وقت ليس بكثير كانت تصف سيارة فهد امام الجامعه
فهد:حياه
حياه:يااااربي و ربنا حفظت سيناريو كل مره توصلني فيها الجامعه خلاص
فهد: شطوره يلا سلام بقي
حياه:سلام ثم نزلت من السياره و ما ان دخلت الي الجامعه حتي وجدت مريم صديقتها بنتظارها حياه وهي تركض لأحتضانها
حياه:اعااااااااا رومااا واحشتنااأاااي
مريم:وانتي اكتر بس أخيرا افتكرتيني  ده انا مصدقتش امبارح لما قولتيلي انك جايه الجامعه انهارده فكرتك بتهزري
حياه:ما احنا خلاص رجعنا من السفر و هقعد ف البيت اعمل ايه وكمان فهد قالي اجهز علشان هنزل الجامعه من بكره ودي أوامر لازم تنفذ
مريم:وماله ياختي يلا نطلع علشان ورانا محاضره
حياه: اشطا يلا
عند فهد ف شركه الاحمدي بعد ما يقارب 3 ساعات من توصيله لحياه الي جامعتها كان يعمل ع بعض الملفات حتي قاطعه رنين هاتفه يعلن عن وصول رساله من رقم ما و فور رائته لتلك الرساله حتي صدم مما راءه

google-playkhamsatmostaqltradent